Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Susyb schreef:Ja maar TS geeft aan dat haar huidige oudere hond al een onderdaantje is.. Ik denk dan niet dat het problemen zou opleveren..
Tuurlijk kan het soms fout gaan.. maarjah als ik aan het autorijden ben bestaat de kans ook dat ik een aanrijding krijg..
Iorrr schreef:De situatie hier is dat ze 2,5 hectare de ruimte hebben. De hele dag door. Ze zijn alleen 's avonds en 's nachts binnen (en dan 's avonds ook nog ruim de tijd om weer naar buiten te gaan). Ze zitten dus niet op elkaars lip om maar zo te zeggen. Echter er is ook niet altijd toezicht. IK vind het heel riskant en ben nu voorzichtig toch een reu aan het overwegen.... (WAT MOEILIJK DIT!)
Sancha schreef:Punt is dat twee teefjes vechten totdat er een niet meer is. Reuen stoppen veel sneller.
Ze kan geluk hebben, maar als ze dat niet heeft heeft ze er aan het einde van de dag bij thuiskomst nog maar 1. En dat zal niet de eerste zijn die dit overkomt.
Reden dat mijn honden ook altijd in twee groepen zitten, want ik heb ook een mogelijk toekomstig tijdbommetje (een pit reu van 6/7 mnd) in huis, waarmee ik geen risico wil nemen. Maar ik ben wel altijd thuis. 's Nachts en als ik weg ben zit ie in de bench. En de teven zitten gescheiden.
Susyb schreef:Sancha schreef:Punt is dat twee teefjes vechten totdat er een niet meer is. Reuen stoppen veel sneller.
Ze kan geluk hebben, maar als ze dat niet heeft heeft ze er aan het einde van de dag bij thuiskomst nog maar 1. En dat zal niet de eerste zijn die dit overkomt.
Reden dat mijn honden ook altijd in twee groepen zitten, want ik heb ook een mogelijk toekomstig tijdbommetje (een pit reu van 6/7 mnd) in huis, waarmee ik geen risico wil nemen. Maar ik ben wel altijd thuis. 's Nachts en als ik weg ben zit ie in de bench. En de teven zitten gescheiden.
Tja dus het kan net zo goed met een reu gebeuren als een teef.. Als ze de vekeerde reu mee naar huis neemt kan het ook gebeuren.. jongens toch.. Ik denk dat het niet zoveel uit maakt welk geslacht ze nou neemt.. zolang de pup bij haar andere hond past
Sancha schreef:Kan, maar als je leestTwee teven knokken over het algemeen totdat er eentje bij neervalt, letterlijk. Wil je dat risico nemen?
Mij best, maar kom dan niet over een tijd klagen als het fout is gegaanHet scheelt dat ik hele dagen thuis ben, en ze altijd in de gaten heb.
Twee teven kan prima, maar als het fout gaat gaat het verschrikkelijk fout. En dat is banketstaaf als je er niet bij bent.
Is het enige punt dat ik wil maken
Sancha schreef:Kan, maar als je leestTwee teven knokken over het algemeen totdat er eentje bij neervalt, letterlijk. Wil je dat risico nemen?
Mij best, maar kom dan niet over een tijd klagen als het fout is gegaanHet scheelt dat ik hele dagen thuis ben, en ze altijd in de gaten heb.
Twee teven kan prima, maar als het fout gaat gaat het verschrikkelijk fout. En dat is banketstaaf als je er niet bij bent.
Is het enige punt dat ik wil maken