Sproeiende kater maakt zichzelf onmogelijk....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:54

Wat een vervelend probleem.

Er wat laatst een programma op de TV over een kat die dit ook deed :j Die was ook doodongelukkig, maar dat is wel weer helemaal goed gekomen.
Nu weet ik alleen niet meer op welk net het programma was. Ik denk Animal Planet en dat is jammer want dan kun je het niet terug zien....

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 13:17

@Milanka: ons kindje is 1.5. Kat doet het sowieso al 2.5 jaar (kan ook wat langer zijn, maar hou het op 2.5 jaar) Honden en andere katten waren toen ook al jaren in huis, maar rond die tijd groeide wel onze jongste kater uit.
Heb je al mijn posts in dit topic gelezen? Dan lijkt het me duidelijk dat ik er niet licht overdenk en zelf ook met mn handen in het haar zit. Als hij bij jullie zou kunnen zou dat geweldig zijn!

Ik heb er ook lang over nagedacht voor ik dit topic opende, ik weet hoe het hier kan gaan.... Dat sommige mensen het een schande vinden (of erger) dat ik hem liever laat inslapen dan nog jaren in stress laat leven kan ik aan de ene kant heus wel begrijpen.
Het is ook niet mijn eerste keus, ik had liever gehad dat alle dingen die we voor hem gedaan hebben wel aangeslagen waren. Dat hij gelukkig zou zijn bij ons thuis en gewoon van ouderom zou sterven over x aantal jaar.
Maar hij is niet gelukkig bij ons en tot er iemand is die het wel wil proberen zit hij in de stress.....

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:48

Ik heb geen mogelijkheid om het te proberen, wij zijn teveel van huis weg en ik heb een hond die al met de bus meegaat naar mijn werk dus een extra kat erbij lukt gewoon niet.

Maar laat een bokker, die het zo zielig vind om je kat te laten inslapen, het eens proberen. ;) Nee zo flauw bedoel ik het natuurlijk niet, maar er is toch wel iemand die het wil proberen om te kijken of het komt door de huidige samenstelling van jouw huishouden?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:57

hopelijk vind je een plekje voor de kat waar hij gelukkiger is en niet meer sproeit
ik zou graag willen helpen , maar een extra kat erbij gaat niet lukken.

Caira

Re: Sproeiende kater maakt zichzelf onmogelijk....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:08

*LET OP: EIGEN MENING*

En wat is er nou zo verschrikkelijk aan dat dier in laten slapen? Eigenaar heeft al zoveel geprobeerd, dier voelt de frustraties en is daar niet gelukkig. Dier krijgt een spuitje, gaat slapen en merkt er niets van.

Wij zijn onze dieren aan het vermenselijken. Waarom is het wel normaal om een koe te slachten, maar gillen we moord en brand als iemand deze keuze maakt? Als jullie het allemaal zo zielig vinden, waarom is er dan niemand die opstaat en zegt, gut breng dat dier maar hierheen?

TS ik heb respect voor alles wat je al geprobeerd hebt en laat je niet gek maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:14

Ik ben het er mee eens hoor.
TS is niet iemand die over één nacht ijs gaat, ze heeft het dier al lang, alles afgewogen.
Moet je dan nog vele vele jaren a. een kat gestresst laten zijn en b. in een huis wonen wat iedere dag word ondergeplast, moet worden schoongemaakt en wat gewoon gaat stinken..

Als dat ene katje van mij niet naar die boerderij had gekund, had ik het ook gedaan. Asiel wilde haar niet, andere mensen uiteraard ook niet. Ja wat moet je dan? Die kat nog 20 jaar in een situatie houden waar ze doodongelukkig is en zelf nog 20 jaar overal kattenzeik opruimen iedere dag.. ?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:24

Caira schreef:

En wat is er nou zo verschrikkelijk aan dat dier in laten slapen? Eigenaar heeft al zoveel geprobeerd, dier voelt de frustraties en is daar niet gelukkig. Dier krijgt een spuitje, gaat slapen en merkt er niets van.

Wij zijn onze dieren aan het vermenselijken. Waarom is het wel normaal om een koe te slachten, maar gillen we moord en brand als iemand deze keuze maakt? Als jullie het allemaal zo zielig vinden, waarom is er dan niemand die opstaat en zegt, gut breng dat dier maar hierheen?

TS ik heb respect voor alles wat je al geprobeerd hebt en laat je niet gek maken.

met deze post ben ik het eens +:)+
sterkte en suc6 ts!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:34

Wat een vervelende situatie voor zowel jou als voor de kat.. Ik vind het raar dat het asiel de kat niet aanneemt! Ik heb 2 keer een kat met nierproblemen, blaasgruis en suikerziekte uit t asiel gehaald. (omdat ik het zielig vond dat ze al zo lang in t asiel zaten)! Ook een keer een katje van straat gehaald die was gedumpt omdat ie in huis zou plassen... Bij mij heeft hij dat echter nooit gedaan!!! Dus kan inderdaad per huis verschillen. Kan je het niet bij kattenopvang proberen? Je moet misschien wel wat betalen om m achter te laten, maar ik neem aan dat je dat geen probleem vindt als hij dan goed terecht komt. Ik weet hoe vervelend het plassen kan zijn hoor.. Mijn laatste kat heeft een jaar lang ong. 15x per dag in huis geplast doordat zijn suikerziekte niet onder controle te krijgen was met insuline.. Drama! Maar dumpen van je kat vind ik een hele slechte optie! Succes ermee

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:39

Caira schreef:

En hoeveel paarden gaan er naar de slacht die niet meer gewenst zijn maar op zich wel in orde?
Hoeveel dieren hebben het slechter dan de onze?

Idd is er zeker wat spasme hieromtrent.
TOen ik mijn hond, die ik had opgevangen uit een beroerde jeugd, in wilde laten slapen omdat er meerdere bijt incidenten had plaatsgevonden kreeg ik het bij de DA niet voor elkaar. Ik heb 3maal jankend aan de telefoon gehangen in een half jaar tijd met het verzoek en ze zeiden doodleuk: 'ja iedereen kan wel een verhaal ophangen'. (De hond kon mensen bijten waar ie net 3uur mee had liggen kroelen dus het was een onvoorspelbaar geval. Als hij vantevoren aangaf wie hij niet mocht, dan was dat nog niet zo'n probleem geweest)Gelukkig nam het dierenartsencentrum mij heel serieus en hebben ze me fantastisch begeleid.
Ze zei nog dat het haar door het hart ging hoeveel pijn het me deed.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 01-09-11 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:40

Caira schreef:

o maar ik deel deze mening ook hoor,
alleen als er een andere oplossing zich voor doet vind ik dat natuurlijk iets beter ;)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:55

Caira schreef:

Ik deel deze mening niet, omdat ik van mening ben dat wij deze dieren in huis willen nemen en wij zo nodig dan meerdere diersoorten bij elkaar moeten nemen met het risico dat het niet klikt.
Die koe is gefokt om te slachten, maar deze kat wilden wij als huisdier.. blijkt natuurlijk gedrag te vertonen en dan moet het een spuitje. Dat is iets wat me tegen staat eigenlijk.. en dat is ook mijn mening natuurlijk.

Ik heb ook zeker respect voor de TS, maar ik zou zeker nog een feliway verdamper proberen en anders eens de jongste kater elders plaatsen om te zien of er in ieder geval verandering is.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:11

Caira schreef:

Ook ik ben het hier volledig mee eens +:)+ !

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:44

ik snap TS ook helemaal. denk dat de mensen die in dit topic het schandalig vinden, er zelf geen ervaring mee hebben.
enig idee wat een horror het is om de godganse dag achter een sproeiende/onzindelijke kat op te ruimen? en in hun situatie al helemaal met een klein kind in huis. alles stinkt ernaar, en je hele leven draait om dit punt.. want ooh wee als je iets laat slingeren, of bv per ongeluk de tas/jas van je bezoek zit eronder.
er is al van alles aan gedaan, ze zitten er al 2.5 jaar in, WAT wil je dan?
herplaatsen? prima.. moeten mensen de kat wel willen. TS heeft al advertenties staan en krijgt hier geen reacties op. als niemand de kat wil.. kun je de kat ook niet uit de situatie halen natuurlijk ;)

ikzelf heb het ook 3 jaar geleden gehad met een herplaatste poes, ik kreeg er op een gegeven moment gewoon smetvrees van!
na 4 maanden overgeplaatst naar iemand die haar naar buiten deed en alleen woonde, en daar begon ze zelfs op hun stoffen banken te poepen. die mensen hebben het 2 maanden volgehouden,maar daar liep het ook volledig uit de hand.
toen is ze uiteindelijk naar het asiel gebracht, maar als die haar niet had kunnen nemen, was het ook hier waarschijnlijk een spuitje geweest.

hard? nee, vind ik niet :n ze doen het vaak niet voor niets, en liever dat ze ervan verlost zijn, dan d erest van hun leven ongelukkig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:46

Hoi ik wil wel een bloesemflesje samen stellen, je kan me een foto sturen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:54

Zilfstar schreef:
zap schreef:
Andere dierenartsen bellen :j. Jaaaren geleden is onze kater ook om die reden ingeslapen (ik was toen pas 2 jaar, don't shoot me) en dat ging zonder problemen en de dierenarts was het er zelfs mee eens. Ik zou dus verder zoeken naar een dierenarts die het wel wilt doen. Ik kan me helemaal vinden in je situatie :j

ECHT? een kater in laten slapen omdat ie sproeit??? Dus natuurlijk gedrag vertoond?

triest hoor zoiets doe je gewoon niet. catereer hem dan maar ja dat kost geld he :+
dus het moet maar dood wat humaan zeg not :(

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:59

Ze zijn gecastreerd. Nu jij weer.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:02

In laten slapen kost ook geld dennisje, dus dat zal de reden wel niet geweest zijn ;)

Hopelijk vind je een oplossing TS, waar jij en de kat zich het beste bij voelen!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:24

Vervelend en herkenbaar probleem TS.
Ik heb een poes welke ook alles onder plast wat op haar pad komt.
Verschrikkelijk wat een stank.
Toen wij haar uit t asiel haalde deed ze dat al, wij woonde toen op een boerderij (huurde alleen t huis) waar ze zo veel als mogelijk kon,
buiten was.
Toen we naar t dorp verhuisde wilde ze niet naar buiten en werd t probleem alleen erger.
Nu wonen we weer op de boerderij (onze eigen akkerbouw/pluimveebedrijf) en daar zit ze 24/7 buiten in de stal.
Heeft ze zelf voor gekozen.
En kan niets meer aan sproeien vinden.

Ik had je graag geholpen aan een plekje hierzo, maar manlief vind t niet goed en ik heb ook neit een plek waar ik m eerst
kan opsluiten.

Ik snap overigens helemaal je keuze van inslapen hoor... respecteer ik.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:38

Ik houd mijn mening maar beter even achterwege.

Wij hebben siamezen en deze zijn toch wel even anders dan de doorsnee kat.
Doorgaans is het al niet zo goed voor een oosterse kat om die alleen te hebben, ze zijn heel erg sociaal, liggen ook graag bij elkaar te slapen.
Deze kruising komt in ieder geval bij me over dat het oosterse gedrag toch wel heel erg aanwezig is.
Ik ga natuurlijk niet aanraden om nog een oosterse er bij te nemen.
Maar goed, een van onze katten plaste zo erg tegen de voordeur dat je het van buiten vandaan naar buiten zag lopen.
Wij hadden dichte kattenbakken (met kap bedoel ik) nu gewoon alleen de onderbakken en het is over. Hij vertikte het gewoon om op een kattenbak met kap te gaan plassen.

5 maanden geleden had ik nog wel gezegd, breng maar. Maar ja, we hebben inmiddels al 15 kattenbeesten dus dat gaat echt niet lukken.
Een ding weet ik wel uit ervaring, het hoeft echt niet perse stress te zijn. Mijn liefste siamese kater sproeide echt overal, en hij was zeker niet ongelukkig. Was helemaal mijn maatje, kwam buiten, speelde veel, gaf regelmatig de anderen een keer een optater, die hij (siamezen he) ook regelmatig een keer terug kreeg (daarna met de meeste weer dikke vriendjes en lekker bij elkaar slapen). Die had echt totaal geen stress, jammer genoeg wel een zwak hartje, maar hij sproeide ook.
Dus het hoeft echt geen stress te zijn. Kan wel in jouw geval, maar het hoeft niet altijd zo te zijn.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:45

TS, is het geen mogelijkheid om hem als buitenkat te houden/??
(kan dat ik eroverheen heb gelezen, in dat geval mijn excuses..)
Vind het wel een rotsituatie voor jullie hoor..
succes.. :j

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:55

Ik heb zelf bij een dierenarts gewerkt en wij hebben ook wel een een perfect gezond dier in laten slapen omdat de eigenaar hem niet meer wilde (weet niet meer of het door scheiding of wat dan ook was). Maar naar het asiel mocht 't beestje ook niet van de eigenaar :/ Misschien omdat er ook een bepaalde gebruiksaanwijzing zat, geen idee meer, maar afijn.. dier gezond, eigenaar kon/wilde er niet meer voor zorgen dus hij moest ingeslapen worden.

Mijn baas heeft toen zitten praten als Brugman maar de eigenaar blijf bij zijn mening en toen is het dus gebeurt, het beestje is afgemaakt.

Natuurlijk was ik er van over de zeik en heb ik gevraagd waarom mijn baas het niet gewoon weigert.

Zijn antwoord: "Ik heb eens een keer een geweigerd een hond af te maken die ook gezond was en heb gezegt: als jullie 'm niet meer willen breng me je 'm maar naar een asiel, maar ik ga geen gezond dier af maken.
Vervolgens had ik een keer weekenddienst en werd ik opgepiept door de politie/brandweer... ze hadden een hond in het kanaal gevonden met een steen aan z'n poten gebonden. Toen ik ging kijken bleek het dezelfde hond te zijn als die ik toen weigerde af te maken..."

Sindsdien doet mijn baas het liever zelf als de eigenaar het echt wil, dan dat hij het risico loopt dat er nog een dier op zo'n gruwelijke wijze aan z'n eind komt.

Misschien eens iets om over na te denken voor iedereen die zegt dat een dierenarts natuuuurlijk geen gezond dier moet af maken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:59

Precies, beter humaan in laten slapen dan gedumpt of wreed afgemaakt.
Verder krijg ik uiterste rillingen van jouw bericht. Gatver, als je dan toch een dier doden wilt, doe het dan op een snelle manier.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:00

ashley1 schreef:
Ik heb zelf bij een dierenarts gewerkt en wij hebben ook wel een een perfect gezond dier in laten slapen omdat de eigenaar hem niet meer wilde (weet niet meer of het door scheiding of wat dan ook was). Maar naar het asiel mocht 't beestje ook niet van de eigenaar :/ Misschien omdat er ook een bepaalde gebruiksaanwijzing zat, geen idee meer, maar afijn.. dier gezond, eigenaar kon/wilde er niet meer voor zorgen dus hij moest ingeslapen worden.

Mijn baas heeft toen zitten praten als Brugman maar de eigenaar blijf bij zijn mening en toen is het dus gebeurt, het beestje is afgemaakt.

Natuurlijk was ik er van over de zeik en heb ik gevraagd waarom mijn baas het niet gewoon weigert.

Zijn antwoord: "Ik heb eens een keer een geweigerd een hond af te maken die ook gezond was en heb gezegt: als jullie 'm niet meer willen breng me je 'm maar naar een asiel, maar ik ga geen gezond dier af maken.
Vervolgens had ik een keer weekenddienst en werd ik opgepiept door de politie/brandweer... ze hadden een hond in het kanaal gevonden met een steen aan z'n poten gebonden. Toen ik ging kijken bleek het dezelfde hond te zijn als die ik toen weigerde af te maken..."

Sindsdien doet mijn baas het liever zelf als de eigenaar het echt wil, dan dat hij het risico loopt dat er nog een dier op zo'n gruwelijke wijze aan z'n eind komt.

Misschien eens iets om over na te denken voor iedereen die zegt dat een dierenarts natuuuurlijk geen gezond dier moet af maken.

poeh.. dit is echt heftig :j

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:44

afmaken vind ik ook niet zo geweldig idee, zeker niet omdat je aangeeft dat hij het niet doet als jullie niet thuis zijn, is dus pure dominatie tegenover jullie en niet zo zeer een ander probleem.

feliway werkt bij ons totaal niet, katten snuffelde de eerste dag flink aan het apparaat dus ik dacht van nou dat gaat goed, dag 3 was het al weer knallende ruzie.
1 poes herplaatst naar en familielid en ow wat hebben ze het weer leuk samen.
en dominantie haal je niet weg met feliway

Ik zou maar weer een advertentie zetten op marktplaats, en het er niet te dik bovenop leggen dat hij sproeit, zet eeen adverentie dat je iemand zoekt zonder andere katten waar hij constant de aandacht krijgt die hij wil hebben, of iemand met maar 1 kat. grote kans dat hij het bij een nieuwe baas niet meer doet, maar als er in de adverentie staat "kat platst hele huis onder" dan haakt natuurlijk iedereen af want dat wil niemand graag.
en weet niet of je er een bijdrage voor vraagt? vaak als er staat bieden krijg je ok berichtjes dat dat niet correct is en ze niet op een dier willen bieden, zet je erbij gratis vertrouwen ze het niet, dus beste N.O.T.K erbij zetten en dag met telefonisch contact aangeven dat hij evt gratis weg mag naar de juiste baas.
er zijn meerdere herplaats sites voor katten, of vraag het eens bij een rasvereniging, die hebben vaak ook een herplaats hoekje op de site.

Ik kan hem er helaas niet bij nemen, mijn groep is nu eindelijk stabiel na de herplaatsing van 1 van onze poezen ( heb er 3)
denk dat je wel iemand voor hem kan vinden met een groot hart.
en die preofperiode aanbieden is een goed idee.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:49

F_Orumster schreef:
Ze zijn gecastreerd. Nu jij weer.

is dit een dis topic ofzo :')

inlaten slapen om zo`n reden vind ik gewoon niet kunnen er is vast wel en oplossing voor :)