Kosten sterilisatie hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Kosten sterilisatie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:46

Ik ben ook dominanter dan mijn broer (maar hij was er eerst.. is gewoon mijn karakter..) :')

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:22

IMJ schreef:
Ik ben ook dominanter dan mijn broer (maar hij was er eerst.. is gewoon mijn karakter..) :')

_O-

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:08

Wij hebben onze teef ook jaren gewoon open laten rondlopen. Haar loopsheden waren goed te handelen, geen onderbroekjesgedoe en geen vervelende reuen in de buurt vermits mevrouw er nooit iets van wilde weten.
We hadden heel in het begin wel eens aan de DA gevraagd hoeveel een sterilisatie zou kosten en geloof dat het toen iets van 150€ zou zijn. Moeder vond het toen niet nodig.

Tot de hond 7 jaar oud was en we haar in spoed moesten laten opereren vanwege een fikse baarmoederontsteking en ondertussen had ze ook al melkkliertumoren (goedaardig bleek achteraf). Operatie kostte toen 400€ en hond is er goed van onder de voeten geweest.`
Wij hebben na die operatie geen nadelen bij onze hond gezien. Geen incontinentie, geen gedragsverandering en ze is niet dikker geworden. De melkkliertumoren zijn ondertussen teruggekomen maar zolang die dingen niet verontrustend groeien of vermeerderen laten we het zo. Een hond van 12 jaar leggen we niet meer 'zomaar' op tafel.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:24

Binnenkort komt krijgen we hier een nieuwe hond ( via rockwitch hier op bokt). Jenny komt uit Turkije en is 1 -1.5 jaar en heeft een nest van 10 puppy's. Om te voorkomen dat dit ooit nog gebeurt gaat ze bij mij gesterilliseerd worden.
Bovendien zijn wij hier een teef kwijt geraakt aan kanker. Haar hele baarmoeder, melkklieren enz zaten vol kanker. Ik werd s'morgens wakker en ze had een gezwel aan haar vagina hangen. Dat was dus de kanker.
Nooit iets aan die hond gemerkt etc. Die dag is ze ook ingeslapen.
Dus om dit te voorkomen en omdat de stichting me gevraagd heeft haar te laten sterilliseren, laat ik haar inderdaad sterilliseren.
Wat de kosten zijn heb ik echter nog geen idee van.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:42

ik heb laatst hier een rottweilerteef laten steriliseren van ong 40 kilo en was 250 euro kwijt..

de andere teven die ik gehad heb en gesteriliseerd zijn waren nog in gulden tijd,dus daar heb je niet zoveel aan.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:17

Ik zou voor mijn teef Amstaff ongeveer 23 kilo (Is maar een ieniemienie :D) rond de 300 kwijt zijn incl medicatie. Heb ondertussen wel een verzekering voor haar afgesloten via de kruidvat. Incl crematie en sterilisatie enz. 20 euro kost me dat per maand en kan haar direct laten helpen en je zit zo nergens aan vast. Je schiet het eerst voor en declareert het dan. Wel elke keer 35 euro eigen risico. Hier tenminste.
Misschien heb je daar wat aan?