Vind het nog steeds geweldige hondjes
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Loiz schreef:Naar mijn idee gaf TS daar al het startschot voor, omdat ze vroeg door welk ras![]()
Een staff of herder bijt niet sneller, ze hebben een sterkere energie en je moet weten hoe je daarmee omgaat.
Isabonny schreef:@ Femke: wij hebben een Bull-Terrier, gekozen om zijn idiote/grappige uitdrukking op zijn ramskop.
Heel vaak zie je echter ruigere types mensen met dit soort honden wandelen en voila.... zo worden wij eigenaren opeens scheef aangekeken. Idd , kijken wat dat voor mensen zijn die met zo'n "gevaarlijke" hond lopen. En dan niet gewoon kijken, maar echt met een afkeurende blik op het gezicht.
En ik heb niet eens tatoo's!![]()
Ik vind het erg jammer dat er op die manier over je geoordeeld wordt, dus je ziet...het werkt beide kanten op.
Jij kijkt naar de eigenaar om te kijken wat de hond zou kunnen doen en anderen kijken naar de hond en dan naar de eigenaar..want dat zal wel van dat uitschot zijn....
En ik zie ons echt toch als een heel net, goed opgevoed, in een goede buurt wonende, sociaal en behulpzaam gezin, wat toevallig voor zo'n (in onze ogen) komische hond heeft gekozen. Maar ja...dat weten de mensen van buiten het dorp niet he!
Femke schreef:Isabonny schreef:@ Femke: wij hebben een Bull-Terrier, gekozen om zijn idiote/grappige uitdrukking op zijn ramskop.
Heel vaak zie je echter ruigere types mensen met dit soort honden wandelen en voila.... zo worden wij eigenaren opeens scheef aangekeken. Idd , kijken wat dat voor mensen zijn die met zo'n "gevaarlijke" hond lopen. En dan niet gewoon kijken, maar echt met een afkeurende blik op het gezicht.
En ik heb niet eens tatoo's!![]()
Ik vind het erg jammer dat er op die manier over je geoordeeld wordt, dus je ziet...het werkt beide kanten op.
Jij kijkt naar de eigenaar om te kijken wat de hond zou kunnen doen en anderen kijken naar de hond en dan naar de eigenaar..want dat zal wel van dat uitschot zijn....
En ik zie ons echt toch als een heel net, goed opgevoed, in een goede buurt wonende, sociaal en behulpzaam gezin, wat toevallig voor zo'n (in onze ogen) komische hond heeft gekozen. Maar ja...dat weten de mensen van buiten het dorp niet he!
Ik kijk niet naar de eigenaar van de als "gevaarlijk" bestempelde honden...
Ik kijk naar álle honden eigenaren. En niet om hun uiterlijk te beoordelen, of om ze te veroordelen op het type hond wat ze gekocht hebben.
Maar om te kijken met welke houding zij hun hond wel of niet onder controle hebben.
Zo laat ik mijn honden niet los, als ik aan de lichaamstaal van een tegemoetkomend baasje zie, dat hij zijn hond niet onder controle heeft.
Ik kijk dus naar communicatieve vaardigheden tussen eigenaar en hond. Meer niet.
Ik zet er geen stempel op, ik veroordeel niemand om z'n keuze.
Want het maakt niet uit of iemand met een chihuahua of een labrador of een pitbull rondloopt. Het gaat er om hoe de eigenaar z'n hond heeft opgevoed en wel of niet onder controle heeft.
nu inmiddels een paar jaar dood