Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 01:24

Marloes__ schreef:
Heel simpel, omdat mijn honden dat niet waard zijn :'). Ondanks dat durf ik toch wel te zeggen dat ik redelijk verslaafd ben aan het kopen van halsbanden :D. En dan met name MAG:

Afbeelding

Daarbij vind ik het gewoon belangrijk dat het comfortabel is voor de hond. Vandaar dat ik tevreden ben met MAG. De pasvorm van de tuigen is goed, en ze verkopen brede halsbanden, dat vind ik voor mijn honden persoonlijk fijner dan die dunne dingetjes...

waar kan je dat kopen? ik heb zelf een stafford kruising maar zoek eigenlijk nog een tuig voor als ik met hem ga fietsen!

Marloes__

Re: Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 01:25

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 01:31

Thnx zijn leuke halsbanden en tuigen voor niet al te veel geld, leuk om een keer af te wisselen dus + ook een reden om niet al te dure banden te kopen omdat ik van afwisseling houd! ( om maar even ontopic te blijven :') )

QuintyKellyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 01:35

Heb ong. 6 jaar geleden nog met mijn Jack Russels aan een koeientouw gelopen :+ . Werkte prima voor die paar keer dat we gingen wandelen. Inmiddels heb ik 3 verschillende halsbanden en ook 3 lijnen. Ik vind niet dat ik een halsband van +€20,- hoef te hebben, ik let namelijk niet bij iedere hond waar ik langs kom wat voor halsband die hond heeft, en ik merk zelf niet veel van of mijn hond hem fijn vind of niet...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 07:15

Allemachtig Marloes, wat een verzameling!
Voor 1 hond?

Geeft niets, als jij dat leuk vindt, vooral doen!
Zo heb ik zo'n schoenenverzameling...

In dit topic komen leuke foto's voorbij, ik moet er wel om lachen al die honden.....
Zo'n hond heeft gelijk ook een "gezichtsuitdrukking" vind ik, bij paarden heb ik dat dan minder.
Die honden kijken meteen zo verwaand van: zien jullie mij wel, heb jij mijn halsband wel gezien?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 07:25

Waar je je al druk om kan maken :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 07:31

Ik denk dat het verschil in luxe paardenspullen en luxe hondenspullen ook zit in het feit dat paarden zelf duurder zijn in het onderhoud, en de paardeneigenaren dus mensen met een grotere portemonnee dan hondeneigenaren. (geld vast niet altijd, maar gemiddeld).
Daardoor zal er bij paarden ook meer vraag zijn naar duurdere/luxe producten dan bij honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 07:41

Jeetje wat een zinloos topic.. Is het vakantie ofzo?

Maar omdat one liners niet toegestaan zijn. Zal ik even uit leg geven waarom onze hond een goedkope nylon band heeft..

Het is een Schotse collie (langhaar) Dus je ziet de band niet eens. Punt 2 hangt dat ding altijd kei los omdat onze hond gewoon braaf mee loop aan de riem. En punt 3 de band gaat af wanneer we terug komen van wandeling.

Verder hebben we wel een fijne leren riem. Maar dat is ook meer voor het vasthoud comfort dan voor iets anders.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:15

Een duur merk zegt nog niet alles he, een goedkoop merk kan soms beter zijn in z'n functie.

Als ik naar mezelf kijk, koop ik voornamelijk met de vraag: ''Functioneert dit product goed? en hoe lang gaat het mee?''

In sommige gevallen is een bekend en daarmee duur merk de oplossing... bijvoorbeeld vrije tijds schoenen kijk ik toch het liefste naar een bekend merk. Met paardrijlaarzen koop ik altijd het goedkope huismerk... daar doe ik vele male langer mee.

Op die manier schaf ik ook spullen voor mijn dieren aan... perse een bekend merk willen hebben vind ik meer een kwestie van aanzien willen hebben/krijgen... dan een kwestie van kwaliteit.

Wat betreft merken word je echt belazert waar je bij staat, uiteindelijk betaal je het merk en niet de kwaliteit ervan. Er zijn producten in de handel die beide een andere merknaam hebben (de een bekend en de ander huis) maar exact HETZELFDE soort product zijn... uit dezelfde ''kraan''

En ja, er zijn over het algemeen meer dure spullen voor paarden... maar dit heeft volgens mij ook te maken met vraag en aanbod.
En zoals al eerder gezegd... er gaat minder koe verloren bij het maken van een riem... dan bij het maken van een zadel... ook komt er meer vakmanschap bij kijken etc etc.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 08:47

Horse321 schreef:
En ja, er zijn over het algemeen meer dure spullen voor paarden... maar dit heeft volgens mij ook te maken met vraag en aanbod.
... ook komt er meer vakmanschap bij kijken etc etc.

....en mijn punt is nu net waaróm er geen vraag naar een hondenhalsband & riem waar hetzelfde
vakmanschap bij komt kijken is.
Ik zou écht niet weten waarom voor een hondenhaldsband&riem minder vakmanschap nodig zou zijn.
Eerder andersom!
Er komt op een hondenset héél wat meer kracht dan op een set teugels (als het goed is) :)*

De befaamde zadelmakerij Hermés maakt prachtige hoofdtsel&teugels sets voor paarden (vanaf zo´n 20000 Euro) en duizend keer meer hondenhalsbanden voor ..... vroúwen (als halsband en vooral armband; vanaf 400 euro) dan voor honden.

Hier superschaarse combi van Hermés voor de hond;

http://www.luxury-zurich.com/_img/uploa ... /10886.jpg
http://www.luxury-zurich.com/_img/uploa ... /10899.jpg
Het gaat er niet om of dit overdreven is of niet, maar dat werk van deze kwaliteit en luxe er voor paarden in overvloed is en voor honden héél schaars is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 09:11

Hannanas schreef:
Ik mis wel het luxere segment bij de honden.
Tuurlijk je hebt leren spullen zo duur als je zelf wilt maken, maar niet echt gericht op perfecte functionaliteit.
Zo zou ik bovenstaand tuig graag in leer willen, zacht onderlegd door leer, fleece of neopreen.

Er is simpelweg geen aanbod voor honden in de kwaliteit van materiaal en -vakmanschap als het hoogste kwaliteitsniveau van luxe paardenharnachement.
Niet bij benádering.
Aan ´nodig´ kan het niet liggen, want er komt VEEL meer kracht op een hondehalsbadn/-riem dus de eiesen aan kwaliteit van materiaal en vakmanschap zijn bepaald niet lager.

Toch hoef je niet te zoeken om een winkel in paardenspul te vinden waar Passier aan het rek hangt en kán geen winkel vinden waar een vergelijkbaar productsegment voor honden te koop is.

De verklaring is mogelijk dat de sociale laag die van oudsher duur paardenspul koopt niet op dezelfde manier naar de hond kijkt.
Daar zijn twee punten mis mee:
- in de 18de en 19de eeuw waren er in de hoogste laag van de samenleving méga luxe hondenhalsbanden van leer, brokaat en brons, zelfs edelmetaal niet uitzonderlijk voor de favoriete hond van de meester of diens vrouw
- peperduur paardespul wordt vooral gekocht door nouveau riche

De opmerking dat het wellicht aan de hogere prijs voor paarden ligt lijkt me wel een goede.
Misschien geeft men makkelijker 1000 euro uit aan een hoofsteld voor een paard van 50.0000 euro dan voor een halsband van 300 voor een hond van 1500.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 09:14

Huertecilla schreef:
Horse321 schreef:
... ook komt er meer vakmanschap bij kijken etc etc.

....en mijn punt is nu net waaróm er geen vraag naar een hondenhalsband & riem waar hetzelfde
vakmanschap bij komt kijken is.
Ik zou écht niet weten waarom voor een hondenhaldsband&riem minder vakmanschap nodig zou zijn.
Eerder andersom!
Er komt op een hondenset héél wat meer kracht dan op een set teugels (als het goed is) :)*

De befaamde zadelmakerij Hermés maakt prachtige hoofdtsel&teugels sets voor paarden (vanaf zo´n 20000 Euro) en duizend keer meer hondenhalsbanden voor ..... vroúwen (als halsband en vooral armband; vanaf 400 euro) dan voor honden.

Hier superschaarse combi van Hermés voor de hond;

http://www.luxury-zurich.com/_img/uploa ... /10886.jpg
http://www.luxury-zurich.com/_img/uploa ... /10899.jpg
Het gaat er niet om of dit overdreven is of niet, maar dat werk van deze kwaliteit en luxe er voor paarden in overvloed is en voor honden héél schaars is.

Nou hier niet hoor. Onze hond is namelijk keurig opgevoed en trekt niet aan de lijn.. Paardlief is trouwens ook keurig opgevoed en hoe ik ook nooit hard in te werken met de teugels..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 09:38

Anoniem schreef:
Nou hier niet hoor. Onze hond is namelijk keurig opgevoed en trekt niet aan de lijn.. Paardlief is trouwens ook keurig opgevoed en hoe ik ook nooit hard in te werken met de teugels..

Ik rij zonder hoofdstel en mijn honden zijn idem opgevoed/opgeleid.

Dat verandert NIETS aan het wonderlijke gegeven:
Passier is ´confectie´ en niet het hoogste niveau van luxe tuigage voor het paard; voor de hond is er niets vergelijkbaars.

Het is ook totaal irrelevant of paard en hond met goedkoper ook goed af zijn.
Het punt is dat er voor het paard zeer luxe spul ook in NL in paardenwinkels in het rek hangt maar dat er voor honden in dat marktsegment niets is.

Dat is geen mening, geen stelling, een constatering.
Ik vraag me slechts af waarom.
Het prijsverschil tussen paarden en honden kan een verklaring zijn. Wellicht geeft men makkelijker 1000 euro uit aan een paard van 50.000 dan 250 aan een hond van 1500.

Het is overigens een redenering welke ík niet deel; mijn paarden lopen onder zadels die beduidend meer hebben gekost dan zijzelf gewoon omdat ze het als levend wézen waard zijn voor mij.
Dat zie ik met mijn honden ook zo.

Maar goed; het is zoals het is.
Bedankt voor de bijdrages.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 09:44

Citaat:
Het is overigens een redenering welke ík niet deel; mijn paarden lopen onder zadels die beduidend meer hebben gekost dan zijzelf gewoon omdat ze het als levend wézen waard zijn voor mij.

De kwaliteit van het leven van mijn hond hangt niet af van dure halsbanden en lijnen. Ik vind het daarom uiterst onbelangrijk wat voor band ze om heeft en zal er al zeker niet meer aan uitgeven dan nodig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 09:55

Erg grappig:
Zoek eens op Hermés Collier de Chien.

Dat wás ooit een luxe hondenhalsband. Nu als zódanig niet meer te koop 8)7

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 10:05

Goof schreef:
Citaat:

De kwaliteit van het leven van mijn hond hangt niet af van dure halsbanden en lijnen. Ik vind het daarom uiterst onbelangrijk wat voor band ze om heeft en zal er al zeker niet meer aan uitgeven dan nodig.

Zoals ik al schreef; ik rij zonder hoofdstel dus dat van mijn paard ook niet ;)

Voor mijn paarden heb ik via kennissen door een amish tuigmaker twee halsringen van Herman Oak leer laten maken.
Geld onbelangrijk.

Ik laat dat voor onze honden op vergelijkbare manier doen. Een vriend van me maakt luxe bandjes van grote faam voor Panerai horloges en die wil dolgraag wat voor me maken van topmateriaal met zijn topvakmanschap.
Geld onbelangrijk.

Dat is allemaal het punt niet. Het punt is:
Voor paarden is er een florerend luxe segment harnachement, wat er voor honden niet ís.

Zie ook het mallote Hermés fenomeen. Hermés heeft een breed pallet aan hondenhalsband-producten in de catalogus, doch NIETS voor de hónd _O-
Ze maken het nog wel; op speciale bestelling.

Ik vind het een vreemd fenomeen dat het productsegment luxe, kwalitiets-hondenhalsband & -lijn er niet is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:11

Heel veel uitgeven aan lederen halsbanden heeft bij mij en mijn honden weinig nut zijn werkers en er wordt veel gezwommen dus dat wordt zowiezo al geen leer :)

ik heb voor de 2 groter per hond 4 mag halsbanden 3 gewone en 1 luxe met bijv een tribal die heb ik laten maken door een bokker :))

voor beide heb ik dan ook nog eens een tuig voor het skeeleren, voor de dober heb ik verder een lederen tuig voor tijdens de revier en manwerk trainingen. Deze is gemaakt door de club.

bij elkaar dus niet te veel luxe :)) , maar zoals hier boven ook aan geven mn paarden hebbenw el beide een zadel die eigenlijk te duur zijn maar hun rug is me genoeg waard dit er voor uit te geven.
Een hond heeft geen band nodig van top kwaliteit om zich goed te voelen of goed te presteren dus waarom zoveel uit geven aan een lederen band die puur voor show is?

Daarin tegen heeft mn paard ook geen hoofdstel van 1000 euro dat zou ik dr nooit voor uit geven ik heb een heel zacht onderlegd hoofdstel van zacht leer van 80 euro en daar doen ze het beide super mee. Mijn mening is dat je paard niet beter loopt door een hoofdstel van dik 600 euries een zadel daarin tegen kan wel verschil maken

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:26

millennium schreef:
Waar je je al druk om kan maken :Y)

Dat dacht ik dus ook... Wat een topic zeg... :')

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:28

Zou het er ook aan liggen dat mensen een hond snel als "stoer" zien (willen zien)? En een paard als porceleinen poppetje wordt behandeld?

Ik bedoel dus dat het paard het fijnste leer, op de best mogelijke manier bewerkt en natuurlijk wel passend bij het overige tuig en uiteraard de rijlaarzen, kom op zeg, het zou eens afwijken in kleur of zelfs tint!

Een hond heeft genoeg aan die ene riem om zn hals, daar is weinig eer mee te behalen, zeker bij langharige honden. Je ziet geen kwaliteit waarom dan kwaliteit kopen? Dan liever jasjes, T-shirts, nylon tuigen en strikjes op het hoofd. Dáár maak je de blits mee! Niet met een riem. Kom op zeg HC, dat snap je toch? ;)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:34

M'n poown heeft een prima hoofdstel van 19.95 en een Wintec zadeltje ( het oude model want die was 100,- goedkoper :x ). Mijn hond (die overigens uit het asiel komt) heeft al zo lang als ik hem heb een prima halsband van 9.95. Beide zijn gewoon rasloze 'ordinaire' huis-tuin-en-keuken dieren.

Voor mezelf koop ik ook geen dure luxe dingen (terwijl ik toch een echt 100% puur Hollands rasmens ben! :)) ), onlangs leuke schoenen gekocht voor 19.95.

Ik vind het overigens een beetje een raar topic. :+ Net alsof dure rashonden een betere halsband verdienen ofzo? :=

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:43

Een hondenhalsband is (als je dan echt iets wil vergelijken) te vergelijken met een halsband voor paarden. Ik denk niet dat iemand daar honderden euri aan uitgeeft, als dat paard überhaupt een halsband heeft. Aangezien mijn honden geen zadels en/of mentuigen, teugels en/of en hoofdstellen hoeven geef ik daar ook geen geld aan uit. Ik denk dat jij hier een behoorlijk mank gaande vergelijking maakt HC.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 11:24

PussInBoots schreef:
Zou het er ook aan liggen dat mensen een hond snel als "stoer" zien (willen zien)? En een paard als porceleinen poppetje wordt behandeld?

Ik bedoel dus dat het paard het fijnste leer, op de best mogelijke manier bewerkt en natuurlijk wel passend bij het overige tuig en uiteraard de rijlaarzen, kom op zeg, het zou eens afwijken in kleur of zelfs tint!

Een hond heeft genoeg aan die ene riem om zn hals, daar is weinig eer mee te behalen, zeker bij langharige honden. Je ziet geen kwaliteit waarom dan kwaliteit kopen? Dan liever jasjes, T-shirts, nylon tuigen en strikjes op het hoofd. Dáár maak je de blits mee! Niet met een riem. Kom op zeg HC, dat snap je toch? ;)

Ik denk dat ook dit een aspect is ja.
Er is tenslotte ook niet voor niets een méga handel in nep merkartikelen.
De Hermés Collier du Chien voor vrouwen is een vreselijk populair ´replica´ product. De dames betalen grif 69 tot 99 Euro voor een nepper hondenhalsband van bedenkelijke kwaliteit als armband, maar 99 voor een échte hondenhalsband???

Het zijn de dames die 659 Euro voor een echter Hermés Collier-du-Chien armband betalen die als ze paardrijden ook >2000,- neertellen voor een Hermés hoofdstel.

Ik heb een one-off door een atelier voor een befaamd modemerk gemaakt gezien; het handvat mooier/beter dan een 1K Passier en een haak aan de riem mmoier/beter dan een vouwsluiting aan een Breitling horloge.
Ok, geen hond (letterlijk) die het ziet maar daar koop je zoiets niet voor :)*
Dat is eigenlijk ook zo met een eenvoudig perfect paardenhoofdstel en - horlogebandje uit het exclusieve luxe segmetn. Het verbazenmde is niet dat het voor paarden en horloges een breed luxe segment is, maar dat het voor honden niet bestaat; alleen in het nóg hogere maatwerk.
Ik word gewoon bijzonder hébberig van een dergelijk ´onzichtbaar´ stuk kwaliteits-vakmanschap (zoals bij een Malibaud Ecuyer of een Horween Shell Cordovan hologebandje) en het verbaast me dat het als marktsegment voor honden niet bestaat.

Voorbeeldje simpele perfectie voor de hond; je ziet er geen groot geld aan af, maar het is gewoon perfect, nadruk op ´gewoon´:

Afbeelding

Voor de pitbull fans hier een accessoire met een ;)
Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 11:35

kanniet schreef:
Een hondenhalsband is (als je dan echt iets wil vergelijken) te vergelijken met een halsband voor paarden. Ik denk niet dat iemand daar honderden euri aan uitgeeft, als dat paard überhaupt een halsband heeft.

Grapje?

Ik ríj ermee en schrijf nét dat ik daar geld aan heb uitgegeven |o

Overigens vind ík: paardenhoofdstel & teugels = hondenhalsband & riem.

Ik vind ook;

Afbeelding

=

Afbeelding

Dát is echter off topic.

Het onderwerp is het ontbreken van het luxe marktsegment voor honden terwijl dat bij paarden bomvol zit.
Blijkbaar inderdaad een vreemd onderwerp voor Bokt.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:26

Is echt geen grapje, ik heb nl geen tuig voor mijn hond om erop te gaan rijden, of te sturen, in welke vorm dan ook. Sterker nog, ik rij helemaal niet op mijn honden en ik laat ze ook geen rijtuig trekken. Dus heb ik al dat tuig ook niet nodig. Het enige dat ik dan nog nodig heb is een brede zachte halsband met een fijn in de hand liggende riem. Echt waar.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:29

seven mijn honden zijn ook werkers en juist daarom wil ik dr kwaliteit omhangen. heb in het verleden ook goedkope prull dr om gehad, maar dat verloor snel zijn kleur, scheurde en als dr een werkje opzat vervaagte dat of raakte er steentjes kwijt.got wat een topic zeg zie heel veel afgunst.