Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
seresta schreef:een hond maak je zelf dominant of onderdanig dus is de mens ook in staat dit aan te pakken.gewoon op zen sodemieter geven,hier heeft mijn reu het een keer gedaan, toen voorzichtig nog een keer en nu haald hij het niet meer in zen kop.
iana schreef:Ik baseer mij op ervaring en de wijsheid van Ceasar Milan, die dit ook bevestigd en erachter staat om een reu te castreren die nooit mag dekken of veel te weinig...is de natuur toch en wij, mensen nemen die beslissing in handen of onze hond mag dekken of niet. Dus moet je ook je verantwoordelijkheid hierin nemen.
my_precious schreef:leuke dierenvrienden hebben we hier met een hond een schop onder zijn hol geven e.d.
pak hem bij zijn nek vel leg hem op zijn zij op de grond en zeg keihard foei met een zware stem,, dit blijven herhalen tot hij het niet meer doet, doet hij dit alsnog dan kan je altijd nog naar de dierenarts gaan en om advies vragen.
je hond is pas 3 jr is ook nog erg jong en moet waarschijnlijk nog een hoop leren ook het rijen tegen mensen e.d. moet hij af leren.
nu is het niet zo dat elke hond het makkelijk af leert of wel af wil leren maar daar zijn ook wel oplossingen voor, pilletjes bijv. die je een reu kan geven tegen rijen en g***heid.
succes TS.

Hhilde schreef:Ohja. Cesar Milan. De Jezus van de hondenkenners noemen ze hem ook wel. Ik noem hen liever de jongen die honden op laat fokken voordat de camera's aangaan. De jongen die honden in onderdanigheid drukt. De jongen die signalen mist. De jongen die liegt op tv; 'Ik ben de meeste tijd bij mijn roedel'. Alleen vergeet hij daarbij dat er ook wat meer snuggere mensen zijn dan hij denkt; die mensen die zien dat hij continue de hele wereld overvliegt voor shows, tvopnames maakt, vrouw en kinderen heeft.. Die zal vast wel 'de meeste tijd' (vaag begrip, eigenlijk) bij zijn roedel zijn. Ja dàg, die huurt daar mensen voor in.
Maar hé, als hij voor sommige mensen blijkbaar zo fantastisch is.. Wie ben ik dan om hun droom te verpesten met al dat soort praat?
mylene32 schreef:ik lees hier alleen maar afstraffen, is er verder niemand die ooit maar heeft gehoord van positieve bekrachtiging? dus op het moment dat hij het niet doet beloon je heeeeeeeeeel uitbundig. het andere gedrag negeer je gewoon. en dan de momenten van pos bekrachtigen breidt je langzaamaan uit.

wel geprobeerd maar gelijk afstraffen