Een WASBEER als huisdier?!? Jullie mening?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wasbeer als huisdier?

Ja hoor, kan gemakkelijk
3 (2%)
Nee, ik wil geen geboefte in huis
126 (91%)
Ik weet het niet
8 (5%)

Totaal aantal stemmen: 137

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 23:15

pinuts schreef:
een hond is geen wolf en een kat is geen tijger. Een cavia is geen wilde cavia.. dat lijkt me toch duidelijk? Een slang is niet tam, ook niet tam te krijgen. een wasbeer ook niet, een leeuw niet, olifant.. wat dan ook. We hebben toch genoeg huisdieren nu?

Mij is altijd geleerd dat de hond van de wilde wolf afstamt. :j

Axel_Clauw

Re: Een WASBEER als huisdier?!? Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:28

Dat is dan wel zo, maar een hond is geen wolf meer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:58

kabwan schreef:
Ik zag 1 opmerking, dat ze niet in Nederland horen. Maar dat horen ze wel, het zijn gewoon Europese dieren. En daarom is het ook niet erg als je ze in een dierentuin tegen komt.

Nee, gewone wasbeer is een exoot. Ooit meegenomen als hebbeding vanuit Amerika en hier ontsnapt/losgelaten.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:33

ja horseydude, en wij stammen af van de apen.. maar dat zijn we ook niet. Een hond is geen wolf. Je zou wel wasberen nu kunnen houden (wild) en dan na jaren fokken en fokken er een tam beest van maken. Maar waarom zouden we dat doen? Zoals ik al zei, zitten al genoeg beesten in het asiel, laten we daar maar eerst voor zorgen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:03

nee gestemd. Maar niet omdat ik geen geboefte in huis hebt (heb ik toch al met onze jonge poes :)) maar omdat ik vind dat ze niet in huis horen. Dat vind ik van geen enkele exoot.
Er zijn genoeg huisdieren wiens evolutie ze in de loop der eeuwen geschikt heeft gemaakt als huisdier, zoals hond en kat en voor mijn part cavia(mits geschikte voorwaarden)

Verder ben ik ook geen voorstander van konijntjes in hokjes en vogeltjes in kooitjes.
Je moet een dier zoveel mogelijk in natuurlijke omgeving laten.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:21

ik vind exotische vogels ook sneu.. Ookal is t in een ruim verblijf.. cavias, hamsters ratten en konijnen vind ik anders als je die genoeg ruimte geeft. Je mag wel een heel groot verblijf maken om een vogel genoeg ruimte te geven.
edit: vind het zoo sneu een papagaai in zon standaard kooi. spiegeltje erin.. en dan kan hij zich gaan kaalplukken. Vliegen kan nieteens alleen van ene kant naar andere kant hoppen. Mja je moet als je een dier neemt zoveel mogelijk ruimte geven