franka75 schreef:haha (sorry)
(waarom sorry?)
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daphne__ schreef:Nou idd, wel ontzettend sneu van TS dat ze er niet bij verteld dat het poesje doodsbang is voor de hond! Beest wel de grond intrappen, maar niet vertellen wat de échte reden is van haar gedrag!![]()
Je zou je moeten schamen TS... je hebt het steeds maar over je dure tassen, maar een LEVEND wezen waar JULLIE!!! voor hebben gekozen, dat moet maar oprotten als het even tegenzit?? Gelukkig is je vriend verstandiger.....
dat ts een hondenliefhebber is moge duidelijk zijn, maar die quote
dat zet ze er voor het gemak maar niet bij zeg pfffffff........ onze 'het' was gewoon koninklijk beledigd, maar kreeg wel alle aandacht en daarmee is het ook vlot over gegaan toen iedereen wist waar hij/zij/het aan toe was. en een dier gooi je niet weg omdat het probleemgedrag vertoont wat jou(w handtasjes) niet aanstaat. hazel schreef:Eerst even de medische dingen uit sluiten bij de dierenarts. Maar ik denk dat het gewoon stress is. Ongevraagd laat jij allerlei andere dieren toe op zijn territorium. Je vriend is duidelijk meer een dierenvriend dan jij. Omgekeerd kan hij ook zeggen: de kat was er eerder, door alle dieren die jij erbij nam heeft zij stress en gaat ze plassen.
Een dier neem je niet om weer weg te doen als hij niet bevalt, het is gen auto of een paar nieuwe schoenen![]()
Als ik je vriend was had ik jou er trouwens uit gegooid ipv de kat
gelukkig geeft die kerel zoveel om je dat hij dat voor je over heeft.
dat is dan wel weer lief. JunkDeLuxe schreef:Ik ging volledig over de rooie. Ik heb uren tegen m'n vriend staan roepen dat ik het nu ECHT beu ben, en dat de kat moet gaan.
Citaat:Nala echter maakt onze Zara compleet gek; ze staart haar de hele dag aan, met dr haren omhoog en een zwiepende staart. Nu ja, ik zeg wel hondje, maar ik spreek hier wel over een 4 jarige pitbull. Dus er mag echt niks fout gaan tussen die 2, als Zara 1x knapt, is Nala dood. En tja.. Dat ziet m'n vriend natuurlijk niet zo zitten
Citaat:En dan het grootste probleem.. Ik ben een hondenmens, mijn vriend is een kattenmens. Die wilt de kat absoluut niet weg doen. We hebben het er al vaker over gehad, omdat je die beesten gewoon ontzettend hard ruikt, ook al verversen we de kattenbak elke dag. Gek vind ik het niet, vermits Nala overal haar plas laat lopen.
Citaat:Maar m'n vriend wilt dat rotbeest dus écht niet weg doen voorlopig. En ik HAAT haar gewoon echt, ik ben het helemaal zat. Ze heeft vanochtend niet alleen op mijn handtas geplast, ook op mijn andere tas, waar allemaal kleren inzaten. Volgens mijn vriend is dat, en ik citeer: 'onze eigen schuld, we moeten maar alles omhoog leggen'. Dat snap ik dus niet, dat ie zo denkt. Dus als ik op de grond ga liggen, waar normaal mijn handtas staat, mag de kat op mij komen plassen? Ja daaag.. Ik heb speciaal gisterenavond mijn handtas en rugzak op de wasmachine gelegt, maar dat maakt de kat dus niks uit.
Ik wil dat beest gewoon weg. Ik ben al lang voorbij het punt dat ik dat zielig vind, een huisdier weg doen. Volgens mij neem je een huisdier voor je plezier, en dat is er bij mij al lang af. Mijn vriend zou nog eerder onze kater weg doen dan Nala, omdat Simba niet zo gauw komt knuffelen. Nou, ik heb liever een associale zindelijke kat, dan een opdringerige die overal maar loopt ze zeiken. De hele dag loop ik te vloeken op dat beest. Ze heeft nota bene 2 weken geleden een drol gedraaid op een hemd van mijn vriend! Ze doet niet alleen in huis, als ze de kans krijgt steelt ze eten van je bord/uit de pot. Wanneer de potten staan af te koelen om de ijskast in te gaan bv.
Citaat:Voor mij is de keuze dus al lang gemaakt. Die kat gaat weg. Alleen.. Hoe overtuig ik mijn vriend? Die blijft haar maar goed praten, die blijft maar zeggen dat het onze eigen schuld is. Terwijl Nala er niks mee in zit een metertje omhoog te moeten klauteren, om dan haar blaas te ledigen op mijn handtas.
Ergens vind ik het natuurlijk wel erg voor m'n vriend hoor. Die is heel erg gehecht aan de katten; vooral aan Nala. Maar ik wil dr hier niet meer, ik ben haar echt beu. Ze blijft gewoon haar zinnetje doen, ze blijft plassen waar ze maar wil. Als ze dat gewoon op de vloer doet, is dat al storend, maar ik wordt echt he-le-maal gestoord als ze wéér op onze spullen plast. En nee, ik ben écht niet van plan om ALLES in kasten e.d. te steken, da's toch niet normaal? Ik bedoel, ligt het dan echt aan mij, en moet ik het maar accepteren dat ze op m'n spullen plast als die hier gewoon ergens liggen? Nee toch.. En straffen haalt ook niks uit, we hebben al van alles geprobeert. En daar heb ik gewoon ook geen zin meer in, ik verdraag dit al een dik jaar, en nu ben ik het helemaal zat. Buiten met dat beest!

) sofa helemaal ondergeplast.
Ik praat ook zo over bijvoorbeeld spinnen (Ah, zit er alweer zo'n ** beest met z'n lelijke poten!). Misschien is haar vriend geen hondenmens en geeft haar vriend juist de kat veel aandacht etc? Om nou gelijk te zeggen dat de TS geen dier verdient enz. vind ik een beetje ver gaan, hoewel ik ermee eens ben dat de combinatie met de hond niet zo verstandig is (en voor extra stress zorgt). Misschien als TS meer positieve aandacht in de kat stopt dat het dan iets beter wordt?

. Ongelofelijk wat weinig inlevingsvermogen voor de situatie van een arme kat die 3 keer (!) ergens anders moet wonen en ook nog eens met een hond waar ze zich duidelijk niet bij op haar gemak voelt. Ongelofelijk met hoe weinig respect je schrijft, ookal ben je 'een hondemens'. Hier kan ik echt boos om worden
. idefix4 schreef:Mensen die een pittbull aanschaffen reken ik meestal tot de mensen die niet in mijn vriendenkring passen. Waarom zo'n hond in je gezin anders. Er zijn meer vriendelijke rassen dan die.

Loiz schreef:Ik reageer hier trouwens op omdat ik Pitbulls persoonlijk heel mooi én lief vind, en zelf ook vaak word
beschuldigd van het hebben van 'gevaarlijke, false' honden.. 2 grote Duitse Doggen.. groot = gevaarlijk..? Tja..![]()
LF_xx_D schreef:Ik vind wel dat iedereen gelijk hard over de TS heenvalt. Natuurlijk houd ze duidelijk niet zo van de kat, maar ze zegt zelf ook dat ze geen kattenmens is. Dit betekend niet dat ze gelijk behandeld moet worden als een dierenbeulIk praat ook zo over bijvoorbeeld spinnen (Ah, zit er alweer zo'n ** beest met z'n lelijke poten!). Misschien is haar vriend geen hondenmens en geeft haar vriend juist de kat veel aandacht etc? Om nou gelijk te zeggen dat de TS geen dier verdient enz. vind ik een beetje ver gaan, hoewel ik ermee eens ben dat de combinatie met de hond niet zo verstandig is (en voor extra stress zorgt). Misschien als TS meer positieve aandacht in de kat stopt dat het dan iets beter wordt?
erachter, het sarcasme druipt eraf, lees: mij maakt het daarentegen niet uit)