Halve dierentuin op marktplaats te koop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:14

Nou als je een land hebt dat groot genoeg is om een gepast verblijf in te inrichten en je verdiept je in een diersoort/soorten dan heb ik er echt niet zo'n probleem mee. Ten slotte worden dieren ook in de dierentuin gehouden lang niet allemaal in mega grote stukken. Als je maar wel aan hun levensbehoefte voldoet, dus is het een groepsdier neem er dan ook meerderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:21

blyth schreef:
je kan maar iets verkopen :roll:
bij sommige dieren vind ik het wel een beetje ver gaan.
ik zag zelf een egeltje staan.
en wandelende takken voor 0,50 :+

of dwerghamsters voor 2,50 :+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:24

moonsparkle schreef:
Nou als je een land hebt dat groot genoeg is om een gepast verblijf in te inrichten en je verdiept je in een diersoort/soorten dan heb ik er echt niet zo'n probleem mee. Ten slotte worden dieren ook in de dierentuin gehouden lang niet allemaal in mega grote stukken. Als je maar wel aan hun levensbehoefte voldoet, dus is het een groepsdier neem er dan ook meerderen.

Ik wel. Bepaalde dieren moet je niet willen en vooral niet mogen houden als particulier zijnde.

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:45

Ik ben al een aantal maanden op zoek naar een micro pig en sta bij iemand als 40e op de wachtlijst ( dus dat wordt nog even), toevallig werd mijn aandacht op bokt gewekt door dit topic om eens te kijken bij marktplaats onder overige dieren ipv de rubriek schapen, geiten en varkens.

en ik stuitte per toeval op een advertentie van iemand die nu biggen heeft , ben net wezen kijken en na al vele teleurstellingen ( meestal zijn ze te groot gefokt) heb ik nu dus een piepklein zwart met 4 witte voetjes en blesje biggetje gekocht, ga hem volgende week ophalen want hij was nu erg klein en moest nog 1 week groeien.

ik ben helemaal blij en vond het jammer dat ik niet eerder in die rubriek op marktplaats gekeken heb.

dus topic starter bij deze bedankt voor het wakker schudden van mij.

Christiene

Re: Halve dierentuin op marktplaats te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:57

toch iemand blij :) leuk dat je je varken hebt:)

over onderwerp (niet over mensen die hier reageren)

toch blijf ik het raar vinden zulke advertenties, volgens mij zijn er ook particulieren die even een dier gaan kopen, zonder voorbereiding zonder goed verblijf..

owh leuk een wasbeer voor jantje.. en dan word wasbeer groot, en dan heeft jantje een tandje in zijn handje..

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:17

_San87_ schreef:
moonsparkle schreef:

Ik wel. Bepaalde dieren moet je niet willen en vooral niet mogen houden als particulier zijnde.

Vind dat toch altijd een beetje hypocriet. Ik snap dat je bepaalde dieren niet mag houden ivm gevaar voor de buitenwereld, zoals tijgers. Erg blij word je daar idd niet van als je buren zo'n lief katje in de tuin hebben en hij ontsnapt in eens. Maar dat neemt niet weg dat ik er niet op tegen ben om ze te houden. In de natuur worden ze massaal afgeschoten. Waarom? Om dezelfde reden als waarom wij ze hier in Nederland niet particulier mogen houden, ze zijn levensgevaarlijk. Dus wat dat betreft ben ik er absoluut niet op tegen om ze te houden als huisdier hier. Zo blijft deze prachtige diersoort wel behouden.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:33

alsof je een tijger in je huis kan houden??

of in je achtertuin..

die heeft veel ruimte nodig, en hij blijft echt niet achter een houten hekje..
ermee aan een riem lopen.. nou is ook afteraden.

er is een roofdieropvang, pantera ofzoiets.. die houden ze ook niet even zomaar.
ook dieren die ergens anders verwaarloosd werden, zijn er straks nog meer van die opvang centra nodig.. als iedere gek tijgers gaat houden.

die horen in het wild, niet bij particulieren thuis.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:16

Als een particulier alles goed op orde heeft om een dergelijk dier te houden, dus een verantwoord verblijf waar hij niet uit kan en tevens ook veilig is voor de eigenaar zelf en er is rekening gehouden met de behoeftes van het dier, dus dat ze vlees eten evt verrijkt met de nodige vitamines, er is ruimte voor het dier om in het water te gaan en genoeg bebossing zodat hij zich veilig voelt, wat is er dan mis mee om hem te houden?
Nee, niet iedere idioot is in staat om een dier dat te bieden, ik ook niet, want ik heb er de ruimte en het geld niet voor. Maar wat als er nou een rijke liefhebber is die deze dieren alles kan bieden wat ze nodig hebben, particulier, wat is er dan mis mee?
Ik persoonlijk heb er meer op tegen hoe een paard bij veel mensen tegenwoordig gehouden word...

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:28

Joyckuh schreef:
_San87_ schreef:

Vind dat toch altijd een beetje hypocriet. Ik snap dat je bepaalde dieren niet mag houden ivm gevaar voor de buitenwereld, zoals tijgers. Erg blij word je daar idd niet van als je buren zo'n lief katje in de tuin hebben en hij ontsnapt in eens. Maar dat neemt niet weg dat ik er niet op tegen ben om ze te houden. In de natuur worden ze massaal afgeschoten. Waarom? Om dezelfde reden als waarom wij ze hier in Nederland niet particulier mogen houden, ze zijn levensgevaarlijk. Dus wat dat betreft ben ik er absoluut niet op tegen om ze te houden als huisdier hier. Zo blijft deze prachtige diersoort wel behouden.

Hoe blijft die prachtige soort behouden dan? :). Als particulier heb je de middelen niet die een dierentuin wel heeft en al helemaal de middelen niet die de natuur heeft.

In de natuur worden ze massaal afgeschoten omdat de handel in vachten en botten zo levendig is en miljoenen opbrengt (met name in China).

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:22

_San87_ schreef:
Hoe blijft die prachtige soort behouden dan? :). Als particulier heb je de middelen niet die een dierentuin wel heeft en al helemaal de middelen niet die de natuur heeft.

In de natuur worden ze massaal afgeschoten omdat de handel in vachten en botten zo levendig is en miljoenen opbrengt (met name in China).

Als er maar een groot aantal mensen ze in gevangenschap houd, blijven ze vanzelf bestaan he ;) En wie zegt dat je als particulier die middelen niet hebt? Wat een dierentuin heeft, kan ik ook hebben in de achtertuin als die groot genoeg zou zijn.
Er worden er ook veel afgeschoten omdat de mensen in dergelijke landen niet zo blij zijn met de tijger als buur, niet eens zo zeer voor de handel. Dezelfde reden waarom staats bosbeheer de bruine beer niet terug wil in Nederland, omdat niemand dan meer in het bos durft te wandelen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:30

Het moet ook niet gekker worden :=

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:58

Joyckuh schreef:
_San87_ schreef:

Als er maar een groot aantal mensen ze in gevangenschap houd, blijven ze vanzelf bestaan he ;) En wie zegt dat je als particulier die middelen niet hebt? Wat een dierentuin heeft, kan ik ook hebben in de achtertuin als die groot genoeg zou zijn.
Er worden er ook veel afgeschoten omdat de mensen in dergelijke landen niet zo blij zijn met de tijger als buur, niet eens zo zeer voor de handel. Dezelfde reden waarom staats bosbeheer de bruine beer niet terug wil in Nederland, omdat niemand dan meer in het bos durft te wandelen.

Je moet als particulier maar eens een dierentuin bereid zien die sperma van hun in het fokprogramma opgenomen Siberische tijger naar jou wil sturen, de particulier, met een tijger waarvan het het eerste nestje wordt. Dat nestje moet opgevoed worden en de jonge tijgers moeten ook nog maar ergens terecht kunnen.

Nee, sorry, ik zie dat niet gebeuren en ik acht het ook niet wenselijk :').

En de meeste tijgers worden gestroopt omdat ze miljoenen waard zijn, dat IS gewoon zo, dat weten we allemaal. In India, China e.d. zijn tijgers nog steeds heel waardevol voor in de medicijnen en dergelijke. China heeft zelfs tijgerfokkerijen, waar tijgers in recordtempo worden gefokt, opgefokt en afgeslacht omdat in China de commerciële handel in tijgers net zo illegaal is als hier. Behoud van de soort is het niet, die inteelt kliek daar.

Ja, ze worden ook afgeschoten omdat mensen bang zijn voor tijgers, maar volgens mij is dat maar een heel klein percentage omdat veel tijgers in beschermde gebieden rondlopen. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:22

als de houder de dieren met gepaste onderkomen en respect voor de noden van een dier kan onderhouden, zie ik het probleem niet
ik vind het wel problematisch dat de dieren zo makkelijk te verkrijgen zijn via bijvoorbeeld marktplaats
op die manier is controle op gepast onderkomen etc en voldoende kennis niet mogelijk

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:24

Sonja_vR schreef:
als de houder de dieren met gepaste onderkomen en respect voor de noden van een dier kan onderhouden, zie ik het probleem niet
ik vind het wel problematisch dat de dieren zo makkelijk te verkrijgen zijn via bijvoorbeeld marktplaats
op die manier is controle op gepast onderkomen etc en voldoende kennis niet mogelijk

en de konijnen en ratjes en vissen ed. in de dierenwinkel dan? daar geld toch precies hetzelfde voor?

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:54

Tja je kunt tegenwoordig alles op marktplaats kopen.

Soms komen er zelfs apen voorbij die in nederland illegaal zijn om als huisdier te houden.
Er is gewoon geen zicht op. Ik ik een uil wil heb ik hem morgen in huis. Wat ik er mee doe? niemand die het in de gaten houdt. Maarja zoals al eerder gezegd in dit topic kan dat met alle dieren, hoeven ze niet exotisch voor te zijn.
In Rotterdam is ergens een dierenwinkel waar je neuberen, wasberen, aligators etc kan kopen, iedere gek kan er 1 meenemen. En als je ziet hoe ze er bij zitten ;( .

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:57

Vindt het niet normaal dat er beschermde dieren worden aangeboden.
Geef mij dan maar dat stink dier leuk voor ongewenste gasten := .
Zo iemand zou je aan moeten geven die dieren zijn toch beschermd.
hoop dat ze er wat aan doen.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:59

Maartentje schreef:
Lol ik zie nu ook een wasbeer erop staan..
En een bereden kameel _O-
Een woestijn buizerd?

Mag ik dan die kameel op school is het verboden om met je paard aan te komen.
Dan ga ik op die kameel dat is nog niet verboden lol _O-

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:27

haffie83 schreef:

Bij die stinkdieren zijn de stinkklieren verwijderd dus veel nut tegen ongewenste gasten heeft ie niet meer.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:20

Inky_devil schreef:
haffie83 schreef:

Bij die stinkdieren zijn de stinkklieren verwijderd dus veel nut tegen ongewenste gasten heeft ie niet meer.

Dat vind ik toch echt jammer nu zal ik iets := anders moeten verzinnen :=

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:03

Ik zie de zebra's staan. Vraag me toch af of dit een grap is of niet, maar dat zal haast wel niet gezien de foto's erbij.
Heel apart.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:15

ben ik nou heel raar dat ik het allemaal niet zo vreemd vind?
fretten zijn toch heel normaal als huisdier? en nog veel normaler bij jagers?
al die alpaca's, lama's en kamelen worden al jaren als huisdier gehouden, net als damhertjes en kangaroo's, wat is dan het verschil met een iets grotere antilope?
kerkuilen worden waarschijnlijk verkocht en gekocht door professionele valkeniers, die kunnen toch ook gewoon op marktplaats? (de rest van de wereld ook, maar dat is niet de fout van marktplaats, mensen kunnen in een dierenwinkel ook zomaar een fret kopen)
zebra's vind ik ook niet zo'n probleem, in den bosch stond vlakbij de maaspoort een zebra in een weiland....
wasbeertjes vind ik wel een beetje raar, die zijn nog vals ook :+
en poolvossen klinkt misschien raar, maar in het noorden van rusland (soort eskimo's ) houden ze al eeuwen poolvossen, doorgefokte en gedomesticeerde poolvossen gaan zich gedragen als honden (inclusief kwispelen), ik geloof dat het in heel rusland nu een beetje opkomt om poolvossen te houden, dus over een aantal jaar is dat hier ook normaal.
ik vind het allemaal niet zo'n probleem, de meeste mensen denken erover na voordat ze een dier kopen, en aantal helaas niet, maar dat is niet de schuld van marktplaats

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:21

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:25

En ik wil wel graag een Zhorse of een Zebra, maar die hebben ze niet op marktplaats :n :')

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:29

vergelijking met tamme dieren vind ik niet echt op zn plaats. Een slang bijv, is domweg niet tam te krijgen, zal die nooit worden ook. Hecht zich ook niet aan een mens.. Maargoed als je idd voor het dier een goede leefomgeving kan biedden, wat is dan het probleem? Een konijn in een ruim hok met soortgenoten dus, en niet als een hondje alleen in de woonkamer met hokje om behoefte te doen.. en ja als je een tijger wil, waarom niet? maar dan niet in nederland maar in t buitenland waar die dieren horen in een enorm groot reservaat met soortgenoten waar ze goed kunnen leven. Maar op marktplaats? nee.

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:35

Euhm, pinuts:
Een slang kun je wel degelijk tam krijgen.
Handtam...
Hebben er zelf 2 en verder veel ervaring met de dieren, en ze worden dus echt wel tam als je ze regelmatig oppakt.
We hebben ook 1 gehad die was net een paar weken en dus nog niet tam, en die viel je echt aan. Ging als een ratelslang omhoog staan en wou je echt aanvallen.
En onze oudere slangen kunnen we zo oppaken, omdat ze Handtam zijn dus.