Kost je geen ruimte, hond kan bewegen en kan zo ook niet ontsnappen. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kost je geen ruimte, hond kan bewegen en kan zo ook niet ontsnappen. WeCo schreef:vuurneon schreef:Denk er wel om dat als jouw hond een kat dusdanig verwondt dat er aangifte van gedaan kan worden... hij de titel krijgt: gevaarlijke hond. Dat betekend dat als hij daarna nog een kat aanvalt... hij afgemaakt wordt. Is het erg ernstig dan kan de burgemeester zelfs al na 1 geval die keuze maken.
Dusse voorkomen is beter dan genezen: kennel in de tuin of muikkorven als het dier buiten is en een gedragstherapeut opzoeken.
Dit is wel heel kort door de bocht. En ook niet geheel waar. Er zitten nog heel veel stappen, normaal gesproken, tussen een overtreding gemaakt door een als gevaarlijk dier aangewezen hond en afmaken.
De BM kan alleen als de openbare orde ernstig in gevaar dreigt te komen een maatregel als direct afmaken opleggen, maar een doodgebeten kat valt daar niet echt onder.
,en hier grijpen ze ook katten hoor...moet zeggen dat wij erg weinig last van loslopende katten meer hebben,omdat ze ws ruiken dat er zoveel honden rondlopen,loopt er wel een kat in de tuin die niet op tijd weg zou zijn,dan is het met een beetje pech ook einde verhaal kat.vuurneon schreef:WeCo schreef:
Dit is wel heel kort door de bocht. En ook niet geheel waar. Er zitten nog heel veel stappen, normaal gesproken, tussen een overtreding gemaakt door een als gevaarlijk dier aangewezen hond en afmaken.
De BM kan alleen als de openbare orde ernstig in gevaar dreigt te komen een maatregel als direct afmaken opleggen, maar een doodgebeten kat valt daar niet echt onder.
Je hebt gelijk hoor, ik was erg moe toen ik het neerzette dus heb niet getypt wat ik wou typen:
Ik bedoel natuurlijk:
Het kan gebeuren dat je hond de titel gevaarlijke hond krijg, niet dat het snel zal gebeuren omdat veel geen aangifte doen als hun kat wordt aangevallen. Maar vergis je er niet in, t is maar net hoe hoog de agent de kwestie opneemt die de aanbeveling doet.
De hond die mijn pony aanviel heeft diezelfde dag nog het predicaat: gevaarlijke hond gekregen en ja: hij hoeft nu maar een kat aan te vallen (en dan moet er wel aangifte worden gedaan natuurlijk) en hij krijgt een spuitje. (had ie ipv mijn pony een kind aangevallen was het direct einde oefening). Daarbij kijken ze heel erg naar type hond, situatie en ook soort eigenaar.
Ging mij er meer om dat de TS dat wel in haar achterhoofd houdt dat het wel mogelijk is. Sowieso is voorkomen beter dan genezen, maar van een predicaat: gevaarlijke hond kom je niet af als je die eenmaal hebt en ja ze kunnen je dan ook verplichten tot altijd gemuilkorft buiten en kort aangelijnd. Dus TS: houdt dat wel in je achterhoofd.
Loopt er toevallig net een agent langs als je hond is losgebroken, dan kun je ook nog een aardige bekeuring krijgen want dat is wel iets dat je kunt voorkomen.
over de kattenbak hier bij de school nog maar te zwijgen. eerst zie je er 2 katten hun boodschap in begraven en vervolgens zit er een hele kleuterklas in te wroeten. lekker.
Tis even een lastig puntje. Maar dat gaat wel lukken denk ik.
)Caye schreef:omdat ze gister tot 2 keer toe een schaap heeft gepakt en in de sloot heeft gebeten. Als een leeuw op een gazelle.
Ik viel van mijn fiets af met kind achterop. Ze stopte voor iets terwijl ik door reed. Ze klapte tegen paaltje aan en toen trok ze zich weer los richting schaap.
Boze omstanders ( 5 man) Wilde mijn man ( die ik gebeld had in tussentijd) In elkaar slaan met een 3 meter lange roeispaan. omdat wij wilde helpenbij het schaap. Maar doormijn gebler is het niet uit de hand gelopen.
werd niet gewaardeert. Ik stond met mijn 2 dochters ( 3 en 11 ) daar. Dit kan niet meer.

Caye schreef:Wij laten de honden aangelijnd. In onze eigen tuin ( terretorium) gaat de hond de fout in.. En dan is de hond als nog fout? Klopt.. maar ik blijf het hypocriet vinden
Caye schreef:Normaliter lopen ze snachts en savonds laat bij het uit laten los. Nooit problemen gehad.
Caye schreef:HIj was ze aan het uitlaten en ze schoten een tuin in. Voordat mijn man ze tot de orde kon roepen waren ze er al uit. Vorige week zaten we in de tuin met alle kids.
Caye schreef:Tot de hond in eens de tuin binnen kwam lopen ( De poort zat niet goed dicht... 4 kids he fout ik weet het )
Caye schreef:Verderop in de straat schoot de kat onder een auto en me hond stond er voor. Die pakte ik in haar nekvel beet en gooide haar op haar zij en sprak haar ferm toe.
Caye schreef:En ik heb werkelijk NIKS met katten. ik zie ze als plaag en ongedierte( nou zal ik wel heel bokt over mij heen krijgen)
Quellian schreef:Caye schreef:Wij laten de honden aangelijnd. In onze eigen tuin ( terretorium) gaat de hond de fout in.. En dan is de hond als nog fout? Klopt.. maar ik blijf het hypocriet vinden
Hmmm... alleen al in je openingspost staat dit:Caye schreef:Normaliter lopen ze snachts en savonds laat bij het uit laten los. Nooit problemen gehad.Caye schreef:HIj was ze aan het uitlaten en ze schoten een tuin in. Voordat mijn man ze tot de orde kon roepen waren ze er al uit. Vorige week zaten we in de tuin met alle kids.Caye schreef:Tot de hond in eens de tuin binnen kwam lopen ( De poort zat niet goed dicht... 4 kids he fout ik weet het )Caye schreef:Verderop in de straat schoot de kat onder een auto en me hond stond er voor. Die pakte ik in haar nekvel beet en gooide haar op haar zij en sprak haar ferm toe.Caye schreef:En ik heb werkelijk NIKS met katten. ik zie ze als plaag en ongedierte( nou zal ik wel heel bokt over mij heen krijgen)
Weet je wat ongedierte is? Een baasje die z'n hond niet opvoedt. Wijs besluit om je hond weg te doen!

Gaf daarbij als voorbeeld van de hond die mijn pony aanviel, die dus wel direct word ingeslapen bij een volgend gemeld incident. Caye schreef:omdat ze gister tot 2 keer toe een schaap heeft gepakt en in de sloot heeft gebeten. Als een leeuw op een gazelle.
Ik viel van mijn fiets af met kind achterop. Ze stopte voor iets terwijl ik door reed. Ze klapte tegen paaltje aan en toen trok ze zich weer los richting schaap.
Boze omstanders ( 5 man) Wilde mijn man ( die ik gebeld had in tussentijd) In elkaar slaan met een 3 meter lange roeispaan. omdat wij wilde helpenbij het schaap. Maar doormijn gebler is het niet uit de hand gelopen.
werd niet gewaardeert. Ik stond met mijn 2 dochters ( 3 en 11 ) daar. Dit kan niet meer.
, erg goede keus dat de hond weggaat
Beter lezen
het is fout gegaan na dat ze is ontsnapt op de camping snachts. En daar achter konijnen aan heeft gelopen.
ik laat mijn hond in slapen om het probeel te stoppenb.
Dat is het enige waarom jullie zo kleinerend doen
geeft niks zal het zelfde doen
maar goed ik weet de situatie jullie niet vuurneon schreef:Caye schreef:omdat ze gister tot 2 keer toe een schaap heeft gepakt en in de sloot heeft gebeten. Als een leeuw op een gazelle.
Vreselijk zeg dat je de hond niet meer onder controle had... Heb je de eigenaar van de schapen al benaderd? Sneu dat je kindjes het ook moesten zien, erg goede keus dat de hond weggaat
![]()
Tja, wbt de omstanders... je wilt misschien wel het schaap helpen, maar het is wel jouw schuld dat het schaap daar is belandt. Dus omstanders die dat zien gebeuren zullen wel goed geschrokken zijn en ook erg boos zijn... Dus ook al wil je het schaap helpen, het is wel jouw schuld. Dus tja...... wat voor reactie had je dan verwacht?
Niet zoals die van jou dus