Wat in de kattenbak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:06

En wat te gebruiken bij katten met haren tussen de poten?
Ik heb namelijk een Maine Coon en Ragdoll, maar die nemen echt het halve huis door, het fijne grit mee.
Nu gebruik ik van de Aldi het grit, omdat dit erg grof is, en niet blijft hangen, maar het klontert niet, en moet dus vaak verschonen.

_MG

Re: Wat in de kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:31

Wij gebruiken het kattengrit van Biocat (gele zak). Zowel voor onze vorig kat, als voor de huidige (kitten). Voor het katje dat we nu hebben, staan 2 kattenbakken ter beschikking (1 onder, 1 op zolder), allebei met dezelfde grit. Het neemt de geur heel fijn op en klontert wanneer het vochtig wordt. Om de dag haal ik alle rotzooi uit de bak en vul hem bij wanneer nodig. Om de maand/twee maanden wordt de kattenbak compleet leeggehaald, gespoeld en vaak even ontsmet.

Voorheen hebben we verschillende soorten grit geprobeerd. O.a. huismerken van Aldi en Lidl, maar ook de dure Catsan. Vond ze allemaal erg tegenvallen, dus nu weer af bij de oude vertrouwde.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:02

Het grit wat ik nu heb, klontert prima, maar blijft teveel aan de haren hangen tussen de voeten.
Dat probleem heb ik dan weer minder met het grit van de Aldi, maar dat klontert dus niet, waardoor ik 4x per week de bak verschoon.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:14

Onze vorige kat was een (langharige) Pers. Ook toen gebruikten we biocats, nooit problemen gehad met grit in de vacht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:26

Het goedkoopste maar gewoonste kattengrid? :')