Ergens een gier ontsnapt? update: vale gier, foto's pag 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:03

Anoli schreef:
Stom is dat, dus ze halen zelfs in natuur gebieden die grote kadavers op??
Kunnen ze niet beter de natuur zn gang laten gaan?

* ziet bossen en parken vol met rottende kadavers liggen waar wandelaars om en overheen strompelen terwijl ze proberen hun eten binnen te houden :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:03

stef schreef:
punt is dat er is NL geen grote kadavers te vinden zijn, alles wordt altijd netjes opgeruimd en wordt opgehaald door de rendac, dus tja, geen eten is geen habitat.

´netjes´ is wéér een verkapt waardeoordeel :)*

Er is niets ´netjes´ aan kadavers uit bv de Oostvaardersplassen halen.
Dat is alleen maar gehoor geven aan de 8)7 van de samenleving die wel naar hetzelfde op de tv in de Serengeti wil kijken.
Laat het vooral niet téveel op natuur gaan lijken _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 18:04

Anoli: In NL hebben we geen grote natuurlijke kadavers, hooguit de grazers in de OVP en vergelijkbare gebieden. En tja, als je het daar laat liggen krijg je weer praat van de bezoekers, want tja, kindje mag geen rottend karkas zien natuurlijk, dan krijgt ie een trauma

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 18:06

Huertecilla schreef:
stef schreef:
punt is dat er is NL geen grote kadavers te vinden zijn, alles wordt altijd netjes opgeruimd en wordt opgehaald door de rendac, dus tja, geen eten is geen habitat.

´netjes´ is wéér een verkapt waardeoordeel :)*

Er is niets ´netjes´ aan kadavers uit bv de Oostvaardersplassen halen.
Dat is alleen maar gehoor geven aan de 8)7 van de samenleving die wel naar hetzelfde op de tv in de Serengeti wil kijken.
Laat het vooral niet téveel op natuur gaan lijken _O-

Ik heb het niet over de OVP in die post, ik heb het over gewone veeteelt, ga je nou op elke slak zout leggen? Zo ja, zout dan alsjeblieft op uit mijn topic... sorry hoor.... 8)7

Urbanus

Re: Ergens een gier ontsnapt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:07

Huertecilla, volgens mij is het hoog tijd dat jij lekker van je uitzicht gaat genieten :) Hasta la doei!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:10

girlyggirl schreef:
Anoli schreef:

* ziet bossen en parken vol met rottende kadavers liggen waar wandelaars om en overheen strompelen terwijl ze proberen hun eten binnen te houden :Y)

Ja, en? Is dat niet normaal dan? Een dood dier in de natuur. Het níet opruimen is juist natuur :)*

Het is een kwestie van wat/waar.
Je kan geen koeien in het weiland laten liggen (bv. BSE) noch een paard in een voortuin-rijbak, noch een aangereden hond in een woonwijk. het is ook veiliger voor verkeer én de dieren als een roadkill in het ´weiland´ er naast gemikt wordt.
Er is niets mis met een edelhert/ree op de Hoge Veluwe of Konik/edelhert/Heckrund in de Oostvaarderplassen, of roadkills in van de weg mikken. Wie weet komt dan de raaf weer terug in NL.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 25-06-11 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:11

HC: Als je wederom graag je wijsheden wil verkondigen moet je daar misschien een ander topic over openen, wat je hier nu allemaal vermeldt (of het nou wel of niet interessant/waar is) doet er simpelweg niet toe...
En anders raad ik je aan om die betweterige toon achterwege te laten, hier valt geen land mee te bezeilen en geen discussie mee te voeren. Je autoritaire houding nodigt niet uit, laat ik het zo zeggen. ;)

(Is er niet ergens een forum over random weetjes? Misschien iets voor jou.... :)* )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 18:12

nou mensen, ik ben er eventjes een avondje van tussen, hoop dat alles rustig blijft en dat ik niet vanavond terug kom en mn topic op slot vind ;)

Foto;s morgen middag denk ik *beloof niks*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:16

stef schreef:
Anoli: In NL hebben we geen grote natuurlijke kadavers, hooguit de grazers in de OVP en vergelijkbare gebieden. En tja, als je het daar laat liggen krijg je weer praat van de bezoekers, want tja, kindje mag geen rottend karkas zien natuurlijk, dan krijgt ie een trauma

Wat is daar anders aan dan wat ik de reactie ervoor schrijf?

Ah, het is jouw topic.

Leve de vrije meningsuiting op Bokt.
´Vrij´ .... als in volgens de netjes door de juiste Boktsters strak aangelegde denkpaadjes.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:18

JuliaMaria schreef:
HC: Als je wederom graag je wijsheden wil verkondigen moet je daar misschien een ander topic over openen, wat je hier nu allemaal vermeldt (of het nou wel of niet interessant/waar is) doet er simpelweg niet toe...
En anders raad ik je aan om die betweterige toon achterwege te laten, hier valt geen land mee te bezeilen en geen discussie mee te voeren. Je autoritaire houding nodigt niet uit, laat ik het zo zeggen. ;)

(Is er niet ergens een forum over random weetjes? Misschien iets voor jou.... :)* )

HC vraagt mijn inziens alleen wat er zo erg zou zijn aan het laten liggen van kadavers?

Ik zie het probleem er niet van in. Het zou een stuk natuurlijker zijn. En inderdaad, wie weet komt de raaf terug en laten de vossen onze kippetjes met rust :)*

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:19

Laten we het gezellig houden ;)

Ben benieuwd naar de fotos!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:22

Adil: Zoals we allemaal inmiddels wel weten laat HC het dan niet bij die vraag en gaat er vervolgens heel diep en lang op in. Ongeacht zijn subjectieve status op bokt, ongeacht zijn kennis, noemen we dat offtopic. Heel simpel en niet de bedoeling.
En dit is ook offtopic, maar ik ben het eerlijk gezegd een beetje zat dat hij op zo'n manier topics verpest door van het onderwerp af te dwalen. Dus dat probeer ik hier te voorkomen.. Ondanks dat, dat hem kennende waarschijnlijk toch weer niets uithaalt... Maar ja ik kan een poging wagen..
Laatst bijgewerkt door JuliaMaria op 25-06-11 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:22

Huertecilla schreef:
stef schreef:

Wat is daar anders aan dan wat ik de reactie ervoor schrijf?

Ah, het is jouw topic.

Leve de vrije meningsuiting op Bokt.
´Vrij´ .... als in volgens de netjes door de juiste Boktsters strak aangelegde denkpaadjes.

Tuurlijk je kunt je mening hebben, maar om nou bijna álles af te lopen kraken wat de TS of iemand anders zegt... Jij bent de enige die het hier weer es n sjagerijnig topic van maakt.

ONtopic: Wauw de gier heeft jou tuin als rustplaats uitgekozen, wat een eer :=
Probeer je straks wel fotos te posten? Ben echt heeel benieuwd :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:24

Gaaf om te horen. Ik ben vogelaar en jaloers ;)
(is er trouwens al een vogeltopic op bokt? )

Hc: ga idd lekker van het uitzicht genieten of miereneuken in een topic waar ze je niet zat zijn, doei!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:25

JuliaMaria schreef:
Adil: Zoals we allemaal inmiddels wel weten laat HC het dan niet bij die vraag en gaat er vervolgens heel diep en lang op in. Ongeacht zijn subjectieve status op bokt, ongeacht zijn kennis, noemen we dat offtopic. Heel simpel en niet de bedoeling.

Nou ja, wat is offtopic...De discussie ging in die richting, iedereen ging mee, ook HC.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:25

Gaaf Joolien vogelaar! Tel je dan vogels of spot je ze? Lijkt mij erg leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:27

Roselie schreef:
Gaaf Joolien vogelaar! Tel je dan vogels of spot je ze? Lijkt mij erg leuk!

Ik spot ze en hou dat bij in mn boekje. Ik ga binnenkort een dagje valkenieren. :) Ben niet zo'n iemand ie stad en land afgaat hoor, maar in mijn directe omgeving ben ik er veel mee bezig.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:31

Dat lijkt me zo gaaf om een keertje te doen.....Zou ook echt mijn ding kunnen zijn...:D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:14

Wat lijkt het me vreselijk gaaf om zo'n dier in het echt te zien!
Ik ben echt benieuwd naar de foto's..

Ik ben vanmorgen half achterstevoren op mijn motor gaan zitten omdat ik onderweg naar Assen een ooievaar in een tuin zag zitten, die heb ik hier in de buurt nog nooit gezien en vond het echt gaaf!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:16

NM >> BB

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:31

wauw! Ik ben erg benieuwd naar de foto's.. Kraanvolgels in je tuin is ook heel bijzonder trouwens!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:53

hier nog iemand die heel nieuwsgierig is!!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:25

girlyggirl schreef:
Anoli schreef:

Uhm is dat niet gewoon de natuur? Daarnaast denk ik niet dat er 6 herten binnen 100 meter zullen liggen maar vooruit...
verder ga ik er niks over zeggen want anders krijgen we daar weer een discussie over en daar is dit topic niet voor, hier hebben we het over het zien van de vale gier en andere vogels die eigenlijk niet voorkomen in NL...

Ben benieuwd naar de foto's dus ik wacht in spanning af :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 14:10

Laatst bijgewerkt door SanderD op 26-06-11 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto 3 t/m 5 in linkje gezet

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:21

Wat een gaaf beest!