Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ondanks dat Coco al 20 jaar hetzelfde (slechte) voer krijgt, hebben jullie onwijs veel geluk gehad dat ze er niets aan over heeft gehouden.. Van te veel zout (en vet) gaat de krop op den duur dichtslibben, wat als gevolg heeft dat ze dus niks meer kan eten.. Denk er toch eens over na om haar heel rustig 'om te scholen' van voeding. Hoeven maar mini stapjes te zijn, maar is wel gezonder en voor het behoud van een gezonde vogel met een lange levensduur.. Niet gek bedoeld, maar vergelijk het met bijv. de kleine hondjes van menig oude dame of heer, die zijn vaak te rollen zo vet als dat ze zijn, die dieren zijn ook niet zo gezond als dat ze zouden kunnen zijn
Geef never nooit Advocado, (tenzij je d'r dood wil hebben
) dat is namelijk het enige wat giftig is voor het gajes.
Hij zat daar in een lege kooi en nu die hier is wou ik hem aan speeltjes laten wennen (ik weet dat ze intelligent zijn en een lege kooi is zielig). In het begin vond hij het heel eng maar hij vind speeltjes nu steeds leuker worden! Ook praat hij echt giga veel. Hij kan zo veel praten dat is echt niet normaal, je kan gewoon gesprekken met hem voeren

)
Maar in zijn 'chill tent' is het me wel gelukt!!)
) maar op een gegeven moment voelde ZE zo'n genegenheid naar het vrouwtje, dat ze een ei ging leggen................. (wat is dat een bevalling voor zo'n beest!!!) Die praat echt nooit wanneer er visite is, maar zódra je in de hal staat, kletst ze honderd en een uit!!
)
Hij is dit jaar 4 jaar geworden en ik had nooit gedacht dat ie dat zou gaan redden.) en hij door het te vroeg uit het nest gaan ook nog eens geen sociaal gedrag kent tegenover andere vogels. Voordeel is dan wel dat ie heel erg op mij is gericht, maar ik had hem liever samen met een leuk vrouwtje gehouden. Dat hebben we dus ook al een aantal keer geprobeerd maar was op z'n zachtst gezegd geen succes
Nu schrok hij ergens van en vloog de keuken in en weer terug. Toen had ie geen puf meer en belande zo (met z'n vleugels wijd, je had het echt moeten zien!!) op de borst van een van de hondjes!!!!!!!!!
Die kop van die hond!!!!!!!!!!

En hij vind het ook leuk om m'n zinnrn af te maken