Poes van 19 in laten slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:29

Op je eigen gevoel af blijven gaan!

Ik heb december 2009 een poes van 15 laten inslapen, 2 x hersenbloeding gehad, dement en neurologisch probleem (rondjes draaien en schreeuwen)

Ze bleef eten/naar de bak gaan dus geen probleem. Op een gegeven moment at ze niet meer en haar neurologische problemen werden erger, met haar koppie schudden, van de trap vallen en rondjes draaien. Op een ochtend werd ik wakker en toen lag ze tegen me aan (dat deed ze nooit) ik keek in haar holle ogen en wist het, ze was klaar, ik heb haar laten gaan.

De DA wilde nog van alles doen, AB geven, onder narcose gebit reinigen maar narcose durfde ik sowieso niet aan. Als ik het verstandelijk beredeneer had ik haar leven nog even kunnen rekken en heb ik daar nog weleens een beetje schuldgevoel over. Mijn gevoel zegt het is goed zo, het was geen katwaardig bestaan mee.

Heel veel sterkte met je beslissing!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:04

Bah wat zijn er toch een achterlijke bokkers op deze site. Schandalig. Trek je er aub niks van aan.
Jij doet wat jou het beste lijkt. Jij kent haar.

Ik vind het echt hele mooie foto's. Ze is een mooie poes!

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:15

Sterkte.
Ben benieuwd hoe het is gegaan. Hopelijk heb je er vrede mee.

Een goede baas is in mijn ogen ook in staat om het goede moment te kiezen dat het mooi geweest is....

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:17

Niks van aan trekken!Dat zijn van die zieligerds die bang zijn voor de confrontatie hier!Ik wou dat bij de mens de euthansie wet makkelijker werd.Ik ken mensne die hebben geleden :( ,maar het mocht niet want ze waren nog niet te ver heen :r .
Jij hebt een hele goede beslissing gemaakt.Je mag jezelf best een schouderklopje geven dat je de laaste maanden van dit dier een feest hebt gemaakt.Wees blij dat je haar hebt mogen liefhebben en dat ze nu rustig aan haar einde is gekomen in een zorgzaam huis.
Iemand zei het al liefhebben is ook loslaten maar het blijft moeilijk :(:) .

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:20

En dit diertje heeft een respectabele leeftijd bereikt...en ging waarschijnlijk niet uit zichzelf dood, omdat ze dacht dat ze al in de hemel was.... ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:25

Haarbal schreef:
:( :( :( En dan nog zijn er Bokkers die het nodig vinden pb's te sturen met "je laat oude mensen ook niet inslapen omdat ze incontinent zijn"! WOEST maakt me dat! Liever een dierwaardig bestaan en een dierwaardig einde, dan doordokteren tot het bittere eind!

Het zegt al genoeg dat mensen het niet hier openbaar neer durven zetten, zo'n domme reactie.
Meid trek je eigen plan.

IKbenEllen

Re: Poes van 19 in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:36

Wat erg dat je zulke gemene PB's krijgt... Geen verstand ;(

TS super dat je deze bejaarde dame uit het asiel gehaald hebt en nog zo'n fijne tijd bezorgd hebt. Ze is je zeker dankbaar :*
Heel veel sterkte :(:)

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 17:48

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties.

Nous is in de wachtkamer nog even uit de mand geweest, lekker op schoot. Er was een Berner Sennen maar daar trok ze zich niks van aan. De DA heeft haar helemaal bekeken en bevoeld, en was van mening dat ze lichamelijk nog jaaaren vooruit kon en dat de 19 jaar er niet aan af te zien was. Maar hij zei dat hij inderdaad niet wist hoe ze thuis was, en dat het mijn beslissing was. Dus ik heb uitgelegd dat ik het eerlijker voor het dier vond om er nu mee te stoppen, omdat ze geestelijk gewoon echt niet meer bij was.

Ze heeft een roesje gekregen, eerst is ze in haar mandje ingedut, maar toen we haar er uit haalden was ze nog iets bij. Dus liggend op tafel hebben de DA en ik haar nog lekker gekroeld en geaaid. Toen ze rustig sliep heeft ze een spuit in d'r nieren gekregen, en ik kon d'r lijfje op en neer zien gaan, ouwe taaie die ze was. De eerste spuit was niet voldoende, toen heeft hij haar direct in het hartje bijgespoten en toen was ze binnen een paar seconden weg. Al die tijd heb ik haar lekker geknuffeld en lief tegen d'r gepraat. Het was heel vredig allemaal. Toen ze weg was hebben we haar terug in d'r mandje gelegd en heb ik haar mee naar huis genomen. Ze staat nu in de keuken, met het luikje open zodat Abigail ook kan kijken/snuffelen als ze wil. Morgen krijgt ze een mooi plekje in de tuin.

Toen de DA zei dat ze lichamelijk nog jaren mee kon heb ik echt echt echt getwijfeld, en als mijn vader niet mee was had ik haar misschien zelfs nog wel weer mee naar huis genomen. Dus ja, het viel me echt zwaar, ook al had ik haar maar 4 maanden. Maar ik denk en hoop dat ik uiteindelijk de juiste beslissing genomen heb. Bah.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:52

Sta boven die pb's, Haarbal. Hoeveel van die mensen zouden werkelijk een incontinent huisdier hebben? Of gekozen hebben om zo'n oude kat uit het asiel te halen? De meeste katten van 10+ raken ze nauwelijks kwijt.

Ik weet uit ervaring welke impact een stinkend incontinent huisdier heeft (en ik zou er niet voor gekozen hebben, het overkwam mij). Ik heb veel respect voor wat je voor de oude dame hebt gedaan. Dat het je moeite kostte om de stap te zetten, is een goed teken, meis. Je hebt met liefde voor haar gezorgd! Sterkte, en nogmaals je hebt een goede beslissing genomen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:54

Het had misschien nog jaren geduurd voordat haar lijfje heet definitief op had gegeven, maar wat voor jaren zouden dat zijn geweest? Chapeau dat je Nous al die ellende bespaard hebt, hoe moeilijk het ook voor je was!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:55

Sterkte meis ;) Ook ik weet zeker dat je een goede beslissing hebt genomen. Lieve Nous... wie had nou gedacht dat ze nog 4 maanden mee zou gaan toen je dat miserabele hoopje uit het asiel haalde.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:00

sterkte en trek je niets aan van die mensen, als ik dement en op zou zijn, dan zou ik ook liever ingeslapen worden dan dat ik aan allerlei apparaten levend wordt gehouden.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:11

Sterkte. Je hebt haar een mooie laatste 4 maanden gegeven.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:59

Haarbal schreef:
:( :( :( En dan nog zijn er Bokkers die het nodig vinden pb's te sturen met "je laat oude mensen ook niet inslapen omdat ze incontinent zijn"! WOEST maakt me dat! Liever een dierwaardig bestaan en een dierwaardig einde, dan doordokteren tot het bittere eind!

:( gatver zeg!!!!
Er is maar 1 iemand die kan beslissen of het leven nog waardig is voor het dier.....en die ene persoon is toch altijd nog de eigenaar!!!
Inderdaad een artsenbezoek is niet meer dan een moment opname.
Mijn DA vond mijn hond ook nog fit genoeg.....dier was 14,5 jaar en op de scan was gebleken dat de helft van de milt, leven en nieren verteert waren door gezwellen....maar nee volgens de arts kon ze best nog een maandje lopen :(
Dus staar je niet blind op ieder woord van een arts he?

Het is vast een juiste keuze geweest.......anders zou het je keuze niet geweest zijn.
Mensen die anders beweren kletsen maar wat.......niet druk om maken, ze zijn het niet waard ;)

sterkte TS........en laat je niet van de wijs brengen hoor :(:)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:41

Tuurlijk had de kat nog een tijdje doorgekund. Maar dan wel met t risico dat je haar over een tijdje doodziek of wat dan ook had gevonden en bij jezelf had gedacht " had ik maar eerder"... Jij weet als beste hoe het met haar gesteld was en waar het dierwaardige bestaan voor haar ophield. Sterkte meid, je hebt een dappere beslissing genomen!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:53

Allereerst _/-\o_

Ik vind het echt zo goed dat je zo'n oud beestje nog een leuke laatste jaar hebt bezorgd. Heel veel mensen zouden niet een oudje meer uit het asiel halen.

Daardoor vind ik het nog onterechter dat men je pb's stuurt met van die afschuwelijke berichten. Dat jij je hart op de juiste plaats hebt mag duidelijk zijn.

Een oude kat is prima, maar als ze het echt niet meer op kan houden naar de kattenbak, dan was ik er ook meegestopt. Dit houdt meestal ook nierfalen in, en is voor een diertje ook genant. Want die weet ook wel dat ze naar de bak moet of iets dergelijks, katten zijn altijd enorm schone dieren. Daarbij is ook niet goed voor onze gezondheid.

Heel veel sterkte met je verlies. :(:)