zo ontzettend zielig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 03:26

Bah dit zit me niet in de koude kleren, heel herkenbaar..
Toen wij kittend hadden (waren ongeveer 7 weken oud) speelde ze al vollop in de achtertuin, in de zomer stond de deur vaak open en rende ze dus in en uit. Tegen de avond deden we dan vaak de deur dicht en als mams dan ging brullen mochten ze weer lekker binnen.. Je kent dat wel met katten ze rennen springen plots staan ze achter je terwijl ze nog geen seconde eerder voor je stonden..

Mijn vader had al een paar keer de kittend weg geduwd en geteld en deed de deur dicht ik vergeet het nooit meer, een van de kittens kwam tussen de deur, niet tussen de kier maar zeg maar de andere kant van de deur met de scharnieren. Absoluut onbewust gedaan en m'n vader heeft zich erg schuldig gevoeld.

Het beeld daarna was nog vreselijker, het arm ding kreeg stuipen spartelde als een vis op het droge en miauwde niet maar schreeuwde, het was weekend dus met spoed de dierenarts gebeld welke een spoed had, ondertussen het diertje in de armen genomen hij had zon pijn. De volgende dierenarts zou er pas over drie kwartier kunnen zijn en adviseerde ons er zelf een einde aan te maken..
Vul het zelf maar in, we hebben nu weer een straatkatkitten opgevangen en iedereen hier is schichtig met de deuren..

Heel veel sterkte zulke dingen gebeuren onbewust.

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 07:27

Hoe gaat ie, heb der vannacht paar x voor geduimd.

HeleneDas

Re: zo ontzettend zielig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 07:38

Ach vreselijk en hoop op een goede update. Je zoontje kan er niets aan doen, ik heb hier zelf 4 kittens rondlopen en ik heb ook al een paar keer lang uit gelegen omdat ze ineens voor je sprongen! Sterkte, ik duim

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 07:57

Wat een vreselijke verhalen hier |(

Heel erg verdrietig TS, ik hoop voor poesje dat het allemaal weer veel beter gaat.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:02

sterkte

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:02

Wat een naar ongeluk zeg!
Hoe gaat het nu? met kitten én zoontje?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:17

Omg, dit is een nachtmerrie voor iedereen die dieren houdt...
Hoe gaat het nu met je kitten en met je zoontje??

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:34

Ach jeetje wat sneu voor jullie en de kitten.
Klinkt idd naar hersenletsel. Op de plaats van de beschadiging in de hersenen vormt zich vocht dat tijdelijk voor meer functieverlies zorgt dan dat wat al ontstaan is door het letsel.
Kansje dat er nog wat verbetering optreedt.
Sterkte er mee joh, ook voor je kids.
Ennuhhh de bokkerige opmerkingen die hier niet te vermijden lijken te zijn zou ik gewoon negeren als ik jou was. ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:43

Och wat een onzettend sneu verhaal. Wat naar voor het katje en de kinderen. Ik duim mee op verbetering. Sterkte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:45

Hé, wat vervelend!
wat zal je zoontje zich schuldig voelen :(
sterkte en ik hoop dat het weer goed komt! :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:51

rachel_j schreef:
de kitten is ruim 6 weken , en mn kids hebben zichzelf in slaap gehuild.vreselijk.
deze dierenarts is geen persoon die alles maar oplapt, allesbehalve hij is eerder een type "veearts" .(is de vervanger van mijn eigen DA en verdient er dus geen klap op als ie me door zou laten modderen.)
we hebben ook duidelijk afgesproken dat we niet langer afwachten op herstel dan morgenvroeg.
voor de duidelijkheid ; mocht er morgenochtend geen verbetering zijn dan laat ik hem uiteraard inslapen!

6 weken en dan al bij de moeder vandaan, dat is het eerste wat in mij opkomt.
Is een beetje vroeg, maar goed.

Hopelijk komt het goed met de kitten, maar als ik dit zo lees klinkt het niet best.
Goed ook dat je dan al je volgende stap weet.
Sterkte.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 08:52

hier ben ik weer.
om met de kinderen te beginnen, die zijn naar school toe en halen kracht uit het feit dat het katje nog leeft , ik heb dat maar even zo gelaten om ze niet huilend naar school te hoeven brengen.
het katje leeft idd nog, maar daar is ook eigenlijk alles wel mee gezegd.
heel af en toe zie je een minimale beweging, ineens een pootje of zn staartje , wat wel te merken is, is dat hij probeert te reageren als je hem aanraakt, een verandering in ademhaling en hij probeert dan zn hoofdje te bewegen. hij heeft nog steeds oor en oog reflexen , maar dat was het dan ook wel.
melk gaat er met een spuitje in, zogauw hij dat in de gaten heeft begint hij te slikken.
maar goed, positief is uiteraard anders!
zojuist mn eigen DA gebeld, en daar ga ik zo heen, en wat mij betrefd is het duidelijk , of er moet ineens iets wonderlijks gebeuren.
ik had het heel graag anders gezien, maar ben bang dat inslapen nu de enige optie is.
ik laat het jullie weten als ik terug ben.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:53

rachel_j schreef:
ik heb net de kruik weer ververst met warm water en het katje dmv een spuitje wat melk gegeven , hij beet op het spuitje en slikte goed, en plots bewoog hij zijn staartje, om vervolgens vanuit het niets ineens alle pootjes te strekken en met zn voorpootjes te klauwen in de lucht, en ineens was dat ook allemaal weer weg en was het weer een lappenpopje....
tuurlijk is dit voor een jong katje allesbehalve normaal maar dat is hij zo alles heeft bewogen is in elk geval een teken dat hij niet verlamd is.
ik ga zo wat proberen te slapen, denk niet dat ik meer kan doen dan ik nu gedaan heb.

Is er niet toch wat gebroken of gescheurd of een zenuw heel ernstig beklemt?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:56

He balen wat een rotnieuws, maar als het beter is voor het beestje doe je er wel goed aan.
overigens mag ik vragen waarom je je kinderen niet betrekt bij het inslapen, weet namelijk van mezelf dat ik echt een trauma heb overgehouden aan het feit dat ik thuiskwam en ons hondje er ineens niet meer was

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:59

Oef wat een verdrietig verhaal.
Je arme zoontje, wat zal hij zich verdrietig voelen. En arm poesje, ik denk idd dat je er beter aan doet om het in te laten slapen.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:00

Oh bah.. heel veel sterkte..
Ik hoop dat je kinderen het een beetje goed op zullen pakken als ze van school thuis komen en het poesje is er niet meer :S

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:02

Geef je hem alleen melk of echt kittenvoeding of herstelvoeding? Ik zou dat eerder ook aanraden zodat hij nog wat sneller op krachten komt.
Wel een ontzettend vervelend dat dit gebeurt. Hopelijk knapt hij nog op!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:02

Ah gut..kun je niet meteen doorrijden naar die boerderij en een nieuwe ophalen die er heel erg veel op lijkt? Je zoontje komt er nooit meer overheen als hij weet dat hij het katje heeft vermoord..(per ongeluk natuurlijk...)
iig heel veel sterkte..

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:05

Bah bah bah... sterkte...

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:08

sterkte ook vooral voor de kids
een ander katje ophalen heeft geen zin, al lijken ze nog zo op elkaar de kids zullen het toch merken
ik zou inderdaad ook de kinderen meenemen om het katje te laten inslapen, kunnen ze echt afscheid nemen
tenzij je zelf denk dat de kinderen het niet aankunnen natuurlijk
nogmaals heel veel sterkte

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 09:09

NoGo schreef:
He balen wat een rotnieuws, maar als het beter is voor het beestje doe je er wel goed aan.
overigens mag ik vragen waarom je je kinderen niet betrekt bij het inslapen, weet namelijk van mezelf dat ik echt een trauma heb overgehouden aan het feit dat ik thuiskwam en ons hondje er ineens niet meer was

omdat ik er (ken mn kinderen) beter aan zal doen om straks als ze thuis zijn te vertellen dat hij zelf dood is gegaan , een dier in laten slapen is in hun ogen moord, hij ademt toch? dus dan kan ie volgens hun nog steeds beter worden......

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 09:11

vanitymay schreef:
Ah gut..kun je niet meteen doorrijden naar die boerderij en een nieuwe ophalen die er heel erg veel op lijkt? Je zoontje komt er nooit meer overheen als hij weet dat hij het katje heeft vermoord..(per ongeluk natuurlijk...)
iig heel veel sterkte..

mn zoontje is 10 , en mn dochtertje 7 , dus die zijn niet te foppen, ze hebben de rest van het nest ook gezien, en dit was de enige donkergrijze met een spierwit oog.
hoe ik het allemaal aan ga pakken straks moet ik me echt nog een beetje bedenken , om er een draai aan te geven dat hij zich miss wat minder schuldig voelt.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:12

Jacky91 schreef:
sterkte ook vooral voor de kids
een ander katje ophalen heeft geen zin, al lijken ze nog zo op elkaar de kids zullen het toch merken
ik zou inderdaad ook de kinderen meenemen om het katje te laten inslapen, kunnen ze echt afscheid nemen
tenzij je zelf denk dat de kinderen het niet aankunnen natuurlijk
nogmaals heel veel sterkte

Denk het eerlijk gezegd niet, ze hebben hem nog maar net en jonge poesjes lijken vaak echt allemaal heel erg op elkaar. Daarbij hebben ze hem het laatst ziek en bloedend gezien..Als je ze verteld dat hij opeens heel erg is opgeknapt zijn ze vaak al opgelucht genoeg om teveel moeilijke vragen te stellen... :+

Sterkte iig!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:13

Hmm, een spierwit oog wordt iid wat lastig, dat onthouden ze wel..

uverla05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:14

Sterkte