Hondenvoer... help... zie door de bomen geen bos meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:41

keona schreef:
ik denk dat je hond misschien allergische is voor of een bepaalde stof in voer of iets anders van buiten af.is er nog iets veranderd sinds dat je hond begon met jeuken,kan bv al zijn van anderwaspoeder.je zou zeker eens kunnen kijken wat je hondje doet op orijen omdat dit gewoon het voer der voer is onder de brokken,of je moet al kijken naar kvv maar niet iedereen wilt dit.als je voor de orijen brok gaat pak dan de vis veriant omdat ze vis meestal pakken bij honden met allergieen
Iorrr schreef:
Omdat dit het meest recente hondenvoer topic is, wil ik hier mijn vraag ook graag stellen. Sinds een maand heeft mijn hond jeuk... Ze is nu ruim 2 jaar oud en haar vacht glanst prima en ze is 100% vlo- en wormvrij. Echter ze krabt de laatste tijd erg vaak. Het is nog niet zichtbaar (geen haarverlies oid), maar ik vind het geen fijn idee dat ze jeuk heeft. Helpt bv Orijen hier ook voor? (Ik voer vanaf dat ze pup is al Royal Canin).

Oei nu je het zegt... Haar dekentje is bij een ander gewassen omdat ze daar een nachtje logeerde en hun hond was loops... Ik ga direct haar deken in de was gooien en kijken wat ze dan doet!!!

Verder is er niets veranderd...

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:44

Op www.uitgelatenhond.nl staat een tabel met alle vergelijkingen....heel interressant want de bekenden merken komen toch niet zo goed uit de bus :j

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:50

keona schreef:
mag ik vragen waar je dat op baseerd. want orijen is het beste honden voer(brok vorm).en kvv is ook goed voor een hond.je moet enkel opletten met het voeren van beide soorten op een dag dat er 8u tussen zit inverband met een andere vorm van vertering,en anders gewoon vlees en brok dagen in lassen dan zijn die problemen er niet.

Hoe lang zal het nog duren voor we dit soort onzin de wereld uit hebben?

Wij voeren onze honden Naturis brokken en KVV.
Niet duurder dan nodig en super kwaliteit.
Nadeeltje misschien dat het niet in de winkel verkocht wordt maar via verkooppunten.

Wendy1978

Re: Hondenvoer... help... zie door de bomen geen bos meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 15:51

Nou
wij zijn geslaagd voor voer vandaag :):)
We gaan een combi doen van vers voer van vers vlees van Naturis
en de brokken worden waarschijnlijk die van Farmfood

vanaf Vandaag gaan we eerst 10 dagen lang alleen maar vers vlees voeren
7,5 ons per dag verdeelt over 2 voerbeurten
Na die 10 dagen kan ik gaan mixen met brok waar hij 350 gr van krijgt per dag :j

die vrouw vertelde mij dat 1 ons brokken gelijk is aan 2 ons vlees :j

Combineren was geen probleem overigens (goldt voor deze 2 merken, overige merken weet ik eerlijk gezegd niet) :o

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:46

750 gram vlees per dag? Weet niet hoe zwaar je hond is en hoeveel hij beweegt?

Mijn hond krijgt 500 gram Carnibest per dag, maar beweegt zich dan ook een ongeluk en heeft een redelijk hoge stofwisseling. Hij weegt 26 kilo.

Als je een paar dagen op stap gaat is kvv inderdaad niet super handig. Ik zou niet teveel wisselen tussen brok en vlees, een keertje is niet zo erg maar het kan best belastend zijn als je het te vaak doet.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:53

er zijn meer mensen die vlees en brok combineren, dus volgens mij kan het inderdaad wel.
al zou ik er zelf niet voor kiezen. ik hou het bij één soort voer.

en 750 gram veel sassol? die van mij krijg 1500 gram per dag ;) toen hij in de groei was kreeg hij zelf een hele tijd 2 kilo per dag.
nu heb ik ook wel een rottweiler van 52 kilo, maar het verschilt heel erg per hond. ik weet dat er ook rottweilers op bokt zijn die aan 1/3 van wat ik voer genoeg hebben.

hou je gewoon in eerste instantie aan de aanbeveling op de verpakking en kijk hoe je hond het daarop doet. daarna ga je gewoon op het oog voeren. dus iets meer of minder afhankelijk van of je hond te dik of te dun wordt.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:59

Jeutje, mijn hond is jaloers op jouw hond!

Wat voor merk vlees geef je hem? Daar kan ook nog veel verschil in zitten. Andere merken vlees had mijn hond ook meer richting 800 gram per dag nodig.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:01

haha, maar jij bent niet jaloers op mijn portemonee ;)

ik voer carnibest en af en toe wat smuldier. van smuldier heeft hij nog meer nodig dan van carnibest.

(ik heb tussendoor ook andere soorten vlees geprobeerd, maar daar ging hij op den duur van kotsen.)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:04

Ik voer op dit moment Cavom aan de oudste van 10 en biofood aan de jongste.

Hiervoor had ik smuldier voor beide en farmfood, maar goed de pup kon dus niet tegen de smuldier en de oudste luste farmfood niet :+

Met de tijd stap ik voor pup ook over op cavom denk ik :j

Prins vond ik trouwens ook wel een goede brok als je brok wilt voeren :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:09

Pfoe, anderhalf kilo Carnibest op een dag, dan ben ik zeker niet jaloers op jouw portemonnee! Ben ik toch blij met mijn lichtgewichtje^^

Ik mengde het eerst ook met smuldier. Maar 400 gram smuldier staat ongeveer gelijk aan 100 gram Carnibest. Nu krijgt ie dan ook uitsluitend Carnibest.
En af en toe echt vlees. Heb ooit een keer 250gr kogelbiefstuk gegeven, nog nooit een hond zó blij met eten gezien. Gekke rondjes rennen, door de geur heen rollen en daarna echt een hoofd van: pfff... zit zo vol.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:11

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 12:17

Sassol schreef:

Mijn hond krijgt 500 gram Carnibest per dag, maar beweegt zich dan ook een ongeluk en heeft een redelijk hoge stofwisseling. Hij weegt 26 kilo.

Als je een paar dagen op stap gaat is kvv inderdaad niet super handig. Ik zou niet teveel wisselen tussen brok en vlees, een keertje is niet zo erg maar het kan best belastend zijn als je het te vaak doet.

Hij is 9 maanden en weegt ongeveer 22 kg nu
Maar hij is iets te dun nu
Hij beweegt heel veel per dag :))

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 12:18

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:20

Wendy1978 schreef:
Sassol schreef:

Hij is 9 maanden en weegt ongeveer 22 kg nu
Maar hij is iets te dun nu
Hij beweegt heel veel per dag :))

Ohja, een hond in de groei heeft inderdaad iets meer nodig. Denk dat 750 gram prima is, maar het is altijd even kijken hoe het uitpakt.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 12:25

Hij heeft ook nog is een inhaalslag momenteel
En hij is net te mager nu
Door die inhaal slag
En ook beetje door zijn vorige brokken denk ik

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:58

Sassol schreef:
Pfoe, anderhalf kilo Carnibest op een dag, dan ben ik zeker niet jaloers op jouw portemonnee! Ben ik toch blij met mijn lichtgewichtje^^

Ik mengde het eerst ook met smuldier. Maar 400 gram smuldier staat ongeveer gelijk aan 100 gram Carnibest. Nu krijgt ie dan ook uitsluitend Carnibest.
En af en toe echt vlees. Heb ooit een keer 250gr kogelbiefstuk gegeven, nog nooit een hond zó blij met eten gezien. Gekke rondjes rennen, door de geur heen rollen en daarna echt een hoofd van: pfff... zit zo vol.

ik heb inderdaad ook de ervarig dat je veel meer van smuldier moet voeren dan van carnibest.
gelukkig heb ik wel goede afspraken kunnen maken met mijn dierenwinkel dus krijg ik een erg leuke korting op mijn carnibest, dus dat scheelt :)

daarnaast voer ik ook wel eens een hele kip ofzo voor de afwisseling, daar is hij ook helemaal verzot op.
biefstuk heeft mijn hond nog nooit gehad :D

wendy: ik zou dan ook gewoon beginnen met 750 gram en dan goed na je hond kijken. mijn hond heeft ook gewoon een hele poos wat meer nodig gehad.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:15

Onze hond (terrier) kreeg Nutro Choice, hij heeft er een paar verschillende soorten van gehad. Nutro wordt goed verdragen door veel honden, en ze hebben ook lam of kip met rijst.
Juist rauw vlees verdroeg onze hond slecht. Daar gaat de barfmythe... :D
Verder heb ik meegemaakt dat honden die gemengd gevoerd werden, de brokken gingen weigeren omdat ze liever vlees hadden. Vooral bazen die blikvoer geven (lekker veel geur-en smaakstof) kunnen zo het schip in gaan. Die bazen konden dan kiezen: of alleen brok of alleen vlees of blikvoer. Meestal werd het dan brok.

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:35

Sassol schreef:
Maar 400 gram smuldier staat ongeveer gelijk aan 100 gram Carnibest. Nu krijgt ie dan ook uitsluitend Carnibest.

Waarop baseer je dat?
De analyses van smuldier en Carnibest lopen amper uiteen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:40

Op de bevindingen van mijn hond;)

Bedoel daarmee ook niet te zeggen dat in 400gr Smuldier dezelfde voedingsstoffen zitten als in 100gr Carnibest.
Ik gaf eerst mijn hond 1/3 kilo Carnibest + een bak (450gr dacht ik) smuldier. Nu met 500gr. Carnibest blijft ie op hetzelfde gewicht, alleen ziet ie er veel beter uit;)

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:06

Sassol schreef:

Bedoel daarmee ook niet te zeggen dat in 400gr Smuldier dezelfde voedingsstoffen zitten als in 100gr Carnibest.
Ik gaf eerst mijn hond 1/3 kilo Carnibest + een bak (450gr dacht ik) smuldier. Nu met 500gr. Carnibest blijft ie op hetzelfde gewicht, alleen ziet ie er veel beter uit;)

Dat klinkt al héél anders :+
Ahhh ben ook wel een CB fan hoor, alleen te duur om als kennel te voeren.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:26

laResidence schreef:
Sassol schreef:

Dat klinkt al héél anders :+
Ahhh ben ook wel een CB fan hoor, alleen te duur om als kennel te voeren.

Kun jij geen geweldige kortingen krijgen dan?

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:41

wij voeren onze stafford pup hill`s natures best (moet zeggen heel tevreden en ontlasting super goed)
gaan over op apdult van hills.

en de bennersenner volwassene staat op hills can en lijsbreed (als ik het zo goed spel)
honden glimmen goed zitten goed in hun vel goede ontlasting goede uithoudings vermogen..

wel wat prijzig maar gelukkig krijgen wij korting(A)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:43

Moet ook zeggen dat onze chihuahua ook gek is op carnibest. Maar het is gewoon bijna niet te doen, om uit zo'n rol goede porties te snijden als het nog bevroren is. Een halve kilo rol zou beter zijn, maar in verhouding is die veel duurder. Ik heb zojuist 2,5 kilo Orijen binnen gekregen. Maak eerst de laatste stukjes carnibest op, restje farmfood gaat weg en dan volgende week met de orijen beginnen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:04

Maarre kan je Carnibest ook geven naast brok? Bijvoorbeeld dagje CB en de volgende dag brok? Of juist niet?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:08

Hier zijn de meningen een beetje over verdeelt.

Het lijkt me sowieso niet goed om elke dag te wisselen tussen vleesvoer en brokvoer. Dat is best een belasting voor het lichaam. De ene hond heeft er geen problemen mee en de ander wordt er hartstikke ziek van. Hangt dus ook een beetje van je hond af.

Ik zou dus wel kiezen tussen het een of het ander.