enzo kom je tot het besluit dat het niet meer kan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: enzo kom je tot het besluit dat het niet meer kan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:25

Persoonlijk zou ik hem houden, maar zorgen voor een leefbare situatie. Zorg dat als jouw zoon lief vrij rondloopt de hond in een andere kamer zit, of dat hij buiten is. Maak een stukje speciaal voor de hond, waar jullie hem leren achter zitten en blijven als dat nodig is etc. Is voor de hond veel minder stress, en zo leert jou zoontje dat de hond toch zo slecht niet is.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:26

Ik vind het ook een goede beslissing, je kan niet met een pasgeboren baby het risico lopen dat er hetzelfde gebeurd. Ookal denk ik wel dat de kans klein is dat hij het vaker doet, als hij het hiervoor ookal 5 jaar lang niet heeft gedaan? Maar sowieso beter een nieuw gezin zonder kinderen (en zonder risicos) dan een spuitje!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:31

Hhilde schreef:
marleen_88 schreef:
Als hij eenmaal gebeten heeft, zou ik het ook niet aandurven om hem te verkopen, sorry.

Nee, want een keer bloed geproefd betekent natuurlijk dat hij het nu veeeel vaker gaat doen!! :roll:

Daar gaat het niet om. Ik zou het niet aandurven om mijn hond te verkopen als ik weet dat hij mijn kind gebeten heeft. Wie weet wordt hij de volgende keer weer getriggerd door iets en bijt hij de volgende?

Ik heb dit met de hond van mijn buren gezien. Een ontzettend lieve Berner Sennen, hij deed mij nooit wat, maar hij was 1x getriggerd door iemand en had naar hem gehapt.
Een week later pakt hij geheel onverwacht een knul, hechtingen in z'n arm. Nee ik zou het niet aandurven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:24

Waarom vinden zoveel mensen het normaal dat een hond nu maar een spuitje moet :? volgens sommige mensen? Vind het heel goed dat TS een nieuw baasje zoekt! Je weet niet wat dat kind heeft gedaan!! Geeft niks, kindje is nog geen 2 dus doet het niet bewust. Maar als dat kind perongeluk heel hard in zijn neus heeft geknepen met z'n nageltjes of iets, dan verdedigt zo'n hond zichzelf toch!? Of als het kind in de voerbak heeft gezeten of iets, ja dan snap ik die hond heel erg goed. En dan is het niet meteen een gevaarlijke rothond die maar een spuitje moet hebben.. want in een gezin met oudere kinderen die goed omgaan met dieren kan die dan toch wel terecht? Kindje van ts is nog gewoon heel jong dus tja misschien heeft ie het hondje heel veel pijn gedaan..

Wel sterkte met je kleintje! Is niet niks zeg, op zo'n leeftijd zo veel pijn.. :(:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:35

Moeilijke situatie,maar op Marktplaats zetten zou ik niet doen.Wie wil er een hond die een kind heeft gebeten, vaak gaan ze dan van baas naar baas.Is het de eerste keer dat het zo erg af liep?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:50

fjordowner18 schreef:
bn het met swift eens, een hond hoort eerst te waarschuwen en helemaal bij zo'n klein kind, bovendien verwondert het me dat er zo laconiek gereageert word, want als je goed nadenk paar cm naar onder en je zoon had er niet meer geweest, had je dan ook zo rustig gereageerd?
dacht eerst dat jullie kind alleen bj hond hadden gelaten, maar zoals jij beschrijft houden jullie ze altijd in de gaten, dan zou zoiets als dit nooit kunnen gebeuren, war jij hoort te zien dat je zoon de hond pijn doet en de hond hoort eerst te waarschuwen...

En wat nu als de hond wel degelijk gewaarschuwd heeft?
een hond waarschuwt niet door de blaffen of te keffen maar dat gaat doorgaans veel subtieler.
Bijv even weglopen van het kind om zo aan te geven dat hij er geen zin meer in heeft.
maar als kind er dan achteraan gaat zul je daar als ouder niet op reageren (tenzij je er echt bewust naar zit te kijken).
Maar hond heeft dan toch wel echt waarschuwingen gegeven en tja.. soms gaat het gewoon te ver en moet de waarschuwing wat duidelijker.
Ik ben ook wel eens 'geraakt' door mijn hond. in een van onze wilde spelletjes wilde ze naar mn hand happen (we lagen over de grond te rollen met zn 2en en hand had ik voor mn gezicht. wij doen altijd het spelletje dat zij achter mijn hand aan moet jagen en die moet 'vangen' ), op dat moment trek ik mn hand weg maar 'hapt' ze dus mis en raakt mn wang. Hond beet eigenlijk niet maar maakte meer een schijnbeweging met haar kaken maar evengoed kwam daar een lelijke plek van met een bloedpuntje.
als zoiets bij een kind gebeurd zijn de gevolgen gelijk wat groter. ook neem ik aan dat de tanden niet uit de mond zijn gekomen door de beet maar ik denk doordat het kindje daardoor viel en daardoor de tanden er uit gestoten heeft?

Ik ben het wel eens met mn voorgangers die opperen dat marktplaats wellicht niet zo'n goede plek is om een nieuw huisje te zoeken.
Zeker niet voor een hond met "een verleden".

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:56

Ik zal me hier waarschijnlijk niet populair maken...
Naar mijn mening moet die hond een spuitje, en wel zo snel mogelijk.

Het doet er niet toe wat jouw zoontje gedaan heeft of juist niet gedaan heeft voorafgaand aan de beet... kijk nu zelf eens naar wat je schrijft in de openingspost: die hond heeft het halve gezicht van jouw kind eraf gebeten!!!

Je mag die hond echt niet verkopen. Je mag hem niet loslaten in de maatschappij. Vergeef je het jezelf als er bij de koper weer zoiets gebeurt met een ander kind (hoeft niet het eigen kind van die mensen te zijn)?

De hond heeft bewezen dat hij staatsgevaarlijk is. Er is maar één goede en ethische oplossing en dat is een spuitje. Als je het niet doet neem JIJ de verantwoordelijkhied op je voor wat er gebeurt als je hem wegdoet.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:02

heb al een paar maal gezien, en ik sluit me aan...

eens gebeten... blijven ze bijten... ik zou ook kiezen voor inslapen. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat hij nog iemand anders zou bijten...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:02

Heb je al contact met Cesar gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:12

Jeetje, dat zijn vrij ernstige verwondingen! :=
Nog een geluk dat die snee net onder zijn oog zit, je moet er niet aan denken wat de gevolgen zouden zijn als het ietsje hoger was.
En 3 tanden eruit.. hoe heeft die hond dat gedaan??
Ik kan me vrij goed dingen voorstellen, maar niet hoe een hond 3 tanden uit iemands mond krijgt.
Gelukkig dat je zoontje nog zo jong is en nog zal gaan wisselen.

Zwitsal schreef:
En wat nu als de hond wel degelijk gewaarschuwd heeft?
een hond waarschuwt niet door de blaffen of te keffen maar dat gaat doorgaans veel subtieler.
Inderdaad.
Ik vind dat je als ouder zijnde daar op moet letten.
Aan de ene kant denk je 'rothond', maar aan de andere kant heeft deze hond waarschijnlijk niet zomaar voor de lol even gebeten.
Eigenlijk is dit niet anders dan bij paarden.
Paarden die het zat zijn draaien eerst hun kont richting degene die ze niet in de buurt willen, negeer je dat dan zal het paard duidelijker laten merken dat hij geïrriteerd is.
Paard schopt dan en krijgt gelijk de stempel 'vals paard', terwijl de fout gewoon bij de mens ligt.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:22

Een heel moeilijk onderwerp met veel meningen.
Mijn mening is sinds ik kinderen heb drastisch veranderd over bijtincidenten met honden.

Ik hoop dat je zoontje snel opknapt en dat hij er geen trauma aan over houdt. En voor jou heel sterkte met deze moeilijke beslissing.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:26

In dit geval zou ik mijn verantwoording nemen en enkele reis hondenhemel geven. Hoop wel dat als je jouw probleem verplaatst naar een ander dat je eerlijk bent tegen de nieuwe baas anders mag je je met recht heel schuldig voelen als je hond daar weer de fout in gaat.

En je zoontje lijkt nu op een kickbokser? Besef je je dat hij wss voor zijn leven getekend is? Buurmeisje van mij had ongeveer dezelfde verwondingen. Altijd getekend met lidtekens....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 13-08-11 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:39

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:50

leonie1984 schreef:
Misschien heb je nog iets aan deze website, herplaatsingssite voor duitse herders.

http://barto2.home.xs4all.nl/Index2.htm

Plaatsings voorwaarden is een max. bedrag van 350 euro. Prijs marktplaats lig daar ruim boven.

Hopelijk lukt het om een goede nieuwe baas te vinden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:53

Is zoiets dan geen optie? Niet voor 24/7 natuurlijk maar voor wanneer het kind erbij is
Afbeelding

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:54

Ojajoh schreef:
je zegt dat je een goed tehuis wil vinden,maar MP zitten een heleboel vreemde vogels op
denk dat je beter contact op kan nemen met bemiddeling
is ie rasecht? dan de rasvereniging eens vragen

veel sterkte en zeer wijze keuze , wij hebben er een poos geleden ook aan gestaan en ik heb mijn hond weggedaan nadat hij al een jaar aggressief gedrag vertoonde, en een hond + baas had gegrepen, en nu gehoord dat hij weer een hond gegrepen heeft (flink) ben ik "blij" dat ik de keuze in veiligheid voor mijn dochter heb gemaakt

vind dit ook een beetje een rare post..
jou hond jou verantwoordelijkheid.. als dat dier al een jaar agressie vertoonde was het toch beter geweest om hem elf weg te brengen!! dan was dit nu ook niet meer gebeurd..
maar hey.. zo denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:56

Het kindje is 2, gaat nog niet naar school en zal waarschijnlijk veel thuis zijn en spelen, om dan zolang je hond op te sluiten in een groot uitgevallen kanarie-kooi, vind ik echt not done. :n

TS, is een muilkorf geen optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:59

Niks mis mee hoor, hoeveel honden zitten er wel niet hele nachten in een bench?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:03

Er zijn ook veel paarden die 24/7 op stal staan, dat maakt het nog niet goed. :+
Dan kun je beter een muilkorf aanschaffen, kan de hond vrij rond lopen en geen angst voor zulke erge verwoningen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:04

zimbabwe schreef:
[Het spijt me maar zo werkt een trauma niet helaas. De kans is best groot dat hij hier juist wel een trauma door heeft opgelopen: misschien door het bijtincident misschien door de tandarts of de pijn, maar kinderen vergeten veel maar dit soort dingen blijven in hun onderbewuste echt wel aanwezig!

Min ervaring is anders. Onze dochter was twee toen ze in haar gezicht gebeten werd door onze hond. Ze had hechtingen in haar wang en vlak onder haar oog, je ziet er nu nog de littekens van. De hond is de volgende dag ingeslapen.

Onze dochter is inmiddels 12 jaar en van onze drie meiden is zij degene die het meest dol is op onze (6) honden. Ze is er de hele dag mee in de weer en loopt nu zelfs (samen met haar vader) cursus met onze nieuwste pup. Ze is niet bang voor de tandarts (ze heeft van de week net een beugel gekregen) en bang voor honden is ze al helemaal niet. Ze weet trouwens niet eens meer dat ze gebeten werd.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:05

liesjecryos schreef:
Dus hij kan bijten en hij gaat nu op MP?
Misschien pakt ie dadelijk een kind op een verjaardag ofzo....of met uitlaten...
Het spijt me maar ik had hem toch een spuit gegeven zodat ik zeker weet dat er niet mee word gezeult en in verkeerde handen terecht komt.
Ik heb er zelf ook aan gestaan met onze teef.
Schoonvader moest het dier toch hebben en wat een spijt heb ik gehad.
Het dier heeft bij hem in de straat al meer kinderen gepakt en is bijna doodgeschopt door een boze ouder.
In het weekend heb ik haar alsnog in kunnen laten slapen omdat schoonouders haar weer na iemand anders wou doen.
Maak van jouw probleem niet iemand anders zijn ellende.
Denk heel goed na!

ik ga mee met het volgende waarom idd andere opzadelen met een bijtende hond? straks bijt hij andere mensen of dieren. mijn oude herder had mij in me gezicht gegrepen en die hebben we ook gewoon laten afmaken. ik vind niet dat je zo een hond mag doorverkopen. er zitten al genoeg in asiels.

ik zou zeggen muilkorfen als je hond bij je kinderen loopt gewoon ijzer snoetje om ze mond en klaar ben je

>;) ik moet zeggen dat mij meegegeven word al jaren laat je kinderen nooit alleen met je honden het is en blijft een beest...hoe lief het dier ook is

:j zelf ook een bench gebruiker niks mis mee hokje staat gewoon open maar hond lief gaat er zelf inliggen
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 13-08-11 15:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:07

Is echt niks slechts aan, de bench is een veilige plek voor de hond. Net als een mand bv. En natuurlijk zijn er altijd honden waarmee het niet gaat, maar er is 9 vd 10 keer echt niks mis mee. De hond kiest er gewoon zelf voor om er in te liggen :) Heb je überhaupt honden gehad KBK, met een bench erbij ofzo? Dan zou je wel weten dat er niks mis mee is :)

[BB] bench goed of slecht ??

Lees dat topic maar even door, dan gaan we hier niet teveel offtopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:16

Ja, ik heb zelf ook een hond gehad. ;)
Ten eerste was deze hond 'veilig' en heeft nooit een vlieg kwaad gedaan en ten tweede liep ze gewoon rond in huis, nog nooit een bench van dichtbij gezien.
Ik snap je optie heus wel, maar als je een kind van 2 hebt dat in de aankomende jaren nog veel meer gaat bewegen en spelen, vind ik het gewoon niet fair om je hond op te sluiten in zo'n kleine ruimte.
Het is geen Chihuahua die genoeg ruimte heeft, maar een Herder en juist die zijn vaak het meest actief.
Topic hoef ik niet te lezen, heb mijn eigen mening en daar sta ik achter. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:17

In het dierenasiel zitten ook honden, die er zijn geplaatst omdat ze (een kindje) gebeten hebben, of omdat het niet gaat omdat er een baby is geboren. Dat staat dan ook gewoon bij het verhaaltje wat bij de hond hoort.
Die honden worden ook niet ingeslapen maar wordt er een passend huis, zonder kinderen, gezocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:17

Beetje kortzichtig. Je eigen mening hebben en die niet willen openstellen voor eventuele veranderingen daar aan.