Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
passieAppel schreef:Dit klinkt heel banketstaaf; eerlijk?
Een spuitje :'(
. Moeilijk gaat ook!Klijntjuh schreef:Iedereen onderschat hem nu omdat hij klein is?
hij is 4,5 kilo, en meer hond dat bijv. een labrador.
Klijntjuh schreef:Zilfstar schreef:HOE wijs je hem zijn plek? Geef eens een duidelijk voorbeeld (want ik ben het helemaal met je eens dat dit een serieuse zaak is!)
Als hij bijv. iets van mijn zoontje afpakt, of hem onterrecht snauwd, Dan word ik boos in mijn stem, soms gaat hij dan op zijn rug liggen, daarna stuur ik hem boos naar de bench, en doe ik de bench dicht tot hij wat is 'afgekoeld'.
Als hij bijv op de bank is gesprongen, dan zeg ik 1x boos dat hij er af moet, doet hij dat niet dan geef ik um een tik aan de achterkant of pak hem kort bij zijn nekvel terwijl ik het nog een keer zeg en hem daarna weer naar de bench stuur..
Het is tegenwoordig echt niet leuk meer, we worden ook gelijk boos op hem...
Uiteraard belonen we goede buien! en proberen ook positief ons zoontje (die btw gek op Jack is!) erbij te betrekken!
dat beessie heeft duidelijk een rangordeprobleem omdat het verkeerde signalen krijgt tijdens het opvoeden. iemand stelde de vraag, hoe doe je het met eten geven? ik denk dat er maar weinig mensen zijn met een beetje verstant van honden die heus nog wel iets met dat beessie kunnen. ik raad je aan het dier uit huis te plaatsen want de dag dat het je kind grijpd komt daar heb je verders niet veel fantasie voor nodig. seresta schreef:inslapen?dat beessie heeft duidelijk een rangordeprobleem omdat het verkeerde signalen krijgt tijdens het opvoeden. iemand stelde de vraag, hoe doe je het met eten geven? ik denk dat er maar weinig mensen zijn met een beetje verstant van honden die heus nog wel iets met dat beessie kunnen. ik raad je aan het dier uit huis te plaatsen want de dag dat het je kind grijpd komt daar heb je verders niet veel fantasie voor nodig.
seresta schreef:klopt zilfstar maar daar kom je vrij snel achter zo indrukwekkend is een jackrusseltje niet meestal is een flinke schop genoeg om ze doen stoppen, bij zwaardere rassen zit dat even wat komplexer. daarom denk ik dat iemand met wat kennis dit heel snel doorheefd.
shilady schreef:Ik vind chihuahua's zoiezo al geen hondjes voor een thuis waar kleine kids wonen..
Ik denk dat je een keuze moet maken
Of je doet hem herplaatsen bij bv een iets ouder stelletje of iemand die een beetje afgelegen woont zonder kids..
of je laat hem inslapen...
. Waarom zou een zo'n hondje niet bij kleine kinderen kunnen? Als hij z'n plek weet dat is er niets aan de hand hoor
. Hij is ook best klein én heel pittig
.
.sheela schreef:Als ik een hond had die snauwde naar mijn kinderen was hij toch gauw vertrokken. Dat vertrouw je toch niet. Je neemt het jezelf altijd kwalijk als de hond een keer je kind grijpt. Je zegt zelf dat een tik niet helpt. Wat wil je dan? Voor de hond een nieuw tehuis zoeken en iemand anders er mee opzadelen? Hoe triest ook , ik zou er denk ik voor kiezen voor enkele reis dierenarts. Het is "maar een" chihuahua die bijt en geen grote herder/rottweiler/bouvier. Maar hoe dan ook, het is een hond die snauwt naar de kinderen, andere honden grijpt en dus niet te vertrouwen is. Helaas pindakaas, dat is voor mij einde verhaal. Er zitten al genoeg verknipte honden in de asiels.
(Je kan eventueel ook nog een gedragsdeskundige laten komen en vragen of diegene een oplossing heeft als je geen definitief afscheid wil nemen)
shilady schreef:Ik vind chihuahua's zoiezo al geen hondjes voor een thuis waar kleine kids wonen..
Ik denk dat je een keuze moet maken
Of je doet hem herplaatsen bij bv een iets ouder stelletje of iemand die een beetje afgelegen woont zonder kids..
of je laat hem inslapen...
tamaramt schreef:@ de ts;daar gaat je eerste fout al; boos worden met behulp van stem helpt niet; wel met lichaamsuitstraling/houding
tevens de hond nooit weg sturen en al helemaal nooit naar zijn bench; dat is iets wat van hem is; zijn huisje; zijn veiligheid; logisch dat het nu een heel gevecht is om hem in de bench te krijgen en het deurtje dicht te kunnen doen zonder hap in je vingers.
de hond denkt dat hij weer gestraft word als hij gewoon eens in de bench moet
jammer dat je je niet verdiept hebt in hondenopvoeding en training voordat je aan een hond begon
door je antwoorden maak ik al op dat je te onervaren was toen je een hond nam en dat daardoor je hond nu de leiding heeft overgenomen. dit omdat jij de leiding niet geeft die een hond nodig heeft4
jammer dat de hond nu weer de dupe word van de mens zijn fout
Een 4 kg wegende hond een schop gaan verkopen? Waar gaat het heen met het opvoeden van honden...