Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:37

franka75 schreef:
haha (sorry)

(waarom sorry?)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:40

ach ik ben nogal zachtaardig }>

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:47

Daphne__ schreef:
Nou idd, wel ontzettend sneu van TS dat ze er niet bij verteld dat het poesje doodsbang is voor de hond! Beest wel de grond intrappen, maar niet vertellen wat de échte reden is van haar gedrag! :x

Je zou je moeten schamen TS... je hebt het steeds maar over je dure tassen, maar een LEVEND wezen waar JULLIE!!! voor hebben gekozen, dat moet maar oprotten als het even tegenzit?? Gelukkig is je vriend verstandiger.....

_/-\o_ dat ts een hondenliefhebber is moge duidelijk zijn, maar die quote #) ;( dat zet ze er voor het gemak maar niet bij zeg pfffffff........ onze 'het' was gewoon koninklijk beledigd, maar kreeg wel alle aandacht en daarmee is het ook vlot over gegaan toen iedereen wist waar hij/zij/het aan toe was. en een dier gooi je niet weg omdat het probleemgedrag vertoont wat jou(w handtasjes) niet aanstaat.
waar is die andere post.. oja hier issie:
hazel schreef:
Eerst even de medische dingen uit sluiten bij de dierenarts. Maar ik denk dat het gewoon stress is. Ongevraagd laat jij allerlei andere dieren toe op zijn territorium. Je vriend is duidelijk meer een dierenvriend dan jij. Omgekeerd kan hij ook zeggen: de kat was er eerder, door alle dieren die jij erbij nam heeft zij stress en gaat ze plassen.

Een dier neem je niet om weer weg te doen als hij niet bevalt, het is gen auto of een paar nieuwe schoenen :)

Als ik je vriend was had ik jou er trouwens uit gegooid ipv de kat :o

ik ben het volledig met hazel eens. als mijn vriend zijn grote hond (cane corso) meeneemt en mijn lieve schattige katje die geen vlieg kwaad doet, met de bak meeverhuist zo zindelijk issie, opeens de hele boel onderplast van de stress dan is toch wel duidelijk wat hier de oorzaak is en hoe het opgelost gaat worden.
en als ik die vriend was had ik eigenlijk ook niet zomaar een pitbull bij mijn lieve katzels gelaten, maar dat is een ander verhaal. :o gelukkig geeft die kerel zoveel om je dat hij dat voor je over heeft. :o dat is dan wel weer lief.

maar ik denk dat als jij probeert om je hond rustig te corrigeren als hij dat katje intimideert en zelf ook wat meer betrokkenheid bij t arme schepsel vertoont, dat t best wel in orde kan komen.
hoewel ik ook denk dat t diertje beter af is in een andere omgeving waar ze rust en veiligheid kan vinden. Een hond is denk toch wat imposanter dan een mens(ellendig rotdier, maar zal niet de tanden in je zetten en is als je je beste pootje voorzet toch makkelijker te imponeren) voor een kat denk ik zo.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 01:04

JunkDeLuxe schreef:
Ik ging volledig over de rooie. Ik heb uren tegen m'n vriend staan roepen dat ik het nu ECHT beu ben, en dat de kat moet gaan.

En hoe lang precies denk jij dat Nala al roept dat ze het allemaal niet trekt en er iets moet veranderen?

Citaat:
Nala echter maakt onze Zara compleet gek; ze staart haar de hele dag aan, met dr haren omhoog en een zwiepende staart. Nu ja, ik zeg wel hondje, maar ik spreek hier wel over een 4 jarige pitbull. Dus er mag echt niks fout gaan tussen die 2, als Zara 1x knapt, is Nala dood. En tja.. Dat ziet m'n vriend natuurlijk niet zo zitten O:)

Ik denk niet dat je vriend de enige die het niet zo ziet zitten dat zijn geliefde kat doodgebeten wordt door een hond. Ik snap niet waarom je het risico überhaupt hebt overwogen, laat staat ook nog echt hebt genomen

Citaat:
En dan het grootste probleem.. Ik ben een hondenmens, mijn vriend is een kattenmens. Die wilt de kat absoluut niet weg doen. We hebben het er al vaker over gehad, omdat je die beesten gewoon ontzettend hard ruikt, ook al verversen we de kattenbak elke dag. Gek vind ik het niet, vermits Nala overal haar plas laat lopen.

En je wist niet dat je een hekel aan katten hebt voor je er 2 in huis nam? Ik heb er 3 rondlopen en 1 braakt verschillende keren per dag. Heeft het aan zijn nieren en zijn urine stinkt als de neten.
Van de week kwam ik er achter dat ik de zolderdeur niet goed dichtgedaan had en er een kat in een doos heeft zitten piesen. Een doos met daarin mijn oude agenda's en dagboeken, oude foto's en andere dingetjes waar ik aan gehecht was. Kwaad? Ja, ik baalde behoorlijk van mezelf dat ik die deur niet beter dicht had. Kwaad op de katten? Ik krijg geen reden bedacht...
Alle 3 de kattenbakken verschoon ik dagelijks. En dat is echt maar een paar minuten werk. Ruik je hier weleens wat? Ja, zeker. Ondanks dat ik het erg goed schoon houd. En weet je; het heeft een reden. De kat heeft er niet voor gekozen ziek te zijn. Ik heb er wél voor gekozen hem tot het eind te verzorgen. En dat je dan af en toe wat ruikt; so be it. Ik laat ook weleens een scheet en die ruiken ook niet naar viooltjes.

Citaat:
Maar m'n vriend wilt dat rotbeest dus écht niet weg doen voorlopig. En ik HAAT haar gewoon echt, ik ben het helemaal zat. Ze heeft vanochtend niet alleen op mijn handtas geplast, ook op mijn andere tas, waar allemaal kleren inzaten. Volgens mijn vriend is dat, en ik citeer: 'onze eigen schuld, we moeten maar alles omhoog leggen'. Dat snap ik dus niet, dat ie zo denkt. Dus als ik op de grond ga liggen, waar normaal mijn handtas staat, mag de kat op mij komen plassen? Ja daaag.. Ik heb speciaal gisterenavond mijn handtas en rugzak op de wasmachine gelegt, maar dat maakt de kat dus niks uit.

Ik wil dat beest gewoon weg. Ik ben al lang voorbij het punt dat ik dat zielig vind, een huisdier weg doen. Volgens mij neem je een huisdier voor je plezier, en dat is er bij mij al lang af. Mijn vriend zou nog eerder onze kater weg doen dan Nala, omdat Simba niet zo gauw komt knuffelen. Nou, ik heb liever een associale zindelijke kat, dan een opdringerige die overal maar loopt ze zeiken. De hele dag loop ik te vloeken op dat beest. Ze heeft nota bene 2 weken geleden een drol gedraaid op een hemd van mijn vriend! Ze doet niet alleen in huis, als ze de kans krijgt steelt ze eten van je bord/uit de pot. Wanneer de potten staan af te koelen om de ijskast in te gaan bv.

Als het aankomt op kat eruit of jij eruit denk ik dat je kunt gaan kijken welke tasjes nog goed zijn en ze vervolgens pakken. Tenminste: mocht je mijn partner zijn had je allang gevlogen.

Citaat:
Voor mij is de keuze dus al lang gemaakt. Die kat gaat weg. Alleen.. Hoe overtuig ik mijn vriend? Die blijft haar maar goed praten, die blijft maar zeggen dat het onze eigen schuld is. Terwijl Nala er niks mee in zit een metertje omhoog te moeten klauteren, om dan haar blaas te ledigen op mijn handtas.

Ergens vind ik het natuurlijk wel erg voor m'n vriend hoor. Die is heel erg gehecht aan de katten; vooral aan Nala. Maar ik wil dr hier niet meer, ik ben haar echt beu. Ze blijft gewoon haar zinnetje doen, ze blijft plassen waar ze maar wil. Als ze dat gewoon op de vloer doet, is dat al storend, maar ik wordt echt he-le-maal gestoord als ze wéér op onze spullen plast. En nee, ik ben écht niet van plan om ALLES in kasten e.d. te steken, da's toch niet normaal? Ik bedoel, ligt het dan echt aan mij, en moet ik het maar accepteren dat ze op m'n spullen plast als die hier gewoon ergens liggen? Nee toch.. En straffen haalt ook niks uit, we hebben al van alles geprobeert. En daar heb ik gewoon ook geen zin meer in, ik verdraag dit al een dik jaar, en nu ben ik het helemaal zat. Buiten met dat beest!

Fijn dat je het toch ergens nog wel erg vindt voor je vriend. Verder denk ik echt aan een take it or leave it. Je hoeft het gepies niet te accepteren; je moet uitzoeken hoe het komt en het probleem van de kat oplossen. Katten kunnen echt niet denken in pesten of etteren, dat doen alleen mensen...

Neemt niet weg dat ik wel denk dat het te laat is. Die kat voelt zich kennelijk vreselijk en dat je er nu weer een hond bij hebt gezet waarvan ze alleen maar nog doodsbanger wordt is ook niet zomaar terug te draaien. Voor Nala's sake: breng dat diertje alsjeblieft naar een asiel. Of naar iemand die wél voor haar wil zorgen op een manier die bij haar past.

kraakte

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 01:08

ik heb even een vraagje aan ts, wat wil je nu precies doen? wil je via Bokt een nieuw baasje zoeken? ons vragen of je haar naar een asiel mag brengen? of onze steun dat het beter is een einde aan haar miserabele leventje te maken? wat is nu je precies je bedoeling met dit topic?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 06:33

Blegh, sommige mensen verdienen geen dieren. Als vriendlief verstandig is zet hij jou de deur uit ipv de kat. Sommige mensen verdienen de liefde van dieren niet. Stel dat je ooit kinderen krijgt en die krijgen een ongelukje, of krijten je muren vol. Krijgen we dan ook weer zo'n topic?

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 06:45

Ik snap dat je baalt van het geplas in huis, maar hoe je erover praat. Ik vind dat bijna hartverscheurend, wat het klinkt alsof je geen moer om het beestje zelf geeft.
Toen ze bij jullie kwam was ze zo goed als zindelijk, maar ik lees nergens terug dat jullie toen nog hard eraan hebben gewerkt het laatste stukje mee te pakken. Tja... Dan kun je weleens zoiets hebben.

Daarnaast kan het nog 100 redenen hebben waarom de kat overal plast en als ik jou zo lees en je doet thuis ook zo, kan ik me helemaal voorstellen dat het door de stress komt.
Beesten hebben net als kinderen een rustige, veilige omgeving nodig, maar zo te lezen hebben ze dat bij jou niet...

Ik zou je inderdaad niet adviseren om haar een ander huis te geven, maar ECHT niet om jou te ontzien omdat ik jou zo zielig vind, maar om de kat te een leven te geven wat ze verdient...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:08

En wat als jouw hond of kat met de jaren onzindelijk wordt door de leeftijd...

Dan kan je ook niet zomaar zeggen 'hop weg ermee'?

Lijst om uit te proberen:

1 Ga naar de dierenarts! Er bestaat altijd een kans dat er inwendig wat mis is.

Verder:

- méér kattenbakken en ALTIJD proper houden!
- zie dat die staan op een plaats waar ze niet gestoord kan worden (waar de hond bvb al niet bijkan)
- geef haar een rustplek
- probeer bach bloesem, Dap verdamper, etc, iets om de stress en spanning weg te nemen.

Maar eerlijkerheidshalve, zoek voor het beestje een nieuwe thuis want ze is niet gelukkig :(:)

Mijn hond heeft mijn (nog maar een jaar oude, niet zo'n goedkope :+ ) sofa helemaal ondergeplast.
Beestje kon er niets aan doen, het is een hond die geboren is met stress en die dus plast bij het eerste beste onbekende geluid.

Ze kost mij elk jaar een hoop nieuwe kussens, dekens, onlangs dus een nieuwe zetel, jassen etc, maar ik zou haar voor geen geld ter wereld wegdoen!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:13

Ik vind wel dat iedereen gelijk hard over de TS heenvalt. Natuurlijk houd ze duidelijk niet zo van de kat, maar ze zegt zelf ook dat ze geen kattenmens is. Dit betekend niet dat ze gelijk behandeld moet worden als een dierenbeul :) Ik praat ook zo over bijvoorbeeld spinnen (Ah, zit er alweer zo'n ** beest met z'n lelijke poten!). Misschien is haar vriend geen hondenmens en geeft haar vriend juist de kat veel aandacht etc? Om nou gelijk te zeggen dat de TS geen dier verdient enz. vind ik een beetje ver gaan, hoewel ik ermee eens ben dat de combinatie met de hond niet zo verstandig is (en voor extra stress zorgt). Misschien als TS meer positieve aandacht in de kat stopt dat het dan iets beter wordt? :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:16

En door dit soort mensen zitten de asielen dus bomvol... Je hebt het beest voor je eigen plezier en als het daar niet aan voldoet dan moet 'ie maar weg? Echt hoor, ik snap niet dat iemand zo kan denken. Je kiest voor de zorg voor een dier en dat doe je tot het einde aan toe, dan had je langer moeten nadenken over de negatieve kanten. Wat me vooral verbaast in je hele relaas is dat je geen moment nadenkt en nagedacht hebt over waarom de kat dit doet, je hebt er last van en dus moet ze weg. Katten zijn nooit zomaar onzindelijk, daar is een reden voor, medisch, stress oid. En stress lijkt me in jouw situatie het meest waarschijnlijk... Een vriendin van mij had ook een onzindelijke kat, Feliway bleek de oplossing, heeft het nooit meer naast de bak gedaan.

Dus, oplossen in plaats van drama maken.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:26

Jammer dat je de hulpkreten niet ziet van je kat.Je verhuist vaak,kat gaat overal plassen.. lijkt me logisch dat het voor een kat stressvol is om opeens in een andere omgeving te komen?
Een hond erbij nemen idem dito,ook stressvol voor een kat.
Ontzettend jammer dat je dat niet wilt inzien,je had meer voor je kat kunnen doen dan alleen over haar te zeuren.

Bij nader inzien denk ik dat het inderdaad beter is voor de kat om naar een ander (liefdevol) baasje te gaan. Iemand die wél kijkt naar de behoefte van de kat,en daar naar handelt. Succes.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:29

Een dier neem je voor het leven en doe je niet de deur uit omdat er iets niet bevalt. Dat had je van te voren moeten bedenken. En zeg niet: je hebt lekker praten want jij zit er niet mee. Ik heb dus ook een poes gehad die na haar derde jaar overal begon te plassen. Zonder duidelijke reden, geen stress, geen verhuizingen, geen andere dieren in huis, geen medische reden. En ja, dat was heel erg vervelend. Dat is echter voor ons geen reden geweest om de poes maar af te danken. Wij vonden het niet zo'n moeite om geen spullen te laten slingeren, geen tassen, schoenen, kleding etc. De deurmat haalden we weg als we van huis gingen want daar ging ze ook op zitten en regelmatig moesten we een nieuwe kopen. 't Beestje heeft nooit wat gemankeerd en is op 17 jarige leeftijd overleden. De stank in huis hebben we door onze maatregelen in de perken kunnen houden en niemand heeft het ook ooit opgemerkt. Waar een wil is is een weg. Die wil is er duidelijk bij jou niet, maar voor jouw vriend is het wel heel hard dat hij zijn kat weg moet doen voor jou.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:31

Laten we TS wel een kans geven om te reageren natuurlijk O:)
Ze is tenslotte niet meer online geweest.............

Je hoeft hier geen kenner te zijn om te weten wat er mis is
Ik ben een kattenliefhebber ,maar geen kenner en zelfs ik kan de oorzaak aanwijzen

maar deze kat was gelukkig en leefde probleemloos, tot de vele verhuizingen, en de dieren die erbij genomen zijn die teveel stress opleverde voor Nala
vooral de hond is een groot struikelblok, ik lees hier , heel veel angst!!
Je hebt mazzel dat ze het nog bij een paar handtassen houdt kwa pissen.

Je spreekt over dat je vriend het niet zo ziet zitten als de hond de kat grijpt.....en jij TS? zie jij het wel zitten dan?
dat zou ik een walgelijke gedachte vinden!

de kat voelt prima aan hoe jij over haar denkt, en eigenlijk is deze kat reteslim, en laten we niet vergeten , retegoed! want als ik het goed lees,pakt ze voornamelijk spullen waar jouw geur aan zit!

je zegt elke dag te vloeken op dat dier, nou TS als er elke dag op jou gevloekt wordt, voel jij je dan nog gelukkig?

En ja je neemt een dier voor je plezier,maar je gaat ook een verbintenis en verantwoordelijkheid aan
en die houdt niet op zodra het plezier eraf is, je behoort door te gaan tot het eind, of tot je een passende oplossing heb gevonden

en ik lees, je straft de kat? :r

je vriend heeft gelijk! het is jullie eigen schuld, en in deze zeg ik TS,voornamelijk jouw schuld
jij geeft de kat een onbehagelijk gevoel, jij bent voor zeker 80% aandeel in haar ongelukkig zijn en daardoor haar gedragsprobleem
dat klinkt misschien niet leuk om te horen,maar zijn wel de feiten waarvoor je niet eens een kenner hoeft te zijn om het te herkennen.

de beste oplossing voor jouw vriend, en die keuze die hij moet maken: of de kat naar een goed tehuis waar ze zich wel gewenst en gelukkig voelt, of jij en je hond eruit............

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:58

ts lees je eigen post nog eens een keer.

Je zegt zo goed als zindelijk toen je haar kreeg dus was het jouw taak om het volledig zindelijk te maken.Heb je niet gedaan.

Je bent in 2 jaar tijd 3 keer verhuisd is nogal ene stress situatie voor zo;n kat vind je niet.

Nu heb je er ook nog een hond bij genomen. Weer een stressfactor voor die kat.

Ze voelt jou feilloos aan en je zou jouw gedrag en emotie's moeten veranderen je zou zien dat de kat ook veranderd.

Kan ze een eigen plekje zoeken weg van alle stress en gezeur?
Kan ze de hoogte in katten zijn tenslotte dol op klimmen.
Creër plekken waar ze zich terug kan trekken en VOORAL BEZORG HAAR GEEN STRESS.

En tenslotte neem je verandwoording, het is een levend wezen met een hart en ziel die trap je de deur niet uit.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:03

Armaris schreef:
Misschien moet je inderdaad wel je kat weg doen, die verdient een beter thuis dan zo'n baasje pffft.

Inderdaad! Een 4 jarige pitbull erbij zetten en dan verbaasd zijn dat de kat van slag is.

Hopelijk pist ze jou persoonlijk ook onder :D

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:07

LZP --> BB

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:08

[LZP] -> [BB]

Edit: Nadia was me voor. :o

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:10

goedemorgen :')

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:12

Zohe.. een en al galspuierij over een onschuldige kat?
En zo te lezen hebben jullie niks ondernomen? Weleens aan medische problemen gedacht?
En ook een kat moet zindelijk gemáákt worden, dat word ie niet zomaar.
Klinkt alsof je alleen maar boos en pissig op die kat bent terwijl je verder niks doet om het te verbeteren.
Een kat piest echt niet met voorbedachte rade over je handtas hoor..
Nouja, als ik je verhaal lees, vind ik t nieteens zo gek, zoals jij over haar schrijft.. :n
Misschien toch verstandig haar een ander huis te geven, want zo is t leven ook geen pretje voor dr..

Oh en trouwens, een Teckel kan een kat ook doodbijten hoor, hoeft t geen Pitbull voor te zijn ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:15

Eerste wat ik dacht was, de titel moet niet zijn "die @#&kat moet weg" maar "die @#&baas moet weg" :n . Ongelofelijk wat weinig inlevingsvermogen voor de situatie van een arme kat die 3 keer (!) ergens anders moet wonen en ook nog eens met een hond waar ze zich duidelijk niet bij op haar gemak voelt. Ongelofelijk met hoe weinig respect je schrijft, ookal ben je 'een hondemens'. Hier kan ik echt boos om worden :n .

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:15

Wij hadden ook zo'n kat en die ging het beter doen toen we haar van het 'hard'voer afhaalden en vlees gingen voeren. Dat waren inderdaad zwakke nieren. Verder zou ik een gulden middenweg creëren. Als je er niet op kan letten, stop het dier in een bench. Dan kan ze niet in je handtas plassen en kan de hond haar ook niet opvreten. Daarbij komt, dat die tas dan waarschijnlijk ergens slingert en de kat er bij kan, dus ruim je zooi op en doe de deur achter je gatje dicht. Dan kan ze er niet bij. Mensen die een pittbull aanschaffen reken ik meestal tot de mensen die niet in mijn vriendenkring passen. Waarom zo'n hond in je gezin anders. Er zijn meer vriendelijke rassen dan die. Die reactie is normaal bij katten hoor, die voor het eerst een hond zien.

Ik ben groot voorstander van katten die buitenshuis hun behoefte doen. Een kattenbak vind ik ook vies.

Momenteel heb ik een hondje van 16 lentes. Dement, staar, half doof én niet meer zindelijk. Ik moet haar behandelen als of het een pup is. Dan gebeurt de behoefte buiten, maar het gebeurt ook soms binnen, vooral in de weekenden, als het hectisch is in het gezin. Mijn man was dat ook spuugzat, maar hij accepteert dat ik haar nog te gezond vind om haar in te slapen. Ze slaapt veel, ze is vrolijk als ze wakker is. Zo'n hond doe je niet weg. En zo'n kat had in mijn gezin al lang een DA gezien om uit te vlooien waarom ze maar niet zindelijk wordt. Met een goed dieet kan je een heel eind komen!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:21

idefix4 schreef:
Mensen die een pittbull aanschaffen reken ik meestal tot de mensen die niet in mijn vriendenkring passen. Waarom zo'n hond in je gezin anders. Er zijn meer vriendelijke rassen dan die.

Dit is dan weer niet helemaal waar, want wie zegt dat Pitbulls (en andere bullen) niet vriendelijk zijn?
Het 'onvriendelijke' is een masker wat gecreeerd word door mensen die er een nemen zonder hem goed op
te voeden en dus zonder na te denken. "Kijk mij eens met een gevaarlijke Pitbull" effect.
Des al niet te min zijn het enorm lieve honden als ze goed opgevoed worden en juist behandeld.
Ze hebben alleen een sterkere energie, en moeten dus duidelijker een leider hebben.
Dan zijn het vreselijk lieve en betrouwbare honden. Al twijfel ik daar wel enigzinds aan bij TS.

Ik reageer hier trouwens op omdat ik Pitbulls persoonlijk heel mooi én lief vind, en zelf ook vaak word
beschuldigd van het hebben van 'gevaarlijke, false' honden.. 2 grote Duitse Doggen.. groot = gevaarlijk..? Tja.. >;)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:27

Wat een topic, ongelovelijk. TS, snap jij niet dat 3 keer verhuizen in korte tijd stress oplevert? Dat er een nieuw dier bijnemen eng is, dat zo'n kat dan territorium gaat uitzetten? Jij bent zo te horen absoluut geen katten waard! Het is een dier hoor, met gevoel waar je rekening mee moet houden.

Mijn katten waren in de stress toen mijn ex vriend vertrokken was, het was ineens anders in huis. Ondanks dat ik mij poedersuiker voelde en ook nog eens van alles mocht opruimen ben ik nooit kwaad op ze geweest, voor hun is het ook wennen. Nu zijn we een half jaar verder en ze zijn relaxer dan ooit.

Tip van de dag? Zet een advertentie op mp, bokt etc voor een baas met een hoop geduld en eventueel een tuin.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:29

Loiz schreef:
Ik reageer hier trouwens op omdat ik Pitbulls persoonlijk heel mooi én lief vind, en zelf ook vaak word
beschuldigd van het hebben van 'gevaarlijke, false' honden.. 2 grote Duitse Doggen.. groot = gevaarlijk..? Tja.. >;)

Idd...Wat welke monsters staan 9 van de 10x te keffen grommen blaffen en hangen in je poten...juistum....Die kleine onder deurtjes die niet zijn opgevoed....

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:50

LF_xx_D schreef:
Ik vind wel dat iedereen gelijk hard over de TS heenvalt. Natuurlijk houd ze duidelijk niet zo van de kat, maar ze zegt zelf ook dat ze geen kattenmens is. Dit betekend niet dat ze gelijk behandeld moet worden als een dierenbeul :) Ik praat ook zo over bijvoorbeeld spinnen (Ah, zit er alweer zo'n ** beest met z'n lelijke poten!). Misschien is haar vriend geen hondenmens en geeft haar vriend juist de kat veel aandacht etc? Om nou gelijk te zeggen dat de TS geen dier verdient enz. vind ik een beetje ver gaan, hoewel ik ermee eens ben dat de combinatie met de hond niet zo verstandig is (en voor extra stress zorgt). Misschien als TS meer positieve aandacht in de kat stopt dat het dan iets beter wordt? :)

Ik ook, vind het enge kruiperige rotbeesten, daarom neem ik er ook geen (niet bewust in elk geval haha) een in huis om de komende 18 jaar voor te zorgen.... Het is een verbintenis, een verantwoordelijkheid die je aangaat. En als je dan ZELF besluit 2 keer te verhuizen en een pittbull in huis te halen, moet je daar ZELF ook voor opdraaien. Ik vind dat TS geen dier verdient inderdaad, zinnen typen als "mijn vriend ziet het niet zo zitten als de kat verscheurd word" (met een O:) erachter, het sarcasme druipt eraf, lees: mij maakt het daarentegen niet uit)
En "ik HAAT dat beest" etc. Walgelijk als je zo over je eigen dier spreekt. -O-