Babynijn met gebroken voorpootje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

Re: Babynijn met gebroken voorpootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:12

idd jol heeft geen slechte dag ;) ben het voor de volle 300% mee eens :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:15

*verwijderd*

Beetje vreemd dat je sorry zegt terwijl je er eigenlijk niks van meent :n
Ik vind het inderdaad geen noodgeval, komt ie echt wel weer overheen hoor. Als ie er last van heeft kan hij gewoon gaan liggen. Ik heb nergens gezegd dat ie geen pijn heeft, dat zal die zeker wel hebben, maar als ze hele erge pijn hebben eten ze niet meer nee.
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 07-08-11 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Crazy_boon

Ik bedoel absoluut ook niet dat ze NIET, naar het DA moet.

Maar uit mijn ervaring kan tot het ochtend wel wachten, als het geen Open breuk is.

saskiakefie

lovemario schreef:
idd jol heeft geen slechte dag ;) ben het voor de volle 300% mee eens :j

Dat weten we meid, nog iets nuttigs te melden?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:16

Ik kom wel een beetje bot over... maar dat is puur omdat ik dit echt niet kan beseffen..
Een dier bewust laten lijden... dat vind ik niets met hart voor dieren te maken hebben....

Vandaar mijn reacties...

saskiakefie schreef:
Nee jij schiet ze het liefst door de kop, ieder zo z'n hobby....
.

Joh Sas, doe eens normaal. En hou eens heel erg rap je gore opmerkingen voor je.
Ik schiet helemaal niets door de kop.... En als er wel iets '' door de kop wordt geschoten '' is dat om lijden te besparen.
Oh ennuh... geen konijnen hoor ;) ;)

Kan mij niet voorstellen dat een botbreuk weinig zeer doet..
Nogmaals : elk dier eet om te overleven.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 07-08-11 22:18, in het totaal 2 keer bewerkt

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:16

saskiakefie schreef:
Beetje vreemd dat je sorry zegt terwijl je er eigenlijk niks van meent :n
Ik vind het inderdaad geen noodgeval, komt ie echt wel weer overheen hoor. Als ie er last van heeft kan hij gewoon gaan liggen. Ik heb nergens gezegd dat ie geen pijn heeft, dat zal die zeker wel hebben, maar als ze hele erge pijn hebben eten ze niet meer nee.

dat slaat echt werkelijk nergens op!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:17

Joh laat d'r... is haar manier om d'r irritatie te uiten..

Ik kan wel wat hebben...als ik maar beter weet LM ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:18

Zo we zitten weer gezellig op Bokt, wat een gezellige sfeer!
Ik snap TS dat ze niet naar die dierenarts gaat. Ik zit met mijn konijnen bij een dierenarts die ong. 6 km van huis is, terwijl er ook een dierenarts op 10 minuten loopafstand zit. Door die dierenarts is mijn konijn overleden, ik weet bijna zeker dat het om baarmoedertumoren ging terwijl de dierenarts het afdeed als zijnde 'gezwollen tepels'. Nu ken ik ook een ander konijn die zogenaamd een hernia in de rug heeft - iets wat volgens de konijnkundige dierenarts bijna nooit voorkomt bij konijnen - maar wat dus zeer waarschijnlijk E.C. is.
En dan zou je wel met je konijn met een gebroken poot naar diezelfde dierenarts moeten? Nou sorry, maar dan wacht ik liever tot maandag zoals TS. Er zullen nog wel meer dierenartsen in de buurt zitten, maar voor hetzelfde geld heeft TS geen vervoer om naar die dierenarts te komen.
Het is nu trouwens zondagavond, dus morgenochtend is het konijn alweer aan de beurt.
Ook al is die poot gebroken dan kan het konijn echt wel wachten. Die botten zijn niet binnen 1 dag aan elkaar gegroeit, zo snel gaat dat niet.
Ik vind het knap dat mensen kunnen zeggen dat het konijn pijn heeft, niemand kan in dat diertje zijn hoofd kijken. Als die echt ontzettend veel pijn heeft dan voelt die zich ook niet goed genoeg om te eten. Het konijn ontlast het pootje trouwens, waardoor die dus ook niets voelt omdat die er niet op staat.

TS, ik heb een konijn gekend die drie pootjes had, dus in het ergste geval kunnen ze het voorpootje misschien nog amputeren? Daar kunnen ze prima mee leven, dat konijntje sprong gewoon over een hek van 1 meter heen. Het scheelt ook dat dit konijn nog jong is dus dan kan die er ook goed aan wennen.

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:19

In een paardenslachterij komen naar mijn weten geen konijnen, dus jolliegirl zou ze niet in de kop schieten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:19

Waar gore opmerkingen? Ik vind dat je daar pas luchtig over praat in je profiel maargoed... Dat is offtopic.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:20

saskiakefie schreef:
Waar gore opmerkingen? Ik vind dat je daar pas luchtig over praat in je profiel maargoed... Dat is offtopic.

Grapjas... Je moest eens weten wat zulk werk emotioneel met je doet...
Daar heb je een hart voor nodig... hart voor dieren... dieren niet laten lijden... maar een snel einde bezorgen..

Gelukkig is het niet mijn taak om ze te schieten.
Dus die gore opmerking kan je voor je houden :

saskiakefie schreef:
.

Ik schiet niet, en het is ook geen hobby...

damesschoen schreef:
In een paardenslachterij komen naar mijn weten geen konijnen, dus jolliegirl zou ze niet in de kop schieten

_O-
Sorry hoor

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:21

toen ik mijn sleutelbeen op 2 plekken gebroken had, heb ik ook gegeten hoor..

en de opmerking; ik vind het knap at mensen kunnen zeggen dat het konijn pijn heeft, niemand kan in dat diertje zijn hoofd kijken.

het lijkt me vrij logisch dat als je iets breekt je aardig wat pijn moet hebben..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:22

Lijkt mij ook dat je zeer hebt als je iets breekt.

Ik hoop gewoon dat de TS nog naar een DA is gegaan.... en dat het konijntje geholpen is...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:24

Ligt eraan lovemario. Zo heb ik een keer mijn arm gebroken, wat ik zelf amper voelde. Ik had meer last van een gekneusde rib dan een gebroken arm. Dus ja, dan vind ik het erg knap dat je dat kunt zeggen.
Dat is niet zo logisch naar mijn mening... en een konijn die echt pijn heeft, dus niet een klein beetje pijn, maar echt veel pijn heeft die eet niet.
Zodra konijnen pijn voelen geven ze al snel op en willen ze nog liever dood en eten dan niet meer. Dit kleintje huppelt gewoon verder...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:25

sunny_l0ve schreef:
Zo we zitten weer gezellig op Bokt, wat een gezellige sfeer!
Ik snap TS dat ze niet naar die dierenarts gaat. Ik zit met mijn konijnen bij een dierenarts die ong. 6 km van huis is, terwijl er ook een dierenarts op 10 minuten loopafstand zit. Door die dierenarts is mijn konijn overleden, ik weet bijna zeker dat het om baarmoedertumoren ging terwijl de dierenarts het afdeed als zijnde 'gezwollen tepels'. Nu ken ik ook een ander konijn die zogenaamd een hernia in de rug heeft - iets wat volgens de konijnkundige dierenarts bijna nooit voorkomt bij konijnen - maar wat dus zeer waarschijnlijk E.C. is.
En dan zou je wel met je konijn met een gebroken poot naar diezelfde dierenarts moeten? Nou sorry, maar dan wacht ik liever tot maandag zoals TS. Er zullen nog wel meer dierenartsen in de buurt zitten, maar voor hetzelfde geld heeft TS geen vervoer om naar die dierenarts te komen.
Het is nu trouwens zondagavond, dus morgenochtend is het konijn alweer aan de beurt.
Ook al is die poot gebroken dan kan het konijn echt wel wachten. Die botten zijn niet binnen 1 dag aan elkaar gegroeit, zo snel gaat dat niet.
Ik vind het knap dat mensen kunnen zeggen dat het konijn pijn heeft, niemand kan in dat diertje zijn hoofd kijken. Als die echt ontzettend veel pijn heeft dan voelt die zich ook niet goed genoeg om te eten. Het konijn ontlast het pootje trouwens, waardoor die dus ook niets voelt omdat die er niet op staat.

TS, ik heb een konijn gekend die drie pootjes had, dus in het ergste geval kunnen ze het voorpootje misschien nog amputeren? Daar kunnen ze prima mee leven, dat konijntje sprong gewoon over een hek van 1 meter heen. Het scheelt ook dat dit konijn nog jong is dus dan kan die er ook goed aan wennen.

Meen je dat nou? Oei dat vind ik echt niet konijnwaardig, maargoed als ze nog jong zijn.. oke dan kan je het overwegen, maar anders vind ik echt zielig voor een prooidier..

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:26

Dat snap ik even niet saskiakefie. een konijn met 3 poten vind jij niet konijnwaardig, maar wachten met naar de dierenarts gaan als je denkt dat een konijn een gebroken poot heeft weer wel? want zo kom jij wel over

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:27

Oke misschien ben ik wat te grof geweest in mijn eerste reacties...

Maar laat duidelijk zijn dat ik pijn/lijden bij een dier niet accepteer...
Ze hoeven echt niet meteen dood, absoluut niet, maar bied ze wel medische zorg aan.
Zeker bij breuken... verleen gewoon direct zorg... je hoeft echt niet binnen 5 minuten bij een DA te zijn... maar ga geen 12/15 uur wachten...... dat vind ik gewoon niet dierwaardig...
Of het nou een konijn is of een hond....

IK kan daar niet tegen... dieren die pijn hebben....
Daar ben ik héél zwak mee!

Ben erg benieuwd wat de TS gedaan heeft, en of er iets aan gedaan kan worden...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:28

damesschoen schreef:
Dat snap ik even niet saskiakefie. een konijn met 3 poten vind jij niet konijnwaardig, maar wachten met naar de dierenarts gaan als je denkt dat een konijn een gebroken poot heeft weer wel? want zo kom jij wel over

wel als het even niet anders kan.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:28

Mijn konijn heeft het goed gedaan op 3 benen, het duurde weken voor mijn konijn het door had dat hij terug volledig op zijn 4de poot kon steunen.

Maar dan een wild konijn zou ik ook niet terug in het wild zetten met 3 benen, dat zou fastfood zijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:29

ik had het diertje gewoon gelijk in laten slapen :j

annepaardoes

saskiakefie schreef:

Deze opmerking is vere weg van gepast :n

Dames (en heren als ik die over het hoofd heb gezien) laten we het netjes en ontopic houden.

Jolliegirl

En saskiakefie, ik zou het heel fijn vinden als jij je woorden terugneemt...

Want dieren doodmaken is géén hobby, van niemand niet... zelfs niet van een debiel...
Vind het heel erg dat jij dit zo durft te verwoorden en dit een hobby durft te noemen. En ik ben niet de enigste die dit vind.

Ik val jou niet aan, dus hoef je mij ook niet aan te vallen denk ik zo??

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:30

saskiakefie schreef:
damesschoen schreef:

wel als het even niet anders kan.

Er zijn altijd meerdere artsen in de omgeving, dus het kan altijd anders. Als het snachts gebeurd dan snap ik dat je tot de volgende ochtend wacht, maar als je het eerder op de dag al ontdekt, dan ga je toch niet meer wachten tot de volgende dag?

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:30

Ik heb nog niet zolang geleden een wild babykonijn gehad, die had een gebroken achterpootje, (stond ook erg scheef) dierenarts heeft hem gespalkt met een naaldendopje en gaasjes en een zorgvuldig geknipt klein verbandje, goed vast gezet met wat tape. Is op de ab en pijnstilling gegaan en was echt heel snel weer vastgegroeid. Dus gelukkig weer terug kunnen zetten in het wild. Wou hem/haar nog niet in laten slapen omdat hij alles nog deed, drinken, eten, was levendig etc en verder heel gezond. En gelukkig maar achteraf :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:33

jeetje wat kunnen sommige hier respectloos reageren.

Ik vindt dit een absoluut noodgeval en als je een beetje met je dieren begaan bent dan open je geen topic maar bel je een dierenarts of haalt het uit zijn lijden.