Jonge hond blijft "keel schrapen"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:43

duidelijk kennelhoest inderdaad op dat filmpje te zien, Je mag 't kuchen noemen haha. Ook erg besmettelijk voor andere honden. Codeïne is de oplossing.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:22

khalid schreef:
duidelijk kennelhoest inderdaad op dat filmpje te zien, Je mag 't kuchen noemen haha. Ook erg besmettelijk voor andere honden. Codeïne is de oplossing.

Zou ik niet aan de hond geven ;)

Onze dierenarts geeft altijd bisolvon wat dan in yoghurt opgelost kan worden daar ze dat graag willen als ze last van de keel hebben. verdre krijgen ze dan wat voor de weerstand en wat om te ontspannen zodat ze niet meer zo hoesten. En als het nodig is antibiotica.

Sinds wij enten hebben onze honden alleen nog maar lichte vormen gehad dus ben van mening dat het zeer zeker werkt vooral ook met de infectiedruk die onze honden hebben ivm hondesport en mijn werk als DA assistente,

BloodElf

Re: Jonge hond blijft "keel schrapen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:10

Weet je al wat het is? Mijn hond deed precies hetzelfde en die had keelontsteking..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:35

Hoe is het nu met je hond Ts. Hij klonk best zielig :(:) Is hij al wat aan de beterende hand?

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:48

Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat met de hond :(:)
Kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen hoor, maar doet hij dit vooral na/tijdens inspanningen?
Mijn hond had dit ook en bij de DA bleek dat hij hartfalen had.
Ik zou voor de zekerheid toch langs de DA gaan als het vaker wordt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 16:45

Wat lief :)

Na overleg met de DA hebben we besloten het even te laten gaan. Het is idd kennelhoest en zolang hij geen koorts heeft, lusteloos is en goed eet en drinkt mag zijn lijfje het zelf oplossen. Ik heb een kinderhoestdrankje voor hem gehaald wat ie erg lekker vindt :P En hij hoest nog wel met vlagen maar ik merk duidelijk dat er wel vooruitgang inzit. Verder is puk verre van ziek :+ Het is en blijft een clown en gelukkig valt het allemaal reuze mee.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:06

Aah gelukkig valt het mee met kleine Puk. fijn dat de hoestdrank lijkt te helpen! Toch sneu als ze zo liggen te kuchen en niet helemaal zichzelf zijn!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:07

Gelukkig Choco, ik hoop dat Puk er snel weer vanaf is :j

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 17:15

Ja het is toch mijn kleine puppedupje :P Maar met wat rust is ie gelukkig rap weer de oude :j Heb hem net nog wat hoestdrank gegeven :)
Thanx rocymax Ben ook erg blij dat het weer beter gaat