Kat naar het asiel brengen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:26

daffodil schreef:
Heb je enig idee Morrie hoe een asiel te werk gaat? Geloof het niet als ik je posten zo lees.....jammer is dat want zo komen er rare verhalen de wereld in. Wat dacht je van iemand die zijn kat komt brengen omdat de kinderen allergisch zijn? Wordt die ook weggestuurd? Of die bejaarde die naar een verzorgingstehuis moet en de kat of hond niet mee mag nemen? Wordt die ook weggestuurd?

Je praat echt nonsens!

Die mensen worden niet zomaar weggestuurd, maar komen wel op een wachtlijst te staan, zeker in de drukke zomerperiode. Wanneer je met de kat van een ander komt om die in het asiel te laten plaatsen kun je het helemaal wel vergeten, dat is namelijk diefstal. De enige manier om deze kat in het asiel te krijgen is idd door het zo te spelen als de TS in gedachten heeft.

Marjo

Re: Kat naar het asiel brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:33

Blijkbaar weet jij níets van asiels af Kikka, jammer. Ik heb stage gelopen. Zodra er een kat binnenkomt, word hiervoor een plekje gezocht. Zit het asiel vol, word er verder gezocht.

Wat denk je, dat ze een kat van de straat op een wachtlijst gaan zetten?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:46

Marjoow schreef:
Blijkbaar weet jij níets van asiels af Kikka, jammer. Ik heb stage gelopen. Zodra er een kat binnenkomt, word hiervoor een plekje gezocht. Zit het asiel vol, word er verder gezocht.

Je vergeet even dat het geen straatkat is maar dat hij een baas heeft. Mischien komt er wel iemand om te voeren die TS niet ziet?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:49

Wilawander schreef:
Marjoow schreef:

Je vergeet even dat het geen straatkat is maar dat hij een baas heeft. Mischien komt er wel iemand om te voeren die TS niet ziet?

Dan nog, worden ze niet zomaar teruggestuurd ;)
En ik denk dat je deze kat als straatkat kan beschouwen, aangezien hij geen plekje heeft om naar binnen te gaan.

Zeker als je met het verhaal aankomt dat je hem hebt gevonden ;) Is misschien een leugen, maar wel een om bestwil.

Ze heeft al eerder gezegd dat anderen uit de buurt voeren, en dat ook buren niemand zien toch ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:50

Wat sneu toch voor die kat. Nu met dit weer gaat het nog wel met wat eten van de buren maar als het straks weer winter is en hij nergens een warm plekje kan vinden is dat wel diep triest,
Dit zie ik gewoon als een zwerfkat, als hij dood gaat zullen de zogenaamde eigenaren hem niet eens missen, :n en hij is heel lief zeg je dus zou denk ik ook voor het asiel kiezen, misschien is die kat daar juist wel heel blij mee om eens wel die aandacht en een warm nest te krijgen.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 10:42

Bedankt voor alle reacties! Heb inmiddels ook goede pb's gehad met opties! Dank!

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:28

misschien nog een optie om nogmaals het gesprek aan te gaan, dit maal met de mededeling dat ze het risico lopen dat iemand hem anders binnenkort naar het asiel zou kunnen brengen en ze dan meer kosten hebben dan dat ze nu de zorg op zich nemen?

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:05

moeilijk en wat een dilemma. mijn eerste reactie was ook, niet mee bemoeien, als is het nog zo goed bedoeldt en beter voor het welzijn van de kat. ik zou mij dr dus persoonlijk niet in mengen, maar wel een gesprekje aangaan als ze weer thuis zijn wat hun idee is over het verzorgen van hun kat, en dat jij het wel heel erg begrotelijk vind zoals het er nu toe gaat.
ben benieuwd wat je uiteindeleik gaat doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 14:10

een rottige situatie...
maar je kúnt die kat niet wegbrengen, sorry hoor! dat is gwn diefstal... :=
ik zou de kat nu goed verzorgen, en dan met de eigenaren overleggen om 'm weg te brengen, of iets anders....

vaak herhalen(met de buurvrouw praten),
niet meer stoppen met 'zeuren'. :+

Veel succes :)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:16

En wat heb je gedaan??

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:53

hier ben ik ook erg nieuwsgierig na :)