Een grote en kleine hond in 1 huis.. risico's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 16:56

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:29

Wat een gaaf beest!!!!!!!!!!!!!!! <3

Kimbers

Re: Een grote en kleine hond in 1 huis.. risico's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 19:34

dankje, dat vind ik nou ook! :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 00:59

Ben benieuwd waar je voor gaat, persoonlijk zou ik voor een hondje gaan met geteste ouders.
Mops x chi zou niet mijn keuze worden puur door de evt problemen met bijv ogen ademhaling etc

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 11:12

Ik heb ook besloten inderdaad niet voor de kruising te gaan. Vond het andere hondje ook beter in verhouding dus die gaat binnenkort met mij mee naar huis :)

Heb vandaag net van de eigenaar van (binnenkort dus mijn pup) een mail gekregen met de gezondheidsverklaringen van mams en paps en dat is in orde. Kan me verder ook niet heel druk maken om evntuele kans op afwijkingen of ziektes moet ik eerijk zeggen.. de pup is al geboren en ik ben voor hem gevallen. Zo op het eerste gezicht lijkt alles helemaal in orde en mocht er uiteindelijk toch iets afwijkens zijn.. sja da wordt het een duur hondje. heb ik er ook wel voor over!
Ben nu wel erg enthousiast hoor! Zo maar eens even op pad om spulletjes te kopen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:31

*\o/* Alvast gefeliciteerd met je toekomstige aanwinst!!!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:21

mistery schreef:
Ik heb ook besloten inderdaad niet voor de kruising te gaan. Vond het andere hondje ook beter in verhouding dus die gaat binnenkort met mij mee naar huis :)

Heb vandaag net van de eigenaar van (binnenkort dus mijn pup) een mail gekregen met de gezondheidsverklaringen van mams en paps en dat is in orde. Kan me verder ook niet heel druk maken om evntuele kans op afwijkingen of ziektes moet ik eerijk zeggen.. de pup is al geboren en ik ben voor hem gevallen. Zo op het eerste gezicht lijkt alles helemaal in orde en mocht er uiteindelijk toch iets afwijkens zijn.. sja da wordt het een duur hondje. heb ik er ook wel voor over!
Ben nu wel erg enthousiast hoor! Zo maar eens even op pad om spulletjes te kopen

Dat is met elke hond zo, maar hopelijk is dit gewoon een gezonde pup waar je nog jaren plezier van kan hebben.
alvast succes met wachten :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:29

Wat een schatjes zeg.

Wij hebben hier: een Dobermann, Friese Stabij, twee Cane Corso' s, een kruising chi en een 'echte' chi. Gaat allemaal prima hoor.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 12:46

marielle231 schreef:
mistery schreef:

Dat is met elke hond zo, maar hopelijk is dit gewoon een gezonde pup waar je nog jaren plezier van kan hebben.
alvast succes met wachten :)

Ja dat is ook zo :) Hij is in ieder geval een heerlijk gezond pupje en ik kan niet wachten tot hij bij ons is!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:00

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 14:51

Dankjewel *\o/*

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:43

Gossie wat een scheetje, daar ben ik dus ook meteen verliefd op, op zo'n kleine wolbaal.

Wij hebben hier een jack x westie van 6 kilo, met een labrador die nu zo'n 22-23 kilo zal zijn (nog geen half jaar oud), die zal tegen de 30-35 kilo worden.
Het spelen gaat best fatsoenlijk met elkaar, alleen de lab pakt de jack vaak bij z'n staartje wat ik hem probeer af te leren.
En als ze aan een flos trekken word de kleine zo mee gesleurd :')
Verder bijt de kleine echt wel van zich af en ik laat ze nooit met z'n tweeën alleen thuis.
Ze gaan altijd in de bench, ook omdat ze anders alles slopen, maar ook omdat een ruzie in een klein hoekje zit en daar wil ik wel graag bij zijn.

Ik wens je heel veel plezier met je kleine wolbaaltje :Y)
Honden hebben snel door dat ze met een pup, dus een kwetsbaar hondje, te maken hebben en zijn dan al extra voorzichtig.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 16:07

En de pup is er al! Heb nog geen naam voor hem, wel een paar bedacht maar nog niets kunnen kiezen. Pupje ligt links naast me op de bank en de grote licht rechts. Ze is iets te enthousiast waardoor het pupje een beetje angstig lijkt, maar het is dan ook wennen natuurlijk.
Als het droog is even een wandeling maken met de grootste en daarna nog even een klein rondje met beide.

Nog even een vraagje.. ik heb erg de neiging om mij hond te corrigeren als haar houding me niet aanstaat: heel hard kwispelen, maar lichaam blijft strak, de kop hoog en piepen. Corrigeren of ze het zelf laten oplossen?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:28

Zelf op laten lossen? Nooit niet. Niet met dit verschil in grootte en gewicht.

Daar zul je *altijd* mee op je hoede moeten blijven en dat is toch al heel vaak in dit topic gezecht.
Ook al corrigeert de grote op een normale manier, dat komt voor de kleine veel te hard aan waardoor het wel eens einde verhaal kon zijn.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 22:48

Corrigeren onderling gebeurt 9 van de 10 keer niet met een bijt maar met een grom hoor. Lijkt me niet dat de kleine daar dood bij neervalt. Tot nu toe heb ik het ze grotendeels zelf op laten lossen, 1 keer de grote mond van de uk moeten snoeren, hij was me iets teveel aan het uitdagen.

Ik snap je punt wel, maar je nam het 'zelf op laten lossen', iets te letterlijk denk ik. Ik wil gewoon niet teveel tussenbeide komen, dan gaat imo echt de balans tussen de 2 verstoren en zo kunnen ze nooit goed bepalen wat wiens plaats is. Ik had gewoon even een twijfelmomentje maar ik ben er al weer uit hoor! :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:50

Heb je al leuke fotos van de 2 samen? of van de pup?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:54

mistery schreef:
Corrigeren onderling gebeurt 9 van de 10 keer niet met een bijt maar met een grom hoor. Lijkt me niet dat de kleine daar dood bij neervalt. Tot nu toe heb ik het ze grotendeels zelf op laten lossen, 1 keer de grote mond van de uk moeten snoeren, hij was me iets teveel aan het uitdagen.

Ik snap je punt wel, maar je nam het 'zelf op laten lossen', iets te letterlijk denk ik. Ik wil gewoon niet teveel tussenbeide komen, dan gaat imo echt de balans tussen de 2 verstoren en zo kunnen ze nooit goed bepalen wat wiens plaats is. Ik had gewoon even een twijfelmomentje maar ik ben er al weer uit hoor! :D

Inderdaad. Totdat het toevallig die 1 op de 10 keer is dat die grote het echt zat is. En je zult maar net even buiten de post aan het halen zijn.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 13:32

Thirty schreef:
mistery schreef:

Inderdaad. Totdat het toevallig die 1 op de 10 keer is dat die grote het echt zat is. En je zult maar net even buiten de post aan het halen zijn.

Ehh, ik snap niet zo goed waarom je zo negatief doet.. Ik weet dondersgoed wat de eventuele risico's zijn en ik hou ze ook nauwlettend in de gaten. Als ik buiten de post haal dan laat ik ze uiteraard niet samen.

Tot nu toe ontwijkt mijn hond de klein het liefst en ze snapt absoluut niet waarom die kleine druktemaker in haar huis rondloopt. Ze is een beetje van haar stuk maar dat heeft waarschijnlijk gewoon tijd nodig. Kleine is vandaag een aantal keren gecorrigeerd omdat hij zich iets te stoer voordoet :P

Zal vanavond wel even wat fotootjes online zetten! Zijn wel met de telefoon gemaakt dus niet heel geweldige kwaliteit.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:39

Seven schreef:
@ sterre
jou voorbeeld kun je niet vergelijken met een thuis situatie die honden zijn geen roedel genoten en hoe lief de dalmatier ook is die heeft te grof gecorrigeerd een hond die goed corrigeerd hoe sterk ook zal een andere hond naar de grote en kracht corrigeren niet gewoon door elkaar schudden, dat klinkt meer dan opgebouwde frustratie dan een correctie

Of het opgebouwde frustratie of correctie is geweest, is eigenlijk "ondergeschikt"; feit is dat een "grote" hond een "kleintje" bij z´n nek pakte en dat het kleintje dit niet overleefd heeft := ...

Neemt niet weg dat ik de TS alle geluk wens met de grote en het kleintje :) !

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:00

Kijks eens in mijn profiel :D
Ik heb een boomer van 14 jaar en toen we samen gingen wonen hebben we een pup genomen.
Dat is Diesel de bullmastiff.

De kleine is 1 keer uitgevallen en sindsdien heeft hij zeer veel respect voor haar.
Ze ligt op zijn plek, ze steelt soms een snoepje en hij laat het allemaal toe :P

Haha hij is enorm maar heeft niks te vertellen in huis :+

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 16:29

hahah met de snoepjes gebeurt hier nu ook al. Pupje had een snoepje onder de bank gevonden en als er 1 gek is op eten dan is het die grote wel. Beest is altijd en overal op zoek naar eten, soms tot irritatie aan toe, maar denk maar niet dat ze bij het pupje en zijn snoepje in de buurt durfde te komen :')

Die bull mastiffs zijn ook heerlijke beesten he, ben echt gek op dat uiterlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:55

bosefoso schreef:
Dames, onderschat een Chihuahua niet! Ze lijken teer gebouwd, en ze doen alsof ze niet veel kunnen hebben. Chihuahua's kunnen echter tig keer meer hebben dan grote honden. Het ligt helemaal aan hoe je ermee omgaat. Een liliputter kan ook een oersterk persoon zijn, en een reus een watje. Honden zien overigens geen grootte, alles is gelijk. Wij, de mensen, zien dit en reageren er veel te bang op.

Ts, als je een hond in de bench doet, moet je ze beide in een aparte bench doen. De hond die al lange rin huis is, kan anders om de bench heen gaan lopen, en zo de situatie erger maken dan dat ie waarschijnlijk is. De chihuahua krijgt schrik, en wat is het enige afweer van zo'n mormeltje? Precies; bijten. Even goed laten informeren door een fokker van die kleintjes.

Succes ermee!

Deste meer redenen om voorzichtige te doen ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 10:37

Even een paar fotootjes van de hondjes :) Zijn wel van slechte kwaliteit hoor, zijn met mijn telefoon gemaakt want ik heb geen batterijen in huis voor de camera :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pupje is inmiddels benoemd tot Ayden (of Aiden of Eden) We zijn er nog niet over uit hoe we het gaan schrijven :P

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:42

Oh wat een scheetje! jouw grote hond lijkt trouwens sprekend op onze Fien. Dat is een kruising Bordeauxdog met een Rottweiler.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:26

Die 3de foto is erg schattig! :+: