Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Roosch schreef:Dood maken zou ik zelf nooit durven.
Zou dan ook geen vrede met mezelf hebben geloof ik..
Roosch schreef:Ik vroeg me af.. wat doe JIJ als je een gewonde vogel ziet liggen? Laat je hem liggen, aan zijn lot overgelaten? Of onderneem je actie?
Roosch schreef:Ik ben niet zo'n held met vogels, hoe zal ik het zeggen.. Als er een duif langs me heen vliegt op 2 meter afstand zit ik bij iemand anders in de nek.
Ik zou 'm dus zeker niet zelf oprapen, zou wel andere mensen vragen of ze 'm misschien konden oprapen en in een doosje stoppen en dan de dierenambulance bellen.
stef schreef:Toen ik nog een voliere had zette ik kleine vogels (mus, merel etc) die licht gewond waren daarin, om ze vervolgens weer los te laten als ze aangesterkt waren. Postduiven tik ik het nummer op de ring in op internet en bel ik de eigenaar. Andere dieren tja... t blijft een beetje lastig. In de stad/dorp zou ik wel wat ondernemen, in de polder/natuurgebied laat ik de natuur zijn gang gaan.
Dierenambulance heb ik geen hoge pet van op.
Toen ik een schildpad vond moest ik m maar ergens in een sloot zetten (wat nou als het een land schildpad was?)
En toen ik een poesje van nauwelijks 3 weken vond kwamen ze ook niet, uiteindelijk een asiel gevonden wat hem/haar op wilde halen
) met dat nijntje in z'n muil lopen, richting de sloot. Ik als een idioot van mn knollie af achter die kat aan. Kat springt in de sloot ik erachteraan
Helaas was het nijntje al dood, maazr die kat heeft wel nog ff een jerrycan voor z'n donder gekregen