Komt de dierenbescherming mijn [naam] ophalen? :'(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Komt de dierenbescherming mijn Spookey ophalen? :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:31

Oohw, dat geloof ik zeker.. :j
Maar als je groot genoeg bent om een ander uit te schelden en te bedreigen, ben je i.m.o ook groot genoeg om je excuses aan te bieden.
Ik heb inderdaad ook aangegeven dat ik me niet gesteund voelde.. zal morgen eens vragen aan de baas hoe het is gegaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:24

Tinky12 schreef:
:) Ik zie dat ze aan een pin zit...weet je dat je haar nog meer vrijheid kunt geven als je haar lijn vastmaakt aan een soort waslijn-idee.Daarmee bedoel ik 2 palen in de grond,daar een lijn tussen spannen.Aan het lijntje van haar tuigje doe je een oogje zodat het heel licht over de andere lijn kan schuiven (snap je hem nog :+ )
Taddaaaa...

Afbeelding

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:58

Super joh, fijn voor Spookje dat je het meteen uitprobeerd! Dat is duidelijk een hele gelukkige kat, dat straalt ie aan alle kanten uit!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:10

Je hebt er wat moois van gemaakt hoor! Ideaal zeg! Ze komen Spook echt niet halen hoor.. :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:11

:D wat een gelukkige kat zeg zo komt ze niet onder auto's of wat dan ook....en toch komt ze buiten:D...nee hoor daar komt de dierenbescherming echt niet voor hoor tineke...;)
maak je je maar niet druk joh...

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:21

zo goed als jij voor je beestje zorgt moet je je meer zorgen maken dat ze je niet nog een paar asielkatten erbij brengen..... zijn een hoop katten die zo'n leventje zouden willen hebben... :D

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:32

Jaa jou kat ziet er zeker weten heel verwaarloosd uit :j

Denk je nou echt dat de dierenbescherming komt voor een of ander raar mens? en mochten ze komen kijken dan kijken ze hoe je beesten (welk beest het dan ook is) eruit ziet. als alles normaal is doen ze echt niks hoor.

Ze zijn wel 50 keer bij ons op stal geweest. moesten komen kijken want de wandelaars hadden gebeld dat er een hele zielige shet aan een ketting stond zonder water. Meneer vond het grappig om met een wateremmer te voetballen :D na twee keer telkens een kopje koffie en dan gingen ze weer }> Ze zijn als ze gebeld worden verplicht om te gaan kijken maar verder doen ze niet zomaar iets hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:15

Spook is de laatste paar dagen een beetje lusteloos..
Ze wil wel even naar buiten, maar na een kwartiertje is ze toch wel moe en dan wil ze naar binnen.. :j
Nu ligt ze ook diep te slapen op mijn (lekker zachte) trui.
Maar zal wel in de lucht zitten, ik ben zelf ook erg moe.

Haha, een nieuw katje erbij was vandaag bijna gebeurd.. :D
Ik had een gesprek in Assen en ik hoorde steeds al wat gepiep, maar wist niet of het echt een kitten was, of gewoon een vogel.
Kon ook niks zien vanuit het raam, maar toen ik weer naar de wachtkamer ging, hoorde ik het een stuk luider en overduidelijk een kitten.. :j
Ik ben snel de trappen af gerend en naar de plek gegaan, maar er zat een heel hoog hek tussen, dus helemaal om lopen en door allerlei bosjes gekropen.. _O-
En ineens zag ik een mama-poes in de bosjes liggen, met een kitten die bij haar dronk.. zooooo lief!!
Hij was echt hooguit 2 weekjes oud, hij keek nog was wazig uit zijn kleine blauwe oogjes.. <3
Ik heb hem even opgepakt en het wezentje kon ook al heel indrukwekkend blazen en grommen.. :D
Maar zijn moeder was er ook nog.. geen echte wilde kat, maar wel gewoon bang.
En aangezien de taxi al een kwartier op me stond te wachten :o heb ik ze beide daar gelaten.
Ik wil ook niet weten wat er met de andere kittens is gebeurd, aangezien één nestje vaak wel 4 of 5 kittens heeft.

Maar eenmaal thuis heb ik [naam] natuurlijk een hele dikke knuffel gegeven en vanavond krijgt ze iets lekkers. :j

Spook is de laatste paar dagen een beetje lusteloos..
Ze wil wel even naar buiten, maar na een kwartiertje is ze toch wel moe en dan wil ze naar binnen.. :j
Nu ligt ze ook diep te slapen op mijn (lekker zachte) trui.
Maar zal wel in de lucht zitten, ik ben zelf ook erg moe.

Haha, een nieuw katje erbij was vandaag bijna gebeurd.. :D
Ik had een gesprek in Assen en ik hoorde steeds al wat gepiep, maar wist niet of het echt een kitten was, of gewoon een vogel.
Kon ook niks zien vanuit het raam, maar toen ik weer naar de wachtkamer ging, hoorde ik het een stuk luider en overduidelijk een kitten.. :j
Ik ben snel de trappen af gerend en naar de plek gegaan, maar er zat een heel hoog hek tussen, dus helemaal om lopen en door allerlei bosjes gekropen.. _O-
En ineens zag ik een mama-poes in de bosjes liggen, met een kitten die bij haar dronk.. zooooo lief!!
Hij was echt hooguit 2 weekjes oud, hij keek nog was wazig uit zijn kleine blauwe oogjes.. <3
Ik heb hem even opgepakt en het wezentje kon ook al heel indrukwekkend blazen en grommen.. :D
Maar zijn moeder was er ook nog.. geen echte wilde kat, maar wel gewoon bang.
En aangezien de taxi al een kwartier op me stond te wachten :o heb ik ze beide daar gelaten.
Ik wil ook niet weten wat er met de andere kittens is gebeurd, aangezien één nestje vaak wel 4 of 5 kittens heeft.

Maar eenmaal thuis heb ik [naam] natuurlijk een hele dikke knuffel gegeven en vanavond krijgt ze iets lekkers. :j

Pluisje88; Ja, mager is ze hè.. :=
Afbeelding

Op zich wel logisch dat ze komen kijken bij zo'n melding, maar vaak is het onterecht.. :j

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:30

Wat is het mooi geworden...!!! :D en wat ligt ze knus op de laatste foto... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:24

Ja haha, zo ligt ze heel vaak..
Meestal word ik wakker in een verkrampte houding en heeft [naam] het grootste deel van mijn bed ingepikt.. :D

Ze had net ook weer zo'n actie..
We waren aan het spelen met haar lievelingsballetje en ze had even die 5 gekke minuten..
Ze sprong op vier pootjes, rug bol en staart krom in de lucht en rende me keihard voorbij. :')
Normaal stopt ze wel op tijd, maar nu rende ze keihard naar een hoek waar mensen zelf niet bij kunnen.
Dus ik heb maar even een bakje tonijn (die ze toch al zou krijgen) voor die hoek gezet en toen kwam mevrouw wel heel snel tussen die gordijntjes vandaan. :D
Smurf.. :+:

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:50

Wat een ontzettend leuke kat <3 Zo te zien wordt daar goed voor gezorgd, die komen ze echt niet bij je weg halen hoor :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:50

Je hoeft je zoals iedereen hier zegt echt geen zorgen te maken dat ze je poezel weg komen halen, daarvoor heeft ze het veel te goed!

Waar ik me wel zorgen over maak is die constructie waar poes aan vastzit, als ze een keer schrikt en gaat rennen trekt ze pinnen en al uit de grond en ben je dr kwijt....
Zo stevig is het nl niet, zo te zien zijn het gewoon weidepaaltjes voor schrikdraad en die trek je zo uit de grond.
Heb je er nooit over gedacht om een kattenren te maken voor poes? Gewoon jouw deel van de tuin gebruiken en dan een kooiconstructie maken? Misschien een oude voliere of groot kippenhok voldoet ook nog wel, heb je ook geen last van dat touw en heeft ze iets meer bewegingsvrijheid,
Je zou ook losse panelen kunnen nemen zodat de ren zo weer in en uitelkaar te zetten is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:59

Je ziet het niet zo goed, maar aan de linkerkant op de foto zie je nog het touw strak staan.
Op die manier heb ik het linkerpaaltje nog eens extra stevig vast gemaakt, door het touw om de stevige 'stam' van een grote struik te binden. :)
Toen ik [naam] nog gewoon aan één paaltje vast had, bleef ze constant haken aan hele kleine plantjes, die ze eigenlijk heel makkelijk los kon trekken.
Maar dat deed ze niet en bij de kleinste weerstand, bleef ze net zolang zitten tot ik haar hielp.
Dat is nu weer een voordeel. :j
En stel dat ze ondanks dat toch in paniek raakt, zal ze zowiezo niet los komen.

Ren heb ik over nagedacht, maar dat mag hier niet en aangezien dit zo prima werkt, heb ik er vrede mee. :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:12

waarom mag een ren niet? Je hebt ze ook met panelen die je uit elkaar kunt halen dus hoeft ie niet te blijven staan, je moet alleen wel de plek hebben om die panelen neer te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:19

Ik heb dat geprobeerd, met dingen die ik uit de grond kon halen, maar dan heb je er zoveel nodig dat dat eigenlijk geen doen is.
En dit werkt prima zo. :j