Dier gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:24

Sky_As schreef:
hahah fret is denk ik ook geen optie hoor! zeker omdat je er dan ook gelijk 2 moet nemen.
en een naakt kat? ik weet niet, niet echt mijn ding.......

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:25

ze wil een knuffelbaar, solitair, zindelijk dier hebben.

Kat is geen optie, want die is vies, hond eigenlijk ook niet, want die blijft dan te lang alleen (helemaal mee eens overigens!), konijn is niet zindelijk, cavia is te moeilijk tam te krijgen, hamsters gaan te snel dood. Nog wat vergeten?!

Eigenlijk kun je een kat dan ook niet alleen houden, want als de hond al teveel alleen is geldt dat ook voor een kat.
Dan moet je er 2 hebben zodat ze wat aan elkaar hebben.
Laatst bijgewerkt door Nessa op 23-08-11 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Re: Dier gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:28

Trouwens cavia's moeilijk tam te krijgen.... Ik heb jaren cavia's gefokt, en heb met maar 1 een probleem gehad dat ik m niet tam kreeg... Dit was er dan ook 1 met een verleden (aangevallen waardoor ie heel vaak naar de DA moest). Cavia's vind ik persoonlijk gezelliger dan konijnen, cavia's maken tenminste nog geluid ;)

Voor de mensen die fretten adviseren... fretten zijn nog niet zo eenvoudig, hebben een heel erg groot hok nodig en een ervaren baas die ze op kan voeden

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:30

Fretten ruiken nogal (nooit gehad hoor, maar hadden ze op mijn vorige school)

Ik denk dat de beste oplossing toch een kat is, die zijn redelijk op zichzelf, hebben niet veel aandacht nodig, maar houden toch van een flinke knuffelsessie zo nu en dan.

Ik heb ook Chinchillas gehad, ontzettend zachte beestjes, maar moeten met 2en zitten, je kunt er alleen niet echt mee knuffelen.. zijn meer leuk om te zien

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:32

Maxielover schreef:
Wat denk je van een fret ? :) Kan je alleen thuis laten en je kan er net zoals een hond en een kat veel mee doen. Maar je moet ook de tijd hebben om met ze te spelen en aandacht te geven, want het zijn drukke dieren.

Ik zou zeker niet voor fretten gaan. Het zijn groepsdieren dus willen graag met zn 2en en daarnaast ruik je ze meer dan alle genoemde huisdieren bij elkaar. Of ze stinken is een ander verhaal, maar je huis gaat zeker naar fret ruiken.

TS, mijn vriend wil ook geen kat, terwijl ik dat heel graag wil. Rare logica hebben die mannen soms. ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:40

Fret kán wel alleen, als ze van jongs af aan zo gehouden zijn (wat overigens ook niet de bedoeling is, maar als je een herplaatser zou kijken zitten er gerust tussen die niet met andere kunnen). Heb zelf een hele tijd een fretje gehad, erg leuk beestje. Maar inderdaad, geen ''makkelijk'' huisdier. (moest weg omdat mams niet blij was van de vlekken in de vloer terwijl huis te koop ging, gelukkig heel goed baasje voor gevonden). Ruiken behoorlijk tenzij je het hok dagelijks goed schoonhoudt en das best een hele klus, zijn lang niet altijd 100% zindelijk, zijn erg druk en moeten groot deel van de dag los kunnen lopen.. Echt makkelijk te houden zijn ze niet :+ Wél vreselijk leuk trouwens.

Maar, je vriend kon en wilde hond toch meenemen naar zn werk stond in je OP? Of begrijp ik dat nou verkeerd?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 15:52

Iris82 schreef:
Maxielover schreef:
Wat denk je van een fret ? :) Kan je alleen thuis laten en je kan er net zoals een hond en een kat veel mee doen. Maar je moet ook de tijd hebben om met ze te spelen en aandacht te geven, want het zijn drukke dieren.

Ik zou zeker niet voor fretten gaan. Het zijn groepsdieren dus willen graag met zn 2en en daarnaast ruik je ze meer dan alle genoemde huisdieren bij elkaar. Of ze stinken is een ander verhaal, maar je huis gaat zeker naar fret ruiken.

TS, mijn vriend wil ook geen kat, terwijl ik dat heel graag wil. Rare logica hebben die mannen soms. ;)

Hehe, eindelijk iemand die me snapt!
@ Geerke: Ik heb nergens gezegd dat een hond stinkt, zo worden er wel meer opmerkingen gemaakt waaruit blijkt dat mensen het topic, en mijn opmerkingen niet echt hebben gelezen.
Het is toch niet zo heel vreemd dat ik zoek naar een dier wat bij mij/ons past. Die voldoet aan enkele eisen etc.
Als je op zoek gaat naar een paard zoek je toch ook naar iets wat bij je past en stel je toch ook eisen.
Waarom mag ik dat niet aan een huisdier doen die ik het liefst 10 tot 20 jaar bij me wil hebben?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 15:55

amyz schreef:
Fret kán wel alleen, als ze van jongs af aan zo gehouden zijn (wat overigens ook niet de bedoeling is, maar als je een herplaatser zou kijken zitten er gerust tussen die niet met andere kunnen). Heb zelf een hele tijd een fretje gehad, erg leuk beestje. Maar inderdaad, geen ''makkelijk'' huisdier. (moest weg omdat mams niet blij was van de vlekken in de vloer terwijl huis te koop ging, gelukkig heel goed baasje voor gevonden). Ruiken behoorlijk tenzij je het hok dagelijks goed schoonhoudt en das best een hele klus, zijn lang niet altijd 100% zindelijk, zijn erg druk en moeten groot deel van de dag los kunnen lopen.. Echt makkelijk te houden zijn ze niet :+ Wél vreselijk leuk trouwens.

Maar, je vriend kon en wilde hond toch meenemen naar zn werk stond in je OP? Of begrijp ik dat nou verkeerd?

nee, deze wil hij niet meenemen in zijn auto....
Dit omdat de hond die daar al zit, leert alle honden zwemmen in de sloot en rollen in de krullen. (en zijn auto heeft geen achterbak waar de hond inkan) dus dan zou deze vies op de achterbank moeten.....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 15:58

Als mijn vriend nou gewoon de hond wel mee zou nemen Maar deze eventueel of zou vastleggen, of in een stal zou doen, en in de pauzes eruit laten, dan zou het geen probleem zijn. Maar ik wil wel dat hij hierachter staat.
Zelfde met een kat. Ik zie zelf geen tegens. Alleen mijn vriend vind ze vies (en vraag me niet waaroM!) maar hij is eigenwijs. Kan straks goed zijn dat hij daar over een paar maanden anders over denkt.
Hoop ik dan maar……..

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:58

Een minifallabella veulentje <3 <3
max. 30 cm groot, ruikt lekker, kan rondlopen in huis, en ontzettend lief en knuffelig :#

Haha, zou een goed idee zijn, maar niet zo goed voor het diertje helaas :o
ik weet van een papagaai dat ze heel oud worden, maar zoals je zei krijg je als vogels...

Ik ben bang dat je of je vriend moet overtuigen of jezelf erover heen moet zetten dat een diertje
dood kan gaan. Het is ook niet zeker dat je kat 15 gaat worden..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:59

Dat is ook helemaal niet vreemd Sky-as, maar als je dan al valt over konijnen keutels die je vies vind, en dit meerdere keren vermeld, denk ik... Goh... als ze dát al vies vind, hoe moet het dan als een dier een keer aan de schijt is of zichzelf binnestebuiten kotst?
Ik zou dus persoonlijk eens kritisch naar je eisen kijken, want met je huidige eisen pakket gaat t m niet worden :n

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:00

Ik denk dat er geen dieren voor jullie zijn.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:00

Sky_As schreef:
Als mijn vriend nou gewoon de hond wel mee zou nemen Maar deze eventueel of zou vastleggen, of in een stal zou doen, en in de pauzes eruit laten, dan zou het geen probleem zijn. Maar ik wil wel dat hij hierachter staat.
Zelfde met een kat. Ik zie zelf geen tegens. Alleen mijn vriend vind ze vies (en vraag me niet waaroM!) maar hij is eigenwijs. Kan straks goed zijn dat hij daar over een paar maanden anders over denkt.
Hoop ik dan maar……..

als je je vriend nou mee neemt naar een nesje met kittens, of naar het aziel en dan gewoon ''kijkt'' mischien kom je dan een kat tegen waar hij ook verlieft op is :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:01

Sky_As schreef:
Dit omdat de hond die daar al zit, leert alle honden zwemmen in de sloot en rollen in de krullen. (en zijn auto heeft geen achterbak waar de hond inkan) dus dan zou deze vies op de achterbank moeten.....

Er zijn ideale kleden/hoezen om je bekleding te beschermen :j Nu weet ik ook niet wat voor auto je vriend rijdt, maar wij hadden vroeger een berlingo en dat was ideaal!

En die andere hond leert andere honden zwemmen? Daar ben je toch zelf bij?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 16:06

Ik vind konijnenkeutels niet vies, maar vind het alleen vervelend als je dit elke avond op je bank krijgt.
Misschien is dat over een paar jaar anders. Maar we gaan nu samenwonen en hebben alles nieuw……
Een kat/hond kan ook een ongelukje hebben….maar een konijn die standaard iedere dag mijn bank onderplast gaat hem voor nu gewoon even niet worden.
Ben ik heel onduidelijk, of zijn het echt belachelijke eisen?
Een kat of hond voldoet prima, alleen moet vriendlief dit ook willen.
En ik weet toch niet wat voor dieren er nog meer bestaan. Misschien zijn er mensen die zwijntjes in huis hebben en deze heel prettig ervaren…..ik vroeg om opties….
Als iets dan voor mij afvalt, betekent dat dan toch niet dat ik dan gelijk helemaal geen dier moet nemen.
Maar voor mij moeten er meer voors als tegens zijn als ik een dier neem.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 16:08

stef schreef:
Sky_As schreef:

Er zijn ideale kleden/hoezen om je bekleding te beschermen :j Nu weet ik ook niet wat voor auto je vriend rijdt, maar wij hadden vroeger een berlingo en dat was ideaal!

En die andere hond leert andere honden zwemmen? Daar ben je toch zelf bij?

Een VW Borat (dus kan niet in achterbak, of misschien wel maar dan zit ie wel heel opgesloten ;) )......
en dat zwemmen, als je aan het rijden bent, en de honden lopen los op het erf heb je daar niet zoveel over te vertellen. En aangezien mijn vriend ruiter is van zijn beroep......daarom zeg ik, of hij moet de hond op willen sluiten/vast willen leggen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:10

Als ie wel een hond zou willen is dat hypocriet, die geven niet minder haar dan een kat.
Uit het asiel valt wel een knuffelkat te vinden, vaak zijn de eigenschappen al wat bekend.

Je vriend kan de hond nu wel mee naar zn werk nemen, maar wat als die mogelijkheid wijzigt?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 23-08-11 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:10

Dan ben je er nog zelf bij.. Dus op t moment dat ie gaat rijden hond in box als ie niet vies mag worden

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:11

Chinchilla's kunnen wel rond de 15 jaar oud worden geloof ik. Wel per twee minimum houden, mooie volière (binnen) of groot hok en dan er regelmatig uit. Zijn zacht en knuffelig en ook leuk om naar te kijken.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 16:22

stef schreef:
Dan ben je er nog zelf bij.. Dus op t moment dat ie gaat rijden hond in box als ie niet vies mag worden

Weet ik, en daar ligt het dus een beetje, dat moet mijn vriend wel willen.
En opmerkingen over, wat als dat verandert qua werk, ja dat heb je altijd!
We kunnen ook morgen een ongeluk krijgen en allebei gehandicapt raken. Dan kunnen we ook niet meer voor de hond zorgen.
Mocht mijn vriend bij de stal waar hij nu zit weggaan (wat onwaarschijnlijk is) blijft hij toch in de paarden….
Verschil tussen kat en hond is er voor mij ook niet…..maar goed, zo denkt mijn vriend erover en dat is zijn goed recht.
Ik hoop hem gewoon te kunnen overtuigen dat een kat niet vies is….
Of dat hij een hond ook gewoon mee kan nemen. Maar ik vind het wel iets waar je met zijn 2en achter moet staan.
Dus vandaar dit topic. Misschien hebben jullie nog wel hele goed voors (of tegens) wat mij/hem kan overhalen om het wel /niet te doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:23

Ik zou eerst eens duidelijk zien te krijgen wát hij nou precies vies vind aan een kat

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 16:31

haha ja, dat ga ik doen (jij kent mijn vriendje nog niet...hihi) .....
Als een kat niet buitenkomt (in ieder geval niet los zijn gang kan gaan) kan hij in ieder geval geen muizen en vogels meenemen...dus dat kan het hem niet zijn. Haren hebben paarden/honden ook dus dat ook niet.....pfffff dat wordt nog wat! ik ben benieuwd wat hij als antwoord gaat geven.

ik ben er dankzij het topic toch al wel achter dat het in ieder geval een kat of hond moet worden....

Ik wandel graag in de duinen, dus mijn voorkeur gaat uit naar een hond. Maar als hij echt de hond niet mee wilt nemen naar zijn werk. Ga ik eens kijken of ik hem kan overtuigen van een kat.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:10

Sky_As schreef:
Cavia’s weet ik ook niet helemaal. Zijn van nature vluchtdiertjes….dus niet altijd even tam te krijgen, en ik vraag me af of die het wel fijn vinden om echt geknuffeld te worden (uitzonderingen daargelaten).
Ook zijn die niet zindelijk. En dat staat me wel een beetje tegen, dat je daarna heel de bank van de drollen kunt ontdoen etc. Als ik moet kiezen tussen Cavia en Konijn, wordt het konijn.
Misschien dat er nog andere opties komen.

Zijn er ook nog tegens voor een kat?

2 konijnen, konijnen zijn groepsdieren. Net als cavia's ;)
En dat zindelijk is wel waar, het zijn grote smeerderts :+

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:23

Sky_As schreef:
@ amyz: haha inderdaad, maar wij zitten er mee, dat mijn vriend af en toe een paar dagen weg is, en ik het dan toch wel fijn vind als er " iets " in huis is waar ik mee kan knuffelen.....(hoop dat het niet gek klinkt).

Gezien dat zo'n beetje alle huisdieren afvallen, zou ik gaan voor een minnaar.
Ideaal om te knuffelen als je vriendje er niet is, verhaart niet, piest en poept niet op de bank +:)+

Nu alleen vriendje nog even overtuigen denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:39

Tendance schreef:
Je hebt bijvoorbeeld, de Main Coon.
Mijn zusje heeft er ook 1. Ze zijn ontzettend knuffelig als een hond en haren wel, maar dat haar heeft een andere structuur, waardoor je er minder zooi van hebt, dan een HTK kat.
Of je neemt een fret.....

Ja, een maine coon!
Dat zijn zúlke gewelidige katten! <3