demente kat........wat nu????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 12:04

hier gaat het hele spul lekker naar buiten.
Oma van nu was vroeger altijd de baas van de woonwijk }>
De grootste kater ging opzij voor mevrouw.
Tegenwoordig is daar niet veel meer van over, ze doet nu liever haar slaapje.
Ook zij is behoorlijk doof

Eddie, ex kater van 1 jaar is de mafkees hier.
Hebben we een vlieg in huis dan vangt hij die wel even.
Hij is nu de baas van ons stel, is lief voor iedereen, klimt in bomen, vangt zijn eigen voer, slaapt in mijn handtas en als hij zin heeft speelt hij met de hond. Parkeert zijn kont op je schoot en laat zich er niet zomaar even af zetten :+

Poes van nu 4 jaar is traag, als iemand anders in onze vakantie hier in huis is durft ze niet eens naar beneden te komen om te eten.
Leeft op de bovenverdieping en komt alleen haar snoepjes halen als wij gaan slapen, dan mag ze een kwartiertje komen knuffen op ons bed. Is te traag om voedsel te kunnen vangen, trekt zich soms dagen terug en is vreselijk onderdanig naar de andere bewoners.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:25

Ach dat poeske van 4 :(:)

Wij durven er geen andere poesjes bij te zetten, bang dat die bejaarden dat niet trekken of andersom.
Dus er komen pas anderen als deze 2 er niet meer zijn. Maar hopelijk duurt dat nog heel lang :D

Dit is net ons Harley, bij mijn man dan, nooit bij mij :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 12:41

_O- _O- rotkat!!!!!

Als de kater bij ons de kans kreeg deed hij het net zo :')
Poesje van 4 (spook) heeft soms zo haar knuffelaanvallen.
Mag ook even op bed maar als we gaan slapen dan gaan ze er uit.
Gaat ze heel de nacht zielig zitten mauwen voor de deur :')
Halverwege de nacht is ze het helemaal zat en springt tegen de deurklink op........duer open.....poes op bed :+

lammelanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:15

nou jullie praten van de " oudere" kat...onze kat van 5 plast ook overal...weten niet meer wat we doen moeten....ze eet goed, drinkt goed, is een binnenkat met een afgezet balkon wat ze heerlijk vind....heeft ong 3x per dag een soort van spierstuip trekkingen en gaat dan hard racen!!waardoor onze andere 2 katten (ex katers) achter haar aangaan en haar willen pakken, de haren vliegen soms door de lucht..ik kan me haast niet voorstellen dat het nu al demetie is.... :n ze is trouwens ook geholpen...dus we weten niet meer wat we ermee moeten...ze gaat ook idd voor je zitten plassen en handdoeken zijn niet veilig, maar ook zeil gaat ze zo op zitten

ideëen???

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 13:26

:(:) arm ding.
Zou het kunnen misschien dat ze epilepsie heeft?
In zo een aanval kunnen ze ook alles laten lopen.
Daar zijn ook pillen voor die kunnen helpen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:30

Ik zou eens bloed laten trekken, kan best een medische oorzaak hebben. Die van ons kreeg in het begin ook last van "de gekke 5 minuten". Misschien wel blaasgruis ofzo, hebben veel katers last van, moeten ze toch ook veel plassen?
Wel lastig dat ie dat op jonge leeftijd al heeft.

Hihi quartel, bij ons hebben alle "kritische" deuren ronde klinken, zelfs als we de klink omhoog zetten kregen ze ze nog open :D

Van ons mochten ze de eerste jaren heel principieel niet op de slaapkamer, maar je krijgt het druk, weinig thuis... toen mochten ze dan in het weekend bij ons op slaapkamer, dat werd natuurlijk een ramp want die wilden door de weeks ook dus inderdaad springen tegen die deur... met ronde klink dus dat bleef aan de gang.... met die nagels :roll:
Dus toen mochten ze full time bij ons :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 13:45

:') mijn man wil ze er niet heel de nacht in hebben........
maar als hij nachtdienst draait......lig ik heerlijk tussen dat gesnor :D
soms komt mijn dochter er dan ook nog bij en houden we gewoon een familie picknick :+
Snoepjes voor de katten en dochterlief duikt dan nog even de kelderkast in :')

zou ook nog kunnen maar bij blaasgruis doen ze overal hele kleine plasjes, lijkt qua gedrag een beetje op een blaasontsteking geloof ik.
Ik heb vroeger zo een kater gehad die het dan weer een stuk beter deed op dieetvoer.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:56

:)* Ik heb ook een tijdje zo'n Feliway stekker na de verhuizing, dat hielp ook goed. Bedacht het net, kaartte het bij man aan, meteen besloten zo'n navulling te bestellen bij da. Kijken of dat helpt.

Misschien ook iets voor jou om te proberen lammelanne
http://www.feliway.com/nl

lammelanne

Re: demente kat........wat nu????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:23

onze kat is een geholpen poes!!! en het is geen epilepsie want dan zou ze niet kunnen racen...eerst noemden wij dat ook gekke 5 minute...maar het word steeds erger....bloed laten prikken zitten we nu wel aan te denken...en het ziijn geen kleine plasjes...eerst dachten we dat madame vond dat ze vuile kattenbak was, maar dat is echt niet zo!!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 19:26

Bij een epileptische aanval racen katten ook naar een plek om de aanval uit te zingen....vandaar dat ik daar aan moest denken.
Het is natuurlijk ook best lastig om vanachter de pc een kloppend beeld er bij te vormen.

Een keertje bloed laten prikken is misschien geen slecht idee.
Wie weet is het makkelijk oplosbaar......dat hoop ik tenminste wel voor je

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:05

Whoops niet goed gelezen :o B-)

Als poes niet al te moeilijk is bij DA zou ik haar daar snel laten testen, DA kan je vast vertellen welke kwalen gedrag van poes evt kunnen veroorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:08

maar TS, wat ga je nu nog doen?
meer kattenbakken ofzo? :o

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 10:22

Ik heb inmiddels een lelijk gat in mijn keukendeur :+
Daar kan ze door naar buiten en binnen zoals het haar uit komt (ook als wij niet thuis zijn)
Gelukkig snapt ze het maar het klepje hebben we er nog niet voor gedaan, kan ze er eerst even aan wennen.

Op de plek waar de schoenen stonden staat nu een kattenbak (we hebben nog steeds 2 kattenbakken)
Ze krijgt haar medicatie en heeft nu al 2 dagen niets meer in huis gedaan *\o/*
wel hebben we de deksels van de bakken af gehaald, die blijven er ook af.
Verder lijkt ze wat minder te slapen, ik zie haar wat vaker rondlopen en zich wassen etc.
Dit was volgens de DA ook te verwachten als reactie op de pillen.
De pillen openen de aders in het koppie zodat die beter kan functioneren.
Er is echter wel een minimale kans op een bloeding in het koppie maar zoald de DA zei:
Zo kan je ook niet verder en het risico op een bloeding is te verwaarlozen.......( dat hoop ik dan maar)

Dit lijkt voor nu de oplossing.
Ik weet niet voor hoelang dit de oplossing is of hoe het verder zal lopen.
Het is nu gewoon een zaak van de situatie bekijken zoals die op dat moment is denk ik.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:27

Felimazole krijgt mijn kat ook. Twee van die oranje pilletjes per dag.
Helaas ontzettend duur zijn ze.
In het begin kreeg ik altijd Strumazol, dat is wat mensen gebruiken met schildklierproblemen, en die waren helemaal niet duur.
Maar toen kwam Felimazole, speciaal voor dieren, dus toen mocht Strumazol helaas niet meer verkocht worden.

Toen mijn kat met medicijnen begon zat ze eerst ook veel te hoog met de schildklier waardes.
Maar na een paar maanden medicijnen zat ze weer veel te laag, en was ze zo slap dat ze geen kracht meer had in haar achterpoten.
Het schommelt altijd een beetje, daarom is het soms lastig de goede dosering te geven en te houden.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:39

Ben benieuwd wat de DA zegt. Zit zelf vanwege het vele eten aan schildklierproblemen te denken. Wat het plassen betreft kan het van alles zijn. Goed idee dus om de DA in te schakelen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:42

Mika11: je zou via Belgie kunnen proberen Strumazol te krijgen, daar is het nog wel te krijgen via DA ;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 10:43

mika11 schreef:
Felimazole krijgt mijn kat ook. Twee van die oranje pilletjes per dag.
Helaas ontzettend duur zijn ze.
In het begin kreeg ik altijd Strumazol, dat is wat mensen gebruiken met schildklierproblemen, en die waren helemaal niet duur.
Maar toen kwam Felimazole, speciaal voor dieren, dus toen mocht Strumazol helaas niet meer verkocht worden.

Toen mijn kat met medicijnen begon zat ze eerst ook veel te hoog met de schildklier waardes.
Maar na een paar maanden medicijnen zat ze weer veel te laag, en was ze zo slap dat ze geen kracht meer had in haar achterpoten.
Het schommelt altijd een beetje, daarom is het soms lastig de goede dosering te geven en te houden.

2 oranje pillen per dag????

die kleine oranje ronde pilletjes....felimazone?

ojee.....die van mij krijgt daar 1/4 per dag van........wat een verschil!!!

Maar poessie weegt dan ook nog maar 2,6 kg........botjes met wat vel er overheen getrokken.

Ik moet de rekening nog krijgen........wil het niet weten denk ik dan :o

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:45

Ik zou aan Felimazole ongeveer 55,- per maand kwijt zijn kan ik me herinneren. Maar ben dus in Belgie aan het shoppen gegaan, omdat ik sowieso al niet over wilde stappen, hij deed het er prima op en was al bejaard. Picasso krijgt ook een lage dosering, 1/2 pilletje per dag.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 10:49

en hoe kom je er dan aan vanuit België?
Als ik daar heen moet rijdena vanuit midden NL ben ik het aan benzine nog kwijt denk ik

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:54

Via de post ;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 10:55

ja ok.....maar kan je daar zo een DA bellen en het bestellen dan?
( ben van nature ook echt blond) :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:18

Of je moet aan strumazol moeten komen (voor mensen).
Heeft precies dezelfde werking, alleen het is zo dat het geen diergeneesmiddel is.
Maar het is stukken goedkoper.
Een zo'n busje felimazole kost iets van 42,00 euro.

Mijn kat was ook broodmager toen de schildklierproblemen begonnen terwijl ze heel veel at.
Ik heb al een paar keer verschillende doseringen moeten geven, omdat ze zo schommelde met de schildklier.
Nu doet ze het er goed op, en is ook weer een stuk dikker geworden (18 of 19 jaar is ze nu)
Hier een foto van een paar weken geleden:

http://i1111.photobucket.com/albums/h48 ... debank.jpg

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:23

Ik PB je ff quartel ;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 11:24

maar met zo een busje doe ik een eeuwigheid als ik maar 1/4 per dag moet geven........
Ik heb nu een potje gekregen die al open was......
DA had geen zin ze allemaal te gaan tellen en zei er 20 te rekenen.
Ik ben ze even gaan tellen en er zitter er 64 in :D

Ik had duurder verwacht maar gelukkig valt het dan nog enigsinds mee

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:42

Dus zo zal mijn kat eruit zien als ze 22 jaar oud wordt!
Als 2 druppels water die twee :)

Wat fijn dat je kat op medicatie nog even vooruit schijnt te kunnen.