- Wat als je het niet meer kan betalen?
Daar is maar één antwoord op:
Dan kan je dat dier niet meer houden!
Alle ´ja maar´ is ´nee want´ en
Los het op door andere keuzes óf
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
russel schreef:O ja die titel, TS heeft zelf even bepaalt in het voorbeeld van mensen die zelf kent, dat ze hun hond niet meer kunnen betalen....
Huertecilla schreef:gohya schreef:TS Laat de eigenaar hoefteer op de kale/kapotte plekken smeren,doe de hond een t-shirt aan en hij zal genezen! Wie het niet gelooft,prima,het is vrijwillig te proberen.
...en de vlooien?
Gaan die met de pootjes vastzitten in de teer?
Zou kunnen. Hond kaal scheren, insmeren met hoefteer. Ik zal het onthouden als tip tegen vlooien.
Hoe doe je dat buiten in het gras of op zand of in het bos? Blijft dan niet het halve eco-systeem aan de teer plakkan? Of hou je de hond aan de lijn zo lang die geteerd is?
Ik wist ook niet dat hoefteer gratis was overigens.
Verder lijkt me de extra heavy duty was of het weggooien van t-shirt, overalletje, niet goedkoper dan een anti-vlooi dingseligheidje bij de dierenwinkel/Welkoop.
gohya schreef:TS Laat de eigenaar hoefteer op de kale/kapotte plekken smeren,doe de hond een t-shirt aan en hij zal genezen! Wie het niet gelooft,prima,het is vrijwillig te proberen.
gohya schreef:De vlooien gaan allemaal dood,en nee die blijven niet vast zitten,je moet het er dun opsmeren met een kwast.Niet op de haren smeren maar óp de huid,kaal scheren hoeft niet want de huid is al kaal.
Een oud t-shirt heeft iedereen wel liggen.
Er blijft nix aan de teer plakken,wamt het zit dus niet op de haren,en het trekt snel in de huid.Ook zit er het t-shirt overheen.Dat t-shirt kan je eenmalig een tijdje gebruiken,duurt ongeveer een week of 2.
Je zal de hond hooguit 3 x moeten insmeren en dan is die jeuk helemaal over.De hond blijft óf een jaar jeukvrij,of voor altijd.Bij de mijne was het de eerste keer 1 jaar,na nog een behandeling na dat jaar nooit meer jeuk gehad.
De teer kost veel minder dan vlooienspul [rond de €13,- voor een groot blik].
Uiteraard heeft de teer ook nadelen,het stinkt verschrikkelijk en als het niet goed is afgedekt,zit je hele huis onder.
De teer is goed schoon te maken mits je het gelijk doet.
De teer werkt voor zeer lange tijd,vlooienspul werkt maar een week of 6.
BosscheBol schreef:Misschien toch ander huisje zoeken. Zal ook voor de eigenaar een geruststelling zijn, want geldzorgen is heel vervelend.
Misschien asiel, daarvan weet je zeker dat het goed komt. Op marktplaats is wat lastig, als die vragen van mensen en die komen kijken enz.
gohya schreef:Vóórdat ik die hoefteer op mijn hond smeerd heb ik eerst info gevraagd bij een natuurwinkel.
Daar zeiden ze ook dat het vroeger heel veel werd gebruikt,ook bij mensen.
Het is niet schadelijk voor mens of dier.Mijn hond is 12 jaar oud geworden,nooit ziek geweest en is normaal gestorven van ouderdom,d.m.v. een hartstilstand.
Hij heeft nooit last gehad van de teer op zijn huid.
@Lamar
Mijn hond heeft álle merken vlooienspul gehad,is zelfs ingespoten bij de D.A. met een vlooien middel.
Niets heeft geholpen en het enige redmiddel was die teer proberen.En die heeft geholpen,ik deed het niet omdat het 'goedkoper'was.Heb honderden euro's uit gegeven bij de D.A. voor zijn jeuk.
Lamar schreef:Teer is geen vlooienmiddel.
stef schreef:Nee, is geen optie, helaas... Van een kale kip kan je niet plukken, laat ik het zo zeggen (in de huidige situatie)
Elk dubbeltje gaat al 3x op zn kant
tita schreef:30 euro aanbieden en weg brengen naar het asiel.
fargo schreef:BosscheBol schreef:Misschien toch ander huisje zoeken. Zal ook voor de eigenaar een geruststelling zijn, want geldzorgen is heel vervelend.
Misschien asiel, daarvan weet je zeker dat het goed komt. Op marktplaats is wat lastig, als die vragen van mensen en die komen kijken enz.
Pfff, ik vind de adviezen een beetje kort door de bocht. Misschien is de hond helemaal dolgelukkig daar en vormt de hond juist het enige of één van de weinige lichtpuntje(s) in een moeilijke financiële tijd. Goede zorg is belangrijk, maar een hond is echt beter af in een huis dan in een asiel. Op dit moment worden er door de crisis echt niet veel dieren UIT een asiel gehaald, dus daar wil je hem helemaal niet hebben ook niet voor zijn mentale gesteldheid...