Broccoli schreef:Ik ben al een aantal jaartjes geen kind meer.

Maar goed, dan zou je beter moeten weten als je opgegroeid bent met boeren.
Dat gezeik altijd over boeren en hun dieren.
Dan zit er nog altijd meer waarheid in dan in jouw opmerking over stadsmens.
Zoals ik zei; heeft niets te maken met beter weten, ik zou willen dat het anders was, ik kan het ook niet anders maken.
Misschien dat het bij jullie zo is maar de boeren waar ik kwam/kon is ongeveer de helft van de koeien aaibaar op het hoofd mits je heel rustig doet, dan zijn er nog een handvol dieren die wel echt tam zijn en knuffelbaar. De enige echt tamme koeien die ik heb gezien stonden nog ouderwets aan de ketting op stal.
En ja, dat lijkt me ook niet zo vreemd als je ziet hoe het allemaal werkt, een boer hoeft zijn koe helemaal niet in hand te hebben. Eenmaal op stal weten ze zelf waar ze brok krijgen, hoe het melken werkt en hoe ze naar buiten mogen. Dus in handen nemen kost alleen extra tijd en in die tijd kun je ook vast kuil halen en zit je 20 minuten eerder aan de koffie
Wat ik persoonlijk nog niet zo erg vind hoor, ik zie liever een koe die buiten mag dan een die handtam is.
Maar roepen dat álle koeien mak zijn en iedereen die anders beweert een stadse kakker is, dan zit je jezelf voor de gek te houden.
Misschien zijn ze bij jullie mak maar dat is echt niet bij alle boeren zo.