Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lampenkap schreef:Moiryn: De situatie die jij beschrijft vind ik toch anders. Mijn oude stafford heeft 1x een pup "gebeten". Hij had de pup al een aantal x gewaarschuwd, hij had al een kleine knauw gegeven en gaf toen een iets hardere knauw. Was verder niets aan de hond ..
Echwel schreef:Er staat ook niet bij wat haar zus op dat moment deed en wat er precies gebeurde..
Was de pup niet net in de buurt van de voerbak??
En nogmaals best zat een hele dag al in een BENCH dood en dood zielig toch
garny95 schreef:je zwager gaat trouwens ook niet vrij-uit, lees nu wat kenners van dit ras en die zijn heel duidelijk over dit ras.
xsenny schreef:vaak begint het met aggresssie tegen honden en slaat het om in aggressie tegen kinderen [die op ooghoogte zitten .
een hond die een pup op zo manier dood bijt spoort niet en is een gevaar voor andere honden en mischien ook wel voor kinderen ,[zeg niet dat het hoeft maar kan wel .
en hij kan ook weer een andere hond dood bijten .
of erger een kind
en heb dit bij meerdere honden gezien dus weet waar ik over praat .
heb zelf ook nog een pit bij me vader om die reden
xsenny schreef:vaak begint het met aggresssie tegen honden en slaat het om in aggressie tegen kinderen [die op ooghoogte zitten .
een hond die een pup op zo manier dood bijt spoort niet en is een gevaar voor andere honden en mischien ook wel voor kinderen ,[zeg niet dat het hoeft maar kan wel .
en hij kan ook weer een andere hond dood bijten .
of erger een kind
en heb dit bij meerdere honden gezien dus weet waar ik over praat .
heb zelf ook nog een pit bij me vader om die reden
trisca schreef:Zou hij dan niet naar buiten moeten rennen?? De pup stond zeker niet in het pad naar buiten, juist in een hoekje waar hij bewust naartoe moest. Hij zit trouwens thuis ook in de bench en met 2 werkende baasjes zit hij daar ook wel eens langer.
Het is niet goed te praten dat ze ze vergeten is zeker niet( neemt ze zich ook enorm kwalijk), maar geen reden om het eerste wat je ziet dood te bijten lijkt me? Zou dat voor jou een reden zijn om het de hond te vergeven? Zou je het dier nog vertrouwen? Als ik de hele dag in de wc wordt opgesloten ben ik ook niet agressief als ik eruit kom.. Wat doet hij dan als kinderen hem (onbewust) pesten??
Als het spel was zou hij toch niet een paar minuten vast houden toch (nadat de pup niet meer bewoog)? Of zou het echt spel kunnen zijn?
garny95 schreef:is een pikverlenger een hond van een macho/sukkel/stoere vent ? zoiets ?
trisca schreef:jesito schreef:Als je zwager dit geweten had, had hij je vast gewaarschuwd of iets.
Had HIJ niet moeten weten wat voor hond HIJ had, maar ik??imaudy schreef:Het schijnt dat een hond een pup binnen de roedel niks doet, maar buiten de roedel is het een ander verhaal. Een westie heeft meestal het staartje omhoog en dat kan een staff triggeren. Bij geen enkele staff zou ik zo'n kleine pup laten. Ik kan mij voorstellen dat de schrok groot is en ik zou die hond ook niet meer op het erf willen.
Wij hebben ook een Westy... Daar was hij al heel vaak bij geweest..
seresta schreef:weer een agressiefe steffort echt ik vind het zulke gevaarlijke honden, ze hadden nooit de rad op moeten heffen met dat ras. wat verschrikkelijk dat er een onschuldig jong pupje nu de klos is, ik ben beniewd wat er uit de test gaat komen ik ga voor een dikke roze spuit. ondanks dat er betere controle had moeten zijn mag een oudere hond dit nooit doen maar ja.
seresta schreef:weer een agressiefe steffort echt ik vind het zulke gevaarlijke honden, ze hadden nooit de rad op moeten heffen met dat ras. wat verschrikkelijk dat er een onschuldig jong pupje nu de klos is, ik ben beniewd wat er uit de test gaat komen ik ga voor een dikke roze spuit. ondanks dat er betere controle had moeten zijn mag een oudere hond dit nooit doen maar ja.

Als je voor een stafford gaat dan moet je gewoon weten van te voren wat je te wachten staat en je erin verdiepen. Het zijn gewoonweg geen geschikte honden voor iedereen