knapste vent , op slag verliefd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:06

goldyp schreef:
Spekkie is een tea cup varkentje oftewel een micro pig oftewel een zeer klein gefokt varken, is dus geen hangbuikzwijn of gottinger , als je op internet kijkt moet je wel oppassen vaak zit dit er dan wel in worden ze ook groter.

Daar heb ik ervaring mee.. |(

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 18:13

sammyvriend schreef:
Nohhhh :+:
Heb je een foto met een mens er naast? Kunnen we zien hoe klein die is.

Foto 2 is gemaakt in het voerbakje van 14 cm rond, hij is net zo groot als een pak suiker. de plint op de achtergrond is 14 cm en hij staat nog zeker twee cm van de grond, ik schat hem dus zo'n 12 cm hoog.
Kinderen kunnen niet zo goed kiezen nu vinden ze porky en piggy ook wel erg leuk, Piggy moet nog komen als het goed is wordt ze deze week nog geboren. Tja wat zullen we nu nemen?

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:06

hou je hem binnen of gaat hij later naar buiten?

Fay

Re: knapste vent , op slag verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:08

Wat vreselijk lief! <3

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 21:33

Ligt er aan, de bedoeling is gecombineerd, hij heeft vanavond ook nog een uurtje buiten gerommeld in zijn eigen tuintje, als hij goed zindelijk wordt en rustig blijft dan wil ik hem graag bijv. overdag lekker buiten en s
avonds binnen of bijv. met slecht weer, hij heeft iig een eigen tuin met een winterstal erop maar we hebben hem wel gekozen als vervanger voor onze hond die op 5 augustus helaas ingeslapen is dus niet als alleen buitenvarken.

Maar hoe dit gaat lopen dat zal de tijd leren.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:41

echt grappig, ik heb nog nooit gehoord dat een varkentje binnen werd gehouden!!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:22

Aaawh... die zijn echt té schattig!

Als ik later mijn droomboerderij heb, ga ik nog eens kijken naar deze beestjes!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:11

HEEBBBBEEEEEN <3 !

Meer kan ik niet zeggen! :D

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:16

ik smelt.... wat is ie liiieeeff!!!
zie hier regelmatig op bokt foto's van varkentjes voorbij komen en iedere keer weer ben ik op slag verliefd <3

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:52

Verliefd!!!

Mijn vriend en ik willen ook graag zo'n varkentje! Eerst maar eens een eigen huis want m'n moeder ziet zo'n varkentje niet echt zitten...

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:59

Wat een schatje.
Ik snap dat je daar verliefd op wordt,.

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 13:17

Onze Spekkie is en blijft natuurlijk een varken en zoals al diverse mensen ook aangeven een varken moet varken kunnen zijn.
Hier proberen wij zo goed mogelijk het naar zijn zin te maken en Spekkie heeft afgelopen weekend dan ook al kennis gemaakt met zijn buitenverblijf om daarna weer bibberend naar binnen te kunnen. Zoals je op de fot ziet komt meteen zijn varkensaard naar boven en wroet hij lekker door het zand.
Afbeelding

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 13:18

Afbeelding

En mijn geliefde dochter met haar grote vriend

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:19

Ach gossie...............met zijn kleine, blote , babyvelletje in de kou :brr: :(:) .............zelfs voor varkentjes is het geen zomer.

Hondendekentje op doen ? :)*

Het blijft een heerlijk ventje :j

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 13:23

Ja toevalig ga ik er 1 vanmiddag kopen, het leuke is wel als hij los zit en ik roep 1 keer spurt meteen naar mij toe, dus dat is wel gemakkelijk om dan meteen in mij jas te kruipen en een lekker tukkie te gaan doen.

Helaas zal ik over een poos hem niet meer zo gemakkelijk onder me jas kunnen stoppen kleine varkentjes worden ook groter.

Hoe kan ik trouwens meerdere foto's in 1 keer plaatsen, ik krijg er maar 1 per keer op ?

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:28

Wat ontzettend leuk, wij hadden het toevallig vorige week nog over die tea cup varkentjes.. Ik zou er ook ontzettend graag 1 (of 2) in huis willen hebben. Maar wij hebben ook nog 4 honden.. En buiten vind ik eigenlijk heel zonde als ze zo leuk zijn en goed kunnen leren luisten.. Wij wonen btw wel op een boerderij, dus wij hebben ook voldoende ruimte buiten..

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:28

Ach wat een mooie foto van je dochter met Spekkie! Wat een snoetjes <3

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:35

Wat een leuk klein biggetje. Dat zal best een heerlijk aanhankelijk huisdier worden. Als ik jou was zou ik toch ook echt een foto plaatsen van mama of papa erbij; op websites vind je alleen maar foto's van jonge biggen en voordat iedereen oh en ahhh zegt zou het goed zijn om te zien hoe de ouders erbij lopen. Ikzelf heb nog geen foto's gevonden van volwassen dieren die "kleiner" zijn gebleven, ook al zijn ze "klein" vergeleken met varkens die voor de slacht worden gebruikt.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:39

aaaawh!

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 13:59

Zunzuncito schreef:
Wat een leuk klein biggetje. Dat zal best een heerlijk aanhankelijk huisdier worden. Als ik jou was zou ik toch ook echt een foto plaatsen van mama of papa erbij; op websites vind je alleen maar foto's van jonge biggen en voordat iedereen oh en ahhh zegt zou het goed zijn om te zien hoe de ouders erbij lopen. Ikzelf heb nog geen foto's gevonden van volwassen dieren die "kleiner" zijn gebleven, ook al zijn ze "klein" vergeleken met varkens die voor de slacht worden gebruikt.

Ik heb hem bij de moeder gekocht, die was ongeveer 35 cm. Je moet ze eigenlijk niet kopen zonder dat ze bij de moeder lopen, maar ik heb dit in voorgaande post ook zo verteld. Ik begrijp niet dat je geen volwassen varkens hebt gezien die kleiner zijn gebleven als je goed zoekt dan zijn er echt wel foto's van volwassen varkens rond de 30 -35 cm. Overigens heb ik ze meerdere keren gezien bij de fokker met bigjes erbij dan zijn ze toch ouder dan 2 jaar en volgroeid. Zoals ook vermeld worden er meestal kruisingen verkocht met gottingers en die zijn een stukkie groter. In Spekkie zit geen Gottinger wel wat Minesota bloed ( dat is een ander soort dwergvarken)

Overigens heb ik nog een bigje besteld misschien heb ik geluk en mag ik er ook 1 uitzoeken , ze is al uitgerekend, als ik daar ga kijken zal ik eens een foto maken van de moeder, die he \b ik al gezien die is echt piepklein, ik denk 30 cm hoog.

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:32

Geweldig!! Ik wil ook graag een (of 2) varkentje(s).. maar mijn man wil helaas niet.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:58

Wat onwijs schattig zeg <3

Vraag me alleen af hoe het zit met vergunningen, varkens moeten in Nederland toch voorzien zijn van een oornummer? En voor entingen en kwaaltjes ben je verplicht om naar een veearts te gaan, want veel kleindierenartsen weten denk ik maar beperkt hoe het zit. Niet om negatief te doen, maar vroeg het mezelf zomaar af.

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 14:59

Oormerk ligt in de kast en de registratie is alleen een ubn nummer da tje aan moet vragen.

regelmatig ontwormen en 3 keer per jaar een inenting tegen mijt en schurft geloof ik, verder geen verplichte entingen. En ja als er pest uitbreekt kun je hem maar beter onder laten duiken. Ik weet zelf niet wat de procedure is bij hobby varkens, ik heb geprobeerd het te achterhalen maar is me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb ook 2 pony's dus en die Da kan ook de zorg voor de varkens op zich nemen indien nodig.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:20

hier in Belgie hoef je je hobbyvarken niet af te staan zolang je niet midden in het gebied van de uitbraak zit
wij hebben jaren geleden een hoop gezeur gehad, niet omdat ze de varkens wilde ruimen maar omdat ze ons in het systeem van varkensfokker hadden geplaatst(en dat met een gecastreerde beer en een zeug)
als hobbyfokker hoef je ook niet mee te doen met de entingen van varkensfokkers

hier ook het oormerk in de kast

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:51

Wat een geweldig klein ding ! :) Wil later zelf ook varkentjes. Ben benieuwd hoe die uitgroeit. Wist helemaal niet dat varkens zo slim zijn. :+