Sky_As schreef:hahah fret is denk ik ook geen optie hoor! zeker omdat je er dan ook gelijk 2 moet nemen.
en een naakt kat? ik weet niet, niet echt mijn ding.......
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Maxielover schreef:Wat denk je van een fret ?Kan je alleen thuis laten en je kan er net zoals een hond en een kat veel mee doen. Maar je moet ook de tijd hebben om met ze te spelen en aandacht te geven, want het zijn drukke dieren.
Wél vreselijk leuk trouwens.Iris82 schreef:Maxielover schreef:Wat denk je van een fret ?Kan je alleen thuis laten en je kan er net zoals een hond en een kat veel mee doen. Maar je moet ook de tijd hebben om met ze te spelen en aandacht te geven, want het zijn drukke dieren.
Ik zou zeker niet voor fretten gaan. Het zijn groepsdieren dus willen graag met zn 2en en daarnaast ruik je ze meer dan alle genoemde huisdieren bij elkaar. Of ze stinken is een ander verhaal, maar je huis gaat zeker naar fret ruiken.
TS, mijn vriend wil ook geen kat, terwijl ik dat heel graag wil. Rare logica hebben die mannen soms.
amyz schreef:Fret kán wel alleen, als ze van jongs af aan zo gehouden zijn (wat overigens ook niet de bedoeling is, maar als je een herplaatser zou kijken zitten er gerust tussen die niet met andere kunnen). Heb zelf een hele tijd een fretje gehad, erg leuk beestje. Maar inderdaad, geen ''makkelijk'' huisdier. (moest weg omdat mams niet blij was van de vlekken in de vloer terwijl huis te koop ging, gelukkig heel goed baasje voor gevonden). Ruiken behoorlijk tenzij je het hok dagelijks goed schoonhoudt en das best een hele klus, zijn lang niet altijd 100% zindelijk, zijn erg druk en moeten groot deel van de dag los kunnen lopen.. Echt makkelijk te houden zijn ze nietWél vreselijk leuk trouwens.
Maar, je vriend kon en wilde hond toch meenemen naar zn werk stond in je OP? Of begrijp ik dat nou verkeerd?
Sky_As schreef:Als mijn vriend nou gewoon de hond wel mee zou nemen Maar deze eventueel of zou vastleggen, of in een stal zou doen, en in de pauzes eruit laten, dan zou het geen probleem zijn. Maar ik wil wel dat hij hierachter staat.
Zelfde met een kat. Ik zie zelf geen tegens. Alleen mijn vriend vind ze vies (en vraag me niet waaroM!) maar hij is eigenwijs. Kan straks goed zijn dat hij daar over een paar maanden anders over denkt.
Hoop ik dan maar……..
Sky_As schreef:nee, deze wil hij niet meenemen in zijn auto....
Dit omdat de hond die daar al zit, leert alle honden zwemmen in de sloot en rollen in de krullen. (en zijn auto heeft geen achterbak waar de hond inkan) dus dan zou deze vies op de achterbank moeten.....
Nu weet ik ook niet wat voor auto je vriend rijdt, maar wij hadden vroeger een berlingo en dat was ideaal!stef schreef:Sky_As schreef:nee, deze wil hij niet meenemen in zijn auto....
Dit omdat de hond die daar al zit, leert alle honden zwemmen in de sloot en rollen in de krullen. (en zijn auto heeft geen achterbak waar de hond inkan) dus dan zou deze vies op de achterbank moeten.....
Er zijn ideale kleden/hoezen om je bekleding te beschermenNu weet ik ook niet wat voor auto je vriend rijdt, maar wij hadden vroeger een berlingo en dat was ideaal!
En die andere hond leert andere honden zwemmen? Daar ben je toch zelf bij?
)......stef schreef:Dan ben je er nog zelf bij.. Dus op t moment dat ie gaat rijden hond in box als ie niet vies mag worden
Sky_As schreef:Cavia’s weet ik ook niet helemaal. Zijn van nature vluchtdiertjes….dus niet altijd even tam te krijgen, en ik vraag me af of die het wel fijn vinden om echt geknuffeld te worden (uitzonderingen daargelaten).
Ook zijn die niet zindelijk. En dat staat me wel een beetje tegen, dat je daarna heel de bank van de drollen kunt ontdoen etc. Als ik moet kiezen tussen Cavia en Konijn, wordt het konijn.
Misschien dat er nog andere opties komen.
Zijn er ook nog tegens voor een kat?

Sky_As schreef:@ amyz: haha inderdaad, maar wij zitten er mee, dat mijn vriend af en toe een paar dagen weg is, en ik het dan toch wel fijn vind als er " iets " in huis is waar ik mee kan knuffelen.....(hoop dat het niet gek klinkt).
Tendance schreef:Je hebt bijvoorbeeld, de Main Coon.
Mijn zusje heeft er ook 1. Ze zijn ontzettend knuffelig als een hond en haren wel, maar dat haar heeft een andere structuur, waardoor je er minder zooi van hebt, dan een HTK kat.
Of je neemt een fret.....