Honden op vakantieadres in asiel gezet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:05

meggiemeg schreef:
Heeft je vader paspoorten/stamboom e.d. van de hond? Dan kan je dat meenemen.
Eventueel gegevens van de dierenarts erbij met chipnummer.
Dan heb je al aardig wat formulieren dat het jullie honden zijn.

Waarop zijn gegeven staan ja. En mocht hij een afstandsverklaring getekend hebben tonen die gegevens enkel aan dat hij inderdaad de eigenaar was en bij machte was om die verklaring wel te tekenen.

En mocht hij geen afstandsverklaring getekend hebben dan mogen zij de honden helemaal niet plaatsen...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:08

Iris82 schreef:
sallandval schreef:
Overigens kan ik uit het verhaal niet opmaken hoe lang vader al vast zit, dat zou best langer kunnen zijn dan de periode die moet verstrijken voor de honden kunnen worden herplaatst.

Maar ze mógen niet herplaatst worden op het moment dat haar vader geen afstandsverklaring getekend heeft.

Inderdaad!!!

En die zou het asiel dus moeten kunnen overleggen, want die hebben hem dan in het bezit.

Overigens zijn de meeste asielen dolblij als er een eigenaar of familielid van
iemand die thuis is "opgehaald" de dieren weer komt halen.
Let wel, hoe dan ook, het gaat je geld kosten!
Dus ik snap het verhaal niet helemaal.

neres

Re: Honden op vakantieadres in asiel gezet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:16

mm ik vind het om het netjes te zeggen een apart verhaal. De honden op jou foto zien er super uit de hond in het asiel lijkt me erg dun? Waarom zouden ze de oudste hond in laten slapen?
En uit iemand die de hoorn op legt of stil is kun je niet opmaken of dit jou hond is. Misschien moest ze even nadenken, misschien viel de verbinding weg, je kunt hier in ieder geval zeker geen conclusies uit trekken.

En dit zal je als eigenaar hoe dan ook geld kosten of je betaald de asiel kosten of je koopt de hond terug.

Kun je je vader niet bereiken in de gevangenis? Is er geen optie dat je honden ergens anders naar toe zijn gegaan?

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:18

Oh jee, paniek slaat me helemaal om m'n hart als ik me inbeeld dat dit met mijn hond zou gebeuren. Jeetje, ik zou gewoon gek worden.

Ik vrees wel dat je toch 'bewijs' moet hebben, zoals andere bokkers aangeven...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:18

kun je je vader niet opzoeken in de gevangenis? zodat je met hem kan praten?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:20

Belady schreef:
Contact met mijn vader opnemen kan ik niet, dat mag niet. Mijn moeder mocht echter vanavond naar Maastricht bellen voor een bezoeksregeling.

Dit over het hoofd gezien?

En daarnaast, als het inderdaad dezelfde hond is, dan is er wel haast bij geboden want dan is de hond reeds plaatsbaar.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:24

Iris82 schreef:
sallandval schreef:
Overigens kan ik uit het verhaal niet opmaken hoe lang vader al vast zit, dat zou best langer kunnen zijn dan de periode die moet verstrijken voor de honden kunnen worden herplaatst.

Maar ze mógen niet herplaatst worden op het moment dat haar vader geen afstandsverklaring getekend heeft.

Wellicht heeft de vader de afstandsverklaring ook getekend. Aangezien ts de vader niet gesproken heeft kan dat toch heel goed? Ook al had ts de verzorging op zich genomen. Op papier waren ze van hem. Misschien kon hij niet anders. TS zegt al dat haar moeder er niet voor kan zorgen en of ts gezien haar leeftijd en financiele situatie als geschikte eigenaar wordt gezien is ook niet waarschijnlijk.

tussen 5 augustus en de openingspost zitten trouwens meer dan twee weken, dus ook dat zou kunnen kloppen.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:27

ik woon in landgraaf, ik kan best voor je gaan kijken? (kerkrade is 5 minuutjes vanaf hier)

zitten ze trouwens niet in heerlen? (want volgens mij zit daar het dierenasiel van de omgeving)

edit: ik heb niet de tijd om het hele topic te lezen, dus het kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien :o

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:33

Sjolvir schreef:

Daar zou je je wel eens in kunnen vergissen. Een vriendin van mij heeft een half jaar geleden de asiels afgestruind voor de perfecte hond, het viel haar bar tegen hoe de asiels zich opstellen. Eerder ontmoedigingsbeleid dan plaatsingsbeleid volgens haar. Bij enkele kregen ze geen kans om te komen kijken, bij andere kregen ze geen hond mee. Ik geloof dat ze in totaal met 7 asiels contact hebben gehad. Allemaal in de regio van TS (vriendin woont in regio Venlo).

En bij hen ging het niet om een 16jarige zonder geld maar om een werkend stel met een groot huis met tuin en ruime hondenervaring. Ik denk dat ts dan ook een goed verhaal moet meenemen wil ze de hond meekrijgen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:36

Wat vreselijk zeg... ken je niemand die met je naar het asiel kan gaan zodat je daar je verhaal kunt doen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:37

Sallandval, Ken helaas ook van 2 verschillende mensen dat zelfde verhaal ;(

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:41

sallandval schreef:
Sjolvir schreef:

Daar zou je je wel eens in kunnen vergissen. Een vriendin van mij heeft een half jaar geleden de asiels afgestruind voor de perfecte hond, het viel haar bar tegen hoe de asiels zich opstellen. Eerder ontmoedigingsbeleid dan plaatsingsbeleid volgens haar. Bij enkele kregen ze geen kans om te komen kijken, bij andere kregen ze geen hond mee. Ik geloof dat ze in totaal met 7 asiels contact hebben gehad. Allemaal in de regio van TS (vriendin woont in regio Venlo).

En bij hen ging het niet om een 16jarige zonder geld maar om een werkend stel met een groot huis met tuin en ruime hondenervaring. Ik denk dat ts dan ook een goed verhaal moet meenemen wil ze de hond meekrijgen.

Ik heb het hier dan ook niet over NIEUWE adoptie mensen, maar de eigenaar of een familielid van het door politie of
welke instantie dan ook ingeleverde dier.
Daar er heel vaak geen afstandsverklaring wordt getekend en het asiel vervolgens in zijn maag zit met een hond/kat/kanarie,
waar ze niets mee kunnen, behalve kosten maken en die nooit terug zien.

Echter als die meneer afstands verklaring heeft getekend, tja.. dan wordt het lastiger.

Overigens dat ze niet allemaal hond meegeven klopt.
Ik zou NOOIT een hond krijgen van een asiel, aangezien ik werk en dan kan het niet volgens hun.
En eerlijk gezegd hebben ze gelijk.
(doet er niet toe dat ik dan mijn hond braaf elke ochtend naar mijn oppas breng en hem 's avonds weer ga halen.)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:45

Ik vraag me alleen af hoe TS kan bewijzen dat het haar honden zijn als ze niet bij de papieren kan. Maar gewoon erheen gaan en verhaal doen!!

Hier zijn ze in de asiels ook niet makkelijk hoor! Ik zocht een kat -een binnenkat aangezien ik in een flat woonde-, maar kreeg als advies om naar Bart Smit te gaan :+ Ben daarop naar een ander asiel gegaan (en gewoon een kat kunnen uitzoeken).

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:46

[LZP] -> [BB]

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:47

Kun je niet bij de politie informeren wat er met de honden is gebeurd, die hebben ze tenslotte verplaatst..........

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:48

Ga er maar vanuit dat het je gewoon die 125 euro (per hond ?) kost om ze weer terug te krijgen , de honden zijn zo te horen op papier eigendom van je vader (hij heeft de paspoorten en betaalt de rekeningen) dus dan heb je geen poot om op te staan.... en sowieso zullen er al best wat kosten zijn gemaakt om de dieren te verzorgen gezien ze daar dan nu al voor de 3e week zitten....

Ik kan begrijpen dat je ze heel erg mist , maar als ik heel eerlijk ben dan heb je er ook nog maar heel weinig aan gedaan zo , waarom hebben jij / je moeder / je vriend niet vaker gebeld met het asiel om duidelijkheid te krijgen over hoe de situatie nu precies is en welke mogelijkheden er zijn ?

En.....als je geen vervoer kunt regelen en geen geld hebt....zijn de honden dan wellicht niet beter af bij iemand anders....hoe erg dat voor jou ook is ? Iemand anders kan er wellicht ook heel lief voor zijn en heel goed voor zorgen , en heeft wel een spaarpotje voor onvoorziene omstandigheden.... :(:)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:52

Citaat:
k kan begrijpen dat je ze heel erg mist , maar als ik heel eerlijk ben dan heb je er ook nog maar heel weinig aan gedaan zo , waarom hebben jij / je moeder / je vriend niet vaker gebeld met het asiel om duidelijkheid te krijgen over hoe de situatie nu precies is en welke mogelijkheden er zijn ?

En.....als je geen vervoer kunt regelen en geen geld hebt....zijn de honden dan wellicht niet beter af bij iemand anders....hoe erg dat voor jou ook is ? Iemand anders kan er wellicht ook heel lief voor zijn en heel goed voor zorgen , en heeft wel een spaarpotje voor onvoorziene omstandigheden....

Mijn gedachte, hoe moeilijk is het om gewoon te blijven bellen tot je duidelijkheid hebt? (en als je zelf niet wil of kan bellen, iemand anders laten bellen?)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:54

pmarena schreef:
Ga er maar vanuit dat het je gewoon die 125 euro (per hond ?) kost om ze weer terug te krijgen , de honden zijn zo te horen op papier eigendom van je vader (hij heeft de paspoorten en betaalt de rekeningen) dus dan heb je geen poot om op te staan.... en sowieso zullen er al best wat kosten zijn gemaakt om de dieren te verzorgen gezien ze daar dan nu al voor de 3e week zitten....

Ik kan begrijpen dat je ze heel erg mist , maar als ik heel eerlijk ben dan heb je er ook nog maar heel weinig aan gedaan zo , waarom hebben jij / je moeder / je vriend niet vaker gebeld met het asiel om duidelijkheid te krijgen over hoe de situatie nu precies is en welke mogelijkheden er zijn ?

En.....als je geen vervoer kunt regelen en geen geld hebt....zijn de honden dan wellicht niet beter af bij iemand anders....hoe erg dat voor jou ook is ? Iemand anders kan er wellicht ook heel lief voor zijn en heel goed voor zorgen , en heeft wel een spaarpotje voor onvoorziene omstandigheden.... :(:)

Helemaal mee eens.

Ik ga bijv. praktisch nooit op vakantie of het is zo minimaal mogelijk. Dit omdat mijn geld naar mijn dieren gaat.....
Het is maar net wat belangrijker voor je is....

Tevens wil ik nogmaals vragen of het echt wel je hond is. Hij ziet er vele malen slechter verzorgt uit op de foto van het asiel.
Laatst bijgewerkt door jes_sira op 24-08-11 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:54

Ik las dat de vader van TS de DA rekeningen etc heeft betaald.
Maar de DA weet toch wel dat de hond ook van TS is? Wanneer je even belt of langs gaat, dan kan hij toch wel bijv de chipgegevens + adresgegevens uitdraaien op een printer? Die neem je dan weer mee naar het asiel. Daar hebben ze ook een chipreader en hoppa. Dan is het wel duidelijk dat de hond bij TS hoort. Desnoods vraag je of de DA wil bellen als een uitdraai niet genoeg is?
Of denk ik te simpel?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:03

ben het totaal met pmarena eens. Ik denk ook dat je dat geld moet betalen, als ze idd niet op jouwn naam staan.. en ik vind dat als je honden hebt, je dat geld minstens aan de kant moet hebben voor da etc.
edit: overigens had ik er ALLES aan gedaan om naar het asiel te kunnen en desnoods 10 x per dag bellen..

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:06

Niet mee eens dat er gezegd word dat een hond niet geplaatst mag worden zonder afstandsverklaring.
Helaas van dichtbij mogen meemaken dat dat helemaal niet uitmaakt.
Jongen uit oude vriendengroep ontspoorde lichtelijk, kocht een verwaarloosde hond die ogenschijnlijk flink slecht behandeld was en voor alles bang lapte hem op en het werd zijn beste maatje.
Hond ging altijd overal mee naar toe.
Jongen word opgepakt, 'eist' dat een vriendin zijn hond komt halen maar dit mocht niet, hond is naar asiel gebracht en op het moment dat hij weer vrij komt staat de hond op de herplaatsing.
Jongen is naar asiel gegaan maar kreeg zijn hond niet terug want die zou zogenaamd verwaarloosd zijn.
Ondanks dat hij alle paspoorten rekeningen enz kon overleggen.
Hond is ondertussen geplaatst maar ook alweer 2 keer teruggekomen in het asiel ondanks de smeekbede van de jongen de hond te mogen adopteren blijft het gewoon een NEE.
Hij is nu overigens bezig met een rechtzaak...

Ts ik vraag me wel af hoe je 2 honden wil onderhouden als je niet eens geld heb voor een bus of treinkaartje?

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:10

NoGo schreef:
Niet mee eens dat er gezegd word dat een hond niet geplaatst mag worden zonder afstandsverklaring.
Helaas van dichtbij mogen meemaken dat dat helemaal niet uitmaakt.
Jongen uit oude vriendengroep ontspoorde lichtelijk, kocht een verwaarloosde hond die ogenschijnlijk flink slecht behandeld was en voor alles bang lapte hem op en het werd zijn beste maatje.
Hond ging altijd overal mee naar toe.
Jongen word opgepakt, 'eist' dat een vriendin zijn hond komt halen maar dit mocht niet, hond is naar asiel gebracht en op het moment dat hij weer vrij komt staat de hond op de herplaatsing.
Jongen is naar asiel gegaan maar kreeg zijn hond niet terug want die zou zogenaamd verwaarloosd zijn.
Ondanks dat hij alle paspoorten rekeningen enz kon overleggen.
Hond is ondertussen geplaatst maar ook alweer 2 keer teruggekomen in het asiel ondanks de smeekbede van de jongen de hond te mogen adopteren blijft het gewoon een NEE.
Hij is nu overigens bezig met een rechtzaak...

Ts ik vraag me wel af hoe je 2 honden wil onderhouden als je niet eens geld heb voor een bus of treinkaartje?

Triest zulke verhalen.
Jammer dat asielmedewerkers vaak zo star en bekrompen kunnen zijn....

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:22

sallandval schreef:
tussen 5 augustus en de openingspost zitten trouwens meer dan twee weken, dus ook dat zou kunnen kloppen.

Dat dacht ik ook direct...

Ik zou ipv hier op bokt te zitten zorgen voor een mogelijkheid om daar te komen! zo snel mogelijk als je je honden terug wilt.
Telefonisch kunnen asielen gewoon niet veel ze MOETEN bewijs hebben.
Daarnaast moet je gewoon betalen ook al zijn het jou honden :j
Het asiel heeft ook kosten gehad.
Zie het als pensiongeld.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:36

Helemaal eens met Pmarena :) Degene die voor de honden heeft gezorgd en rekeningen heeft betaald gedurende een langere tijd is de eigenaar. Dat zal dus je vader zijn. Als hij ze heeft afgestaan kun je maar weinig vrees ik.
Sowieso zal er een aardig bedrag aan pensionkosten inmiddels aan vast zitten, als je ze al terug krijgt.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:59

Taffje schreef:
Kun je niet bij de politie informeren wat er met de honden is gebeurd, die hebben ze tenslotte verplaatst..........

Hehe, eindelijk iemand die nuchter nadenkt. TS, je vader is opgepakt door de politie. De politie heeft die honden uit huis gehaald en naar het asiel gebracht, want iemand moet toch voor die beesten zorgen als je vader vast zit.
De honden zijn NIET inbeslag genomen, maar gewoon geplaatst omdat ze verzorgd moesten worden tijdens de afwezigheid van je vader, of overige familie.
Dus neem je contact op met de politie van de woonplaats van je vader, en vraag je wie de honden mee heeft genomen en waar ze zijn geplaatst. Zij weten namelijk ook of je vader een afstandsverklaring heeft getekend of niet, die moeten zij namelijk op maken.
Zo niet dan kun je je honden gewoon weer ophalen tegen de kosten die het asiel heeft gemaakt, en dat is dan minimaal 12.50 euro per hond per dag, plus eventueel andere gemaakte kosten.
Heeft je vader wel afstand gedaan, dan wordt het een ander verhaal en kunnen de honden inderdaad herplaatst worden. Maar die fout ligt dan wel degelijk bij je vader, die had ook aan de politie jullie telefoonnummer door kunnen geven omdat het jullie honden waren, dan was je sowieso vanaf het begin op de hoogte geweest.
Met 8 man binnenvallen gebeurd trouwens vooral in de film en in de fantasie van velen, ze pakken iemand normaal gesproken gewoon met 2 tot 4 man op, tenzij je vader een uiterst gevaarlijke crimineel is, dan komt er een arrestatieteam aan te pas, maar dan moet ie dus al wel bijzonder gevaarlijk zijn.
Als er bekend is dat iemand die aangehouden moet worden honden in huis heeft dan nemen ze normaal gesproken een hondengeleider mee, die agressieve honden opvangt op het pak of met een vangstok. Dus mits je vader de honden niet heeft opgehitst tegen de politie en een afstand heeft gedaan, dan kan ik me ook niet voorstellen dat de oudste is ingeslapen.

Dus samenvattend. Je moet gewoon de politie bellen.......