Honden uit snikhete auto's bevrijd bij hondenshow

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:37

stef schreef:
Caira schreef:
ik las op het hondenforum dat de eigenaar van de 3 honden die omgekomen zijn heeft verklaard dat ze vergiftigd waren. Ze zijn notabene zelf keurmeester en dan laat je je eigen honden creperen.

Dit zijn 2 zaken die los van elkaar staan. Er zijn 4 honden vergiftigd, waarvan er 2 zijn overleden (goldens)

Waar staat dat dit vastgesteld is, die vergiftiging? Dat riep die fokker maar goed, dat moet eerst nog onderzocht worden. Ter plekke is vastgesteld dat ze allemaal tekenen van hittebevanging vertoonden......

LadyMadonna

Re: Honden uit snikhete auto's bevrijd bij hondenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:43

Dat heb ik begrepen van een fokker die daar aanwezig is geweest

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:47

Ja maar goed dat is makkelijk roepen, dat kan alleen een dierenarts na sectie vaststellen.......dus dat geloof ik niet totdat het is aangetoond. Ik snap wel dat ze het roept want het is toch heel anders te moeten zeggen dat je hond is overleden omdat ze m in de auto heeft gelaten terwijl dit veel en veel te warm was en dus zelf verantwoordelijk is voor zijn dood. Lekker op iemand anders afschuiven, heel handig!

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:49

[quote="Aranel"]Ik vind het ook heel stom dat zoveel mensen hun hond in de bench pleuren als hij/zij aan de beurt geweest is hoor :n Ze komen aan op de show, hond zit al in de bench op wieltjes, hond blijft in de bench, hond wordt eruit gehaald en er wordt aan geplukt en gekamt aan alle kanten, hond loopt z'n rondje in de ring en wordt weer in de bench gestopt waar vervolgens -totaaaal niet opzichtig :+ - de rozet op geplaatst wordt :Z
Ik heb een simpel kattenmandje met kussentje mee naar shows waar m'n honden in mógen, deurtje staat gewoon open. Ik ga regelmatig een stukje met ze lopen, gewoon even langs de kraampjes of naar de uitlaatplek. Ook mijn schoot is een fijne uitkijkpost voor hen.. :D
Als mijn hondjes winnen, worden ze het uur erna doodgeknuffeld en overladen met snoepjes en complimentjes dat ze zo mooi zijn, en zeker niet in de bench gepropt! Toen mijn eerste hond klassewinnaar was, had ik bijna tranen in mijn ogen zo trots was ik.. _O- :o Ik doe het gewoon voor de leuk, en het moet ook vooral leuk zijn voor de hond!
Maargoed, ik ben ook geen fokker, dat zal al schelen..

Zelf vind ik het belachelijk dat de honden in de auto's worden gelaten dat doe je gewoon niet en hoop dat deze mensen goed gestraft worden dit kan en mag niet.

Ik snap niet dat het zielig is dat de honden daar in de benchen zitten de meeste mensen daar laten ze wel regelmatig uit en het is voor de honden ook veel rustiger in de bench.
Wijzelf hebben ze ook in de bench zitten 1 die we zelf meenemen en miojn honden hebben er totaal geen moeite mee dus ik snap niet dat dat slecht zou zijn.
En de meeste fokkers hebben heel veel voor hun honden over aangezien het showen echt niet goedkoop is en de meeste fokkers toch wel per hond gemiddeld 30 a 40 shows lopen om hun punten te halen.
Je kunt ook zonders shows fokken, dus mijn mening is dat de meeste mensen die daar komen echt wel goed zijn voor hun dieren teminste wat wij kunnen beoordelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:50

En waar zeg ik dat haar honden betrof? Gaat ie lekker? Wie is er nu aan het afschuiven? Persoon waar ik het over heb had geeneens honden bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:56

Wat een vreselijke gebeurtenis... Ik hoorde het op het nieuws en mijn mond viel er van open.
Hoe kunnen mensen zó met hun hond om gaan?
In de auto opsluiten is imo nooit een goede oplossing. Neem dan gewoon een extra persoon mee die de hond kan bezighouden zo lang hij nog niet de ring in kan.

500,- euro boete, voor het opsluiten van 14 honden?
Een lachertje... Dit soort dingen mogen echt véél harder aangepakt worden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:32

Onbegrijpelijk! :n

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:08

jenneke1029 schreef:
Ik snap niet dat het zielig is dat de honden daar in de benchen zitten de meeste mensen daar laten ze wel regelmatig uit en het is voor de honden ook veel rustiger in de bench.
Wijzelf hebben ze ook in de bench zitten 1 die we zelf meenemen en miojn honden hebben er totaal geen moeite mee dus ik snap niet dat dat slecht zou zijn.
En de meeste fokkers hebben heel veel voor hun honden over aangezien het showen echt niet goedkoop is en de meeste fokkers toch wel per hond gemiddeld 30 a 40 shows lopen om hun punten te halen.Je kunt ook zonders shows fokken, dus mijn mening is dat de meeste mensen die daar komen echt wel goed zijn voor hun dieren teminste wat wij kunnen beoordelen.

Ik ben ook in Leeuwarden geweest en heb véél honden gezien die inderdaad in de bench opgesloten worden en er bijna niet meer uit komen. En maar blaffen...heel sneu.

Wat het dikgedrukte betreft: leg me eens wat de honden er aan hebben dat jij zoveel geld uitgeeft aan het showen?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:21

@ jenneke, Zo'n show is voor de baas/fokker heeft niks te maken met veel voor de hond over hebben en als ze daar veel geld in willen steken is dat prima natuurlijk maar de hond hebben geen flauw idee wat ze daar aan het doen zijn. :')

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:26

@Jis er zijn wel degelijk honden die snappen dat ze zich van hun mooiste kant moeten laten zien en ervan genieten.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:30

ik zeg minstens 500 euro boete per hond, ongelovelijk dit weer.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:31

Ik heb hier maar 1 smiley op als antwoord : :n

Je zou toch denken dat die mensen wel beter weten...

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:39

blijkt maar weer dat ze alleen aan zichzelf dachten en niet aan de honden.

waar draait het nu eigenlijk om bij de hondensport??

geld,bier en vreten? of gezellig en leuk bezig zijn met je trouwe 4voeters?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:45

@easygoing, Er bestaat niet voor niks zoiets als ringtraining. Ze leren hoe ze moeten lopen en door enthousiasme van de baas zullen sommige tot vele het als plezierig ervaren maar door hebben dat ze gekeurd worden nee daar geloof ik niet in.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:52

Gekeurd worden niet nee maar showen doen sommige erg graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:55

easygoing schreef:
@Jis er zijn wel degelijk honden die snappen dat ze zich van hun mooiste kant moeten laten zien en ervan genieten.

Klopt, ik heb een hond, die laat zich altijd zien, die heeft echt heel goed door dat mensen naar hem kijken, en die gaat dan dus écht showen :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:04

Nee denk ook niet dat ze er bewust van zijn dat ze moeten showen.

Maak daar eens een filmpje van Yamcha ben heel benieuw hoe dat er uit ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:33

Dat komt dan nog, dan heb ik iemand nodig om te filmen, krijg je van me :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:39

Leuk, misschien herzie ik dan mijn mening. :) Woon trouwens ook in Leusden dus in levende lijve mag ook van mij.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:47

waarom moet een show ook voorzien in oplossing voor honden die niet showen? Dat lijkt me een leuke bedoening worden. Ben 1x op een show geweest waar mensen eigen honden mee mochten nemen. Leuk al die verschillende rassen en kruisingen. Veel minder leuk al die wandelwagens met uitvallende chihuahua's en nog vreselijker is dat het altijd al druk druk druk is met honden en daar was het gewoon mega druk. De een viel uit de ander raakte in paniek de volgende werd onder de voet gelopen en dan zijn er nog veel van die mensen die niet op hun hond letten en gezellig staan de praten terwijl de hond gezellig de riemen en mandjes van de standhouders water geeft......................

Ik heb het wel gehad met shows in elk geval.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:58

Annemiek89 schreef:
waar draait het nu eigenlijk om bij de hondensport??

Sorry hoor, maar hondentenstoostellingen zijn zelfs met oprekken tot voorbij de grens van spandex geen sport te noemen.
Het is een miss- en mister hond verkiezing.
Een zelfbevredigingsfeestje voor eigenaars.
Met alle financiële belangen, haat & nijd van een miss (mister) schoonheidscompetitie.
De menselijke ´schoonheids´ambitie heeft tientallen rassen regelrecht in de genetische gezondheidsvernieling geholpen.
Dit laatste geeft weer aan dat het helemaal niet om dierenwelzijn gaat bij dit gebeuren en zo´n drama op de parkeerplaats helemaal niet vreemd is.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:29

Jis_ schreef:
@ jenneke, Zo'n show is voor de baas/fokker heeft niks te maken met veel voor de hond over hebben en als ze daar veel geld in willen steken is dat prima natuurlijk maar de hond hebben geen flauw idee wat ze daar aan het doen zijn. :')

De meeste honden vinden het gelukkig wel leuk om te showen, die van ons wel in ieder geval.
Daar heb je dan ook ringtrainig voor.
Hoeveel mensen doen s'nacht een hond niet in een bench , ik zie het probleem echt niet.
Als je zoveel geld in je hond steekt ben je er over het algemeen ook goed voor, teminste dat is mijn visie en ik ben ook weinig mensen tegen gekomen die er niet goed voor zouden zijn, uitzonderingen daar gelaten, denk dat de honden het best wel goed hebben in vergelijking met de broodfok honden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:44

@jenneke

Jis_ schreef:
Er bestaat niet voor niks zoiets als ringtraining. Ze leren hoe ze moeten lopen en door enthousiasme van de baas zullen sommige tot vele het als plezierig ervaren maar door hebben dat ze gekeurd worden nee daar geloof ik niet in.

Heb ook wel verhalen gehoord van honden die echt niet willen meewerken op een show, goede fokkers laten deze honden ook in hun waarde en stoppen met het showen van zo'n hond.
Ik heb nergens gezegd dat (alle) mensen die hun honden showen slecht zijn voor hun honden hoor. :)

Een hond 8 uur, s'nachts of overdag, in een bench stoppen vind ik not done.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:10

Iedereen zijn eigen menig, weet dat mijn honden de bench niet erg vinden, ze gaan er sávonds uit zichzelf al in als ze moe worden en dan blijft het deurtje ook open, geeft wel aan dat ze het een pretig plekje vinden, dit is dan ook hun vertrouwde plekje maar nogmaals iedereen zijn mening

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:13

je hebt de bench open staan, vind ik nogal een verschil met opsluiten.