Vlooien om gek van te worden!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:04

Frontline doet hier ook niets meer. Heb er echt heel wat geld ingestopt en de poes zowat mee vergiftigd maar de vlooien bleven gewoon leven. Daarna overgestapt op een middel waarvan ik de naam niet meer weet. Werkte wel maar stonk een uur in de wind. Onze kat had er een bloedhekel aan om die druppels in de nek te krijgen. Dit jaar begonnen met Advantage. Ben er tot nog toe zeer tevreden over. Geen vlooien, stinkt niet en de kat heeft er geen bijverschijnselen van..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:16

Grootste onzin is in ieder geval dat Frontline niet werkt en dieren er resistent door worden.. Er heeft pas een uitgebreid artikel in de Dibevo gestaan met onderzoek en daar is uitgekomen dat vlooien niet resistent zijn.
Het probleem is dat Frontline een traag werkend middel is en als je anders nooit ontvlooit en nu opeens gaat ontvlooien is het moeilijker met Frontline de cyclus te doorbreken door het trage van het middel, maar dat betekend absoluut niet dat het zijn werkt niet doet. Onze kat met vlooienallergie had een tijdje terug vlooien en behandeld met Frontline combo, ze was er binnen no time af nu was de druk ook niet zo groot als bij de TS dus was Frontline een prima te gebruiken middel.
Effipro en Exil Flea Free zijn trouwens exact hetzelfde als Frontline.

Dat als eerste.
Bolfo Gold en Advantage zijn ook precies dezelfde producten en snel werkend dus op het moment dat er vlooien aanwezig zijn is dat zeker een aanrader.
Of Advantix die ook tegen teken werkzaam is, maar absoluut NIET te gebruiken bij katten.

Belangrijk is altijd het huis goed te behandelen met het liefst een omgevingsspray met IGR erin.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:28

Wildgirl schreef:
Van beaphar tabletten VloKill halen, pil geven, 12 uur later vlooiendruppel doen, 48 uur later vlooienband erom.
In tussentijd huis extreem goed schoonmaken, mand uitsoppen en inspuiten, alle textiel in de (kook)was, plinten en kieren inspuiten....en dan hopen dat je ervan af bent....

Aj... lijkt me geen goed advies, 3 verschillende vlooienmiddelen door elkaar gebruiken, je weet nooit tot welke gifgroepen ze horen en of het dier een overdosering krijgt....

LadyMadonna

Re: Vlooien om gek van te worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:30

Tja, mijn ervaring is toch ook dat frontline het op een gegeven moment "niet meer deed" ondanks regelmatig ontvlooien (dus niet eens per jaar oid)
Met vlokill en Bolfo heb ik betere ervaringen

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:35

Ik gebruik Advantix. Ik heb altijd frontline gebruikt, was wel tevreden wat betreft vlooien, maar niet wat betreft teken, vandaar mijn overstap :D Bij een vlooienplaag zou ik het huis ook behandelen, alhoewel ik er niet zo'n voorstander van ben. Goed luchten erna!!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:44

Ziviaantje schreef:
Ik gebruik Advantix. Ik heb altijd frontline gebruikt, was wel tevreden wat betreft vlooien, maar niet wat betreft teken, vandaar mijn overstap :D Bij een vlooienplaag zou ik het huis ook behandelen, alhoewel ik er niet zo'n voorstander van ben. Goed luchten erna!!

hier precies hetzelfde! Ik ben ook sinds een maand of 3 overgestapt van frontline naar avantix omwille van de teken!! Bij frontline werkte het miss een week tegen teken en dan zaten ze er weer op. Bij advantix niet!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:52

stef schreef:
Tja, mijn ervaring is toch ook dat frontline het op een gegeven moment "niet meer deed" ondanks regelmatig ontvlooien (dus niet eens per jaar oid)
Met vlokill en Bolfo heb ik betere ervaringen

Regelmatig kan ook zijn niet vaak genoeg, ontvlooien moet met Frontline en de meeste andere middelen echt elke maand het hele jaar door..
Daarom is het een prima preventief middel mits je het goed gebruikt, maar bij een ware vlooienplaag zou ik ook zeker voor Bolfo gaan in combinatie met Vlokill.

Tegen teken werkt Frontline ook wederom traag terwijl Advantix een werende werking heeft. Frontline komen de tekenen erop en worden gedood in 24 uur wat meestal geld tussen 12 en 24 uur (ziektes van lyme moet een teek sowieso 24 tot 48 uur in het dier zitten). Punt is dat je dan inderdaad gewoon teken vind.. Voor teken zou ik dus ook zeker voor Advantix of Tick Off gaan bijvoorbeeld.

mika11

Re: Vlooien om gek van te worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:54

Hier dus ook dat Frontline niet meer werkte. Ik heb het wel jaren gebruikt, tot ik merkte dat de hond en katten vlooien kregen.
Ik hoorde toen ook dat vlooien resistent konden worden voor dit middel.
Met stronhold wat ik nu gebruik, nooit meer een vlo gezien.