hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:33

Bij een goede fokker koop je 99 van de 100x een goede hond. Dan bedoel ik een fokker die ook aangesloten is bij raad van beheer en de benodigde testen uitvoert.

Bij een fokker die fokt zonder papier of voor de fun weet je nooit wat je in huis haalt. Zeker dit soort rassen kun je beter met stamboom dan zonder kopen. Gewoon om dit soort gezeik te voorkomen en het voor de staffordliefhebbers niet te verpesten. Het is namelijk wel een ras wat nauwlettend in de gaten wordt gehouden. Het zou zonde zijn dat er strengere maatregels getroffen worden aangezien het wel een super fijn ras is, als je weet hoe er mee om te gaan.

Vergelijking nu een hond volgende keer een kind slaat echt totaal nergens op. Dat zijn fabeltjes die makkelijk getrokken zijn. Net als dat bloed naar meer smaakt bij honden tja.. zijn genoeg die dagelijks vlees krijgen maar echt niet aggressief zijn tegenover andere mensen of dieren.

Moiryn in jouw verhaal heb je de hond kunnen stoppen in TS verhaal niet, is ook een wereld van verschil met dit soort zaken.

Moiryn

lampenkap schreef:
Moiryn: De situatie die jij beschrijft vind ik toch anders. Mijn oude stafford heeft 1x een pup "gebeten". Hij had de pup al een aantal x gewaarschuwd, hij had al een kleine knauw gegeven en gaf toen een iets hardere knauw. Was verder niets aan de hond ..

Maar dat was hier niet zo. De hond greep zomaar uit het niets, en als we ze niet uit elkaar hadden gehad weet ik zeker dat we geen puppy meer hadden gehad, ze gaat namelijk gewoon door ook al geeft de ander zich over. Dus helemaal 100% zal onze hond niet zijn, maar ze is absoluut geen gevaar voor mensen of kinderen, dat weet ik zeker :j

garny95

je zwager gaat trouwens ook niet vrij-uit, lees nu wat kenners van dit ras en die zijn heel duidelijk over dit ras.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:35

Echwel schreef:
Er staat ook niet bij wat haar zus op dat moment deed en wat er precies gebeurde..
Was de pup niet net in de buurt van de voerbak??
En nogmaals best zat een hele dag al in een BENCH dood en dood zielig toch

Precies.... Zolang niemand wet wat er aan de hand was daar vind ik veel van deze reacties erg overtrokken.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:37

garny95 schreef:
je zwager gaat trouwens ook niet vrij-uit, lees nu wat kenners van dit ras en die zijn heel duidelijk over dit ras.

Ik vind ook zeker niet dat hij vrij uit moet gaan. Als eigenaar moet jij je verantwoording gewoon nemen. Honden weten het heel goed als ze bij een pup of jonge hond zijn en weten zich aan te passen aan de pup. Mijn oude stafford moest niet zoveel van jonge speelse honden hebben naarmate hij erg oud werd. Hij liep gewoon bij ze weg.

Hele dag in een bench is nu eenmaal zielig maar voor een keertje ook niet heel erg al zou ik dat nooit doen en zeker niet in een vreemde omgeving. Maar dan nog is het niet normaal. Voernijd hoort ook geen reden te zijn om een pup te bijten. Mijn stafford eet gewoon heel snel al zn brokken op als de pup erbij in de buurt komt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:38

xsenny schreef:
vaak begint het met aggresssie tegen honden en slaat het om in aggressie tegen kinderen [die op ooghoogte zitten .
een hond die een pup op zo manier dood bijt spoort niet en is een gevaar voor andere honden en mischien ook wel voor kinderen ,[zeg niet dat het hoeft maar kan wel .
en hij kan ook weer een andere hond dood bijten .
of erger een kind
en heb dit bij meerdere honden gezien dus weet waar ik over praat .
heb zelf ook nog een pit bij me vader om die reden

Ik ken (persoonlijk!!) wel honden die agressief naar andere honden zijn, maar dit zijn juist super gezinshonden.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 21-07-11 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:38

Ik ben me nog uitgebreid aan het inlezen over het gedrag van honden onderling, maar zou het kunnen dat die vriendin haar pupje al tillend naar binnen heeft gebracht. Toen het hondje op de grond heeft gezet om vervolgens die andere hond los te laten? In dat geval zou het kunnen dat het met rangorde te maken heeft, zeker als de pup haar staart om hoog had staan. Desalniettemin is het dan natuurlijk niet normaal dat het dier wordt doodgebeten...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:39

xsenny schreef:
vaak begint het met aggresssie tegen honden en slaat het om in aggressie tegen kinderen [die op ooghoogte zitten .
een hond die een pup op zo manier dood bijt spoort niet en is een gevaar voor andere honden en mischien ook wel voor kinderen ,[zeg niet dat het hoeft maar kan wel .
en hij kan ook weer een andere hond dood bijten .
of erger een kind
en heb dit bij meerdere honden gezien dus weet waar ik over praat .
heb zelf ook nog een pit bij me vader om die reden

Je hebt er inderdaad geen kaas van gegeten, hond en mensagressie staan totaal los van elkaar. Dat jij toevallig honden kent die beide hebben gebeten, hoeft niet te betekenen dat dat aan elkaar gelinkt is. En misschien weet je ook niet helemaal wat mensagressie is, de kans is zeer klein dat je meerdere honden hebt meegemaakt die én hondagressief én mensagressief waren. Een keer bijten is geen agressie, hè? Mijn hond heeft zowel een hond als een mens gebeten, maar is noch mensagressief, noch hondagressief. Daarbij worden staffords (en andere rassen ook, hoor) vaak gebruikt als pikverlengers en staan er ook om bekend hondagressie te ontwikkelen rond hun 3e levensjaar. Ik vind het sowieso onverantwoord dat de hond bij de pup kon komen.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:39

Idd hond en mens agressie is compleet anders! Honden zien kinderen ook niet als honden! Snap soms niet waar mensen al die onzin vandaan halen. Hetzelfde als bloed proeven/ruiken als dat echt zo was dan zou er geen enkele ongestelde vrouw meer veilig over straat kunnen.

One_Love

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:40

HHilde: Niet tegen xsenny zeggen dat ze er geen kaas van heeft gegeten hoor! Dan krijg je een PB met scheldwoorden erin!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:41

is een pikverlenger een hond van een macho/sukkel/stoere vent ? zoiets ?

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:42

trisca schreef:
Zou hij dan niet naar buiten moeten rennen?? De pup stond zeker niet in het pad naar buiten, juist in een hoekje waar hij bewust naartoe moest. Hij zit trouwens thuis ook in de bench en met 2 werkende baasjes zit hij daar ook wel eens langer.
Het is niet goed te praten dat ze ze vergeten is zeker niet( neemt ze zich ook enorm kwalijk), maar geen reden om het eerste wat je ziet dood te bijten lijkt me? Zou dat voor jou een reden zijn om het de hond te vergeven? Zou je het dier nog vertrouwen? Als ik de hele dag in de wc wordt opgesloten ben ik ook niet agressief als ik eruit kom.. Wat doet hij dan als kinderen hem (onbewust) pesten??

Als het spel was zou hij toch niet een paar minuten vast houden toch (nadat de pup niet meer bewoog)? Of zou het echt spel kunnen zijn?

Hun zijn in mijn ogen dat zowiezo geen hond waard , althans..zoals het nu lijkt zit de hond vaak en veel alleen thuis in een bench.
Dit is voor geen enkele hond goed, daarbij dat dit nog eens een ras is die veel beweging nodig hebben en tenslotten is het ook nog maar een jonge hond van 2...

Sneu voorval is het overigens zeker, ik weet ook niet of ik de hond nog zou vertrouwen, is zo makkelijk om te oordelen van buitenaf terwijl we de honden niet kennen.
Normaal gezien pakt een volwassen hond een pup niet, maar genoeg volwassen honden die niet met pups om kunnen gaan ook, mijn franse bulldog reu kan namelijk ook niet met pups, dit viel ons op toen we zelf een pup erbij kregen , alleen deed hij dan de pup overal vermijden.

Aangifte zou ik persoonlijk niet doen, aangezien het in de familie is, enige wat vooral jij kan doen is je eigen principes volhouden en de hond niet meer op je erf toelaten.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:44

garny95 schreef:

Als iemand een te korte pik (denkbeeldig) heeft, 'verlengt' hij die door een stoere hond/auto/motor te nemen. Je ziet vaak 'vechthonden' bij dat soort mannetjes, omdat die stoer en agressief zijn. Volgens hen. Typisch iemand die een pikverlenger heeft (om lekker iedereen even over één kam te scheren); mannetje, matje, tattoo's, 'vechthond', opgepimpte auto en 'lekker wijf' op de bank.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:47

lampenkap schreef:
HHilde: Niet tegen xsenny zeggen dat ze er geen kaas van heeft gegeten hoor! Dan krijg je een PB met scheldwoorden erin!

_O-

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:48

weer een agressiefe steffort echt ik vind het zulke gevaarlijke honden, ze hadden nooit de rad op moeten heffen met dat ras. wat verschrikkelijk dat er een onschuldig jong pupje nu de klos is, ik ben beniewd wat er uit de test gaat komen ik ga voor een dikke roze spuit. ondanks dat er betere controle had moeten zijn mag een oudere hond dit nooit doen maar ja.

Wilawander

Mijn mening:

Een hond (wat voor één dan ook) hoort niet de hele dag in een bench.
Hij kan ook gedacht hebben wat moet die pup bij mijn bench?
Niet elke hond kan zomaar bij een pup.
Heb hier ook een hond die ik nooit zomaar bij een vreemde pup zou laten.
Dus een pup zomaar bij het opendoen van de bench meenemen van een vreemde hond vindt imo ook een beetje dom.

jesito

trisca schreef:
jesito schreef:
Als je zwager dit geweten had, had hij je vast gewaarschuwd of iets.

Had HIJ niet moeten weten wat voor hond HIJ had, maar ik??

imaudy schreef:
Het schijnt dat een hond een pup binnen de roedel niks doet, maar buiten de roedel is het een ander verhaal. Een westie heeft meestal het staartje omhoog en dat kan een staff triggeren. Bij geen enkele staff zou ik zo'n kleine pup laten. Ik kan mij voorstellen dat de schrok groot is en ik zou die hond ook niet meer op het erf willen.

Wij hebben ook een Westy... Daar was hij al heel vaak bij geweest..

Ik zeg niet dat jij dat had moeten weten, maar dat hij het niet heeft kunnen weten omdat het waarschijnlijk altijd gewoon goed gegaan is.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:49

garny95 schreef:

ja haha

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:50

seresta schreef:
weer een agressiefe steffort echt ik vind het zulke gevaarlijke honden, ze hadden nooit de rad op moeten heffen met dat ras. wat verschrikkelijk dat er een onschuldig jong pupje nu de klos is, ik ben beniewd wat er uit de test gaat komen ik ga voor een dikke roze spuit. ondanks dat er betere controle had moeten zijn mag een oudere hond dit nooit doen maar ja.

nou jah zeg , pas even op met wat je zegt hoeveel leed de radwet wel niet heeft berokkend

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:51

seresta schreef:

Bah, bah. Weet je wat de RAD inhield? En je weet ook dat agressiefe stefforts niet bestaan?

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:52

de stafford is van oorsprong ook helemaal geen vechthond maar juist een gezinsbewaker dit maakt dat hij uitermate geschikt is voor het gezin , echter zijn het scherpe honden en in verkeerde handen kan dat raar aflopen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:52

seresta schreef:

Bedankt dat je mij (en honderden andere baasjes en honden) dit leed toewenst! Dan was mijn staf nu afgemaakt zonder reden!
En trouwens.. de pup was toch ook een staf?? Dan had je die ook de dood ingewenst.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:53

pup was een westie. Misschien zag de staff hem wel als zijn witte flostouw (oeps wat zeg ik nou...)
Laatst bijgewerkt door suuzepuus op 21-07-11 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:53

Staffords zijn enorm loyale honden naar mensen. Dat jij (seresta) het doden van onschuldigen honden aanmoedigt zegt meer over jou dan over het ras. :x Als je voor een stafford gaat dan moet je gewoon weten van te voren wat je te wachten staat en je erin verdiepen. Het zijn gewoonweg geen geschikte honden voor iedereen

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:54

Macs schreef:
Bedankt dat je mij (en honderden andere baasjes en honden) dit leed toewenst! Dan was mijn staf nu afgemaakt zonder reden!
En trouwens.. de pup was toch ook een staf?? Dan had je die ook de dood ingewenst.

Als ik me niet vergis was de pup een West Highland White Terrier.