Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Boras schreef:Joh wat een aannames! Alleen omdat die mensen van Marokkaanse afkomst zijn?
Voor zover ik begrijp heeft ts geen woord met die mensen over de kippen en de reden waarom ze ze houden, gesproken.
Ts bel bij die mensen aan, stel je netjes voor en vertel ze vriendelijk dat de kipjes een droog plekje moeten hebben en waarom. Misschien valt er best mee te praten, ze hebben die kippen waarschijnlijk niet genomen om ze ziek te laten worden. Wacht desnoods tot de man niet thuis is. Wat kan je gebeuren, ze zullen je heus niet direct vermoorden! Wie weet valt het heel erg mee met die mensen. Onbekend maakt maar al te vaak onbemind.
Direct de DB op iemands dak afsturen zonder voorafgaand advies vind ik bij een kwestie als deze lomp.
En ook ik vraag me af of de DB hier voor komt.
spatter schreef:TS zitten de kippen er nog wel of zitten ze al in de pan?![]()
ik vind het heel fijn dat je je drukt maken om een dierenleven en ik kan me voorstellen dat je het niet prettig vind dat die kippen in een klein hokje in de regen zitten, maar ik zou de avond heel even afwachten
mijn kippen lopen ook gewoon in de regen al hebben ze de keus uit tig hokken waar ze droog kunnen zitten
maar goed, die hebben de keus
femke27 schreef:xxMaxx schreef:Kijk, jij woont hier niet dus jij kan erg slecht oordelen. Als je deze mensen kende, dat praatte je echt wel anders.
Ik zou persoonlijk eerder problemen hebben met een bemoeizuchtig buurmeisje die van een mug een olifant maakt.
xxMaxx schreef:Brainless schreef:Welke regels?
Er zijn wettelijk gezien niet heel veel regels met betrekking tot huisvesting van kippen/konijnen bij particulieren. Als ze maar eten en water krijgen (en niet ziek zijn) is er niets aan te doen.
En onderdak
femke27 schreef:Ik heb je zeer duidelijk verteld dat er geen wet is die voorschijft hoe je je kippen moet houden. Ik heb je ook verteld dat de DB hier niets aan doet. En met mij vele anderen die je gerust stellen en je zeggen dat het wel meevalt. Maar dat wil je helaas niet aannemen.
ThePast03 schreef:Als het nu 30 graden met zon was geweest vandaag dan had je gewoon een goed punt gehad.
Ieder jaar sterven er weer onnodig cavia's en konijnen omdat goedwillende baasjes ze buiten in een ren zetten en geen rekening houden met het feit dat die ren uiteindelijk in de zon komt te staan.
Deze kippen zijn niet in levensgevaar en krijgen gewoon te eten.
Het zal vast allemaal beter kunnen maar dan zijn er heel veel huisdieren die het een stuk beter kunnen krijgen.
De dierenbescherming hiervoor bellen is echt verspilde moeite.
Brainless schreef:Autospuiters moeten een stofmasker dragen (dit is wettelijk verplicht) maar thuis moet je dat zelf weten.
Regels voor bv een kinderdagverblijf zijn veel strenger dan hoe je het thuis doet (daar zijn weinig regels voor). Op een KDV zijn bv traphekjes en geschoold personeel verplicht, thuis niet.
xxMaxx schreef:Als het hok er fatsoenlijker en groter uitzag, en apart deel hadden om te schuilen of te liggen, dan zou ik er geen probleem van maken maar dit is niet om aan te zien. Ze lopen op een vlonder, kan nooit goed zijn.
xxMaxx schreef:Nou en dat is het dus niet. Ik vind het vreselijk, als ik van de ene dag op de andere de kippen niet meer in het hok zie zitten. Ik hoef dit gewoon niet te weten en het is gewoon verboden.

) Als jij je er zo druk om gaat maken, wordt de verstandhouding met die 'griezellige' buurman alleen maar erger. Misschien zelf de stoute schoenen aantrekken en aanbellen bij de buurtjes met de vraag waarvoor die kippetjes dienen?