Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
moonsparkle schreef:Nou als je een land hebt dat groot genoeg is om een gepast verblijf in te inrichten en je verdiept je in een diersoort/soorten dan heb ik er echt niet zo'n probleem mee. Ten slotte worden dieren ook in de dierentuin gehouden lang niet allemaal in mega grote stukken. Als je maar wel aan hun levensbehoefte voldoet, dus is het een groepsdier neem er dan ook meerderen.
leuk dat je je varken hebt:)_San87_ schreef:moonsparkle schreef:Nou als je een land hebt dat groot genoeg is om een gepast verblijf in te inrichten en je verdiept je in een diersoort/soorten dan heb ik er echt niet zo'n probleem mee. Ten slotte worden dieren ook in de dierentuin gehouden lang niet allemaal in mega grote stukken. Als je maar wel aan hun levensbehoefte voldoet, dus is het een groepsdier neem er dan ook meerderen.
Ik wel. Bepaalde dieren moet je niet willen en vooral niet mogen houden als particulier zijnde.
Joyckuh schreef:_San87_ schreef:Ik wel. Bepaalde dieren moet je niet willen en vooral niet mogen houden als particulier zijnde.
Vind dat toch altijd een beetje hypocriet. Ik snap dat je bepaalde dieren niet mag houden ivm gevaar voor de buitenwereld, zoals tijgers. Erg blij word je daar idd niet van als je buren zo'n lief katje in de tuin hebben en hij ontsnapt in eens. Maar dat neemt niet weg dat ik er niet op tegen ben om ze te houden. In de natuur worden ze massaal afgeschoten. Waarom? Om dezelfde reden als waarom wij ze hier in Nederland niet particulier mogen houden, ze zijn levensgevaarlijk. Dus wat dat betreft ben ik er absoluut niet op tegen om ze te houden als huisdier hier. Zo blijft deze prachtige diersoort wel behouden.
. Als particulier heb je de middelen niet die een dierentuin wel heeft en al helemaal de middelen niet die de natuur heeft._San87_ schreef:Hoe blijft die prachtige soort behouden dan?. Als particulier heb je de middelen niet die een dierentuin wel heeft en al helemaal de middelen niet die de natuur heeft.
In de natuur worden ze massaal afgeschoten omdat de handel in vachten en botten zo levendig is en miljoenen opbrengt (met name in China).
En wie zegt dat je als particulier die middelen niet hebt? Wat een dierentuin heeft, kan ik ook hebben in de achtertuin als die groot genoeg zou zijn. Joyckuh schreef:_San87_ schreef:Hoe blijft die prachtige soort behouden dan?. Als particulier heb je de middelen niet die een dierentuin wel heeft en al helemaal de middelen niet die de natuur heeft.
In de natuur worden ze massaal afgeschoten omdat de handel in vachten en botten zo levendig is en miljoenen opbrengt (met name in China).
Als er maar een groot aantal mensen ze in gevangenschap houd, blijven ze vanzelf bestaan heEn wie zegt dat je als particulier die middelen niet hebt? Wat een dierentuin heeft, kan ik ook hebben in de achtertuin als die groot genoeg zou zijn.
Er worden er ook veel afgeschoten omdat de mensen in dergelijke landen niet zo blij zijn met de tijger als buur, niet eens zo zeer voor de handel. Dezelfde reden waarom staats bosbeheer de bruine beer niet terug wil in Nederland, omdat niemand dan meer in het bos durft te wandelen.
.
Sonja_vR schreef:als de houder de dieren met gepaste onderkomen en respect voor de noden van een dier kan onderhouden, zie ik het probleem niet
ik vind het wel problematisch dat de dieren zo makkelijk te verkrijgen zijn via bijvoorbeeld marktplaats
op die manier is controle op gepast onderkomen etc en voldoende kennis niet mogelijk
. haffie83 schreef:Vindt het niet normaal dat er beschermde dieren worden aangeboden.
Geef mij dan maar dat stink dier leuk voor ongewenste gasten.
Zo iemand zou je aan moeten geven die dieren zijn toch beschermd.
hoop dat ze er wat aan doen.
Inky_devil schreef:haffie83 schreef:Vindt het niet normaal dat er beschermde dieren worden aangeboden.
Geef mij dan maar dat stink dier leuk voor ongewenste gasten.
Zo iemand zou je aan moeten geven die dieren zijn toch beschermd.
hoop dat ze er wat aan doen.
Bij die stinkdieren zijn de stinkklieren verwijderd dus veel nut tegen ongewenste gasten heeft ie niet meer.
anders moeten verzinnen