ashley1 schreef:Ik heb zelf bij een dierenarts gewerkt en wij hebben ook wel een een perfect gezond dier in laten slapen omdat de eigenaar hem niet meer wilde (weet niet meer of het door scheiding of wat dan ook was). Maar naar het asiel mocht 't beestje ook niet van de eigenaar :/ Misschien omdat er ook een bepaalde gebruiksaanwijzing zat, geen idee meer, maar afijn.. dier gezond, eigenaar kon/wilde er niet meer voor zorgen dus hij moest ingeslapen worden.
Mijn baas heeft toen zitten praten als Brugman maar de eigenaar blijf bij zijn mening en toen is het dus gebeurt, het beestje is afgemaakt.
Natuurlijk was ik er van over de zeik en heb ik gevraagd waarom mijn baas het niet gewoon weigert.
Zijn antwoord: "Ik heb eens een keer een geweigerd een hond af te maken die ook gezond was en heb gezegt: als jullie 'm niet meer willen breng me je 'm maar naar een asiel, maar ik ga geen gezond dier af maken.
Vervolgens had ik een keer weekenddienst en werd ik opgepiept door de politie/brandweer... ze hadden een hond in het kanaal gevonden met een steen aan z'n poten gebonden. Toen ik ging kijken bleek het dezelfde hond te zijn als die ik toen weigerde af te maken..."
Sindsdien doet mijn baas het liever zelf als de eigenaar het echt wil, dan dat hij het risico loopt dat er nog een dier op zo'n gruwelijke wijze aan z'n eind komt.
Misschien eens iets om over na te denken voor iedereen die zegt dat een dierenarts natuuuurlijk geen gezond dier moet af maken.
poeh.. dit is echt heftig