De eerste is ondertussen natuurlijk ook al een stukje groter en ook echt een dotje, maar gewoon héél anders.
http://imageshack.us/photo/my-images/10/sdc13798o.jpg/
Dit is trouwens mijn hond, kon zo snel geen andere foto vinden
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

mistery schreef:Ik heb ook besloten inderdaad niet voor de kruising te gaan. Vond het andere hondje ook beter in verhouding dus die gaat binnenkort met mij mee naar huis
Heb vandaag net van de eigenaar van (binnenkort dus mijn pup) een mail gekregen met de gezondheidsverklaringen van mams en paps en dat is in orde. Kan me verder ook niet heel druk maken om evntuele kans op afwijkingen of ziektes moet ik eerijk zeggen.. de pup is al geboren en ik ben voor hem gevallen. Zo op het eerste gezicht lijkt alles helemaal in orde en mocht er uiteindelijk toch iets afwijkens zijn.. sja da wordt het een duur hondje. heb ik er ook wel voor over!
Ben nu wel erg enthousiast hoor! Zo maar eens even op pad om spulletjes te kopen
marielle231 schreef:mistery schreef:Ik heb ook besloten inderdaad niet voor de kruising te gaan. Vond het andere hondje ook beter in verhouding dus die gaat binnenkort met mij mee naar huis
Heb vandaag net van de eigenaar van (binnenkort dus mijn pup) een mail gekregen met de gezondheidsverklaringen van mams en paps en dat is in orde. Kan me verder ook niet heel druk maken om evntuele kans op afwijkingen of ziektes moet ik eerijk zeggen.. de pup is al geboren en ik ben voor hem gevallen. Zo op het eerste gezicht lijkt alles helemaal in orde en mocht er uiteindelijk toch iets afwijkens zijn.. sja da wordt het een duur hondje. heb ik er ook wel voor over!
Ben nu wel erg enthousiast hoor! Zo maar eens even op pad om spulletjes te kopen
Dat is met elke hond zo, maar hopelijk is dit gewoon een gezonde pup waar je nog jaren plezier van kan hebben.
alvast succes met wachten
Hij is in ieder geval een heerlijk gezond pupje en ik kan niet wachten tot hij bij ons is!
mistery schreef:Corrigeren onderling gebeurt 9 van de 10 keer niet met een bijt maar met een grom hoor. Lijkt me niet dat de kleine daar dood bij neervalt. Tot nu toe heb ik het ze grotendeels zelf op laten lossen, 1 keer de grote mond van de uk moeten snoeren, hij was me iets teveel aan het uitdagen.
Ik snap je punt wel, maar je nam het 'zelf op laten lossen', iets te letterlijk denk ik. Ik wil gewoon niet teveel tussenbeide komen, dan gaat imo echt de balans tussen de 2 verstoren en zo kunnen ze nooit goed bepalen wat wiens plaats is. Ik had gewoon even een twijfelmomentje maar ik ben er al weer uit hoor!
Thirty schreef:mistery schreef:Corrigeren onderling gebeurt 9 van de 10 keer niet met een bijt maar met een grom hoor. Lijkt me niet dat de kleine daar dood bij neervalt. Tot nu toe heb ik het ze grotendeels zelf op laten lossen, 1 keer de grote mond van de uk moeten snoeren, hij was me iets teveel aan het uitdagen.
Ik snap je punt wel, maar je nam het 'zelf op laten lossen', iets te letterlijk denk ik. Ik wil gewoon niet teveel tussenbeide komen, dan gaat imo echt de balans tussen de 2 verstoren en zo kunnen ze nooit goed bepalen wat wiens plaats is. Ik had gewoon even een twijfelmomentje maar ik ben er al weer uit hoor!
Inderdaad. Totdat het toevallig die 1 op de 10 keer is dat die grote het echt zat is. En je zult maar net even buiten de post aan het halen zijn.

Seven schreef:@ sterre
jou voorbeeld kun je niet vergelijken met een thuis situatie die honden zijn geen roedel genoten en hoe lief de dalmatier ook is die heeft te grof gecorrigeerd een hond die goed corrigeerd hoe sterk ook zal een andere hond naar de grote en kracht corrigeren niet gewoon door elkaar schudden, dat klinkt meer dan opgebouwde frustratie dan een correctie
...
!

bosefoso schreef:Dames, onderschat een Chihuahua niet! Ze lijken teer gebouwd, en ze doen alsof ze niet veel kunnen hebben. Chihuahua's kunnen echter tig keer meer hebben dan grote honden. Het ligt helemaal aan hoe je ermee omgaat. Een liliputter kan ook een oersterk persoon zijn, en een reus een watje. Honden zien overigens geen grootte, alles is gelijk. Wij, de mensen, zien dit en reageren er veel te bang op.
Ts, als je een hond in de bench doet, moet je ze beide in een aparte bench doen. De hond die al lange rin huis is, kan anders om de bench heen gaan lopen, en zo de situatie erger maken dan dat ie waarschijnlijk is. De chihuahua krijgt schrik, en wat is het enige afweer van zo'n mormeltje? Precies; bijten. Even goed laten informeren door een fokker van die kleintjes.
Succes ermee!