Rijdende reu => ik word er gek van

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_blue_

Re: Rijdende reu => ik word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:34

een hond maak je zelf dominant of onderdanig dus is de mens ook in staat dit aan te pakken.gewoon op zen sodemieter geven,hier heeft mijn reu het een keer gedaan, toen voorzichtig nog een keer en nu haald hij het niet meer in zen kop.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 00:42

seresta schreef:
een hond maak je zelf dominant of onderdanig dus is de mens ook in staat dit aan te pakken.gewoon op zen sodemieter geven,hier heeft mijn reu het een keer gedaan, toen voorzichtig nog een keer en nu haald hij het niet meer in zen kop.

Ben je daar weer? Dominante honden bestaan niet. Dominant gedrag wel. Maargoed, dat heb ik al wel duizend maal vertelt.

iana schreef:
Ik baseer mij op ervaring en de wijsheid van Ceasar Milan, die dit ook bevestigd en erachter staat om een reu te castreren die nooit mag dekken of veel te weinig...is de natuur toch en wij, mensen nemen die beslissing in handen of onze hond mag dekken of niet. Dus moet je ook je verantwoordelijkheid hierin nemen.

Ohja. Cesar Milan. De Jezus van de hondenkenners noemen ze hem ook wel. Ik noem hen liever de jongen die honden op laat fokken voordat de camera's aangaan. De jongen die honden in onderdanigheid drukt. De jongen die signalen mist. De jongen die liegt op tv; 'Ik ben de meeste tijd bij mijn roedel'. Alleen vergeet hij daarbij dat er ook wat meer snuggere mensen zijn dan hij denkt; die mensen die zien dat hij continue de hele wereld overvliegt voor shows, tvopnames maakt, vrouw en kinderen heeft.. Die zal vast wel 'de meeste tijd' (vaag begrip, eigenlijk) bij zijn roedel zijn. Ja dàg, die huurt daar mensen voor in.

Maar hé, als hij voor sommige mensen blijkbaar zo fantastisch is.. Wie ben ik dan om hun droom te verpesten met al dat soort praat?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 00:48

leuke dierenvrienden hebben we hier met een hond een schop onder zijn hol geven e.d.
pak hem bij zijn nek vel leg hem op zijn zij op de grond en zeg keihard foei met een zware stem,, dit blijven herhalen tot hij het niet meer doet, doet hij dit alsnog dan kan je altijd nog naar de dierenarts gaan en om advies vragen.
je hond is pas 3 jr is ook nog erg jong en moet waarschijnlijk nog een hoop leren ook het rijen tegen mensen e.d. moet hij af leren.
nu is het niet zo dat elke hond het makkelijk af leert of wel af wil leren maar daar zijn ook wel oplossingen voor, pilletjes bijv. die je een reu kan geven tegen rijen en g***heid.
succes TS.

edit: ik las het topic terug en zag dat Ts naar de DA is geweest en de hond een prik gehad heeft dus er is al een oplossing (mooi)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 00:55

my_precious schreef:
leuke dierenvrienden hebben we hier met een hond een schop onder zijn hol geven e.d.
pak hem bij zijn nek vel leg hem op zijn zij op de grond en zeg keihard foei met een zware stem,, dit blijven herhalen tot hij het niet meer doet, doet hij dit alsnog dan kan je altijd nog naar de dierenarts gaan en om advies vragen.
je hond is pas 3 jr is ook nog erg jong en moet waarschijnlijk nog een hoop leren ook het rijen tegen mensen e.d. moet hij af leren.
nu is het niet zo dat elke hond het makkelijk af leert of wel af wil leren maar daar zijn ook wel oplossingen voor, pilletjes bijv. die je een reu kan geven tegen rijen en g***heid.
succes TS.

nee, dat is lekker diervriendelijk ;)

En sinds wanneer is een DA een gedragskundige?

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 00:59

misschien 'dieronvriendelijk' maar de mijne kreeg ook vanaf de eerste keer een serieuze mep, heeft het niet meer gedaan :)
heb ook zoooo'n hekel aan...

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 01:15

ik lees hier alleen maar afstraffen, is er verder niemand die ooit maar heeft gehoord van positieve bekrachtiging? dus op het moment dat hij het niet doet beloon je heeeeeeeeeel uitbundig. het andere gedrag negeer je gewoon. en dan de momenten van pos bekrachtigen breidt je langzaamaan uit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 01:24

Hhilde schreef:
Ohja. Cesar Milan. De Jezus van de hondenkenners noemen ze hem ook wel. Ik noem hen liever de jongen die honden op laat fokken voordat de camera's aangaan. De jongen die honden in onderdanigheid drukt. De jongen die signalen mist. De jongen die liegt op tv; 'Ik ben de meeste tijd bij mijn roedel'. Alleen vergeet hij daarbij dat er ook wat meer snuggere mensen zijn dan hij denkt; die mensen die zien dat hij continue de hele wereld overvliegt voor shows, tvopnames maakt, vrouw en kinderen heeft.. Die zal vast wel 'de meeste tijd' (vaag begrip, eigenlijk) bij zijn roedel zijn. Ja dàg, die huurt daar mensen voor in.

Maar hé, als hij voor sommige mensen blijkbaar zo fantastisch is.. Wie ben ik dan om hun droom te verpesten met al dat soort praat?

Nouja zeg, ben jij zijn buurvrouw dat je weet hoe het daar aan toe gaat?
De manier waarop je typt vind ik ronduit onbeschoft, je kunt het niet met hem eens zijn maar daarom hoef je geen onwaarheden te verkondigen of zo kleinerend te praten, dat is gewoon zielig.

Wat betreft probleem van ts; rijden hoort wel bij het kennismakingsritueel, niet alleen reuen doen dat maar ook teven.
Wanneer hij zo door blijft gaan en zeker bij zo'n jonge pup is het niet normaal meer. Wat doet je pup als hij zo doet? Je zegt dat hij snauwt, dat is ook niet helemaal normaal voor zo'n jonge pup, misschien veroorzaakt hij het gedrag?

Verder helpt castratie niet altijd volledig maar zeker gedeeltelijk, het andere deel is opvoeding maar daar kun je makkelijker aan werken als de hormonen uit de weg zijn. Als je geen fokkersambitie's hebt zie ik niet waarom je hem niet zou laten helpen, is voor de hond ook prettiger.

Mylene32; in dit geval zal dat niet werken; het gedrag is zo overheersend dat je het niet kunt negeren (ook niet voor de pup), bovendien zal hij van jouw 'heeeeeeel uitbundige' belonen opgewonden raken wat gedrag als rijden alleen maar uitlokt.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:03

mylene32 schreef:
ik lees hier alleen maar afstraffen, is er verder niemand die ooit maar heeft gehoord van positieve bekrachtiging? dus op het moment dat hij het niet doet beloon je heeeeeeeeeel uitbundig. het andere gedrag negeer je gewoon. en dan de momenten van pos bekrachtigen breidt je langzaamaan uit.

Negeren als hij aan het rijden is?
Al eens gehoord van zelfbelonend gedrag?

Positieve bekrachtiging ben ik helemaal voor. Al wil je het allemaal zo goed mogelijk doen, er zijn gewoon momenten dat je je grenzen duidelijk moet maken, dat negeren en belonen niet (voldoende) helpt. Dan moet je een keer ingrijpen en dan liever in een keer goed dan op een onduidelijke manier.

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:38

Castreren ;)
Wij hebben het ook gehad,vervelend maar toch de beste keus..
En daarna is het weg geloof me :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:29

wij hebben 3 reuen ( 2 labradors en 1 boomer ) alle 3 doen ze dat niet hoor ;) wel geprobeerd maar gelijk afstraffen

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 02:54

hoi
ik heb er pas ok een chihuahuah bij heb er al eentje ook 2 reutjes
mijne deed het ook veel is dat hij de baas wilt spelen een tikje tegen het piemeltje aan wil ook helpen en als het doen gewoon ingrijpen de mijne heeft het de eerste dag alleen gedaan nu doet ie het niet meer

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 02:56

xhenkexspons schreef:
Castreren ;)
Wij hebben het ook gehad,vervelend maar toch de beste keus..
En daarna is het weg geloof me :D

is niet perse nodig

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 05:34

Ik denk dat je alleen tot castratie over moet gaan met als eerste plaatr niet meer fijn kunnen wandelen met je hond, maar ook dat hij zichzelf weggaat

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 06:52

je kunt ook gemische casteratie doen,zo kun je zien of het helpt tegen castereren en dan kun je kijken of je het ook daadwerkelijk wilt.ik zou je hond afstraffen want dat rijden moet ik niks van hebben zelf.vooral om dat je pup een erg klein hondje is.als ze afsnauwd laat jou reu haar dan met rust of niet anders kan ze het al prima zelf gedeelte lijk op loissen.maar gewoon streng corrigeren dat je dit niet wilt.de volhouder wint

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:30

Wij hebben 5 reuen , 2 jacks 2 ridgebacks & een cheltie, er zijn er 2 nog echt reu..

LisaDG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 12:31

Het was niet de bedoeling dat ik een topic opende en dan mensen tegen elkaar zag een discussie aangaan,
voor mij was het vooral de bedoeling om te weten wie hier nog problemen mee heeft gehad en wat jullie er tegen gedaan hebben.
Louis is nu een tijdje chemisch gecastreerd (voor mensen die niet het volledige topic gelezen hebben), en is een heel stuk rustiger,rijdt praktisch niet meer (als hij het toch nog zou proberen wordt hij gecorrigeerd)en hecht veel minder belang aan wat de pup doet en niet doet.
Voor mij een goede keuze geweest....
De chemische castratie werkt zo'n 3 maanden werd mij gezegd,hierna bekijk ik wat zijn gedrag is en wat er verder wordt ondernomen.
De pup is dan ook al wat ouder en we zien dan wel,doet hij het niet meer wordt er geen chemische of volledige castratie meer gedaan ;)