Kunnen jullie het? Dier uit zijn lijden verlossen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:56

Leedebee schreef:
Vreselijk!
Ik ben niet zo'n held! Vroeger ben ik zelfs eens met een vlinder naar de dierenarts ben geweest, omdat zn voelsprieten aan elkaar geplakt zaten nadat we m "gered" hadden uit een spinnenweb ... Laat ik het zo zeggen: Ik ben nog niet heel veel veranderd! haha! (maar wel realistischer wat betreft de overlevingskansen)

Jaren terug stond het paard van een vriendin kuikentjes plat te stampen! Toen had ik 3 half dode / kapotte kuikens in mn handen en wist me geen raad! Ik heb ze bij elkaar op de grond gelegd, nog even sorry gezegd, de andere kant op gekeken en een hele grote grindtegel op ze laten vallen! Ik vond het zoooo erg, maar wist ook dat die kuikens, waar de ingewanden al half uit lagen, nog heel lang zouden lijden...

De "nek omdraaien" zou ik niet kunnen! Dan ben ik bang dat het niet goed gaat en dan wordt het alleen maar erger!

Wahaha hoe herkenbaar…wij kwamen met rijden een klein haasje tegen in de berm z’n achterkant was verlamt waarschijnlijk aangereden of iets dergelijks. Me vader heeft toen een bermpaaltje gepakt en de haas achter z’n oren geslagen. Zo ook een kat gezien die werd aangereden door een vrachtwagen oh vergeet het nooit weer zag het gewoon gebeuren en die stuiptrekkingen bah ben toen naar me vader gerend en die had een schop gepakt en hem afgemaakt. Oh ik zou dat echt niet kunnen maar blij dat me vader het kon.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:56

Oei ik zou dat ook niet kunnen hoor.
Nu ik de ervaringen lees van sommige krijg ik al knikkende knieen.
Laat staan dat ik het zelf moet doen, nee echt niet.
Ik vraag het dan wel aan iemand anders :o

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:03

net als hier boven staat getypt,ik kan ook nog geen muis doodslaan,en geloof mij die kom je vaak tegen op een boerderij.
laatst waren er wat kippen ziek,en moesten afgemaakt worden,dus mijn vriend heeft ze de nek om gedraaid,maar daar wil ik niet bij zijn,en ze mogen mij pas weer roepen als ze zijn begraven.
ook de hond heeft vorig jaar een spuitje gehad(ouderdom)ik was 3 dagen helemaal van slag.
ik heb ook jonge katjes,was niet de bedoeling,maarja,er waren mensen die wilden mij wel even helpen met verdrinken,ja ECHT NIET.dan maar wat meer katten maar er wordt bij mij niks dood gemaakt,en als het is om hun uit hun lijden te verlossen,dan ga ik wel naar een dierenarts.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:09

Ibbel schreef:
Persoonlijk zou ik dit kleine katje in een emmer lauw water hebben ondergedompeld. Alles wat wat groter is maar wel nog in een emmer water past trouwens, dus ook ten dode opgeschreven vogels, haasjes en jonge konijnen.
Als ik lees dat het nog 10 minuten duurde... Verzuipen gaat dan een stuk beter. Lauw water is minder pijnlijk dan koud water, even voor het waarom daarvan.

Nooit, als dat de enige manier is zou ik nog eerder naar een DA gaan.
Het lijkt me zo'n afschuwelijke dood en wie zegt dat lauw water minder pijn doet? Ooit geprobeerd?

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:11

getver wat een verhalen! heb het zelf eigenlijk nooit meegemaakt.. alleen toen ik klein was. was er een kat in een kaal klein boompje geklommen, eruit gevallen en heeft een tak zijn oog eruit weten te trekken. beest liep als een gek te krijsen. is uiteindelijk bij de dierenambulance overleden. baasjes waren op vakantie.. ;( Ik zou het niet kunnen of willen, maar ik denk dat ik mezelf er uiteindelijk wel naar kan zetten. Moet zowiezo wat harder worden op het gebied van dierenleed. ga al janken bij een schrammetje :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:12

Ik stond laatst wel op het punt een klein eendje uit het lijden te verlossen maar gelukkig was het niet nodig. Maar ik zou het dus wel doen. het betreffende eendje was door mijn kat gegrepen en lag te shacken op de grond, gelukkig kon hij na bijkomen weer alles, incl kwaken :+ Heb wel 1 x de kat weer op een eendje moeten zetten, die was niet dood maar was op et randje en dat is niet fijn om te zien :n Dus kat er weer op gezet en einde verhaal.

Verder kom ik eigenlijk altijd dooie dieren tegen, die ruim ik dan wel op. 2 dagen geleden een dood kuikentje, heb die maar aan de kat gevoerd.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:15

Jawel, dat kan ik wel. Beter dan laten lijden denk ik dan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:17

Faruba schreef:
Heb ooit eens een aangereden kat doodgeslagen op de weg. Beest zijn darmen lagen kapotgereden op straat en het leefde nog. Heb het beest bij de staart gepakt en hem al krijsend en gillend van ellende op de straat dood geslagen. Het is zeker 25 jaar geleden en zit nu weer te janken achter mijn laptop. Zo erg vond ik het. Heb het daarna nooit meer hoeven doen. Weet ook niet of ik,mocht ik weer in zo'n situatie komen,het weer zou kunnen en doen.

Daar zou ik gewoon nog een keer overheen rijden met de auto.
Als je zo'n dier gaat optillen is het logisch dat die het uitgilt en zoals jij het beschrijft moet het voor jou ook niet leuk zijn geweest en bovendien een hele hoop rommel hebben gegeven.
Er nog een keer overheen rijden is voor iedereen de beste oplossing.

Mando

Re: Kunnen jullie het? Dier uit zijn lijden verlossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:20

Wat een watjes zijn we eigenlijk he.... en we hebben het zo goed voor met dieren ... maar dat kunnen we niet.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:25

Ik zou er ook enorm veel moeite mee hebben maar zou het wel uiteindelijk doen als er echt niemand anders zou zijn.
Mijn vader en ik hebben eens een haan onthoofd nadat ik had ontdekt dat hij aan de onderkant was aangevreten door maden. Zelfs mijn vader ging over zijn nek terwijl hij een echte, harde boer was...

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:26

Vreemd eigenlijk dat we vaak een spin zo doodtrappen,een vlieg zo doodslaan,en geen problemen hebben met het dode van ander klein ongedierte en insecten terwijl het allemaal leven is.......ik denk dat zo gauw iets oogcontact kan maken{en dat is me echt nog nooit gelukt met een spin :P} met me ik het niet meer zou kunnen.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:26

Kuikens en vogels haal ik de hond bij, die breekt ze de nek, dat doet hij snel en goed.
Konijnen verdrink ik idd ook, katten heb ik gelukkig nog nooit gehad, 1 keer een kat gevonden, maar die dacht ik dat hij iets in het achterlijf gebroken had, voorzichtig gevoeld, bleek het bekken of een heup te zijn. De kat spinde toen ik hem oppakte, kroop tegen me aan, zo in het holletje van mijn arm, lieve kat was het....... helemaal niet bang ook, heb hem meegenomen dus, een mooie rode kater.
Nu zijn bekkens en heupen bij katten meestal goed te genezen, dus ik heb de veearts gebeld (ik woonde toen nog op de boerderij, en wij hadden een geweldige veearts, die kleine huisdieren even vakkundig en liefdevol hielp). De man aarzelde niet, en haalde de kat op. Helaas op de foto bleek hij een grote tumor in de buik te hebben. Veearts heeft hem ter plekke ingeslapen. De assistente hield de kat in haar armen, en de veearts vertelde dat hij spinnend naar de andere wereld vertrok.........

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:27

anneliesdj schreef:
Faruba schreef:
Heb ooit eens een aangereden kat doodgeslagen op de weg. Beest zijn darmen lagen kapotgereden op straat en het leefde nog. Heb het beest bij de staart gepakt en hem al krijsend en gillend van ellende op de straat dood geslagen. Het is zeker 25 jaar geleden en zit nu weer te janken achter mijn laptop. Zo erg vond ik het. Heb het daarna nooit meer hoeven doen. Weet ook niet of ik,mocht ik weer in zo'n situatie komen,het weer zou kunnen en doen.

Daar zou ik gewoon nog een keer overheen rijden met de auto.
Als je zo'n dier gaat optillen is het logisch dat die het uitgilt en zoals jij het beschrijft moet het voor jou ook niet leuk zijn geweest en bovendien een hele hoop rommel hebben gegeven.
Er nog een keer overheen rijden is voor iedereen de beste oplossing.

Ik gilde en krijste van ellende hoor,niet de kat. Die was zwaar in schock. Maar zoals al beschreven leefde de kat nog en lag hij niet stil,hij probeerde met de voorpootjes nog weg te komen. Ik heb gedaan wat mij op dat moment het beste leek. Was idd. een kledderboel,was op weg naar een verjaardag en kon direct naar huis. Heb mijn kleding zo de container in gegooid,wilde niet meer met dat bloed geconfronteerd worden.

Ppfff Yamcha *slik*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:29

Faruba, ik denk dat ik het ook zo gedaan zou hebben, althans als ik niet met de auto zou zijn. Je moet toch iets, je kan zo een dier toch ook niet aan zijn lot overlaten.......

Ja, die kat...... als hij te genezen zou zijn, had ik hem aangehouden, denk ik. Ik vond het een heerlijk dier, en als je al zo goed gehumeurd bent terwijl je je bekken gebroken hebt, moet je nagaan hoe een vrolijke kat dat was........ doodzonde. Toen heb ik wel gehuild, ja.......

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:33

Verdrinken ed doe ik niet aan.... 't moet wel heel snel gaan vind ik. Doe het niet graag, maar heb m'n hele leven op een boerderij met van alles gewoond en als een dier aan 't sterven is is het gewoon je plicht hem zo snel mogelijk te verlossen uit zijn lijden vind ik.
Heb dus ook al eens dieren moeten doden... met afschuw, maar kon het ook niet over m'n hart verkrijgen ze te laten liggen.
En snel is: Met een bijl kop eraf, kleine dieren tegen rand van de muur met grote kracht... ;(

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:35

Het ligt er aan, kleine dieren kan ik wel uit hun lijden verlossen. Muizen of kleine vogels, met een schep of met een steen, wat er maar voor handen is en als het maar snel gaat. Als de beestjes groter worden krijg ik er meer moeite mee. Heb een keer een kat aangereden, ik ben uigestapt en heb de kat ingeladen om er mee naar de dierenarts te rijden, maar hij was al dood voordat ik thuis was.... Toen heb ik hem maar in de tuin begraven. Later trouwens wel spijt van gehad want het was een heel karwei om alle vlooien die van de kat af waren gesprongen uit m'n auto te krijgen ^)

Maar al met al rijd ik met grotere dieren dan een rat gewoon naar de DA, kippen daarentegen kan ik wel weer de nek omdraaien, waarom weet ik niet...

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:37

Ik heb het gelukkig nog nooit zelf meegemaakt. Ja 1 keer een mus overgereden met de fiets die plots overstak, een jonkie, maar die was op slag dood.
Stel ik sta op het punt en er is niemand bij me die het kan doen, dan toch maar een steen/schep erop (bij kleine dieren dan), bij katten etc zou ik niet weten wat ik moest doen, ik denk dan echt bij mensen aanbellen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:39

Regelmatig al muizen doodgeslagen die door een van mijn katten gevangen waren en nog leefden. katten kunnen uren met een nog half levende muis heen en weer gooien dus dat vind ik zielig. Dus dan de baksteen er met volle kracht op, in 1 klap weg. Ook wel eens een vogeltje wat geen overlevingskansen meer had doodgeslagen op die manier. En vissen die anders nog dagenlang ronddobberen in het aquarium terwijl je weet dat ze toch doodgaan. In 1 klap weg. of ik het ook zou durven bij een kat, konijn etc...geen idee. Maar lijden vind ik zo erg, misschien zou ik het wel kunnen op zo'n moment.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:42

Ik had laatst een roodborstje in een muizenval. z'n hele koppie zat in elkaar. Ik ben naar een buurman gegaan of hij ' het' wilde doen.... ik kan het ook niet hoor.... zo zielig. hij klampte zich helemaal vast aan mijn vinger maar had een zware schedelbreuk....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:42

Als je ze maar op de juiste manier doodt...Ik zie hier toch echt vage acties voorbij komen....Konijnen e.d. die voor mijn auto komen en nog leven doodt ik heel anders: Stok of een ander hard voorwerp en een harde knlap in de nek. De nek is dan gebroken en ze sterven vrijwel meteen.

Vogels kun je ook de borstkas indrukken, gaat erg snel...

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:52

Ik weet niet of ik het zou kunnen, denk het niet eigenlijk. Zou heel erg bang zijn dat ik niet hard genoeg sla of zoiets dergelijks. En dat het dier nog langer lijdt op die manier.

Een tijdje terug hadden we op school een muis gevonden, met zijn oog er half uit ofzo, heel raar in ieder geval. Toen heeft mijn leraar hem tegen de muur doodgeslagen, dat ging wel heel erg snel.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:04

Ik denk dat iedereen die de beslissing moet nemen een dier te doden op dat moment doet wat hem het beste lijkt. Ik weet van mezelf dat ik toen niet meer bij machte was om logisch na te denken. Het enige wat ik op dat moment dacht,dat beest moet zo snel mogelijk dood. Hij was trouwens ook na één klap weg gelukkig.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 15:08

Gelukkig Faruba, dan is elke mogelijke manier goed, als het dier in één keer weg is.

Deze kitten was al een week of 8-10 oud denk ik, dus ook al op redelijk formaat. Veel te groot om tegen de muur aan te tikken.

Ik heb echt respect voor de mensen die het zo 'makkelijk' kunnen, hoe moeilijk ze het ook vinden :j

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:18

ALs het echt moet dan moet het...
Een dier wat echt lijdt (lees: opengereden) daarmee ga je niet zeulen naar een DA. Steen of tak achter of op de kop.
Ik rijd ook op de dierenambulance, heb tot nu toe gelukkig alleen vogels gehad waarvan ik dacht "die moet nu dood' en dan rijden we linea recta naar een DA. Maar als ik een kat of konijn oid in een heel slechte situatie tref waarvan duidelijk is dat het niks meer gaat worden dan denk ik dat ik zelf het noodzakelijke zal doen. Schrijf ik nu heel dapper....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:25

Een kat zou ik trouwens ook waarschijnlijk niet kunnen... die staan me veel te dichtbij..

Heb wel een paar keer over een half levend konijn gereden met de vrachtwagen. deed ik met dichtgeknepen ogen en een brrrrrrr gevoel.. Maar zo half op de weg laten liggen doe je ook niet