schapen in nood, 1 dood in de wei...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 21:57

deze schapen hebben er 6 tot 8 weken gestaan.............
Ik vind het nog steeds wel apart dat een schaap daar gewoon in alle rust 3 DAGEN dood kan liggen voor het iemand opvalt.
Ook is het raar dat na mijn melding bij het LID, de zieke schapen ineens verdwenen zijn...........
Ook apart dat de graatmagere vervangen zijn door beter ogende schapen...........

Het blijft hoe dan ook raar, en ik blijf er gewoon alert op.........

kabwan

Re: schapen in nood, 1 dood in de wei...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:00

Tuurlijk goed van je dat je alert blijft. Er zouden meer mensen op moeten letten op dierenmishandeling.
Ik hoop niet dat je mijn reactie als een aanval zag, want zo bedoel ik het niet.
Ik denk dat deze schapen gewoon van een oudere man zijn en het hem allemaal niet zoveel meer uitmaakt.
Als je liefde voor je dieren hebt en voor je vak dan verwaarloos je je dieren niet, want dan brengen ze ook niks op. En dat is geen reclame voor de schapenboeren.
Ik ken het hier in de buurt ook wel, 'ach die schapen worden toch volgende week geslacht, laat ze nog maar even lopen'. Wel jammer dat het zo moet. ;(

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 23:08

onee......ik zag het ook echt niet als aanval hihi
Ik wilde alleen aangeven waarom ik zo reageerde op deze dieren.

Ik weet nog steeds niet van wie ze zijn/waren.
Het landje staat te koop, kan van iedereen zijn.

Het idee dat het van een slager is......ja....zou ook best kunnen......ik weet het echt niet.

Maar al zou dat zo zijn.......deze dieren waren of te oud, of te ziek, of te kreupel, hadden echt geen waardig bestaan imo.

Vorig jaar liepen er ook een periode wat schapen maar had ik er niet zo goed op gelet.
Het was dat dat ene schaap er nu 3 dagen dood lag waardoor ik ook naar de andere dieren ging kijken.
Nou ja.....volgende keer ga ik misschien minder snel uit van de goede wil van de eigenaar.