KVV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Re: KVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 14:21

Oooh okee, dan begin ik het geloof ik een beetje te snappen. Ik denk dat ik morgen wat lotgering ga proberen. Als het goed is zit er hier een winkeltje in de buurt die het verkoopt. De verzendprijzen van lupa vind ik erg duur, en die is verder ook nergens te krijgen.

Chubby, wat voor KVV voer jij ook al weer?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:22

Als ik KVV voer is het Tinlo en af en toe Naturis.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:42

bij kvv hoef je geen 5 verschillende diersoorten te voeren omdat het kompleet is,die verschillende diersoorten voeren bij kvv is echt helemaal nieuw en nieuw verzonnen door de vleesvoer liefhebbers tegenwoordig..

daar bij nrv/barf voeren er niet uitgegaan wordt van 1 diersoort voeren,dus niet bv alleen maar konijn omdat dat te eenzijdig zou zijn,is er voor de gemakkelijkheid nu ook van gemaakt ( verzonnen) dat als je kvv voert dat je dan ook 5 verschillende soorten diersoorten moet voeren...

ik doe dat dus niet..al 29 jaar niet,ze krijgen best weleens kip of eend ( maar dan een karkas ofzo) maar voor de rest eten ze kvv gemaakt van rund...

en als jij je prettig voelt met kvv met groente erin,dan neem je die toch?

of je geeft zelf wat groente erbij...niet te moeilijk over doen :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:54

kimmie261 schreef:
daar bij nrv/barf voeren er niet uitgegaan wordt van 1 diersoort voeren,dus niet bv alleen maar konijn omdat dat te eenzijdig zou zijn,is er voor de gemakkelijkheid nu ook van gemaakt ( verzonnen) dat als je kvv voert dat je dan ook 5 verschillende soorten diersoorten moet voeren...

Tinlo bijvoorbeeld is puur vlees van 1 diersoort zonder toevoegingen, dus daar geldt -net als bij andere dergelijke KVV's- wel degelijk dat je meer smaakjes moet voeren.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:03

ik geloof dat ze tegenwoordig inderdaad een verschil maken tussen een kvv met premix en kvv's zonder toevoegingen..

de premix zorgt ervoor dat een kvv kompleet is,en zonder die premix zou een kvv dus niet kompleet zijn,en zou je meerdere diersoorten moeten voeren...

ik weet van lotgering dat deze geen premix toevoegd,maar zegt zijn vlees is zo samengesteld dat premix niet nodig is..

maar goed dan zou je dus inderdad alleen rund voeren,en dat in een 70-15-15 percentage...

heel vroeger waren er geen kvv's,toen voerde je vlees,en voegde je zelf een schep premix toe...en die premix zag eruit als een beetje brinta...er waren toen geen percentages waar je je aan hield,maar de hond at wel elke dag wat anders ( bv zakje kopvlees,zakje pens,zakje rundvlees,zakje hart enz)

bot werd er ook niet gevoerd,denk dat calcium dan ook in die premix verwerkt zat.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 16:39

Bij lotgering staat er inderdaad dat het compleet is mits je verschillende diersoorten voert (volgens die voerwijzer link). Opzich vind ik dat geen probleem, om verschillende smaken te kopen, maar het is zo jammer dat ze dan geen combipaket hebben met verschillende smaken. Zo zit je al snel met 40 kilo vlees, om maar wat verschillende smaken te hebben.

Het verkoop van AHV zit helaas niet bij ons in de buurt, dat zag er namelijk ook wel intressant uit.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:42

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:39

Ik voer ook Lotgering. Bevalt mij en vooral de honden heel erg goed.
Ik heb een speciale vriezer voor het hondenvoer en koop lotgering met 70 kilo tegelijkertijd :)

Hiervoor voerde ik smuldier. Ook prima voer al bevalt lotgering beter :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 22:50

Moet ze alleen dan even een mail sturen met de vraag hoeveel er dan in de krat zit. Want dat staat er helaas niet bij.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:36

altijd 18 kilo ( 36 pakketten) :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 23:45

Dat word dan wel ineens een stuk duurder. Ik zou een kilo per dag moeten gaan voeren. Dan doe ik 2 weken met 18 kilo, wat dan uit komt op 32 euro.
Ik had berekend dat het goedkoper was dan brok? Dan heb ik toch iets niet helemaal goed gedaan geloof ik :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:49

kilo per dag voor 1 hond??

of zet je ze alle 3 op kvv?

die pakketten komen uit op 1,77 de kilo en dat is echt goedkope kvv,en ik weet niet of je kwalitatief( vergelijkbare) goede brok kan voeren voor 1,77 de kilo?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 00:00

Neeeeee, dan gaan ze natuurlijk wel alle 3 over op KVV :D
Niet voor 1.77 de kilo, maar wel voor 2.60. Met een zak van 15 kilo redden we het een maand.
Ze kregen allemaal zo rond de 100 gram brokken, en dus nu het dubbelen van KVV, waardoor je kilo prijs natuurlijk ook verdubbeld.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:06

ja met 3 honden zou je dus ongeveer 53 euro de maand kwijt zijn als je ze op lotgering zet,mits je echt die kilo per dag zou voeren...

ik weet niet wat een zak brokken van 15 kilo kost?

laat ik uitga van een brok wat een hoog vlees percentage heeft en wat een kwalitatief goede brok is,bv orijen,die is voor 13,5 kilo bijna 70 euro (5 euro de kilo,dus 1,5 kilo erbij is 77 euro)

ik persoonlijk vind 53 euro voor 3 honden in de maand niet duur...en dan voer je echt vers vlees :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:18

als je goedkope kvv wil voeren ben je met smuldier het goedkoopste uit,die is 1,48 de kilo,en dat maakt per maand 45 euro om een kilo per dag te voeren :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:28

En je krijgt wellicht minder DA rekeningen ervoor ;-) tanden gaan beter.
Nee, vind kvv zeker niet duur... Denk dat je het ook een beetje moet vergelijken qua prijzen van brok = fastfood kvv=gezond gemaakte maaltijd.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:29

En ik voer hier bijna een kilo de dag met 2 hondjes en betaal €1,85 de kilo..
En heb dat er zeker voor over als ik zie hoe goed ze het erop doen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 09:58

Kimmie, ze hebben op Dog lovers gold gezeten voor een jaar. Waren 40 euro kwijt voor een zak brokken en deden er ongeveer n maand mee.

Kan je KVV ook afwisselen? Dat ze zeg maar de ene dag smuldier en de andere dag lotgering krijgen? Want dan zou dat natuurlijk ook nog een idee zijn. Heb namelijk geen idee hoeveel de lotgering hier in de winkel kost.
En ben al druk aan het zoeken voor een 2e vriezer, maar tot die tijd wordt het krap.

@Wendy_koman: Haha de hoop op lage DA rekeningen heb ik niet, zelfs niet op KVV. De jongste is 11, de oudste 12. De oudste heeft nooit echt wat, alleen als ze wat heeft, komt het niet door 't voer :D Krijgen bij ons al, ik denk, 2 jaar bijna dagelijks een flinke kauwkluif (runderkop e.d.) voor de tanden.
De labrador zit vol met artrose e.d., wat niet minder gaat worden door KVV :) . Dus de DA blijft komen hoor, maar dat vind ik helemaal niet erg!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:05

ja hoor je kan afwisselen,en je kan ook bv een dag alleen kip geven,of kippenekken oid,of en dag alleen pens,beetje barfdagen tussendoor doen enz...

je hoeft je niet aan 1 merk te houden...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:08

Nikki__ schreef:
De labrador zit vol met artrose e.d., wat niet minder gaat worden door KVV :)

Wie weet word je nog verrast ;) Onze hond van bijna 13 liep een paar jaar terug ook standaard kreupel ivm artrose. Mocht de dierenarts altijd bellen op ergere dagen voor een pijnstiller. Tot ze overging op vlees. Ze gaat nu zelfs af en toe weer mee met de baas als hij gaat hardlopen (dan loopt ze de warming up mee ;) ) Zeker die ouwetjes moet je eens per week a 2 weken verwennen met een strot, vól met chondroitine en serieus: wondertjes!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 10:36

kimmie261 schreef:
ja hoor je kan afwisselen,en je kan ook bv een dag alleen kip geven,of kippenekken oid,of en dag alleen pens,beetje barfdagen tussendoor doen enz...

je hoeft je niet aan 1 merk te houden...

Dat is wel erg fijn!
Echte barfdagen zal hier niet gaan, ivm de extreme baknijd van een van de dames. De runderkophuiden en bullenpezen gaan nu goed, omdat ze eraan gewent is. Echt verse stukken vlees gaat bij haar niet werken. Wordt ze veel te fanatiek mee.

Ik ga straks op pad, op zoek naar smuldier en lotgering, en dan maar even kijken hoe of wat.
Neem aan dat ik van de smuldier dan wel de compleet versies moet doen?

@ Chubby; het zal me benieuwen, ik heb daar niet echt veel vertrouwen in. :D Ze zit op 100 mg pijnstilling per dag om kreupelvrij te lopen. Naast de artrose is er ook nog een hernia én een knie die echt bomvol artorse zit door de operatie.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:41

ja smuldier de compleet versies :j

en je kan best een keer smuldier pens geven of smuldier kip...als je maar zo'n 4 dagen per week compleet voert...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:45

Mijn jack russeltje krijgt Smuldier Compleet de glutenvrije variant (toevalllig moet ik ook gv eten ha ha). Om af te wisselen krijgt ze 1 x per week Smuldier Compleet Pens en 1x per week Smuldier Kip (enkelvoudig). Daarnaast krijgt ze in het weekend tussen de middag een half blokje tonijn of andere visfilet. Deze deelt ze dan met de kat want die doet een moord voor vis.

Mijn kat lust helaas geen Smuldier maar misschien ga ik voor haar ook wel eens op zoek naar een KVV. Hier in de buurt kan ik daar niets van vinden. In de dierenwinkels hier heb je alleen Rodi, Prins en Runner helaas.

Voor de hond heb ik ook wel Prins burgers liggen en heb wel eens Runner geprobeerd (die hebben handige kleine blokjes handig voor kleine honden en meer smaken/diersoorten) maar vind dat toch wel duur en ze vind ze raar genoeg minder lekker. Rodi lust madam helemaal niet. Ook merkte ik heel erg als ik teveel met de merken afwisselde ze een moeilijke eter was en ze gewoon stopte met eten. Nu gewoon alleen Smuldier eet ze goed.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:50

nu zat ik net even op de DLG site te kijken bij ingredienten en wat me dan opvalt:

Kippenvet
Goede bron van dierlijke vetten. Rijk aan Omega 6 vetzuur. Zeer bevorderend voor een goede conditie van de huid en vacht.

Zalmolie
Een uitstekende leverancier van gezondheidsbevorderende Omega 3 & 6 vetzuren. Zeer goed ingredient om huid- en vachtproblemen te voorkomen

Lijnzaad
Bevorderd een goede conditie van de huid en vacht en versterkt het immuun systeem

Yucca Schidigera
Heilzaam plantaardig ingrediënt van natuurlijke oorsprong tegen huidklachten en infecties van de huid. Werd vroeger door de indianen gebruikt tegen een scala van huidproblemen.

Pepermunt
Recente Universiteit studies hebben aangetoond dat Pepermunt natuurlijke eigenschappen heeft om huidinfecties te onderdrukken.

%) mijn hemel,wat stoppen ze allemaal in die brok om een goede huid te behouden en geen huidinfecties te hoeven krijgen...

hoe zou een hond eruit zien als deze ingredienten níet in een brok verwerkt worden... -O-

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 16:20

Haha nou hier werkt het in ieder geval niet, vandaar dat we dus over stappen.
Helaas was de winkel die lotgering verkoopt vandaag gesloten. Hebben nu voor drie dagen smuldier compleet en een dag smuldier Hart. Geen idee wat ze er van vinden, we zullen het vanavond zien :D
Heb trouwens waarschijnlijk ook een vriezer :D Vrienden willen er van af, en wij zijn hard opzoek!