). Wij hebben dit jaar ook voor het eerst ongeveer 8 mussennesten onder de dakrand zitten. En ik dacht dat mussen zeldzaam waren.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
).
vind dat de baby's wel kunnen schreeuwen

) Tafje schreef:Goede tip dat nathouden van de grond bij droogte. En van de plank onder het nest ook. Voor alle beginnende of stunteligge birdies; ik zag in de dierenwinkel dat er ook kunstnesten te koop zijn (net als vogelhokjes voor andere soorten). Als je dus geen nesten hebt maar wel zwaluwen in de omgeving dan kun je die ophangen als 'startnest'. Ik kan me voorstellen dat er ruimtes zijn waar ze moeite hebben met het vinden van een goede bouwplek (geen kabels, leidingen, lampen of camera's).
Wij hebben dit jaar ook voor het eerst ongeveer 8 mussennesten onder de dakrand zitten. En ik dacht dat mussen zeldzaam waren.

Tafje schreef:Toch ff een vraagje; hebben jullie ook allemaal het aantal nesten doorgegeven via de link in mijn openingspost? Geen verplichting hoor, ben gewoon benieuwd

Suusje1972 schreef:De nesten: http://www.vogelbescherming.nl/winkel__ ... /varcat/13
Ik ga dit jaar ook een paar nesten weghalen (op de tl-bakken..) en deze kant en klare nesten op handiger plekjes bevestigen.