Trainingsband voor honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:33

Ik ben in principe niet tegen het gebruik van zo'n band. Als het gaat om levensbedreigende situaties.

Maar ik blijf van mening dat als je goed bezig bent, dit niet nodig is. Zo kun je je hond ook leren dat hij niet weg mag lopen door er een riem van 30 meter achter te hangen en daar op te springen als hij niet luistert.
En met een flinke correctie kun je je hond ook prima leren honden te negeren, heb je geen stroom voor nodig.

Ik weeg zelf nog geen 65 kilo en kan ook met gemak een hond van +50 kilo houden. (Al snap ik dat 65 kilo toch net weer een stukje meer is). Als je je hond niet kan houden, raad ik eerder een GL aan dan een trainingshalsband. Ook vind ik dat als je je hond niet van een andere hond af kan halen, je een andere hond had moeten nemen. (Insgelijks eigenlijk bij het houden van je hond aan de riem)

En heel leuk dat die band getest wordt op je been of pols of wat dan ook, maar heb je het al eens getest op je nek? Stuk minder prettig;)

De situaties die jij nu dus noemt TS, zou ik geen trainingshalsband voor halen maar een goeie trainer. Heb je vele malen meer aan. (Voor de prijs van 150 euro, kun je leuk een paar lessen volgen waarna het probleem opgelost zou moeten zijn)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:53

Citaat:
En heel leuk dat die band getest wordt op je been of pols of wat dan ook, maar heb je het al eens getest op je nek? Stuk minder prettig;)

Ik heb in mijn nek dan ook niet zoveel haar als mijn hond :D

Het blijft apart dat stroomdraad voor paarden, koeien en schapen gewoon algemeen geaccepteerd wordt. En zo moeilijk wordt gedaan over een correctie door stroomband.
Het is met ieder hulpmiddel, of het nu een hulpteugel is of een stroomband, dat diegene die de band gebruikt, bepaalt hoe in te zetten. Het klinkt nu in sommige berichten alsof de hond bij iedere misstap onder stroom staat. Als het goed is, hoef je de stroomband maar 1 x te gebruiken.
Mijn hond krijgt zelfs alleen maar het piepje; ik heb de stroom nog nooit gebruikt.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:46

janouk schreef:
Citaat:

Het blijft apart dat stroomdraad voor paarden, koeien en schapen gewoon algemeen geaccepteerd wordt. En zo moeilijk wordt gedaan over een correctie door stroomband.
Het is met ieder hulpmiddel, of het nu een hulpteugel is of een stroomband, dat diegene die de band gebruikt, bepaalt hoe in te zetten. Het klinkt nu in sommige berichten alsof de hond bij iedere misstap onder stroom staat. Als het goed is, hoef je de stroomband maar 1 x te gebruiken.
Mijn hond krijgt zelfs alleen maar het piepje; ik heb de stroom nog nooit gebruikt.

Een stroomdraad is zichtbaar en het dier kan zelf kiezen of hij hier tegenaan wilt lopen of niet. Dat is met een band waarvan de baas hem in handen heeft wel even anders.
Zoals ik al zei heb ik opzich niks tegen het gebruik van de band als het echt NOOD is. En dus niet omdat je hond trekt aan de riem of niet luistert met loslopen. Dan moet je gewoon een goeie trainer zoeken mijns inziens.

Als je het dan wil vergelijken met paarden: paard rent ervandoor, dit mag niet dus krijgt een schok. Terwijl als de band goed geweest was, het paard uberhaupt niet was gaan rennen...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:21

Mijn hond heeft ook een keuze;
a. of hij pakt de haas en riskeert een piep bij zijn oor
b. of hij luistert naar het commando en komt bij de baas

en in het belang van zijn veiligheid en die van de haas, is keuze b de beste optie

Daarom is timing heel belangrijk. Ik geef toe dat de stroomdraad heel direct werkt; timing is direct.
Daarom vraagt het veel van de trainer om goed consequent en goed te timen.
En de hond moet natuurlijk weten waar het voor is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:53

my_precious schreef:
dierenfan schreef:
Hier iemand met 2 heidewachtels. Die reclameert iedereen dat je je hond niet meer op hoeft te voeden. Ze heeft ze beiden aan teletac en laat ze uit naast de auto. DOen ze iets wat niet mag dan krijgen ze een piep en werkt dat niet dan een schok. Heel erg makkelijk en opvoeden hoeft niet meer zo. Bovendien kan je zelf lekker in de auto blijven. :( :( :(

En dit soort makkelijk mensen krijg je al heel snel als mensen allemaal aan de teletac gaan. Hier gewoon opvoeden en goed opvoeden en streng opvoeden. Lukt het niet dan jammer en wordt het los in open buitengebied en voor de rest kort aangelijnd.

Ik vrees voor de zogenaamde XXL pittbull (wil niet weten welke kruising dat mag zijn) met enorme pijngrens die los mag omdat ze een teletac om heeft. Straks is het aanval gedrag groter dan de neiging om te luisteren naar de pijn en daar gaat mijn hond..................................

lieve schat mijn XXL pitbull is geen kruising en heeft gewoon een stamboom, deze hond komt rechtstreeks uit amerika!
en mijn pitbull heeft totaal geen aanval gedrag maar wil graag met elke hond spelen en daar zijn niet alle honden van gedient, graag commentaar als je iets goed gelezen hebt!
bij mijn hond werkt het perfect en ook ik heb hem niet dagelijks meer nodig!
en wat jij zegt dat deze pitbull een enorme pijngrens hebt klopt ook niet want ze piept al om elk wisse wasje.
volgende keer even beter voorlichten voor je een (voor)oordeel geeft!

Of iemand is goed gelovig of iemand heeft een vooroordeel. Ik ga voor goed gelovigheid maar niet voor vooroordeel vanaf mijn kant. Want FCI erkend geen XXL pittbull dus die bestaat ook niet. Misschien wel volgens een verenigingen die zelf leuk (versierde) stambomen af geeft maar voor mij is een XXL pitbull net als een boerenfox en een boomer. Of te wel geen ras. En een daar hoeft geen ruzie om te komen en ik ben geen lieve schat dat weet ik. Maar een XXL pittbull is niets anders dan een kruising en kan vast een geweldige hond zijn want mijn kruisingen zijn me liever dan vele rashonden. en de mijne noem ik ook naar een ras maar weet ik goed dat het geen rashonden zijn.
Heb zelf overigens een XXL labrador maar dat klinkt niet stoer he? Dus heb gewoon een kruising labrador haha met echte asiel stamboom :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:55

Misschien heeft ze gewoon een pitbull die wat groot is uitgevallen? :roll:
Waarom moet er zo over gezeurd worden of het al dan niet een rashond is.
Zij heeft al veel eerder aangegeven dat het geen agressieprobleem is maar dat de hond gewoon graag wil spelen, als je beter had gelezen wist je dat allang.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:56

Sassol schreef:
Ik ben in principe niet tegen het gebruik van zo'n band. Als het gaat om levensbedreigende situaties.

Maar ik blijf van mening dat als je goed bezig bent, dit niet nodig is. Zo kun je je hond ook leren dat hij niet weg mag lopen door er een riem van 30 meter achter te hangen en daar op te springen als hij niet luistert.
En met een flinke correctie kun je je hond ook prima leren honden te negeren, heb je geen stroom voor nodig.

Ik weeg zelf nog geen 65 kilo en kan ook met gemak een hond van +50 kilo houden. (Al snap ik dat 65 kilo toch net weer een stukje meer is). Als je je hond niet kan houden, raad ik eerder een GL aan dan een trainingshalsband. Ook vind ik dat als je je hond niet van een andere hond af kan halen, je een andere hond had moeten nemen. (Insgelijks eigenlijk bij het houden van je hond aan de riem)

De situaties die jij nu dus noemt TS, zou ik geen trainingshalsband voor halen maar een goeie trainer. Heb je vele malen meer aan. (Voor de prijs van 150 euro, kun je leuk een paar lessen volgen waarna het probleem opgelost zou moeten zijn)

Als je mijn hond neemt, die voelt het feilloos als je er een touw aan laat hangen. die hond is niet dom. Hij is veel te slim voor dit soort dingen. wij hebben dit echt niet als meteen makkelijke oplossing gedaan, maar eerst al het andere uitgeprobeerd. als laatste redmiddel kwamen we aan bij de band. Ik heb twee trainers die net als jij zeiden dat ze de hond wel even zouden opvoeden. Die van mij is zon eigenwijs ding, dat kun je niet voorstellen. 1 meende dat hij hem wel aan het liggen kreeg. ik was niet streng genoeg voor hem dus zij zou het wel doen. drukt koda's kop aan de grond, en gaat zo kort bovenop de riem staan dat zijn kop niet van de grond kan. Dan geeft ie wel op. wat doet kleine koda? die houdt netjes zijn kop aan de grond en het kontje gaat de lucht in. Hij is maar 30 cm hoog, maar is zo sterk, dat die vrouw hem niet aan de grond kreeg. Bij mij ontglipte er een glimlach (kon hem niet onderdrukken). ze staat op, douwt de riem in mijn handen en zegt rothond... weg was ze :P En dat was niet de eerste en de laatste keer. Later een mannelijk trainer op een andere hondenschool en die meende ook wel even die hond aan het volgen te krijgen. nou mooi niet dus }>

Hij is gewoon heel eigenzinnig. als je hem zegt dat ie moet stoppen dan loopt hij nog 3 pasjes door tot hij stilstaat. hij mag dan pas beginnen te lopen als ik er weer bij ben. hij weet het en toch een pas voordat ik er ben moet ik elke keer zeggen hey wachten! en dan blijft ie nog een pas staan. als je zegt koda wachten! dan gaat ie aan een struikje snuffelen maar blijft wel staan, in het kader van ik doe toch niet wat je zegt, terwijl die het wel doet (hij blijft wachten) maar toch niet helemaal zoals je het zegt. Hij heeft echt karakter. kan er soms ook best wel om lachen, maar niet iedereen kan ermee omgaan. Als je naar hem toe gaat met de instelling EN NU DOE JE WAT IK ZEG!!!! ja dan krijg je de volle laag van verzet en bouwt koda een *\o/*

Bij hem is alles schipperen en dat gaat verder goed. hij luistert goed voor een jack. zie ze heel anders. Alleen is hij soms zo gefixeert dat hij het piepje van de band nodig heeft om wakker te worden. als zijn fixatie verstoord is dan luistert hij weer gewoon. Maar dit lukt niet zonder piepje. hij heeft hem niet altijd om maar ongeveer eens per jaar dan moet hij weer een weekje worden bijgespijkerd. Daarna gaat het weer goed en heeft hij hem niet meer nodig. vaak alleen het omhebben is genoeg

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:09

anneliesdj schreef:
Zij heeft al veel eerder aangegeven dat het geen agressieprobleem is maar dat de hond gewoon graag wil spelen, als je beter had gelezen wist je dat allang.

nee hoor. XXl Pitbulls zijn net zo doorgefokt als de zogenaamde Tea Cup wawa's.

Veelal broodfok met prijzen voor 10k dollar als eerste nestkeus. Hartstikke geschift :')
Heel gezond gebouwd ook:
http://www.bossykennels.com/inglewoodfemale1pic1.jpg

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:12

:')
Tjah als je denkt dat een lange lijn de oplossing is voor dergelijke problemen heb je niet veel honden ervaring.
En zeggen dat je 'een andere hond' had moeten nemen is nogal een idiote opmerking, je kunt het karakter nu eenmaal niet kiezen.
Je kunt een ras kiezen wat bij je 'lijkt' te passen maar dan nog kom je allerlei extremen tegen, daarvan kunnen sommigen het einde zijn en anderen je totaal niet aanstaan. Ik heb het zelf meegemaakt, van dezelfde oudercombinatie 2 zo verschillende honden, dat houd je niet voor mogelijk. Gelukkig hadden we eerst de 'goede' en daarna pas de mindere van karakter anders was dat mooi een afknapper op het hele ras.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:13

Als jij 60 kilo bent en een hond van 65 kilo neemt van een ras dat niet al te makkelijk is, dat is vragen om problemen inderdaad.

Dit maar dan iets extremer. :')
Afbeelding

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:17

anneliesdj schreef:

idd je hebt helemaal gelijk en ik kan al merken dat sommige mensen geen verstand hebben van hondenrassen en zeker niet van de pitbull want dit heeft niks te maken met FCI want ik heb ook staffords hier lopen met een FCI stamboom die in nederland gefokt zijn.de term pitbull komt omdat er verschillende honden door elkaar gefokt werden met de uiterlijke kenmerken van de pitbull en daarom vielen deze onder de pitbull wet (die inmiddels al laaaaaang is afgeschaft) mijn XXL pitbull is rechtstreeks gefokt uit amerika en heeft een stamboom wel te verstaan de ADBA en dat is een erkend stamboom in amerika het is totaal geen kruising zoals er genoemd word maar hij valt niet onder de FCI omdat het een geïmporteerde hond is!! want zelfs in amerika word een pitbull kruising niet erkend als volledige pitbull en zal een kruising pitbull in amerika ook geen stamboom krijgen/
mijn hond is absoluut GEEN KRUISING dus!!!
gelukkig word mijn hond goed opgevoed en is het geen valse hond maar gewoon een grote schoothond en wilt ze graag met elke hond spelen omdat ze het geweldig vind om te ravotten en zoals ik al eerder heb aangegeven zijn niet alle hondjes daar van gediend, aangezien mijn hond nogal lomp is en zo over een andere hond heen kan denderen.
anyway discussie pitbull wil ik hierbij laten het gaat om de trainingsband die ik ook gebruik bij mijn jonge pitbull en het werkt perfect.
vandaag heb ik hem nog om gehad bij der omdat ik los met haar een balletje wilde gooien.
ik heb hem niet 1 keer hoeven te gebruiken omdat ze goed luisterde naar de commando's die ik gaf toen ze de bal moest halen en terug komen brengen.
dus een correctie/trainingsband werkt perfect als je weet hoe je ermee om moet gaan.
ik heb hem ongeveer 6 a 7 keer gebruikt en doe hem zo af en toe nog eens om bij haar maar gebruik hem nog zelden.

ohw en voor de mensen die het willen weten de XXL pitbull bestaat wel die zijn gefokt op bones groot en zwaar google doet wonderen voor mensen die denken beter te weten.
ik heb al jaren staffords en pitbulls uit amerika en fok er regelmatig mee zit bij clubs en loop shows met mijn honden, dus een beetje verstand heb ik er wel van gekregen in loop der jaren.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:24

dierenfan schreef:
Hier iemand met 2 heidewachtels. Die reclameert iedereen dat je je hond niet meer op hoeft te voeden. Ze heeft ze beiden aan teletac en laat ze uit naast de auto. DOen ze iets wat niet mag dan krijgen ze een piep en werkt dat niet dan een schok. Heel erg makkelijk en opvoeden hoeft niet meer zo. Bovendien kan je zelf lekker in de auto blijven. :( :( :(

dan is dr juist heel veel trainign aan vooraf gegan dat ze zo goed reageeren ip de teletak. als je een ongetrainde hond zon band omhangt en gaat een beetje met de ab zitten spelen of het een spelletje si zal je hond heel snel de benen nemen en alle respekt verliezen voor het baasje en nooit weer terugkomen.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:42

Thirty schreef:
anneliesdj schreef:

nee hoor. XXl Pitbulls zijn net zo doorgefokt als de zogenaamde Tea Cup wawa's.

Veelal broodfok met prijzen voor 10k dollar als eerste nestkeus. Hartstikke geschift :')
Heel gezond gebouwd ook:
http://www.bossykennels.com/inglewoodfemale1pic1.jpg

de foto die je laat zien ken ik wel en ook van welke persoon die is, deze hond is een op de bully gefokte pitt dat wil dus zeggen klein en compact! met amerikaanse erkend stamboom!
maar omdat de FCI de pitbull hier in nederland niet erkend vallen ze onder gekruisde honden IN nederland.
maar nog steeds zijn er pitbull hoe dan ook gefokt met stamboom en dus wel erkend al dan niet in nederland, maar bestaan doen ze zeker.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 23:04

Thirty schreef:
Als jij 60 kilo bent en een hond van 65 kilo neemt van een ras dat niet al te makkelijk is, dat is vragen om problemen inderdaad.

Dit maar dan iets extremer. :')
Afbeelding

Aub zeg je maakt echt een grapje neem ik aan ?
Het is te merken dat je er niet zoveel verstand van heb, aangezien je ook zo door blijft hameren over de XXl pitbull!

Maar over welk ras hebben wij het volgens jou?

Maargoed zal je even uit de droom helpen. De hond waar ik het over heb, is een dogo canario (zoals sommige misschien al weten) Het is een zeer beschermend ras, wat niks van vreemde moet weten, maar super trouw aan eigennaren. Wij kregen hem toen meneer een half jaar was. Aangezien de oude eigenaren hem niet kwijt kregen, wouden ze hem aan een boom binden en achterlaten. Dit lieten wij niet toe en meneer ging mee. Het 1e half jaar van zijn opvoeding had hij TOTAAL niet gehad! En dat is toch wel het belangrijkste half jaar! Je kan je misschien (hoop ik althans) bedenken dat hij toen nog geen 65 kg woog. Ondertussen zijn we heel erg aan hem gaan hechten (noch dat het een zeer moeilijke en dominante hond was) en ging hij ook de deur niet meer uit. (Wat levend bij ons binnenkomt, gaat pas weg wanneer het dood is :+ ) Ondertussen zijn we anderhalf jaar verder en hij is een beetje uit de kluiten gewassen met 65 kg en nog niet uitgegroeid.

Maar dat jij dan beweerd dat ik dan maar niet z'n hond moet nemen, vind ik zachtuitgedrukt nonsens! Je kiest een hond niet op gewicht. Het maakt dan ook niet uit hoeveel jij weegt. Het gaat er toch om dat je de hond onder appel heb?
En het dat ik hem wel eens niet houd, vind ik nou niet zo gek.. Als hij al tig x is aangevallen en nu boos word?

Maar jij bent van mening dus (als ik 't goed snap) dat ik dan maar niet z'n hond had moeten nemen en alleen mensen die zwaarder wegen (wat dit er ook toe mag doen) zulke honden moeten nemen ? _/-\o_

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 23:11

Sassol schreef:

Je hebt er weinig verstand van zo te zien.. Een riem van 30 meter er achter hangen en erop springen... ahummm.. Ja werkt prima, als hij een vaartje hebt en je zo meetrekt ;). Hij luisterd prima als hij los is, en ik kan gewoon 1 a 2 x roepen en hij staat weer voor. En met gemak een hond van 50 kg houden? Dan zal die nog nooit boos zijn geweest of een goede ruk hebben gegeven, want ook daar kan je je honden aan vol houden. Maar wat je zegt 65 kg is idd nogal een verschil :j.

En dat ik een andere hond had moeten nemen omdat ik hem niet van andere honden kan houden, vind ik ook nogal kort door de bocht. Je weet niet eens de oorzaak. Dus had ik bij voorbaat al een andere hond moeten nemen. Maar de oorzaak staat hierboven. Niet iedereen heeft een brave labrador. Maar dit zijn natuurlijk niet de enige situaties waarom ik enigzins zit te twijfelen over een trainingsband. En zoals iemand al benoemde over een stroomschot in je nek, is voor een hond toch wel anders, aangezien hij daar een flinke dot haar heb, en wij niet.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 23:13

janouk schreef:
Citaat:

En zo hoop ik het ook te bereiken *\o/*

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:15

dan moet je ermee gaan trainen. Lol. Als je er al zo lang mee bezig bent, en het werkt niet, dan ben je dus ergens een verkeerde weg ingeslagen ;)
Je kunt je aangevallen voelen maar ik denk dat je simpelweg met een stroomband het probleem alleen maar erger maakt. Hoef je niet mee eens te zijn, natuurlijk. Ik zei al, jouw hond, jouw ellende. Maar als je iets post over zo'n omstreden hulpmiddel kun je ook tegenstanders verwachten.

Maar ja, wie ben ik, ik heb zelf vast geen honden (onze grootste is zelfs nog zwaarder dan die van jou - 85 kg en aan de schrale kant) en we hebben nergens problemen mee...maar ja, die hadden we vanaf pup en dus zelf kunnen opvoeden wat een boel scheelt.

Je kiest een hond die bij je past inderdaad. Lichamelijk moet het ook maar net willen.

Het enige dat jij, TS, doet, is schreeuwen tegen mensen die het niet met je eens zijn dat zij er geen verstand van hebben.
Alleen vergeet je dat jij al anderhalf jaar aan het klungelen bent en er nog steeds niet uit bent.

EvilSock

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:18

Wat jij aangeeft, met een piepje dat is goed. Denk alleen wel dat je heel goed eroverna moet denken voor je dit gebruikt. Stel je zou dit gebruikenvoor het afbakenen van een grens voor een hond van bijv. je erf. Gebruik je dit steeds voor hetzelfde. Maar als je dit gaat gebruiken bij elk klein dingetje waar jij je aan stoort, dan loop je dus wel het risico dat de boodschap in z'n geheel niet overkomt.
Ik ben sowieso meer van het goede belonen, maar als je het daar niet mee redt zou dit een optie zijn om ongewenst gedrag te verbreken. Soms heb je nou eenmaal van die honden die nergens anders meer oog voor hebben, en als dit dan wel werkt, so be it.
EDIt: Heb alleen de beginpost gelezen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 23:27

Thirty schreef:
dan moet je ermee gaan trainen. Lol. Als je er al zo lang mee bezig bent, en het werkt niet, dan ben je dus ergens een verkeerde weg ingeslagen ;)
Je kunt je aangevallen voelen maar ik denk dat je simpelweg met een stroomband het probleem alleen maar erger maakt. Hoef je niet mee eens te zijn, natuurlijk. Ik zei al, jouw hond, jouw ellende. Maar als je iets post over zo'n omstreden hulpmiddel kun je ook tegenstanders verwachten.

Maar ja, wie ben ik, ik heb zelf vast geen honden (onze grootste is zelfs nog zwaarder dan die van jou - 85 kg en aan de schrale kant) en we hebben nergens problemen mee...maar ja, die hadden we vanaf pup en dus zelf kunnen opvoeden wat een boel scheelt.

Je kiest een hond die bij je past inderdaad. Lichamelijk moet het ook maar net willen.

Het enige dat jij, TS, doet, is schreeuwen tegen mensen die het niet met je eens zijn dat zij er geen verstand van hebben.
Alleen vergeet je dat jij al anderhalf jaar aan het klungelen bent en er nog steeds niet uit bent.

Ik ben niet aan het 'schreeuwen' maargoed, als jij dat eruit opmaakt.. en laaste anderhalf jaar aan het klungelen? Waar maak je dat uit op dan? Omdat alles niet perfect gaat? Bij wie wel. Ondertussen is hij vanaf dat we hem hebben tot nu vaak aangevallen en het laaste half jaar, gok ik zo.. pikt hij dit niet meer. Is dit gek ? Nu heb ik het dan alleen over de situatie die ik eerder aangehaald heb.Verder is het een goed opgevoede hond. Vind het dan nogal krom, om uit 1 situatie op te maken dat ik aan 'het klungelen ben' :Y)

En ik heb nog steeds niet gezegd, dat ik een stroomband in huis haal. Zeker niet, hoor graag voor - nadelen, vandaar ook mijn topic. Maar dat betekent niet dat ik het er mee eens ben ;) En wat je over jou hond zegt, heb je vanaf pup en dat scheelt inderdaad een hoop! En wij het eerste half jaar gemist hebben. (maar nu ben ik dan benieuwd wat voor hond je heb :+ )

Thirty

Re: Trainingsband voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:29

Een kruising Pyr x Duitse Dog ;) Niet de makkelijkste in andere opzichten (heel zelfstandig en dat heeft een jaar geduurd voordat we daar mee om konden gaan).

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 23:33

Thirty schreef:
Een kruising Pyr x Duitse Dog ;) Niet de makkelijkste in andere opzichten (heel zelfstandig en dat heeft een jaar geduurd voordat we daar mee om konden gaan).

Kan het me niet 1 2 3 voorstellen, maargoed.
(duitse doggen zijn wel hele leuke honden <3 )

Ook dit ras dat wij hebben, is een zelfdenkende hond. Hier ben je ook niet altijd blij mee. Maar je zegt zelf dat je daar ook je handen mee vol hebt gehad (heb). Dan snap ik alleen niet dat je zegt dat ik (niet met deze woorden) beter een ander ras had kunnen nemen want 60 kg tegen 65 kg.. Maar je hebt zelf dan een hond van 80 kg. Ook daar heb je je handen aan vol als hij boos word of dergelijke. Maar daar gaat het dan toch ook niet om? Maar hoe je ermee omgaat en erop inspeelt?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:39

Thirty schreef:

je snijdt jezelf wel in de vingers nu Thirty, je hebt de grootste mond tegen TS en mij maar dan doen TS en ik het toch echt niet slecht dat wij AL een half jaar bezig zijn met het opvoeden van onze pitbulachtige honden en dat jij er een jaar over deed om met je kruising hond om hebt kunnen gaan.
sorry maar moest dit even zeggen!
Ts klungelt volgens jou al anderhalf jaar maar jij hebt er zelf een jaar over gedaan zeg je net voor je met deze hond om kon gaan, ik vind een jaar dan nog wel erg lang zeg!
maar goed ook dat is mijn mening.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:42

Vandaar dat ik weet dat het vaak aan de baas ligt, en juist ook dat het grijpen naar zwaardere middelen geen zin heeft. En nee, een stroomband is hier nooit in huis gekomen/geweest).
Overwicht hebben op zo'n hond is wel heel belangrijk, letterlijk maar ook figuurlijk. Onze neemt letterlijk een loopje met je als hij je niet serieus neemt. Nee, daar is geen geslaag of wat dan ook aan te pas gekomen om hem zo te krijgen als nu (al is het nog wel een lomperd), maar wel een heel andere manier van omgaan.
We begrijpen elkaar nu en hij weet wat er van hem verlangt wordt en doet dat dan ook.

Ons Pitje heeft nagenoeg geen opvoeding nodig gehad trouwens ;) Dat zijn honden die makkelijk leren en zich erg hechten aan de baas. Hij heeft nooit probleemgedrag gehad of ontwikkeld, en het is een perfecte hond in huis en buiten. De makkelijkste die we hebben ;)
Voordat je denkt dat ik een hekel heb aan alles wat met Pitbulls te maken heeft, we hebben er zelf een.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:50

Thirty schreef:
Vandaar dat ik weet dat het vaak aan de baas ligt, en juist ook dat het grijpen naar zwaardere middelen geen zin heeft. En nee, een stroomband is hier nooit in huis gekomen/geweest).

de term dat het aan de baas ligt kennen we nou wel, je kunt niet elk ras vergelijken met elkaar elk ras heeft andere karakter eigenschappen en dat is maar goed ook.
de ene hond luistert beter of sneller dan de andere hond.
de trainingsband is niet zomaar op de markt gebracht.
ik denk dat TS er wel goed aan doet om zo'n band te proberen.
TS je kan trouwens ook de trainingsbanden huren voor een periode en als het dan werkt breng je hem gewoon weer terug, wat de kosten daarvan zijn weet ik niet precies. maar is vast wel op google te vinden.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 00:00

Thirty schreef:
Overwicht hebben op zo'n hond is wel heel belangrijk, letterlijk maar ook figuurlijk. Onze neemt letterlijk een loopje met je als hij je niet serieus neemt. Nee, daar is geen geslaag of wat dan ook aan te pas gekomen om hem zo te krijgen als nu (al is het nog wel een lomperd), maar wel een heel andere manier van omgaan.
We begrijpen elkaar nu en hij weet wat er van hem verlangt wordt en doet dat dan ook.

Ons Pitje heeft nagenoeg geen opvoeding nodig gehad trouwens ;) Dat zijn honden die makkelijk leren en zich erg hechten aan de baas. Hij heeft nooit probleemgedrag gehad of ontwikkeld, en het is een perfecte hond in huis en buiten. De makkelijkste die we hebben ;)
Voordat je denkt dat ik een hekel heb aan alles wat met Pitbulls te maken heeft, we hebben er zelf een.

hier heb je dus weer een vooroordeel want ik denk helemaal niet dat jij een hekel aan pitjes hebt, maar ook pitjes kun je niet vergelijken met elkaar.
ik heb een engels stafford teefje gehad jaren geleden mijn eerste stafford daar begon ik mee op de cursussen wat uitgelopen is tot flybal enz en zelfs een politie training mee gevolgd, dit hondje luisterde perfect maar moest super consequent opgevoed worden.
betere hond kon ik niet hebben, ik doe precies het zelfde met mijn pit teef maar deze heeft toch echt een heel ander karakter als de stafford en ook de staffords die ik er nu thuis bij heb lopen.
ze is gewoon eigenwijzer en denkt dat ze met alles kan spelen, ze is toevallig vandaag 1 jaar geworden maar heeft echt nog puppy gedrag, ik ben sinds 2 weken rustig begonnen met fietsen en af en toe doen we een balletjes spel zodat ze haar energie kwijt kan, maar toch als ze een hond ziet: denkt ze oohw leuk spelen!!
ik moet er wel bij zeggen dat wij haar ook pas een half jr hebben en ze heeft ook wel een rot verleden gehad maar het is ohw zo'n lieverd maar soms heb je gewoon een duwtje in je rug nodig met andere hulpmiddelen.
ik heb 5 honden lopen hier en train ze allemaal elke dag, ik heb bijna altijd alle honden tegelijk mee met het wandelen en wil dat ze allemaal netjes om naast mij blijven lopen ook als er andere honden langs komen wat ik aan gewicht dan bij mij heb is ruim 200 kilo en dat voel je als er 1 begint te trekken en de rest doet mee(geen pretje dus)
doordat ik mijn trainingsband een aantal keer met haar gebruikt heb en nu alleen nog maar eens af en toe om doe weet ze precies bij elk commando die ik geef wat ze moet doen, toch doordat ze nog jong is en nog steeds aan het leren is trekt zo nog wel eens als er een hond voorbij komt.
en trouwens het is voor de persoon die voorbij komt lopen met zijn.haar teckeltje ook niet prettig als er van die zogenaamde monsters langs komen lopen waar er 1 ineens uit springt omdat hij/zij denkt dat het teckeltje aangevallen word.
het is ook niet fijn om steeds maar uit te leggen meneer/mevrouw het is een jonge hond ze wilt alleen maar spelen.

ik heb trouwens op aanraden van de hondenschool de trainingsband gekocht, dus zo slecht is het nog niet!
ik heb er wel een cursus voor gevolgd en weet ook hoe ik ermee om moet gaan.