papagroom schreef:Wilawander schreef:Beter een gevaarlijke hond op straat in kundige handen als een onkundig persoon die niet weet wat diegene aan het touw heeft want dat gaat verder mis.
Maar wat is in jou ogen een gevaarlijke hond?
Veel dingen gebeuren nou eenmaal door eigenaren die geen hondenkennis hebben, signalen missen, verkeerd hondenras uitzoeken enz.
Een gevaarlijke hond is een hond die aleens uitgehaald heeft of dit doet als hij de kans krijgt......
Voorbeeldje:onze tweeling van 6,looptmet hun hondje (de goeig heid zelve) in een losloop gebied....ze zijn dus niet beter gewend dan een hond is een vriend....en worden vervolgens gegrepen door een of andere mastief oid...ras doet niet terzake...en dat wordt vervolgens af gedaan met de woorden.....zehebben de signalen van mijn hond niet goed begrepen.....bull oliebol toch???
dit voorbeeld is overigens fiktief ik heb ook niets tegen bepaalde rassen maar probeer gewoon een discussie op gang te brengen.
Vind het geen goed voorbeeld, 6 jarige horen niet alleen te lopen met een hond, ook al is het een goedzak.[/quote]
In mijn ogen moet een kind gewoon opt strant met zn eigen hondje kunnen spelen.

Ik mag dus niet met mijn dobermanns gaan wandelen omdat ze een gevaar lijken voor anderen?
(al krijg je minder grote gaten van een chihuahua dan van een Sint Bernard)