Luxe hondenhalsband & -lijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 01:38

Zipporah schreef:
Waar kan je die hermés lijn vinden in je OP?

Hermés heeft inderdaad niets in het programma.

Je zal ze direct moeten benaderen.
Dat is het nadeel van exclusief ;)

Alles wat ik hier van Hermès heb laten zien is nú te koop.
Hetzij in boutiques, hetzij op japanse veilingsites.
De laatste paar die ik weergaf zijn in een boutique in Zwitserland te koop. Ik geef je graag de site door.

ABP-Paris maakt bijna gelijkwaardige spullen. Ook in opdracht.
Je kan één hondenhalsband op hun site vinden, maar aan de confectie ´Hermès´-lijn ceintuurs kan je zien wat ze moeiteloos aan meer standaard hondenhalsband kunnen maken.
Hermès echter houdt veel beter waarde. De cost-of-ownership is eigenlijk gewoon gratis; ben je op ebay zó kwijt voor goed geld.
Net als de andere merken in de OP, Burberry´s en Chanel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 01:52

Even over Lancel.

Het affiche met de aankondiging van hun lijn hondenspul:

Afbeelding

De wachtende fans:

Afbeelding

Het gala:

Afbeelding

Afbeelding

Een greep uit de collectie:

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 02:03

PussInBoots schreef:
Nog weer gezocht en er achter gekomen dat Coach ook prachtig spul maakt. Vooral via ebay.com veel te vinden in nogal uiteenlopende prijzen.

Het is ook in ´limited edition´ relatief grote oplage confectie. Goede kwaliteit. Niets op aan te merken.
Nét niet echt high end en het grote aanbod met wild uiteenlopende prijzen is een illustratie.
Dat is waarom ik de streep bóven Coach getrokken heb voor dit topic.
Hetgeen echter niet zegt dat je bij Coach geen waar voor je geld luxe kwaliteit naar smaak kan vinden. Het is alles bij elkaar gewoon net niet de ere-divisie.

ForPetsOnly zit er in omdat de markt dat blijkbaar zo vindt. Heeft de publieks-joker.

Burberry´s zat in de degradatiezone en heeft zichzelf geëlimineerd doch gebruikt hoort het er eigenlijk wel bij door de grote gewildheid.

De rest is evident ere-divisie. Sorry mbt Chanel :o
Zit nu naar de film over Coco Chanel te kijken trouwens...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 09:19

Voor bij de Hermès hondenlijn op de salontafel en totale hersenloze afleiding om met een glimlach te lezen:

Over luxe hondjes;

Afbeelding

Rois, reines, princes ou présidents, les femmes et les hommes de pouvoir possèdent tous un chien.
Peut-être est-ce parce qu'ils savent que l'animal, contrairement aux hommes, ne les trahira jamais... Témoins fidèles et muets d'une vie pesante et solitaire, les chiens royaux et présidentiels jouent surtout le rôle d'exutoire affectif, ils nourrissent des sentiments désintéressés et sont, assurément, les plus loyaux sujets ou citoyens. Et si ce fidèle compagnon se mettait à parler ? Des labradors présidentiels au chien d'eau portugais du président Obama, des corgis de la reine d'Angleterre aux teckels de la cour du Danemark, sans oublier le bouledogue français de SAR la princesse de Hanovre, les carlins du duc de Windsor, et les westies des grands-ducs de Luxembourg, les chiens royaux et présidentiels d'hier et d'aujourd'hui nous racontent leur histoire...
et par la même occasion la vie intime de leurs maîtres. Par l'intermédiaire de la gent canine, Stéphane Bern, lui-même amateur de teckels à poil dur, dresse un portrait des grands de ce monde, tour à tour touchant, amusant et impertinent.

Charica

Re: Luxe hondenhalsband & -lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:22

Allemaal leuk en aardig. Maar koop je dit zelf ook?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 09:41

De memopauze is bijna afgelopen dus op de valreep:

De meest simpele, puur functionele in de Gucci Dog lijn.
De :wow: hardware, top leer, verder supersimpel.

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 09:42

Charica schreef:

Is dat relevant?

Verde staat het antwoord al in dit topic.

Ok, aan de slag nu..... tot vanavond.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:48

Huertecilla schreef:
Charica schreef:

Is dat relevant?

Verde staat het antwoord al in dit topic.

Ok, aan de slag nu..... tot vanavond.

Ja, ik vind het wel relevant. Het is jouw topic.
Een vraag beantwoorden met een wedervraag is gewoon een geval van ontwijkingsgedrag.
Ik kan het antwoord in DIT topic niet vinden.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:58

Arabesk schreef:
HC gaat alles goed met je? *checkt HC's voorhoofd en haalt voor de zekerheid even een thermometer*

:oo

Ah, ben niet de enige die dat dacht :P De man die altijd wel wat te vertellen heeft over hoe wij bokkertjes met onze paarden moeten omgaan. ik verwachte dit ook niet hoor :P Alsof hij uit de kast komt met een gestreepte bikini aan. Niks mis mee HC, maar wel een echte verassing dit.

Zelf heb ik er eigelijk niks mee, wel zoek ik al jaaaaaren naar een mooie halfslip leren halsband voor onze hond maar die zijn nergens te vinden. Dat, en ze rennen door modder, water graven mollen op rollen door ganzenstront en dode vogeltjes dus halsbandjes hebben ze nauwelijks om. Heb tot dusverre niks gezien wat ik echt mooi vind, maar dan ben ik ook best wel lastig met dat soort dingen :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:00

TS wat ik frappant vind is dat je aangeeft te gaan voor 'minder is meer'. Echter de indruk die je hier en in het andere topic wekt is anders, je gaat namelijk voor dure handgemaakte zadel, banden voor je honden en een luxe handgemaakte rijjasje. Mijns inziens is dat niet 'minder is meer', maar gewoon een kwestie van veel geld uitgeven en ermee willen laten zien dat je dat ook gedaan hebt. Je blijft het tenslotte maar hebben over dat je "het" eraan kan afzien etc.

Minder is meer is wat ik doe. Een band kopen voor mijn hond van 40 euro die een hondenleven lang meegaat omdat hij van uitstekende kwaliteit is.

De halsbanden die in dit topic te zien zijn vind ik trouwens voor 90% simpelweg niet mooi genoeg om om mijn hond te hangen. 10% is acceptabel om te zien, maar voor mij alsnog niet aantrekkelijk genoeg om om mijn hond te hangen.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:09

Ik vond mijn huntertuig al duur := Het liefst wilde ik nog de k9 ook maar die hadden ze niet in de winkel.
Moet wel zeggen dat mijn hond al 2 goedkope riemen in een week kapot gemaakt had, veel kracht was er ook niet nodig.
Beetje kwaliteit heeft mijn hond dus wel nodig. Vind die aller eerste riem wel heeeeel mooi. Wat kost die?

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:59

Buiten persoonlijke voorkeuren over prijzen en smaken, vraag ik me af, wil je meewerken aan een industrie waar een hond een soort mode item is?
Zoals dezelfde Gucci van de halsband bvb dit ook voor honden knutselt
een tas voor je hond (nee niet om de hond in te stoppen)
een pet
Nouja en oneindig veel tassen om de hond in te stoppen, shirtjes truitjes en dat soort spul. Persoonlijk hou ik niet van al dat getuttel met honden die nooit smerig mogen worden en in tasjes gestopt worden met truitjes aan. Het gesleur van hot naar her..Als ik in een dierenwinkel kom waar allemaal van dat soort truitjes spul hangt koop ik er al niks meer voor m'n hond, een beetje zichzelf serieus nemende dierenspeciaalzaak zou zulke dingen mi niet moeten verkopen. Voor mij zou een halsband van zo'n merk er dus niet in komen omdat ik al voor me zie hoe al die hondjes hun modeshow hebben moeten doorstaan.
Ik vind dan een hele lading van deze merken toch ook nog niet echt te vergelijken met de Passier voor de paarden, waar de zoektocht om begonnen is. Dan zal het toch wel niet bestaan, of zitten er van de fabrikanten in dit topic ook nog hondwaardige tussen?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:47

Waarom is een modeshow slecht voor een hond maar geregeld een grote show lopen (fci keuring), of een die elk weekend mee gaat naar wedstrijden (en doordeweekse trainingen) dan wel prima?
Waarom heeft een dierenwinkel geen zelfrespect als ze dingen in het assortiment opnemen die blijkbaar verkopen?

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:50

Mijn Cane corso x New Foundlander en mijn Chihuahua hebben ook een waardig hondenleven, rollen ook door de stront, springen in elke sloot ze maar kunnen, lopen bijna overal los waar ze los mogen en kunnen, rennen tussen de paarden door en rollen ook daar door de paardenstront.. en toch vind ik het ook heel leuk om mijn grote hond met een mooie halsband om te laten lopen als ik hem wel aan de lijn heb en vind ik het ook leuk als mijn chihuahua iets ouder is ( nu nog pup ) hem ook aan een mooie lijn te hebben.. misschien een leuk design voor allebij de honden dat precies hetzelfde is maar voor groot en klein.. leuk!

Ik ben vooral te spreken over de eerste hondenlijn in je OP! Bedankt voor je antwoord.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:24

Benfan schreef:
Arabesk schreef:
HC gaat alles goed met je? *checkt HC's voorhoofd en haalt voor de zekerheid even een thermometer*

:oo

Ah, ben niet de enige die dat dacht :P De man die altijd wel wat te vertellen heeft over hoe wij bokkertjes met onze paarden moeten omgaan. ik verwachte dit ook niet hoor :P Alsof hij uit de kast komt met een gestreepte bikini aan. Niks mis mee HC, maar wel een echte verassing dit.

Zelf heb ik er eigelijk niks mee, wel zoek ik al jaaaaaren naar een mooie halfslip leren halsband voor onze hond maar die zijn nergens te vinden. Dat, en ze rennen door modder, water graven mollen op rollen door ganzenstront en dode vogeltjes dus halsbandjes hebben ze nauwelijks om. Heb tot dusverre niks gezien wat ik echt mooi vind, maar dan ben ik ook best wel lastig met dat soort dingen :P

Meestal kan ik HC nog wel redelijk volgen, maar nu ben ik het spoor écht bijster _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 17:49

Zipporah schreef:
Mijn Cane corso x New Foundlander en mijn Chihuahua hebben ook een waardig hondenleven, rollen ook door de stront, springen in elke sloot ze maar kunnen, lopen bijna overal los waar ze los mogen en kunnen, rennen tussen de paarden door en rollen ook daar door de paardenstront.. en toch vind ik het ook heel leuk om mijn grote hond met een mooie halsband om te laten lopen als ik hem wel aan de lijn heb en vind ik het ook leuk als mijn chihuahua iets ouder is ( nu nog pup ) hem ook aan een mooie lijn te hebben.. misschien een leuk design voor allebij de honden dat precies hetzelfde is maar voor groot en klein.. leuk!

Ik ben vooral te spreken over de eerste hondenlijn in je OP! Bedankt voor je antwoord.

Netjes uitgelegd +:)+
Het één sluit het ander niet uit :)*

Zelf heb ik ook soms nette schoenen, sportschoeisel of campoplaarzen aan.

Nu heb ik een minder ruig type hond en doe geen h-sport meer. Ben zelf ook geen 20 meer.
Voor 95% is eigenlijk zo´n om-af type als de Hermès in de OP helemaal goed. Totaal verkeerd voor het type hond echter. Ook mijn smaak niet; al is het nóg zo kunstig als object en waardeer ik de kwaliteit. Iets heel hoog waarderen en ervan genieten wil nog niet zeggen dat je het wil hébben.
Ik hoef geen Monet aan de muur en ook geen Ferrari onder het afdak, ook al vind ik het :~
Tja, en dan wil ik eigenlijk het liefste incognito high end. Ik heb liever dat niemand het opmerkt.
Zo is het altijd wát ;)
Een Mercedes vermomd als Lada zou perfect zijn :D en dat rij ik dan ook bijna.

Maar goed, het topic gaat over high end hondenhalsband & -lijn.
Over het spul op zích. Gewoon voor de lol ervan. Net als een topic over supercars. Die zijn in de regel ook totaal onpraktisch maar wel super.
´Huh, geef mij maar mijn oude Corsaatje...´
;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 17:50

Arabesk schreef:
Meestal kan ik HC nog wel redelijk volgen, maar nu ben ik het spoor écht bijster _O-

Oh.
Jammer voor je :?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 17:52

Charica schreef:

Dan valt er niets aan te doen.
Het staat er al twee keer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 17:56

Dan nu weer on topic.

Hermès heeft nog een opvallende uitvoering. Die heet ´Tigron´,

Afbeelding

naar het heel fijngevlochten tweekleurige leer on de soepel leren kern van de band;

Afbeelding

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:58

Huertecilla schreef:
Charica schreef:

Dan valt er niets aan te doen.
Het staat er al twee keer.

lol

// edit :

Het staat er echt niet letterlijk in hoor.
Je kunt ook gewoon Ja of Nee zeggen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 18:59

Charica schreef:
Je kunt ook gewoon Ja of Nee zeggen.

Ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:00

:')

Geweldig _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 20:27

Yamcha schreef:
:')

Geweldig _O-

O:)

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:31

Charica toch beter lezen staat er wel degelijk in. ;)

Huerttcilla heb je je Gucci Dog van het Parijse boutiqueje al binnen?????? ik heb zojuist maar een middenklasser gekocht van mn favoriet powerdogs, leuk voor de zondagen.
Afbeelding
bij http://www.fretten.nl/halsbandenframe.html HC staat daar voor jou niets leuks tussen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 20:47

seresta schreef:
bij http://www.fretten.nl/halsbandenframe.html HC staat daar voor jou niets leuks tussen?

Vroegáh, als werkband voor mijn Bullmastiffs wellicht. Nu is het overkill.

Nee, is nog niet binnen. Kan ook niet voor een tientje incl. verzekering ;)

Het ´project´..... is iets op maat bij http://www.manuelgodoy.es/Taller.html (zit op een half uur)
Ik wil een halsband zoals de ´cincha vaquera´
Afbeelding
met een accent zoals het dassenbont van die van Nars´ Marcel, maar dan geen dassen- of ander natuurbont, tussen de envelop en de padding.