)Ik weet helaas ook hoe snel het echt mis kan gaan.... 2 jaar terug is er bij ons een soort van malthezertje (kan even niet op de naam komen, maar lijkt daar erg veel op) overleden. Het gebeurde werkelijk binnen een minuut!! Hij werd gegegrepen, heen en weer geschud en z'n ruggegraat was doormidden........... Dan kun je schoppen/slaan of hoe goed dan ook handelen, maar er was geen enkele kans, zo snel ging het, meer voor dat arme dier.... Ben daar echt heel erg van geschrokken, dat je je hondje zó snel kwijt kunt zijn...
Ik vind het werkelijk schandalig dat de eigenaar(s) niets van zich hebben laten horen!! Kan daar echt niet over uit. Onze hond is vorig jaar gepakt en die mensen hebben keurig direct de dierenartsrekening betaald en kwamen nog een kaart langs brengen met een heel verhaal dat ze hoopten dat het goed ging en dat ze zo waren geschrokken!
Hoop echt dat je hondje er weer helemaal bovenop komt en er geen grote angst aan over houdt!!

) en heb je de draad gewoon weer opgepakt.
)Dat betekent niet dat ik nu kooikerhonden of JR's gevaarlijk vind, al heb ik gezien wat zo'n beest aan kan richten. Het ligt allemaal aan de eigenaar. Ik kan stiekem ook wel een beetje geirriteerd worden als ik met mijn superbrave hond aan de wandel ben en er dan iemand z'n hondje oppakt of oversteekt terwijl duidelijk aan mijn hond te zien is dat het de grootste oelewapper ter wereld is (als je een beeeeetje hondenlichaamstaal kan lezen). Alleen maar omdat mijn hond er "eng" uit ziet. Je hebt het gevoel dat je dan al veroordeeld wordt op het feit dat je een enge hond hebt, en mensen gaan er al bij voorbaat van uit dat het een agressief monster is.