Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

femke27 schreef:Ik zeg ook dat het een kwestie van opvoeden is. Al die zogenaamde gevaarlijke rassen: daar geloof ik niet in. Hier op La Palma mag eigenlijk alles. Pitbulls, rottweilers, dobermannen, en alle denkbare kruizingen zijn hier niet verboden. En er zijn ook geen incidenten... Ik heb nog nooit wat gehoord daarover. De meeste spanjaarden voeden hun honden zeer streng op en die honden luisteren allemaal extreem goed. Kunnen sommige mensen in NL nog veel van leren.
Overigens: de Malestivo Napolitano van onze buren is zo´n lekkere lobbes. Geloof dat het ras in NL ook zo goed als verboden is. Ook dit dier is zeer goed opgevoed.
Zoolgangster schreef:Het probleem in NL is dat nogal wat mensen hun hond behandelen (en zwaar verwennen) als een mensje. En geen kwaad daarin zien, en als de hond naar andere mensen gromt, of bijt daar altijd een excuus voor verzinnen (persoon had rare hoed, stond op de verkeerde plaats, moeilijke jeugd gehad) zonder hond daarvoor te corrigeren.
In Spanje doen ze (nog) niet mee aan die flauwekul, en is een hond nog gewoon een hond en geen namaakkind van een gefrustreerd mens.
.
Hhilde schreef:bosefoso schreef:Helemaal mee eens, onze andere hond is een Beagle. Zoals je zegt; daar is geen opvoeding tegenop gewassen
Pardon? Klinkt als een typische beaglebaas![]()

Ook als hij in het bos rent, dan kwijlt hij wel wat, maar dat is ook normaal bij vele andere rassen.
ik ga er even vanuit dat deze kruising ook niet gepland was... ) bosefoso schreef:Geloof me, wij zijn erg concequent met de hond, en de hond ontvangt hier wel degelijk een opvoeding. De hond is en blijft echter een eigenwijs portret. Ik lach erom, maar doe er wel daadwerkelijk iets mee. Niet zoals het bovenstaande bericht op wordt gevat.
Wij waren ons erg bewust van de streken van een Beagle toen wij hem aan schaften. Inmiddels weet ik dat het opvoeden van een Beagle nog een tikje moeilijker is dan de hond die in dit topic wordt omschreven. Een beagle is en blijft een beagle, de scherpe randjes zijn er echter goed vanaf te krijgen.
), hij is hardstikke gek aan de poort.AniiQue schreef:@josewoos Heb je gelijk in dat ze laat puberen. Zoals ik het heb gehoord, gaan ze eerst 2 jaar de hoogte in en dan nog een jaar de breedte in.
En wat voor voeding krijgt jou bordeaux dog eigenlijk? Bink kwijlt vrij veel. En hij is ook echt extreem druk voor een bordeaux dog. Daardoor heeft hij (jammer genoeg) vaak last van zijn poten (vooral de achterpoten)
Maar dierenarts zegt dat dat ook wel ligt aan het feit dat hij groter is dan de normale bordeaux dog.
Wij hebben voor een Bordeaux ook echt een extreem grote, je zal er weinig tegen komen die zo groot zijn, ook dit heeft niks te maken met kwijlen 

Hhilde schreef:bosefoso schreef:Geloof me, wij zijn erg concequent met de hond, en de hond ontvangt hier wel degelijk een opvoeding. De hond is en blijft echter een eigenwijs portret. Ik lach erom, maar doe er wel daadwerkelijk iets mee. Niet zoals het bovenstaande bericht op wordt gevat.
Wij waren ons erg bewust van de streken van een Beagle toen wij hem aan schaften. Inmiddels weet ik dat het opvoeden van een Beagle nog een tikje moeilijker is dan de hond die in dit topic wordt omschreven. Een beagle is en blijft een beagle, de scherpe randjes zijn er echter goed vanaf te krijgen.
Een beagle blijft een beagle, maar met de nodige tijd en moeite kan ook een beagle gewoon los/luisteren/hierkomen etc. Kost alleen wat meer tijd en moeite dan de meesten er voor over hebben.
josewoos schreef:Ik heb nu een bordeauxdog en hiervoor een rottweiler gehad. De Rottweiler was een beetje waaks, maar verder zo lief!
De bordeaux is veel waakser, ook ontzettend lief maar duidelijk een ras die je goed moet opvoeden.
Wat je zei met die ribben klopt wel, mijn bordeaux is ook een slechte eter, eten interesseert hem gewoon niet, wat je hem ook voorschoteld
Kwijlen? Pas dan maar eens je voer aan, want als een bordeaux veel kwijlt krijgt hij niet de juiste voeding of opvoeding (bijvoorbeeld schooien).
Die van ons kwijlt echt niet hoor. Het enige waar wij op moeten letten is na het drinken, dan vegen wij zijn bek even af met een handdoek omdat hij anders nog flink na druppeltOok als hij in het bos rent, dan kwijlt hij wel wat, maar dat is ook normaal bij vele andere rassen.
Ook vind ik de bordeaux erg laat in zijn ontwikkeling naar volwassenheid, laat puberen en blijft ook lang doorgroeien
Een kruising tussen deze honden moet prima kunnen, maar let goed op de opvoeding.
(Ik ben trouwens tegen het bewust kruisen, maar een ongelukje zit in een klein hoekjeik ga er even vanuit dat deze kruising ook niet gepland was... )