Wie heeft er ook een papegaai?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 00:32

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 00:33

Ik heb een grijze roodstaart en een blauw/gele ara.
De ara (Bailey) is nog geen jaar, heb ik zelf met de pap groot gebracht, ontzettend tam en heel lief. Praten doet ie nog niet, af en toe doet hij sinds kort de hond na, een beetje blaffen.
De grijzeroodstaart (Japie) banketstaaf de oren van je kop. Die hebben we van een gezin met kinderen, en die kinderen peste hem/haar heel erg, met aan veren trekken, nootjes tegen hem/haar aangooien. dus ging hij/zij op een gegeven moment bijten. Ook als hij nu na 6 jaar buiten nog kinderen hoor schreeuwen gaat hij helemaal in een hoek zitten en heel erg bibberen.
Bij ons krijgen ze papagaaienvoer zonder pepers, die vinden ze allebei niet lekker. Ook heb ik diner voor ze, dat is voer wat je eerst moet koken, en daarna wel af laten koelen natuurlijk.
Als wij patat eten blijven ze zeuren totdat ze er 1 hebben gekregen, gelukkig eten wij eens in de 2 maanden patat. soms krijgen ze ook pelpinda's of een walnoot, maar niet veel. Ook heb je van die bananenchips heet dat geloof ik (van die gedroogde bananen) daar zijn ze helemaal gek op.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 00:35

trusten , tanx

Nicole

Re: Wie heeft er ook een papegaai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 00:39

Mag je je ook melden met een 2 jarige wit kuif kaketoe (met de pap zelf opgevoed) heeeel vroeger een grijze roodstaart gehad van iemand maar die was niet zo lief..

Diesel daar in tegen (kaketoe) is echt het liefste en gekste dier dat ik ook gezien heb en slim!!

Vertel morgen wel meer over hem :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 00:40

volgens mij rookt zn eigenaar en dat haagse accent geniaal

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 00:41

ja is goed:D

En wat een sneu verhaal zeg, over die kinderen pffff en het zijn zulke onschuldige beestjes ze kunnen geen kant op. Wij zijn mega voor hun.

Is goed kletsen morgen verder.... Ik moet ook slapen haha en morgen zal ik even een filmpje neer zetten

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 00:55

Afbeelding

Dit is kippetje met haar gevaarlijke blik, waar ik dus ook ontzettend veel schrik van had. Dit is wel een oude foto.
Kip plukt al sinds ze veren heeft, haar nek kaal. Van alles geprobeerd, extra vitamines, onderzoeken bij de da, er kan niets gevonden worden. Af en toe groeien er een aantal rode veren, maar die plukt ze er ook snel genoeg weer uit. Kan geen sprake van verveling zijn. Kippetje krijgt meer aandacht dan de gemiddelde papegaai.

Ik zal snel een nieuwe foto van mevrouw maken.!

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 00:58

Hier ook een witkuifkaketoe! Zazu, manneke dus, en ik denk een jaar of 7 a 8? Errug slim, errug maf maar toch errug lief :P

Je gaat het vast niet waarderen, maar ik ga het toch zeggen :o Ondanks dat Coco al 20 jaar hetzelfde (slechte) voer krijgt, hebben jullie onwijs veel geluk gehad dat ze er niets aan over heeft gehouden.. Van te veel zout (en vet) gaat de krop op den duur dichtslibben, wat als gevolg heeft dat ze dus niks meer kan eten.. Denk er toch eens over na om haar heel rustig 'om te scholen' van voeding. Hoeven maar mini stapjes te zijn, maar is wel gezonder en voor het behoud van een gezonde vogel met een lange levensduur.. Niet gek bedoeld, maar vergelijk het met bijv. de kleine hondjes van menig oude dame of heer, die zijn vaak te rollen zo vet als dat ze zijn, die dieren zijn ook niet zo gezond als dat ze zouden kunnen zijn :)
Wel goed is inderdaad het fruit :j Geef never nooit Advocado, (tenzij je d'r dood wil hebben :P ) dat is namelijk het enige wat giftig is voor het gajes.
Wat betreft in of uit de kooi, waarom zou je d'r niet laten knippen? Wat al eerder gezegd is, zo'n vogel kan rustig de 50 jaar halen, tijd zat om 't d'r te leren hoor. En mocht het niet bevallen, kan ze toch altijd nog in d'r kooi blijven?

En verder, jaaaa Manus!! Dat is zo'n geweldig beest!! Lig altijd helemaal dubbel als ik die filmpjes weer zie, maf beest :P _O-

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 01:03

Ik heb zelf geen papegaai, heb ze wel altijd erg leuk en interessant gevonden!
Jullie verhalen en filmpjes, geniaal!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 01:12

toch is dat iets neurotish als ze aleen zit zo werkt het helaas wel maar ze is cool en dr naam ook kippetje ik zeg dat wel eens tegen iwan ( de verschrikkelijke)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 03:53

Ik heb ook een papegaai! Een grijze roodstaart op precies te zijn. We hebben hem gekregen toen we ons eigen huisje kregen en hij, Croky, is al vanaf dat hij een lelijk klein papegaaitje was in het bezit van mijn vriend zijn familie. Hij heeft ongeveer 16 jaar lang bij mijn vriend zijn opa en oma gewoond en nu die hier bij ons staat komt hij helemaal tot leven! :D Hij zat daar in een lege kooi en nu die hier is wou ik hem aan speeltjes laten wennen (ik weet dat ze intelligent zijn en een lege kooi is zielig). In het begin vond hij het heel eng maar hij vind speeltjes nu steeds leuker worden! Ook praat hij echt giga veel. Hij kan zo veel praten dat is echt niet normaal, je kan gewoon gesprekken met hem voeren :+

hier 2 fotootjes van onze Croky:
Afbeelding

Afbeelding

We hebben trouwens ook een Valkparkiet en ik moet zeggen dat die ook vaak denkt dat hij net als onze Croky een papegaai is haha. Hij probeert nu ook zijn naam te zeggen en hij doet alles zoals Croky het ook doet hihi
Dus hij verdient ook een plekje vind ik! (zal zijn foto even in een linkje zetten)
http://94.100.114.68/1353050001-1353100 ... _saz8.jpeg

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 07:46

Wat ik wel even wil toevoegen. Mijn schoonmoeder is NOOIT slecht geweest voor het beestje, ja wel wat betreft het eten maar dit kennen veel mensen toch?

Ze kon alles met hem echt alles! Als ze smorgens van bed kwam dan moest ie eerst in dr hand zitten. Dat soort dingen.... Hij heeft nog nooit geplukt.... nog nooit.
Hij zit echt prachtig in zijn veren... Ik zal kijken of ik een mooie goede foto kan maken vandaag..... op dit moment ben ik hem aan het filmen hahaha

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:06

Ben gek van papagaaien!!! (vooral kakatoes en ara's :D )
Zelf hebben we een soort van dwergpapagaaitje.
Dat met die stofzuiger herken ik wel! Volgens mij is het een soort van stress. Ik zeg ook altijd voordat ik hem aan zet 'Daar gaat ie hoor!' Maar leuk vind hij het niet.
Die van ons heeft ook zo'n grote bel in zijn kooi. Helemaal geweldig vindt ie dat! Gaat ie er met z'n koppie in zitten en allerlei rare geluiden maken!! :D
Die van mij is écht helemaal weg van zijn 'tippie'.... Een soort van hangende 'slaapzak' voor vogels!!
(helaas is het me nog steeds niet gelukt om een foto van hem daarin te maken... Hij komt er uit wanneer hij maar denkt dat je naar hem kijkt.. :P Maar in zijn 'chill tent' is het me wel gelukt!!)
Afbeelding

Vrienden van ons hebben ook een grijze roodstaart. Járen hebben ze gedacht dat ze een mannetje hadden (voornamelijk doordat hij echt praat als een kerel :D ) maar op een gegeven moment voelde ZE zo'n genegenheid naar het vrouwtje, dat ze een ei ging leggen................. (wat is dat een bevalling voor zo'n beest!!!) Die praat echt nooit wanneer er visite is, maar zódra je in de hal staat, kletst ze honderd en een uit!!
Het is gewoon eng hoeveel zo'n 'stem' klinkt als dat van een mens!!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 08:11

ja dat van die ei ken ik hahahaha.
Ze hebben ook jaren gedacht dat co een mannetje was. Tot oktober vorrig jaar....Toen belde mijn schoonmoeder op met de vraag? 'ik heb gister toch geen drank gehad?' Co heeft een ei gelegd hahahaha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:14

Mijn valkparkiet is gek op de stofzuiger! Hij loopt altijd voor de stofzuiger uit en dan moet je echt uitkijken dat je hem niet opzuigt. (Hij past er tot z'n kont in. Dat hebben we helaas al ondervonden :o )
Verder is hij gek op handdoeken, vorken, gordijnen (eigenlijk wel alle stofjes) en aardappels. Daar fluit hij hele serenades voor. Hij roept ook katten die gek genoeg nog naar hem luisteren ook. Hij kent alleen geen angst voor ze dus ik moet er wel goed op letten en hij komt ook zeker zijn kooi niet uit wanneer er een kat in de buurt is. Het is ook een zorgenkindje omdat hij door het kaalplukken van de ouders iets te vroeg uit het nest is gegaan (met bijna 5 weken) en daardoor waarschijnlijk niet genoeg weerstand heeft meegekregen waardoor ik echt al verschillende malen heb gedacht dat ik afscheid van hem moest nemen (en daarom ben ik nu heel paranoide over zijn gezondheid := Hij is dit jaar 4 jaar geworden en ik had nooit gedacht dat ie dat zou gaan redden.) en hij door het te vroeg uit het nest gaan ook nog eens geen sociaal gedrag kent tegenover andere vogels. Voordeel is dan wel dat ie heel erg op mij is gericht, maar ik had hem liever samen met een leuk vrouwtje gehouden. Dat hebben we dus ook al een aantal keer geprobeerd maar was op z'n zachtst gezegd geen succes :n

En hij praat erg goed. De afgelopen tijd heb ik hem alleen niets meer bijgeleerd omdat hij steeds wat ziekig was en daarom ook last had van z'n stem. Hij fluit ook erg goed, al is het wel heel irritant om de hele zomer in "jingle bells" te zitten. Voordeel is nu wel dat de hele buurt het in z'n hoofd heeft en we dus een extra lange kerst hebben straks :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:20

:D
Die van ons is gék op de hondjes.............. Als er dan een voor zijn kooi staat, hangt hij aan 1 pootje onderaan de tralies en probeerd op de hond te stappen....... Of hij probeerd hem aan zijn staart te trekken..... (toch blijven we het wel een beetje eng vinden, weet toch niet zeker of de hondjes hem niets doen!?)
Vorige week baalden we echt dat we geen camera hadden!!!! Toen we hem kochten, was hij gekortwiekt. Uiteraard zijn de pennen weer terug gekomen, maar we laten het zo. Hij vliegt waarschijnlijk daardoor erg weinig, en dat vinden we alleen maar handig :P Nu schrok hij ergens van en vloog de keuken in en weer terug. Toen had ie geen puf meer en belande zo (met z'n vleugels wijd, je had het echt moeten zien!!) op de borst van een van de hondjes!!!!!!!!! :+ Die kop van die hond!!!!!!!!!!
En hij is gek van brood!! Als je een boterham aan het eten bent, moet je echt moeite doen om hem niet op je bord te krijgen.... En als het hem dan gelukt is, vliegt ie er gauw met een stukje brood vandoor....
Ook wanneer je iets drinkt (vooral als het heet is..) moet je goed uitkijken!! Hij duikt zo je glas in om ook een slokje te nemen... :D

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 08:21

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:25

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:30

Dit is Saffier, wel een oud filmpje van zo'n 2 jaar geleden:

Let vooral niet op mij :+
Wanneer je bij Saffier een nieuw woord ongeveer een week lang 100 keer per dag herhaald, heeft ie hem vaak wel binnen een paar dagen door :D En hij vind het ook leuk om m'n zinnrn af te maken :')

"Wat doet de Poes?" :')
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-09-11 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 08:32

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:47

Saffier vind ik helemaal geweldig wat een heeeerlijk dier is dat toch!!
Kijk altijd je topics

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:52

Ik kan nu geen filmpjes kijken (zit op m'n werk, dus collega's gaan een beetje raar kijken als ze allemaal papagaaien geluiden horen....... }:0 )
Maar ben wel erg benieuwd!
Ik heb echt geen idee hoe ik zo'n filmpje maak en plaats.... :o

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:00

Ik moet nodig weer een nieuw filmpje maken. De laatste tijd heb ik het heel druk gehad waardoor het er bij in is geschoten.
En Kentaro, ik gebruik gewoon mijn mobiele telefoon.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 09:02

Dan nog een vraagje...

Als ik tegen dr ga praten.... en even lekker door ga kletsen doet ze dr vleugels een beetje van dr lijf en die vleugels gaan dan zachtjes klapperen..... Wat is dit?

Bang dacht ik niet echt, want zelf trilt ze niet, ook zit ze niet in de aanvals houding

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:03

wij hebben 2 grijze congo roodstaarten van 5 jaar oud .
Ze heten Joris & Coco .
Joris is echt mijn maatje en Coco die van mijn vriend .
Ze kletsen allebei de oren van je hoofd . Ze zeggen echt van alles , als je thuiskomt dan is het hallo of hoi , ga je weg dan is het doei of dag .
Ze doen de telefoon na , hebben hele telefoon gesprekken .
Ze waarschuwen de honden als die aan het blaffen zijn . Dan is het Kayaaaaaa stil , dieselllllllll, spike pas op.
Ze roepen de katten dan is het noelllllllle , dottieeeeeeee, diegoooooooooo , en ze lachen enorm veel .
Helaas kunnen ze ook erg vloeken dat hebben ze helaas van mijn schoonmoeder geleerd die vloekt nog al veel . Ze zeggen trouwens ook mijn naam en als ik de telefoon pak om te bellen dan is het hallo ger .
Ze zijn echt grappig . Ze hebben ook wel eens hun schreeuw en gil moment .
Ze vinden douchen helemaal niets en zijn altijd blij als ze er weer onderuit mogen en zegt Coco altijd zo nu Joris en dan gaat hij lachen . Echt hilarisch
Hier eten ze ook goed papegaaien voer , soms een aantal pinda, veel appel vinden ze erg lekker .
Maar ook een chipje of een patatje op zijn tijd lusten ze graag .
Verder is Joris wel gek op de amerikaanse bulldog Spike , dan zit spike bij de kooi en probeert Joris hem altijd te likken of aan te raken met zijn poot of snavel . Coco daarentegen die wil spike alleen maar bijten en als het hem lukt en spike piept dan gaat hij gemeen zitten lachen .
Zal binnenkort is een foto van hun plaatsen .