Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:En heel leuk dat die band getest wordt op je been of pols of wat dan ook, maar heb je het al eens getest op je nek? Stuk minder prettig;)
janouk schreef:Citaat:En heel leuk dat die band getest wordt op je been of pols of wat dan ook, maar heb je het al eens getest op je nek? Stuk minder prettig;)
Ik heb in mijn nek dan ook niet zoveel haar als mijn hond![]()
Het blijft apart dat stroomdraad voor paarden, koeien en schapen gewoon algemeen geaccepteerd wordt. En zo moeilijk wordt gedaan over een correctie door stroomband.
Het is met ieder hulpmiddel, of het nu een hulpteugel is of een stroomband, dat diegene die de band gebruikt, bepaalt hoe in te zetten. Het klinkt nu in sommige berichten alsof de hond bij iedere misstap onder stroom staat. Als het goed is, hoef je de stroomband maar 1 x te gebruiken.
Mijn hond krijgt zelfs alleen maar het piepje; ik heb de stroom nog nooit gebruikt.
my_precious schreef:dierenfan schreef:Hier iemand met 2 heidewachtels. Die reclameert iedereen dat je je hond niet meer op hoeft te voeden. Ze heeft ze beiden aan teletac en laat ze uit naast de auto. DOen ze iets wat niet mag dan krijgen ze een piep en werkt dat niet dan een schok. Heel erg makkelijk en opvoeden hoeft niet meer zo. Bovendien kan je zelf lekker in de auto blijven.![]()
![]()
![]()
En dit soort makkelijk mensen krijg je al heel snel als mensen allemaal aan de teletac gaan. Hier gewoon opvoeden en goed opvoeden en streng opvoeden. Lukt het niet dan jammer en wordt het los in open buitengebied en voor de rest kort aangelijnd.
Ik vrees voor de zogenaamde XXL pittbull (wil niet weten welke kruising dat mag zijn) met enorme pijngrens die los mag omdat ze een teletac om heeft. Straks is het aanval gedrag groter dan de neiging om te luisteren naar de pijn en daar gaat mijn hond..................................
lieve schat mijn XXL pitbull is geen kruising en heeft gewoon een stamboom, deze hond komt rechtstreeks uit amerika!
en mijn pitbull heeft totaal geen aanval gedrag maar wil graag met elke hond spelen en daar zijn niet alle honden van gedient, graag commentaar als je iets goed gelezen hebt!
bij mijn hond werkt het perfect en ook ik heb hem niet dagelijks meer nodig!
en wat jij zegt dat deze pitbull een enorme pijngrens hebt klopt ook niet want ze piept al om elk wisse wasje.
volgende keer even beter voorlichten voor je een (voor)oordeel geeft!
Sassol schreef:Ik ben in principe niet tegen het gebruik van zo'n band. Als het gaat om levensbedreigende situaties.
Maar ik blijf van mening dat als je goed bezig bent, dit niet nodig is. Zo kun je je hond ook leren dat hij niet weg mag lopen door er een riem van 30 meter achter te hangen en daar op te springen als hij niet luistert.
En met een flinke correctie kun je je hond ook prima leren honden te negeren, heb je geen stroom voor nodig.
Ik weeg zelf nog geen 65 kilo en kan ook met gemak een hond van +50 kilo houden. (Al snap ik dat 65 kilo toch net weer een stukje meer is). Als je je hond niet kan houden, raad ik eerder een GL aan dan een trainingshalsband. Ook vind ik dat als je je hond niet van een andere hond af kan halen, je een andere hond had moeten nemen. (Insgelijks eigenlijk bij het houden van je hond aan de riem)
En heel leuk dat die band getest wordt op je been of pols of wat dan ook, maar heb je het al eens getest op je nek? Stuk minder prettig;)
De situaties die jij nu dus noemt TS, zou ik geen trainingshalsband voor halen maar een goeie trainer. Heb je vele malen meer aan. (Voor de prijs van 150 euro, kun je leuk een paar lessen volgen waarna het probleem opgelost zou moeten zijn)
En dat was niet de eerste en de laatste keer. Later een mannelijk trainer op een andere hondenschool en die meende ook wel even die hond aan het volgen te krijgen. nou mooi niet dus
anneliesdj schreef:Misschien heeft ze gewoon een pitbull die wat groot is uitgevallen?![]()
Waarom moet er zo over gezeurd worden of het al dan niet een rashond is.
Zij heeft al veel eerder aangegeven dat het geen agressieprobleem is maar dat de hond gewoon graag wil spelen, als je beter had gelezen wist je dat allang.
anneliesdj schreef:Misschien heeft ze gewoon een pitbull die wat groot is uitgevallen?![]()
Zij heeft al veel eerder aangegeven dat het geen agressieprobleem is maar dat de hond gewoon graag wil spelen, als je beter had gelezen wist je dat allang.
dierenfan schreef:Hier iemand met 2 heidewachtels. Die reclameert iedereen dat je je hond niet meer op hoeft te voeden. Ze heeft ze beiden aan teletac en laat ze uit naast de auto. DOen ze iets wat niet mag dan krijgen ze een piep en werkt dat niet dan een schok. Heel erg makkelijk en opvoeden hoeft niet meer zo. Bovendien kan je zelf lekker in de auto blijven.![]()
![]()
Thirty schreef:anneliesdj schreef:Misschien heeft ze gewoon een pitbull die wat groot is uitgevallen?![]()
nee hoor. XXl Pitbulls zijn net zo doorgefokt als de zogenaamde Tea Cup wawa's.
Veelal broodfok met prijzen voor 10k dollar als eerste nestkeus. Hartstikke geschift![]()
Heel gezond gebouwd ook:
http://www.bossykennels.com/inglewoodfemale1pic1.jpg
Thirty schreef:Als jij 60 kilo bent en een hond van 65 kilo neemt van een ras dat niet al te makkelijk is, dat is vragen om problemen inderdaad.
Dit maar dan iets extremer.![]()
) Ondertussen zijn we anderhalf jaar verder en hij is een beetje uit de kluiten gewassen met 65 kg en nog niet uitgegroeid.
Sassol schreef:Ik ben in principe niet tegen het gebruik van zo'n band. Als het gaat om levensbedreigende situaties.
Maar ik blijf van mening dat als je goed bezig bent, dit niet nodig is. Zo kun je je hond ook leren dat hij niet weg mag lopen door er een riem van 30 meter achter te hangen en daar op te springen als hij niet luistert.
En met een flinke correctie kun je je hond ook prima leren honden te negeren, heb je geen stroom voor nodig.
Ik weeg zelf nog geen 65 kilo en kan ook met gemak een hond van +50 kilo houden. (Al snap ik dat 65 kilo toch net weer een stukje meer is). Als je je hond niet kan houden, raad ik eerder een GL aan dan een trainingshalsband. Ook vind ik dat als je je hond niet van een andere hond af kan halen, je een andere hond had moeten nemen. (Insgelijks eigenlijk bij het houden van je hond aan de riem)
En heel leuk dat die band getest wordt op je been of pols of wat dan ook, maar heb je het al eens getest op je nek? Stuk minder prettig;)
De situaties die jij nu dus noemt TS, zou ik geen trainingshalsband voor halen maar een goeie trainer. Heb je vele malen meer aan. (Voor de prijs van 150 euro, kun je leuk een paar lessen volgen waarna het probleem opgelost zou moeten zijn)
. Hij luisterd prima als hij los is, en ik kan gewoon 1 a 2 x roepen en hij staat weer voor. En met gemak een hond van 50 kg houden? Dan zal die nog nooit boos zijn geweest of een goede ruk hebben gegeven, want ook daar kan je je honden aan vol houden. Maar wat je zegt 65 kg is idd nogal een verschil
.janouk schreef:Citaat:En heel leuk dat die band getest wordt op je been of pols of wat dan ook, maar heb je het al eens getest op je nek? Stuk minder prettig;)
Ik heb in mijn nek dan ook niet zoveel haar als mijn hond![]()
Het blijft apart dat stroomdraad voor paarden, koeien en schapen gewoon algemeen geaccepteerd wordt. En zo moeilijk wordt gedaan over een correctie door stroomband.
Het is met ieder hulpmiddel, of het nu een hulpteugel is of een stroomband, dat diegene die de band gebruikt, bepaalt hoe in te zetten. Het klinkt nu in sommige berichten alsof de hond bij iedere misstap onder stroom staat. Als het goed is, hoef je de stroomband maar 1 x te gebruiken.
Mijn hond krijgt zelfs alleen maar het piepje; ik heb de stroom nog nooit gebruikt.

Thirty schreef:dan moet je ermee gaan trainen. Lol. Als je er al zo lang mee bezig bent, en het werkt niet, dan ben je dus ergens een verkeerde weg ingeslagen
Je kunt je aangevallen voelen maar ik denk dat je simpelweg met een stroomband het probleem alleen maar erger maakt. Hoef je niet mee eens te zijn, natuurlijk. Ik zei al, jouw hond, jouw ellende. Maar als je iets post over zo'n omstreden hulpmiddel kun je ook tegenstanders verwachten.
Maar ja, wie ben ik, ik heb zelf vast geen honden (onze grootste is zelfs nog zwaarder dan die van jou - 85 kg en aan de schrale kant) en we hebben nergens problemen mee...maar ja, die hadden we vanaf pup en dus zelf kunnen opvoeden wat een boel scheelt.
Je kiest een hond die bij je past inderdaad. Lichamelijk moet het ook maar net willen.
Het enige dat jij, TS, doet, is schreeuwen tegen mensen die het niet met je eens zijn dat zij er geen verstand van hebben.
Alleen vergeet je dat jij al anderhalf jaar aan het klungelen bent en er nog steeds niet uit bent.
En wat je over jou hond zegt, heb je vanaf pup en dat scheelt inderdaad een hoop! En wij het eerste half jaar gemist hebben. (maar nu ben ik dan benieuwd wat voor hond je heb
)
Niet de makkelijkste in andere opzichten (heel zelfstandig en dat heeft een jaar geduurd voordat we daar mee om konden gaan). Thirty schreef:Een kruising Pyr x Duitse DogNiet de makkelijkste in andere opzichten (heel zelfstandig en dat heeft een jaar geduurd voordat we daar mee om konden gaan).
)Thirty schreef:Een kruising Pyr x Duitse DogNiet de makkelijkste in andere opzichten (heel zelfstandig en dat heeft een jaar geduurd voordat we daar mee om konden gaan).
Dat zijn honden die makkelijk leren en zich erg hechten aan de baas. Hij heeft nooit probleemgedrag gehad of ontwikkeld, en het is een perfecte hond in huis en buiten. De makkelijkste die we hebben
Thirty schreef:Vandaar dat ik weet dat het vaak aan de baas ligt, en juist ook dat het grijpen naar zwaardere middelen geen zin heeft. En nee, een stroomband is hier nooit in huis gekomen/geweest).
Thirty schreef:Vandaar dat ik weet dat het vaak aan de baas ligt, en juist ook dat het grijpen naar zwaardere middelen geen zin heeft. En nee, een stroomband is hier nooit in huis gekomen/geweest).
Overwicht hebben op zo'n hond is wel heel belangrijk, letterlijk maar ook figuurlijk. Onze neemt letterlijk een loopje met je als hij je niet serieus neemt. Nee, daar is geen geslaag of wat dan ook aan te pas gekomen om hem zo te krijgen als nu (al is het nog wel een lomperd), maar wel een heel andere manier van omgaan.
We begrijpen elkaar nu en hij weet wat er van hem verlangt wordt en doet dat dan ook.
Ons Pitje heeft nagenoeg geen opvoeding nodig gehad trouwensDat zijn honden die makkelijk leren en zich erg hechten aan de baas. Hij heeft nooit probleemgedrag gehad of ontwikkeld, en het is een perfecte hond in huis en buiten. De makkelijkste die we hebben
![]()
Voordat je denkt dat ik een hekel heb aan alles wat met Pitbulls te maken heeft, we hebben er zelf een.