Even lachen... gek kipje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:35

En het lijkt ook ECHT op een balzak... _O- Van een dier tenminste.
Hoewel hanen hem dacht ik zelf intern hebben hangen.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:39

Word ie niet gecastreerd? lol. Het is net een oudmannetjes scrotum om het netjes te houden, kruipt ie omhoog bij kou? ~~}>

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:06

mltex schreef:
Word ie niet gecastreerd? lol. Het is net een oudmannetjes scrotum om het netjes te houden, kruipt ie omhoog bij kou? ~~}>

:')

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:43

:') Lous....

Heb dame in kwestie daarnet nog gezien.
Ei is inmiddels verdwenen uit de zak, vel is wat los. Maar ze heeft daar echt geen last van.
Is zowat niet noemenswaardig.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:45

Yviertje schreef:
Ragdollcat volgens mij is dit een kippenei-boer geen kippenvlees boer. Is totaal wat anders.

Ik vind het iig erg interessant, hoe is dit gekomen? Weet je dat toevallig?

Die kippen gaan evengoed naar de slacht want na 1 a 2 (2 jaar halen ze bijna nooit) jaar zijn ze helemaal op. Dus vlees of eikippen ik zie geen verschil.

Natuurlijk dat hoort erbij, het gaat er meer om hoe je deze topic neerzet en erom lacht. leuke reclame voor de pluimveehouderijen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 11-07-11 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:48

CarinaR schreef:
Windeieren, jazeker, echt heel maf voelen die aan.

Ragdoll, deze kippen zijn bijna 36weken en hadden dus al 30 weken dood moeten zijn volgens Jou.

Hahaha op je tenen getrapt???? ze zijn ook niet zoveel beter af als vleeskippen, alleen ik weet helaas, dat ze heel wat mankeren, natuurlijk voor 1 kipje ga je niet naar een dierenarts? zolang ze maar eten en drinken en hun werk doen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 11-07-11 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

DaisNBenj

Re: Even lachen... gek kipje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:49

That's life.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:53

Nee hoor, ging alleen even sarcastisch te werk.

Ik heb overigens nog wat kippen vastgelegd op foto... Die zien er volgens jullie dan ook heel slecht uit zien.
Zal zo uploaden.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:54

Nou ik ben benieuwd wat voor zielige kippen je vandaag hebt ;)!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:56

Haha ok ff sarcastisch doen, zo ben ik ook hoor.

Maar geeft toe het is wel beetje respectloos? toch? je kan het ook anders formuleren zoals zo ziet windei eruit en blablabla.

Natuurlijk jullie verdienen er jullie brood mee, als er zijn die het niet goed doen gewoon ff naar de andere wereld helpen en niet verder laten lijden als het lijdt, want jullie krijgen er niet echt veel voor, want de consumenten willen zo goedkoop mogelijk eieren en of kippenvlees inkopen. Het oneerlijkst vind ik dat de supermarkten er meer op verdienen dan jullie in de pluimveehouderijen/sector.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:59

BaileyMix schreef:
:n Niks niet grappig. Dit is waarom ik tegen van die (grote) pluimvee bedrijven ben...Ieder dier heeft toch recht op medische zorg waar nodig? Je zegt dat dit dier je brood verdiend...Zou je haar dan niet wat hulp moeten bieden? Het is ook een dier hè, geen levenloos fabrieksproduct ;)

Eeeh ja, jij wilt voor elke kip een dierenarts laten komen? Niet zo realistisch, want dan kunnen ze wel opdoeken als bedrijf...

Het ziet er bijzonder uit, dat die kip daar 'gewoon' mee leven kan. Heb het echt nog nooit gezien. Dus dat is nu een windei? Hmmm daar komt de uitspraak dan ook vandaan?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:41

Ben benieuwd CarinaR, hoeveel mensen er nu gaan zeuren. ;) Maar wil het zelf wel zien!
Wat grappig dat het ding weer opgelost is, lichaam heeft het weer geabsorbeerd ofzo?

Ragdollcat, doe eens even niet zo naar. Een vleeskipje wordt 9 weken oud maximaal en kan tegen die tijd niet meer op zijn poten staan en nauwelijks meer ademen.
Deze kippen zijn OUDERS van vleeskippen en redden inderdaad zo ongeveer 2 jaar en dan leggen ze niet zoveel meer, maar hebben tot die tijd wel een zo goed mogelijk leven!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 14:42

windei in buik ja, had ze, nu niet meer, hij is er al uit. Hoe weet ik niet (kip had een violetspray opgespoten gekregen zodat ik dr zou herkennen.)
Als ik er aan denk, zal ik wel keer foto maken van een windei. Is een ei zonder schaal.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:53

Ragdoll ben je vegetarier?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 15:09

Afbeelding
Beetje overbelichte foto (geen flits gebruikt hoor), kip is een klein beetje nat van het gemorste water (voordat ik straks bokt over me heen krijg dat ik ze verzuip ofzo)
Afbeelding
Nog een nieuwsgierig kipje...

Ohh lieve help, ik zie dat ik foto heb gemaakt van alleen op de beun.
Dieren kunnen gewoon op de grond in het strooisel lopen. Hier valt de mest tussen door, dus ze houden mooie droge pootjes.

Afbeelding
Haantje
Afbeelding
Hen...
Afbeelding

Fotos van de ruimte die een kip heeft heb ik niet. Dan word ik gelijk voor dierenbeul uitgemaakt.
Zodra ik een voet bij ze in stal zet komen ze naar me toe en staan ze rijen dik te kijken wat ik doe...
Achteraan en de zijkantennis het dan helemaal leeg.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:14

aah leuke foto's :D
snap niet waarom bokt zo zeurt over alles gelijk!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 15:19

Nou... kippen zijn niet zielig...
Ik heb een schaafwondje op topje van mn vinger (kaasschaaf :D ) Haan bekijkt t is... en vol met zn snavel tegen mn wondje... auw, bloeden.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:24

Hier iemand die de OP wel komisch vond := En ik denk dat jij echt heel goed met je kipjes omgaat, dat daar nog veel kippenboeren van kunnen leren :j

Misschien een domme vraag hoor, maar wat is een weindei dan precies :+ En wat voor soort kip is het? Of is het geen specifiek ras.

(Niet-kipkenner hier, behalve de kipfilets dan :Y) )

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:38

DaisNBenj schreef:
Ik ben het volledig eens met Minka en Xena. Ze kan nu echt niet iedere kip laten opereren als er iets aan scheelt hoor.
Topicstarter bedoelt gewoon met de foto dat het grappig is dat het lijkt alsof deze hen een balzak heeft hangen.
Niet zo kleinzerig zijn mensen. Als ze morgen zou komen zeggen dat ze de kip de nek heeft omgedraaid dan
word er gezegd:
"Wat zielig? Waarom? De kip had toch geen pijn, die had toch gerust kunnen blijven leven?".

Dus mensen, take it easy... Vergeet niet te ademen tussen je woorden door en bekijk het eens nuchter.

Het is gewoon een grappige foto: Een hen met "balzak". Het is geen mishandelde kip, ook niet verwaarloosd.
Het is gewoon een kipje met een mankement, dat op foto grappig oogt. Als dit beest voor de rest geen last
heeft of pijn verdient dit dier een evenzeer waardig leven.

Helemaal mee eens :D

haha het ziet er idd best droog uit.. en mooie foto's ts!
Zien er niet echt uit als ongelukkige kipjes, kunnen lekker rondscharrelen!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 17:32

Domme vragen zijn er niet.
Eigenlijk heel simpel. Een wind ei is een ei zonder schaal. Maar wel met een velletje zodat ie 'heel' blijft.
Even gegoogled:
Afbeelding
Bovenste een gewoon ei, onderste een windei. Je ziet t eigeel ook...

Ohja... MORGEN KOMT DE DIERENARTS (maar niet voor dame in kwestie).
Denk zet t even neer (sarcasme mensen)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:18

Witte kippen? ik denk aan eieren altijd aan die bruine kippen, zijn dit speciale of een ander ras?
Nou ze hebben hun verenpak allemaal en ze scharrelen wat rond, ik geniet nog steeds van mn stukje kip hoor :Y)

Hebbie dan ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel kuikentjes??? of krijg je die aangeleverd oid?

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:45

Ach, deze kippen zien er prima uit! Ik heb ook ooit eens meegewerkt met een vriendin (ik toen 16 zij 39) in
haar kippenfabriek.
Nou sommige dieren wat je erbij zag... Oh jee... Dit was wel een vleeskuiken fabriek.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 19:50

Deze komen met 20 weken.
Dit s t ras Ross

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:46

Ross is leuk. :D
Is daar nou ook een roodbruine variant van die je vaak ziet, of had die weer een andere naam?

Mijn docenten zijn echt NOOIT duidelijk over het "merk" kipjes dat we hebben. :(

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 21:16

Ik heb geen idee eerlijk gezegd.