Vers Vlees

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Vers Vlees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 20:55

Zo dan, aardige stapel Wendy_Komen. Hoelang doe je daar nou mee? En hoeveel honden heb je ?

Hou je me/ons een beetje op de hoogte, Lamar? :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:58

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:15

Hier zaten voor mij 30 kilo worsten (en nog is 30 kilo voor de honden van mijn moeder) (kvv). En dan nog flink wat kilo's aan barf spul. Denk er ongeveer 3 maanden mee te doen??? We zullen zien, gewoon als de bodem in zicht is opnieuw bestellen ;-)
Mocht je het leuk vinden om te weten wat ik dus voer naast mijn hoofdzakelijk kvv, dit had ik besteld:
1 x Konijnenrug karkas 1kg
2 x Konijnenoortjes 500gr (om te drogen)
2 x Kippenkarkas 1kg
1 x Kippenrug 2kg
1 x Pensblokjes los gevroren 5kg
1 x Runderborstbeen zacht 1kg
1 x Kalkoennekken 1kg
1 x Geitenrib jong 1kg
1 x Lamslong 1kg (om te drogen)
1 x Eendennekken 1kg
1 x Eendkarkas 1kg
1 x Eendenrugstuk 1kg
1 x Paardenschoudervlees1kg
1 x Bio Geitenlong 1kg (om te drogen)
1 x Kippennekken +/-12kg

Oja, ik heb twee whippets in huis die ongeveer 400 gram per dag eten.

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:22

Haha ik krijg gewoon trek Wendy.
Wij geven kvv van naturis. Ben zelf verkooppunt.
Maar Lupa heeft altijd goed spul.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:19

Op mjn website staat ook veel info over vers vlees voeren ;) Ik voer zelf vers vlees aan hond en katten en wissel dat af met Tinlo. Verkoop vers vlees, Tinlo en Naturis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:57

Dit heb ik besteld, gewoon vanalles wat.... maar waar ga ik het laten??????????? :wow:
We mogen nu wel snel de vriezers hier leeg gaan eten en de rodi die ze niet meer willen eten breng ik morgen gauw naar een vriendin. (sinds ze farmfood fresh krijgen lusten ze de rodi niet meer)

1 x Alaska Rund 800gr
1 x Alaska Kip 800gr
1 x Alaska Konijn 800gr
1 x Alaska Fazant 800gr
1 x Alaska Eend 800gr
1 x Alaska Zalm 800gr
1 x Lupa Bio Compleet 500gr
1 x Lupa geit compleet 1kg
1 x Lupa zalm/vlees compleet glutenvrij 1kg
1 x Lupa vis compleet glutenvrij 1kg
1 x Lupa kip/rund compleet glutenvrij 1kg
1 x Lupa vlees compleet glutenvrij 1kg
1 x Lupa paard compleet glutenvrij 1kg
1 x Lupa lam compleet glutenvrij 1kg
1 x Lupa pens compleet 1kg
1 x Lupa puppy compleet 10x200gr
1 x CarniVoer Runder mix hond 2x400 gram
1 x CarniVoer Paarden mix hond 2x400 gram
1 x CarniVoer Lam mix hond 2x400 gram
1 x CarniVoer Eend mix hond 2x400 gram
2 x Bibi Natuurmix hond 500gr
2 x Bibi Mix hond 500gr
1 x Bibi Fytomix hond 500gr
1 x Bibi Vitaal hond 500gr
1 x Shaweca Dogfood Mixture Rund 500gr
1 x Shaweca Dogfood Mixture Paard 500gr
1 x Shaweca Dogfood Mixture Geit 500gr
1 x Shaweca Dogfood Mixture Schaap 500gr
1 x Shaweca Dogfood Mixture Zalmmix 500gr
4 x Shaweca Dogfood Mixture G.Pens 500gr
4 x Bandit Bio Wildmix 300gr
4 x Bandit Bio Lamspens gemalen 400gr
1 x Bandit Bio Vleesmix Rund 300gr
1 x Bandit Bio Vleesmix Lam 300gr

Ik houd jullie op de hoogte, denk dat de honden er geen probleem mee zullen hebben aangezien ze nu al steeds het vlees eruit eten en de brokken laten liggen voor een paar uur later.
Dat met botten erin zoals kippenekken enzo durf ik nog niet. Denk dat dat komt omdat mijn moeder altijd zat te gillen dat honden stikken in versplinterde kippenbotjes. Welke botten splinteren nou wel en niet en hoe kan dat?

Ik zat er al langer over na te denken want de paarden geef ik ook eten à la paardnatuurlijk, geen brokken e.d., waarom de honden dan niet? Stom dat ik het met de paarden makkelijker kan dan met de honden :roll:

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:06

Heel simpel: alle botten die VERHIT zijn, zijn gevaarlijk en moet je dus nooit geven.
RAUWE botten van bijna alle gevogelte kun je gewoon geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:12

En rauwe konijnenbotten kan dus ook? Hebben ze nooit een stukje vast in hun keel zitten?

Wij hebben hier achterin de tuin 6 konijnen in een hok zitten.... zei mijn vriend nadat ik had besteld: "Kun je daar niet een mannetje tussen gooien? Dat is veel goedkoper, gewoon zelf fokken."
-O- _-:(

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 00:22

Konijn kan ook. Of het bot moet groot genoeg zijn dat ze er echt op moeten kauwen, of je moet gewoon even opletten. Iig nooit geven zonder toezicht, net als een mens kan een hond zich ook verslikken ;-)

Echter botte van grote dieren (koe geit schaap) die volwassen zijn, zijn te hard! Dus ook koeien knieen en dergelijke zijn funest voor je hond! Net als die gedroogde dinobotten e.d.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 15:16

En hebben jullie verstand van kattenvoer? Mijn katten komen meer dan regelmatig thuis met een duif, kraai, raaf, muisje of wat dan ook en ze vreten álles op. Hoofd spelen ze eerst een half uur mee, maar dat gaat er uiteindelijk ook in. Dus ben niet bang dat zij hoeven te wennen oid. Maar wat kan je een kat nou geven? Eendagskuikens ofzo? Of..?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:27

De katten hier eten m.n. kleinere prooidieren: kip, konijn, duif, haas, kwartel, eend. Als het gaat om vleesbot. Maar ook gerust spier- en orgaanvlees van hert, rund, schaap en paard.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:42

Yv_ schreef:
En hebben jullie verstand van kattenvoer? Mijn katten komen meer dan regelmatig thuis met een duif, kraai, raaf, muisje of wat dan ook en ze vreten álles op. Hoofd spelen ze eerst een half uur mee, maar dat gaat er uiteindelijk ook in. Dus ben niet bang dat zij hoeven te wennen oid. Maar wat kan je een kat nou geven? Eendagskuikens ofzo? Of..?

Wat een mazzel heb jij :D
Die monsters van mij zijn erg lastig hoor. 1 van de katten durft een kippenekje te eten, maar voor de rest moet alles gemalen zijn en wild vreten ze niet. ;(

Je kunt kijken of kippe-, of eendenekken erin gaan. Een konijnkarkasje is ook niet zo hard.
eendagskuikens kan best, maar is meer een snack, daar zit onvoldoende in.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 15:51

Ja, duif ga ik niet voor ze kopen, daar vliegen er buiten genoeg ;). Paard komt hier niet in huis en met een beetje geluk hebben ze binnenkort vers konijn van de buren :=. Nee, grapje, bedankt voor je antwoord!
Met vleesbot wordt bedoeld vlees + botten, of..?

Sorry, was ook niet helemaal duidelijk in mijn bericht. Wil voor hun ook gelijk kvv gaan bestellen (vind dat zelf samenstellen toch (nog?) een beetje teveel van het goede), maar zat dus inderdaad aan snacks te denken.. Als je nou gewoon 2 porties naar behoefte kvv voert per dag en er dan nog eens per week een konijn in de tuin legt voor ze ofzo, is dat dan teveel of kan dat goed? Qua mineralen, vetten, etc.

Haha, ik heb echte jagers! Probleem is dat ze het altijd mee naar boven nemen en ik het dus voor mijn bed vind :') .

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:57

Carnibest heeft ook speciaal voer voor katten ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:29

Katten blieven meestal geen pens. Veel KVV voor katten is wat fijner gemalen dan die voor honden, maar als jouw katten zo goed eten, is dat niet eens per sé nodig. Dan kun je ze gewoon de hondenvariant zonder pens voorschotelen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:09

Vleesbot is een bot waar het omliggende vlees nog aan vast zit. In het ideale geval bevat zo'n stuk 50%vlees en 50%bot. Dus bv. Een kippenpoot uit de winkel is een vleesbot. Een kippenpoot zonder enkel vlees eraan dus allen bot is niet de bedoeling.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 22:28

Ah okee, thanks!

Nou, ik heb een bestelling gedaan. Ben heeeel erg benieuwd! Ik heb het nu bij lotgering.nl besteld, maar zie in de bovenstaande lijstjes dat er veel meer is bij die andere, dus ga daar ook maar eens neuzen. Heb voor de katten (buiten de kvv) een kilo eendennekken besteld, ik zie wel of ze het lekker vinden. En anders hebben we nog een hond die het misschien lekker vindt.. Geen idee ook hoeveel nou precies een kilo is, heb echt totaal geen weet van gewicht van vlees.. Maar we zien het snel genoeg :).

Edit: Oh en Kimmie: Bedankt voor die link naar dat topic! Heel handig!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 06:13

Eendenekken lijken me wat groot voor een kat, maargoed als je die evt. de hond kan geven?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 07:43

Super dat je besteld hebt! En zou de volgende keer kijken of je toch aan kippennekken kan komen. Voor de katten beter formaat en mijn honden vinden de kippennekken lekkerder dan eendennek (alhoewel ze het wel eten hoor ;-) )
Kilo eendennek. Zal er een stuk of 10 zijn denk ik....

Bij mijn vorige bestelling had ik 12 kilo kippennekken! Phoe, voordat ik die verdeeld had in zakjes... Kon geen nek meer zien ;-)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 10:31

Ja, ik zat inderdaad ook aan kip te denken, maar zag alleen maar kipkarkas op het lijstje staan.. En ik heb nu toch nog liever een nek op het aanrecht liggen dan een karkas :+. Nouja, desnoods snij/zaag/hak/trek ik ze uit elkaar dat ze wat kleiner worden. En anders, kan een eendennek als snack voor een hond een/tweemaal per week kwaad, buiten het kvv?

Jeetje, 12 kg? Kan me voorstellen dat je er daarna aardig klaar mee was :D.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:24

Al zou je elke dag een nek willen geven ,geen enkel probleem!!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:51

Mijn honden aten al BARF en KVV zodra ik ze kreeg met 8 weken. Heb ze vrijwel meteen van de brok overgezet. De al eerder genoemde Barfplaats geeft heel veel info. Helaas staan die van mij weer op brok door omstandigheden (een kon niet goed tegen BARF en de andere is te kieskeurig, en omdat mijn woonsituatie verandert is heb ik ook geen grote vriezer meer voor KVV)

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:25

Katten hebben ook echt lever nodig, tenminste vitamine A wat in lever zit, minstens 3x per week. Ze hebben ook meer eiwitten nodig dan honden. Daarnaast kan vasten bij katten wel kwaad ivm leververvetting en daar zit ook vaak het grootste probleem om te gaan barfen met katten. Ze mogen best een keer niet eten als ze iets niet lekker vinden, maar niet een paar dagen achter elkaar (zeker de dikkere kat niet). En het commerciële voer is zo aantrekkelijk voor ze...

Edit: ik heb even opgezocht voor katten:
Botvlees 40-50%
vlees/vis 20-40%
orgaan 10-20%
groente tot 10% (maar is niet noodzakelijk voor katten)
Verder minimaal 3x per week lever en minimaal 2x per week vette vis (katten kunnen plantaardige oliën niet omzetten en hebben dus echt omega-3 nodig uit vis).

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:59

Ik voer mijn katten geen groente. Ze knagen wel regelmatig aan het kattengras ;)
Ze krijgen 's ochtends spiervlees, een keer in de week twee kuikens en een keer vis. In de avond krijgen ze vleesbot met afgewisseld orgaan (hart, lever, maag of nier).

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:01

Wij voeren onze Noorse Boskatten ook veel vers vlees.
Ze hebben ook gewoon brokken staan, maar elke dag geven we een paar flinke stukken vlees bij.
Ik weet niet precies wat voor vlees, daar gaat mijn moeder over. :P
Maar onze Noren hebben nu een veel mooiere volle vacht.