black molly's zijn overigens brakwatervisjes officieel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leorah schreef:Tara, dwergkogelvissen kunnen prima in gezelschap. Ik heb me jarenlang in kogelvissen verdiept en heel veel soorten zelf gehad. Deze soort is de meest solidaire van de kogelvissenfamilie, naast de colomesus asellus (zuid-amerikaanse zoetwater kogelvis) en kunnen met andere soorten prima worden gehouden. Door hun formaat zullen ze ook slechts alleen pasgeboren gupjes kunnen eten en dwergslakjes.
black molly's zijn overigens brakwatervisjes officieel
oomens schreef:booster schreef:naar een viswinkel brengen
Weet je hoe klein guppies zijn? Daar is echt niks van te maken. Bovendien denk ik niet dat er veel mensen zijn die op vrijdag een pondje guppies zullen willen kopen.
stef schreef:Ik ga ze nogmaals op MP zetten (met een hard hoofd), en misschien is het handiger, ondanks dat ik echt een paar héle mooie mannen heb, om ze allemaal op te ruimen, zit je ook niet meer met jonkies.
_Tara_ schreef:Wat vreemd dat invriezen dan gebruikt wordt voor guppen die gebruikt worden in onderzoek. Ik heb 't zelf ook al een aantal keer gezien en je ziet de vis echt in 1 klap dood zijn zeg maar.
ikenindi schreef:Jeetje wat een hoop dier-onvriendelijke oplossingen? En dat voor bokt? Ben een beetje verbaasd eerlijk gezegd...
De enige oplossing die ik zou weten is inderdaad scheiden. Dan maar een aquarium er bij, of het aquarium opsplitsen?
Leorah schreef:Tara, ik weet niet waarom je alles wat ik zeg steeds zo in twijfel trekt, maar geloof me als ik zeg dat ik al ruim 15 jaar zowel zoet- als zout- als brakwater aquaria, zowel speciaalbakken als gecombineerde bakken en kweek met succes heb gehouden en mij zeer actief heb verdiept in alle materie en daarnaast ook op de bekende vissenfora. De dingen die ik zeg zijn goed bedoeld advies en zeker geen nonsens. Ik ga trouwens meer mee in de vele ervaringen van ervaren aquarianen dan een wetenschappelijk artikeltje, maar dat is mijn mening.