Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Judith_ schreef:Als je ze allebei wilt houden zorg dan voor hele goede begeleiding. Mijn ervaring is dat twee teefjes wel weer bij elkaar zouden kunnen.
Wij hebben jaren twee teven uit elkaar gehoude, zodra ze elkaar zagen was het mis en vlogen ze elkaar aan. Geen houden aan en het leek of ze door zouden gaan tot een van twee dood was. Momenteel liggen ze samen op het kleed bij mijn vader in de woonkamer. Hoe? In theorie heel simpel, de honden bepalen hier in huis niks, dat doen wij. En als wij bepalen (met eventueel een correctie) dat er niet gevochten wordt, wordt er niet gevochten. Wil je ze beide houden moet jij zelf als echte dominante leider naar je honden toe worden.
Onze honden ging echt volledig mis, per ongeluk bij het wisselen van de honden een deur open laten en ze grepen elkaar. Typisch teven-vechten en iedereen vertelde ons dat het nooit meer goed zou komen. Nu tolereren ze elkaar omdat wij als leiders het niet tolereren dat ze vechten. Nu lokken we het niet uit, ze krijgen apart van elkaar eten, snachts zitten ze wel gescheiden en speelgoed en botten liggen er nergens.
Beide teven accepteren ons nu als leider en hoeven dus niet te vechten om een van beide als leider te krijgen.
sander_lotte schreef:@ Mindfields: dat je de hond hebt weg gedaan doordat je met een peuter in huis zat, begrijp ik volkomen. Wij hebben na het eerste (onschuldig) incident al gezegd dat er NIET meer gespeeld mag worden met de honden als er bezoek is, ook niet door mezelf. Van zodra er bezoek is, moeten de honden op de achtergrond verdwijnen, we wilden geen incidenten uitlokken met familieleden. Als het dan ook nog om je eigen kind gaat, dan is jullie beslissing nog meer te begrijpen!
Diablo schreef:Het hangt ook erg van het soort hond af. Ik heb ook een Friese Stabij, dat is echt even wat anders hoor. Die zijn zo lief, zo makkelijk.
Ook heb ik nu twee chihuahuateefjes en ook die geven geen enkel pboleem samen.
Maar een wat zwaarder, explosiever ras en dan twee teven....dat is in de regel geen goed idee.
Yamcha schreef:Niemand zegt hier dat het altijd fout gaat, alleen als het fout gaat, komt het niet meer goed.......
froukje2 schreef:Diablo schreef:Het hangt ook erg van het soort hond af. Ik heb ook een Friese Stabij, dat is echt even wat anders hoor. Die zijn zo lief, zo makkelijk.
Ook heb ik nu twee chihuahuateefjes en ook die geven geen enkel pboleem samen.
Maar een wat zwaarder, explosiever ras en dan twee teven....dat is in de regel geen goed idee.
We hebben 10 jaar een bouvier erbij gehad en 5 jaar een Duitse herder wat ook geen enkel probleem gaf, en vergeet de Jack Russel ook niet hoor.
Mindfields schreef:Herders, bouviers en JR zijn een compleet ander type hond dan een stafford. Echt compleet anders. Dat zegt dus niets.