Nare ervaring voor mn hondje en voor mij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:11

Wat een verschrikkelijk verhaal!!! Ik zou echt helemaal gek worden (en dat vind ik ook een heel groot nadeel van een kleinere maat hond hebben, wanneer er iets mis gaat, maakt je hond toch een stuk minder kans... :P )
Ik weet helaas ook hoe snel het echt mis kan gaan.... 2 jaar terug is er bij ons een soort van malthezertje (kan even niet op de naam komen, maar lijkt daar erg veel op) overleden. Het gebeurde werkelijk binnen een minuut!! Hij werd gegegrepen, heen en weer geschud en z'n ruggegraat was doormidden........... Dan kun je schoppen/slaan of hoe goed dan ook handelen, maar er was geen enkele kans, zo snel ging het, meer voor dat arme dier.... Ben daar echt heel erg van geschrokken, dat je je hondje zó snel kwijt kunt zijn...
Ik vind het werkelijk schandalig dat de eigenaar(s) niets van zich hebben laten horen!! Kan daar echt niet over uit. Onze hond is vorig jaar gepakt en die mensen hebben keurig direct de dierenartsrekening betaald en kwamen nog een kaart langs brengen met een heel verhaal dat ze hoopten dat het goed ging en dat ze zo waren geschrokken!
Hoop echt dat je hondje er weer helemaal bovenop komt en er geen grote angst aan over houdt!!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:16

babbii_lief schreef:
sunny_l0ve schreef:
Ik vind het toch wel jammer dat de Stafford op deze manier weer in een kwaad daglicht word gesteld. Het zijn onwijs leuke honden met van nature een vriendelijk karakter. Het komt juist door de mensen achter die staffords, die zou je niet meer moeten vertrouwen. Die hond reageert alleen maar zo door de baasjes.
Het nadeel met staffords zijn die krachtige kaken wat veel meer schade aanbrengt dan een kleine york bijv.

Persoonlijk kijk ik meer uit voor een Chihuahua dan dit ras. Dat zijn helemaal van die kleine ratten, en waardoor? 9 van de 10 mensen schaffen een chi aan omdat die zo mooi in een tasje past en kleertjes aan kan doen. Geen discipline niets, en wat krijg je? Een valse keffer die in je enkels wil bijten.
Gelukkig zijn er ook mensen die een chi aanschaffen als zijnde kleine hond i.p.v. modepopje en die voeden hun hond wel op.

Overigens is schoppen, schreeuwen en slaan alleen maar stimulatie om nog harder te bijten. Vreemd dat een hondenschool dan zo handelt in deze gevallen. Ik snap dat die hond los moet laten, maar die methode werkt averechts. Wat ook schijnt te helpen is de achterpoten onder de hond vandaan tillen, maar dan heb je het risico om zelf gebeten te worden. Ik denk inderdaad dat de beste manier zou zijn geweest om de hond in zijn nekvel omhoog te halen totdat hij loslaat.

ben het met je eens behalve over de chihuahua heb er zelf een en het is een schatje en is geen kefferd en bijt niet in de enkels en is wel opgevoed maar dat is hetzelfde ligt aan de opvoeding niet aan de chihuahua

Ben het er ook mee eens, maar het zijn de mensen achter de agressieve honden.
Alle honden, niet alleen chihuahua of staffords

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:35

Ja maar ik wordt toch liever gebeten door een chihuahua dan door een stafford :Y)

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:06

Sabinee__ schreef:
Ik snap niet waarom je een heel ras afkeurt op basis van het gedrag van een aantal honden..
Doe je dat ook bij mensen? 1x ruzie met een Turk, alle Turken slecht ?

Ik ken persoonlijk genoeg leuke staffords, en ik ben van mening dat het nog steeds een kwestie van opvoeding is, misschien mede qua karakter en fok, maar ik denk dat opvoeding een HELE hoop scheelt..

En buiten dat op een hond inslaan op dat moment nogal averechts werkt denk ik ..

Maar naar van je hondje, en veel sterkte ermee.

Precies zelfde waar ik aan moest denken. Jammer genoeg scheren mensen vaak iets te snel over één kam.
Maar goed, inderdaad rottig. En ja, de eigenaar van de stafford kon wel de moeite nemen om zijn excuses aan te bieden.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:36

Vivat schreef:
Ja maar ik wordt toch liever gebeten door een chihuahua dan door een stafford :Y)

Sorry maar je moet de post wel snappen. Iemand zegt dat de mensen achter een stafford niet te vertrouwen zijn. Het gaat niet om de beet zelf :Y)

marjolein_el

Re: Nare ervaring voor mn hondje en voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:50

Ik heb het zelf ook wel is meegemaakt op wedstrijd. Dat ging om een Bull Terrier. Ik ben niet bang voor honden maar dit ras vind ik er behoorlijk eng uitzien!

Ik stond met mijn pony in de gang te wachten tot ik de bak in mocht. Door die gang liep de hele tijd zo'n hond, hartstikke lief en aaibaar. Tot er een andere hond binnenkwam. Ze begónnen toch te vechten! Inderdaad echt zo keihard ging hij tekeer! Vlak voor de voeten van m'n pony, op een gegeven moment vlogen ze er volgens mij zelf ónderdoor. Uiteindelijk hebben ze de Terrier met een paar man een stal ingekregen. Pff ik dacht dat hij hem ging vermoorden joh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:52

ik vind wel dat iedereen ts heel erg aanvalt..
ik zou ook zo hebben gehandeld, en ik zou ook voor de komende tijd dat ras haten :Y)
maar het ligt wel aan de baas hoe de hond is ;)

heel fijn dat het toch nog ''goed'' is afgelopen voor je hond!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:08

Jeetje TS wat ontzettend schrikken! Dikke knuf aan je hondje!

Ik ben opgegroeid tussen de pitt's, staff's en bull terriers maar je instinct kickt in op het moment dat je hond aangevallen wordt op zo' n manier. Ik denk dat ik ook alles zou doen om mijn hond los te krijgen. Daarnaast ben ik het met Adnil eens. Het is niet voor niks dat deze honden een baas nodig hebben die heel sterk in de schoenen staan en deze honden heel goed opgevoed moeten worden. Dat is bij een labrador al een stuk makkelijker (ja, ik weet dat deze ook kunnen bijten maar het is even ter vergelijking).

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 15:46

Hallo allemaal,

heel langzaamaan begint de ergste schrik wel te zakken bij mij.
Habibi doet t super. Ik moet zeggen dat ik haar -heel bewust- meteen weer met allerlei honden heb laten spelen bij ons in de buurt. Zelfs even bewust een paar vriendinnetjes/vriendjes van haar opgezocht.

Ik ben er de laatste week een beetje ingedoken, in staffords. Wat ik er zo van meegekregen heb, is dat het eigenlijk supergezinshonden zijn. Heel lief voor de baas en eventuele huisgenoten. Maar ook dat ze -vaak, niet allemaal natuurlijk- op latere leeftijd (Vanaf ongeveer 2 jaar) hond agressie ontwikkelen.
Tot zover nog niet zo'n probleem, een goede baas kan daar mee overweg.
Het vervelende is dat als ze grijpen, dat het dan meteen met heel veel kracht gepaard gaat.

En vervelend is ook dat er bepaalde types mensen zijn, die een hond hebben voor de stoerheid. Die mensen kiezen vaak voor een stafford, of soortgelijk type hond.

Een stafford, bij een goede baas, die weet wat hij in huis heeft, is een leuk dier.
Een stafford, bij een baas die niet veel kaas heeft gegeten van hondenopvoeding, die de hond evt. heeft voor de stoer, daar kan zo'n hond uitgroeien tot een vrij gevaarlijk dier.

Ik denk dat dat is wat ik er voorlopig van denk. Erg afhankelijk dus van de baas.

Voorlopig doe ik wel wat voorzichtiger met deze honden, je weet immers nooit van te voren of het dier goed is opgevoed, en netjes in de hand gehouden wordt.
Overigens denk ik dat ik momenteel met alle wat grotere honden wat voorzichtiger ben.
De schrik is er nog niet helemaal uit.

Ik denk overigens dat voor iedere hond geldt dat de hond zich leuker en socialer gedraagt bij een goede baas die weet wat hij doet.
(ook de kleintjes)

De gevolgen zijn alleen wat groter bij grotere honden, en honden die in hun achtergrond vechthond zijn.

De hond die ik ben tegengekomen was een hond met grote problemen, en baasjes die daar niet serieus mee omgingen (Weet nu iets meer) Hij zal voorlopig niet meer op de hondenclub komen, eerst naar een gedragstherapeut.

Deze combinatie, van hond met problemen, baasjes die niet serieus -genoeg- zijn, met een zeer sterke hond, die is loeigevaarlijk.

Voor mensen die vinden dat er niet goed gehandeld is:
Er was geen tijd om iets anders te doen. Hond had vast en was aan het doodschudden. (En dat gaat met heel veel kracht)
Het was een kwestie van direct ingrijpen, anders was Habibi er niet meer geweest. Een halve seconde later had dat verschil kunnen maken in dit geval.
Wachten tot deze hond losliet was GEEN optie.
De enige mogelijkheid op dat moment was ingrijpen, en hard.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 16:58

Aanpassing, hier boven meld ik dat het supergezinshonden zijn, ik moet daarbij wel melden dat ik het zelf niet zou zien zitten om kleine kinderen en dit type honden te hebben. Niet omdat ze onvriendelijk zijn, maar omdat het, als het fout gaat, ook meteen heel erg fout gaat.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:07

jemig wat ontzettend vervelend! en je moet niet door een aanval alle staffords over een kam scheren maar mijn hond is nu 3x aangevallen door een herder (hij vecht nooit terug, het is een watje) en hij is doodsbang en loopt er met een grote boog omheen. dus ik snap ontzettend goed dat je het nu even helemaal hebt gehad met staffords.

en inderdaad moet je niet gaan schreeuwen. je fokt honden dan alleen maar meer op. maar om helemaal niets te doen is ook niet goed! je laat natuurlijk niet je honden aan stukken scheuren :P dus altijd moeilijk wat je in zo'n situatie moet doen.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:14

Ik denk hoe je het nu schrijf en erover denk dat het ook ongeveer zo is, met de juiste baas een tophond. Met een baas zonder enig besef van de hondentaal een moordwapen.

Verder pak je het alleen maar super goed op vind ik ook voor je hondje!

Maar op 1 ding wil ik toch reageren, ik heb een dochter van 16 maanden en een stafford 7 maanden, zijn echt de grootste maatjes!
Uiteraard ben ik er altijd bij!
De meeste huisongelukken met honden zijn met goldenretrievers/labradors.
Stafford zijn net wat harder, wanneer er onverwachts toch aan de staart/oor getrokken word.
En ze zijn zo ontzettend gek op kinderen!

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:13

wat een afschuuwlijke ervaring en ook nog eens met een steffort. Ik heb ook meerdere vervelende ervaringen met dit ras, mijn huidige hond is als pup ooit eens aangevallen en heeft er een blind oog aan overgehouden. ik heb toen de steff ook met mijn eigen krachten dr af moeten trappen, de eigenaar deed helemaal niets zoals gewoonlijk.
hoe gaat het nu met je hondje? Mooie naam trouwens!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:08

Ik moet eerlijk zeggen, ALS het fout gaat, gaat het bij ELKE hond wel goed fout.
Een Labrador die door het dolle is wil je ook niet in je arm hebben, net zo min als een chihuahua of een golden retriever..
Maar Stafford e.d. hebben nu eenmaal al een slechte naam - en door dergelijke voorvallen word dat verergert.
Ik neem aan dat er ook regelmatig andere rassen zijn hoor, maar omdat dat geen 'enge pitbull achtige' zijn is het minder erg denk ik?

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:02

Na dat ik je 1e bericht had gelezen dacht, he ze heeft gelezen hoe de stafford werkelijk is.
Een super gezins hond, die je goed op moet voeden maar je er wel rekening mee moet houden
dat hij opeens niet meer vriendelijk tegen vreemde honden kan zijn.

Helaas lees ik dan je volgende bericht, over staffords en jonge kinderen in huis.
Nou mijn zoontje(6) is er mee opgegroeid, en ik kan mee geen beter ras bedenken die zo lief zijn voor honden.
Ik durf mijn hand in het vuur te steken voor al mijn honden dat ze mijn zoontje nooit wat zouden doen.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 21:13

Oke, wel geschikt als gezinshond dus?
Op dat vlak blijkbaar alleen goede ervaringen, gelukkig.

Sabinee__ jij zegt dat als het goed fout gaat, dat het dan met iedere hond goed fout gaat. Dat ben ik op zich met je eens. Alleen is de vasthoudendheid, kracht en felheid misschien niet helemaal t zelfde.
Ik heb al heel wat honden schermutselingen gezien. Wat ik nu heb gezien met Habibi was echt anders.
Ik hoop t ook nooit meer mee te maken.
(Maar ik neem aan dat niemand zoiets graag meemaakt.)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:20

jeetje TS wat zal jij geschrokken zijn,fijn dat het goed is gekomen met Habibi!

ik snap wel dat je nu wat negatiever tegenover de stafford staat.
nu ben ik wel een grote liefhebber,maar ik heb hetzelfde gevoel tegenover duitse herders als wat jij naar de stafford nu hebt,vanwege een nare ervaring.

maar inderdaad,ik scheer niet,net als jou,alles over 1 kam,dat is juist goed van je.

weet je wat het met staffords is..........ze zijn qua karakter ontzettend fijn en betrouwbaar,alleen áls het misgaat,hebben ze heel veel kracht en koppigheid(niet te verwarren met een kaakklem die niet bestaat)wat meer schade kan aanrichten. het karakter an sich is niet slechter als van een ander ras.

enne staffords zijn geen pibulls,voor mensen die dat erbij halen.

ik hoop dat je een beetje over de schrik heenkomt,sterkte.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:32

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent, vechthonden maken toch echt met meer intensiteit ruzie. Wij hebben zelf een Bulldog, maar ik let altijd extra goed op bij vechthonden. Niet omdat ze meteen aan zouden vallen, maar stel mijn hond geeft een snauw, kán dat een trigger bij zo'n type hond zijn.

Als een vechthond in de 'zone' is, gaat ie ook door tot hij weer gekalmeerd wordt. Schreeuwen en schoppen werkt idd niet. Het beste wat je kunt doen is beide honden van de grond tillen. Zo kan de vechthond niet meer rukken en en schudden en is het wachten tot hij probeert te herpakken of even loslaat. Dan hond op z'n zij leggen om te kalmeren (anders blijven ze in die modus hangen).

Hoop dat het je nooit meer overkomt maar dan weet je de volgende keer misschien wat beter wat je moet doen.

En inderdaad dit soort honden zijn geweldig voor mensen (dat moet namelijk wel bij dit soort type hond) en zal zich ook nooit tegen zijn eigen roedel keren. Maar een gevecht zullen ze niet uit de weg gaan.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:56

Jee dat zal wel schrikken geweest zijn.
Gelukkig heeft je hondje er niets aan overgehouden (of topic, ik vind het een superleuk beest <3 ) en heb je de draad gewoon weer opgepakt.
Stel je de eigenaren nog aansprakelijk, want ik denk dat je van hun niks hoeft te verwachten.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:24

Je zult wel geschrokken zijn!
Ik wil alleen wel even kwijt dat elke hond gevaarlijk kan zijn dat ligt er maar net aan hoe de hond is opgevoedt.
Ik heb zelf een stafford gekruisd met teckel ( 2 ''gevaarlijke rassen'' ) die echt superlief is tegen mensen, kleine kinderen en andere honden!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:15

Arme Habibi, wel stoer dat ze er geen problemen met andere honden aan overgehouden heeft.
Ik ben ook van mening dat iedere hond potentieel gevaarlijk is. Ik ben ooit verschrikkelijk gebeten door een kooikerhond, kon meteen door naar de eerste hulp. Mijn hond (Boerboel) is een keer aangevallen door twee Jack Russels die haar poot helemaal stuk hebben getrokken (compleet met schudden) terwijl mijn hond op haar rug lag en duidelijk onderdanig gedrag vertoonde. Kleine ettertjes hebben mij ook nog te grazen genomen toen ik ze van mijn hond af haalde (eigenaar stond er dommig bij te lachen "klein maar dapper he" :r )Dat betekent niet dat ik nu kooikerhonden of JR's gevaarlijk vind, al heb ik gezien wat zo'n beest aan kan richten. Het ligt allemaal aan de eigenaar. Ik kan stiekem ook wel een beetje geirriteerd worden als ik met mijn superbrave hond aan de wandel ben en er dan iemand z'n hondje oppakt of oversteekt terwijl duidelijk aan mijn hond te zien is dat het de grootste oelewapper ter wereld is (als je een beeeeetje hondenlichaamstaal kan lezen). Alleen maar omdat mijn hond er "eng" uit ziet. Je hebt het gevoel dat je dan al veroordeeld wordt op het feit dat je een enge hond hebt, en mensen gaan er al bij voorbaat van uit dat het een agressief monster is.
Dat gezegd hebbende, het is natuurlijk wel zo dat hoe groter de hond is, hoe meer schade er aangericht kan worden. Je hebt dus als eigenaar van een grote hond nog meer verantwoordelijkheid om je hond fatsoenlijk op te voeden. Dat er randdebielen zijn die zo'n type hond alleen maar hebben om stoer te doen zal ik niet ontkennen. Maar goed, je hebt ook idioten die andere rassen hebben. Als die twee JR of de Kooiker een chihuahua of een kindje te pakken hadden genomen had dat evengoed fataal kunnen zijn, zeker de kooiker had er niets van heel gelaten.

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:38

je hoeft je ook niet te verantwoorden omdat je geschopt en geslagen hebt,uiteindelijk zijn deze honden toch ooit gefokt als vechthonden,
als hij mijn hondje had gepakt op die manier had hij denk ik nu niet meer rondgelopen.
in mijn ogen zou er voor deze honden een algeheel fokverbod mogen komen.

groetjes martijn

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:26

Ga je dan ook een fokverbod op chow chows,herders,amerikaanse buldoggen,bouviers,enz, eisen? De eigenaar moet aangepakt worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:32

Snoevie schreef:
Ga je dan ook een fokverbod op chow chows,herders,amerikaanse buldoggen,bouviers,enz, eisen? De eigenaar moet aangepakt worden.

Vergeet de nr 1 van de bijtlijst in Amerika niet, de Golden Retriever! ;) Die moet dan ook een fokverbod krijgen.
Nee, de eigenaar moet aangepakt worden.

TS: veel sterkte en ik heb bijzonder veel respect hoe je hiermee omgaat. Vooral dat je je in het ras verdiept en inziet dat het de eigenaar is. Maar bovenal dat je meteen je hond weer met andere laat spelen en doet alsof er niks aan de hand is. Super :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:35

Ja een retriever geeft natuurlijk minder schade,maar men vergeet weleens dat die sneller bijten. Maar dat is een beetje offtopic natuurlijk