De hond zélf als accessoire

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:54

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Het wordt steeds gekker!
Maar die kattenhouder lijkt me wel wat.......

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:57

@ Qimm

Bestaat dat echt :oo

Dit is gewoon echt schandalig wat hier voorbij komt.. zo ga je niet met dieren om 8)7

dat dit ook werkelijk op de markt mag komen :x

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:04

Afbeelding

Kijk hem eens blij zijn! Zou het ook in Lab formaat bestaan?

ambre

Re: De hond zélf als accessoire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:06

Whahaaha!Zo iets zoek ik ook om mijn pincher mee te nemen om op het strand er uit te laten!
Denk alleen dat ze dan de sirene aan doet....

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:08

ambre schreef:
Whahaaha!Zo iets zoek ik ook om mijn pincher mee te nemen om op het strand er uit te laten!
Denk alleen dat ze dan de sirene aan doet....

En gelijk heeft ze >;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:31

R0oszs schreef:
@ Qimm

Bestaat dat echt :oo

Dit is gewoon echt schandalig wat hier voorbij komt.. zo ga je niet met dieren om 8)7

dat dit ook werkelijk op de markt mag komen :x

och lieverd, natuurlijk bestaat dit niet echt!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 00:44

Anouk_17 schreef:
Heb toch wel een hekel zeg maar aan mensen die honden in tassen stoppen.

...en ik aan mensen die hun geest in een hokje stoppen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:00

ik aan mensen die andere mensen in hokjes stoppen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 09:25

Qimm schreef:
ik aan mensen die andere mensen in hokjes stoppen

Dan zal je het op Bokt knap ergerlijk vinden _O-

Hier leest men in de regel wat men dénkt wat er staat en springt dan op basis van aannames zonder feitenbasis naar conclusies over een ander en gaat dan valsewijven over wat men zélf niet begrijpt.
Sterker nog, over wat men niet begrijpt wordt het rode knopje gebruikt en de moderator die het ook niet begrijpt misbruikt uit frustratie daarover dan de macht en censureert opdat de grenzen van de hokjesgeest gehandhaafd blijven :D

Terug naar het onderwerp;

Voor de eigenaars van grotere honden; ik heb een model draagtas in formaat 36" (90 cm) gevonden :wow:
http://www.tootobear.com/ebayto/36inchburgundy/pic.jpg

Hier de Louis Vuitton op wieltjes:

Afbeelding

Deze is geveild voor 50.000 dollar en deze opbrengst is naar het Rode Kruis gegaan met als doelbestemming vluchtelingenkampen in Niger.
Ergerlijke mensen ;)

Leve de hondentasjes *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 10:49

Een grappig overzichtje:

Afbeelding

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:51

Huertecilla schreef:
Afbeelding

Tja, hier ben ik gewoon :x over....

_O- _O- _O- Hier schiet ik werkelijk waar van in de lach... _O- _O- _O-

Kijk die hond nu hangen?! Dan ben je toch niet goed bij je pan?

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:03

hahaha oww geeen gezicht ga onze border colli ook in een tasje stoppen wedden dat ie dat leuk vind :) onderweg even gewichtheffen met je hond :)*

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:03

Een hond als tas?
Tja, als je je sleutels, portemonnee en telefoon ergens veilig in wil bewaren....

Wat een onzin zeg, laat een dier lekker in zijn waarde en lekker dier zijn

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 11:32

Henkje schreef:
Wat een onzin zeg, laat een dier lekker in zijn waarde en lekker dier zijn

Wederom is dat een waardeoordeel op een glibberig pad.

Hoe zit dat met een hond aan de lijn, een bit in een paard of een paard op stal, bondage-act merrie ´dekking´ of kunstmatige inseminatie en geperste korrelvoer voor hond/paard?

Dat lekker dier laten zijn is niet zo zwart-wit in de westerse samenleving.
Zelfs een huisdier is helemaal niet meer zo breed geaccepteerd in onze vertedelijkte omgeveing.
De mens heeft daar het dier als dier gewoon verbannen. Het feitelijk gestóórde drama over paardenmest op de rijbaan is een treffend voordeel.

Met een hond een willekeurige winkel in is ook in rap tempo ongewenst geworden.
Een paar decennia terug slechts was een hond mee heel normaal. Van een goed opgevoede hond was het ontbreken van een lijn een non-onderwerp.
Toen kwamen de haken aan de gevel van de winkels om je hond te kunnen vastzetten. Eerst bij slagers en daarna bij meer winkels.
Vervolgens de verbodsborden bij de ingang van winkelcentra, zelfs het hele voetgangersgebied.
Hoezo ´laat een dier lekker dier zijn????´
Thuis op de bank of in een kennel zeker terwijl jij op pad gaat zonder je gezeldschapshond :?
Een draagtas maakt meer meenemen van je, handzaam formaat, hond mogelijk :)*

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:45

Ik heb een rugzak voor mijn chi, en nee ik schaam me er niet voor, ze loopt zoveel mogelijk zelf, maar als we bijvoorbeeld naar hondentraining gaan zal ze toch mee moeten op de brommer (ik heb geen auto), en daar gebruik ik hem dus voor. Puur als hulpmiddel op de brommer of als we ergens anders heen gaan waar het wel gemakkelijk is als ze een eigen plekje heeft. De tas is erg ruim voor haar en ze ligt er thuis ook vaak lekker in te slapen uit zichzelf.

Maar tis niet zo dat ik haar erin overal mee naar toe sleep omdat ze klein is, ze kan heel goed zelf lopen :)

http://www.petsmart.com/product/zoom/in ... Id=2753843

die foto in het openingstopic vind ik vreselijk , hoe die hond in dat tasje hangt.... in mijn rugzak kan Bella gewoon bewegen :)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:50

O wat verschrikkelijk om te zien, ik snap dat er mensen zijn die hun honden af en toe in een tas vervoeren, denkend aan een pup op wandeling ofzo.
Maar dit lijkt echt op een nieuwe trend 'blegh'

Overigens ook mijn kleine pup gaat mee in een weekendtas op de brommer, heerlijk vind ze dat als ook maar even de tas op de grond staat zit ze er alweer in omdat ze weet dat ze dan mee mag.
Verder gebruiken wij de tas als we op wandeling gaan met alle honden en ze ook mee gaat (is nog pup) om haar na een tijdje er lekker in te kunnen laten uitrusten.
Maar als het even kan loopt ze, want ze is en blijft toch op de eerste plaats gewoon hond...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:54

Zie me al lopen met mn 50 kg wegende Bull in een heuptasje :D Hahahahaha
Voor het hondje lijkt het me veel leuker om lekker mee te joggen! Dan moet zij maar een paar gewichten aan der heupen hangen, maar geen hond komop nou :+ Dat die z'n ontbijt niet uitkotst door dat gehobbel.

Ik kan me niet voorstellen waarom iemand dit zou doen, wat het nut ervan is.. :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 12:12

NoGo schreef:
O wat verschrikkelijk om te zien, ik snap dat er mensen zijn die hun honden af en toe in een tas vervoeren, denkend aan een pup op wandeling ofzo.

Zoals ik net al aangaf gaat dat door de vrij algemene verbanning van de hond uit de verstedelijkte omgeving VEEL verder.
Het is niet de eigenaar die de hond in de tas stopt maar de van dieren vervreemde samenleving :)*
In lang niet alleen de grootstad heeft de hondeigenaar keuze uit tas, thuis laten of sociaal isolement.

Als ik een Bullmastf zou hebben kan die mij óf bijna nooit gezelschap houden óf ik moet ik mijn gedragspatroon serieus veranderen en kan ik bijna nergens heen. Hond laten zijn is geen optie want zelfs die paar plaatsen waar er geen sociale ban is, moet het arme dier een muilkorf om.

Als ik een mini zou hebben kan die gewoon mee. Lopend, op de arm, in een draagtas; zonder muilkorf...

Neem een mini in een draagtas mee een terras op en men komt kirrend vragen of het schatje een bakje water wil.
Ga daar ziten met je keurig opgevoede Bullmastiff en men wil eigenlijk de politie bellen.

Dat ligt niet aan de hondentasjes-sjouwer (m/v) maar aan de hokjesgeest van de samenleving :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 12:20

Macs schreef:
Ik kan me niet voorstellen waarom iemand dit zou doen, wat het nut ervan is.. :n

Het nut is de hond mee bij trimmen.
Het op de heup mee is simpel verlies van perspectief.
Niet anders dan menigeen hier op dit topic illustreert, alleen dan een andere kant op.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:31

Huertecilla: laat jij anderen nog hun mening toe of ga je blijven je eigen mening opdringen? Erg aangenaam is het nl. niet.
ontopic: ik zou het nooit doen, maar goed ik heb dan ook een weimaraner die ik echt niet zo ga dragen :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 12:34

renatevb schreef:
Huertecilla: laat jij anderen nog hun mening toe of ga je blijven je eigen mening opdringen?

Heb je enig idee wat mijn mening ís eigenlijk?

Verder; wát zou jij nooit doen? Los van dat jouw Weimarener niet in draagtas past.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:37

Huertecilla schreef:
renatevb schreef:
Huertecilla: laat jij anderen nog hun mening toe of ga je blijven je eigen mening opdringen?

Nee, ik ben gestopt met lezen en het kan me geen moer schelen.
Ik vind het alleen opvallend dat jij op iedereen ingaat.
En dat is me al in meerdere topics opgevallen. Maar goed ik laat het hierbij, ik vond het gewoon storend ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 12:52

renatevb schreef:
Huertecilla schreef:

Nee, ...

Dus waar baseer je dan jouw opmerking op dat ik mijn mening opdring?

Jij víndt iets op basis van subjectieve beoordeling van mijn vorm van schrijven en dat is genoeg voor een sprong naar conclusie met een veeg uit jouw pan.

Ik heb geen mening over wat een ander op dit punt wel/niet dient te kiezen.

Ik zou zelf het liefst nog/weer Salukis hebben en die lekker hond laten zijn *\o/*
De samenleving staat dat niet toe. Niet in het veld, niet in de bebouwde kom, niet in de stadskern, niet op terrassen, niet in winkels/restaurants.
Ik begrijp dus prima dat mensen die een gezelschapshond willen in een draagtas een oplossing zoeken voor sociale integratie.

Eigenlijk is mijn enige mening op dit punt dat het erg jammer is dat de samenleving zó ver van het dier is vervreemd dat het zelfs de hond verbandt.

Wat ik not done vind is:
- de hond als heuptasje bij trimmen
- ongefundeerde meningen in de vorm van waardoordelen over hondentassen en dier laten zijn

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:47

Huertecilla schreef:
Macs schreef:

Niet anders dan menigeen hier op dit topic illustreert, alleen dan een andere kant op.

Maar het is toch veel leuker als je hondje lekker zelf mee kan rennen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 13:58

Macs schreef:
Huertecilla schreef:

Maar het is toch veel leuker als je hondje lekker zelf mee kan rennen?

Dat vind ík wel ja.
In de werkelijke wereld zijn er echter veel paatsen waar hond en hondeigenaar zich in feitelijk onthondende mate aan de mensenwereld moeten aanpassen.

Zoals je kan lezen zou ík graag met Salukis door de ´natuur´ rennen/fietsen.
Ik weet echter ook waar dat toe leidt; dat de samenleving hooguit toestaat dat een trimmer met een als hond vermomde automaat aan de lijn naast zich loopt; het dier geen dier meer kan zijn; een hond geen normaal hondengedrag mag vertonen.

Ik denk dat de betreffende trimster het perspectief verloren is. Net als de samenleving.
Eigenlijk op dezelfde manier. Ook zij laat haar dier geen dier zijn.