Shih Tzu! ervaringen? :D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ingetje

Re: Shih Tzu! ervaringen? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 02:17

Wij hebben een kruising Shih-Tzu x Maltezer van 2 jaar, echt een super leuk ding!
Helaas heeft ze wel een huidprobleem: demodex (ookwel puppy schurft genoemd).
Gelukkig heeft ze er niet zo vaak last van, dit doet zich alleen voor als de weerstand slechter is.
Bijvoorbeeld als ze wat ziekjes is of tijdens de loopsheid.
Maar daar is speciale shampoo voor en na hiermee gewassen te zijn, is ze weer terug de oude.
Verder erg speels en actief hondje maar kan ook rustig zichzelf vermaken.
En het is een echte knuffel en zit graag bij je op schoot.

Petraa14

Re: Shih Tzu! ervaringen? :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 10:24

Ingetje, Ik had hiervoor een maltezer en die had ook demodex maar in hele erge mate.. :( Daarom twijfel ik ook een beetje tussen een boomer hondje omdat namelijk huidproblemen nog al eens voorkomenen. Ik denk dat je vooral geluk moet hebben. :)

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:34

ja ze zijn echt zo dol op zwemmen .
wij laten ze trouwens scheren , het zijn echte * vuilakjes * en het is anders gewoon niet om te doen .
en moet zeggen als ze weer bij de trimsalon zijn geweest zijn ze zelf ook een stuk blijer, dat merk je echt.
wij laten ze zoiezo altijd voordat we op vakantie gaan scheren , zodat ze dan lekker volop kunnen ravotten in modder / en zwemmen.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:40

Wij hebben een Shih-Tzu x Maltezer (net zoals Ingetje dus ;) ) hondje. Hij is inmiddels 8 jaar oud en helemaal leuk! Nog steeds is hij erg speels, vrolijk en houdt van mensen. Helaas houdt hij niet zo van andere honden, het heeft meer dan 6 maanden geduurd voordat hij onze nieuwe pup heeft geaccepteerd. Als ongecastreerde reu was hij erg dominant, maar dit veranderde zodra hij gecastreerd werd. :)

Ons hondje houdt niet van zwemmen, ook niet van in bad gaan. :+ En ook hij wordt zeer regelmatig getrimt. :)