Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sassy schreef:Niet uitvliegen naar mens noch dier vind ik eigenlijk vanzelfsprekend, dat doet er hier ook geen een.
Net zoals zich netjes gedragen in huis...even spelen mag, maar als ik het genoeg vind dan is het game over, geen discussie. Met 4 honden is dat ook niet evident als ze niet luisteren!
Marloes__ schreef:Sassy schreef:Niet uitvliegen naar mens noch dier vind ik eigenlijk vanzelfsprekend, dat doet er hier ook geen een.
Net zoals zich netjes gedragen in huis...even spelen mag, maar als ik het genoeg vind dan is het game over, geen discussie. Met 4 honden is dat ook niet evident als ze niet luisteren!
Vond iedereen dat maar zo vanzelfsprekend...

)
maar veel dat ontstaan is door dagelijkse gewoonten. Ik heb met haar een puppycursus gedaan zodat ik een correcte manier van commando's aanleren onder de knie had en daarna heb ik haar gewoon alles aangeleerd wat dagelijks van pas komt, maar bij het meeste is dat vanzelf gekomen, zonder gericht te oefenen.
ondenkbaar dus!!
. Sassy schreef:Ja ik zie het voor me zeg, mijn hond is achter de schapen aan het drijven op 150 meter afstand, er komt een andere hond over het veld (wat niet ondenkbaar is), of er staat iemand die de schapen voor je klaar zet op wedstrijd, dat noemen ze een opzetter en die heeft meestal een of meer honden bij de schapen liggen om ze in bedwang te houden...en je reu beslist dan dat ie ipv de schapen te brengen even ruzie wil maken met die andere honden of gaat even hallo zeggenondenkbaar dus!!
Ook op die grote afstanden staan ze onder appél...klaar![]()
En nee, voordat iemand denkt dat ik heel erg streng ben, hier liggen de hondjes buiten het werken of trainen gezellig mee op de bank
Zielig voor de hond maar denk je dan als baas na of denk je na
Marloes__ schreef:Geen trucjes hier, een hond moet gehoorzamen en daarmee klaar. Ik zou al blij zijn als sommige honden eigenaren eens fatsoenlijk het commando 'HIER' aan zouden leren. Maar nee, in plaats daarvan kunnen ze wel rondjes draaien en dansjes doen. Het zal me een worst wezen...
stef schreef:Marloes__ schreef:Geen trucjes hier, een hond moet gehoorzamen en daarmee klaar. Ik zou al blij zijn als sommige honden eigenaren eens fatsoenlijk het commando 'HIER' aan zouden leren. Maar nee, in plaats daarvan kunnen ze wel rondjes draaien en dansjes doen. Het zal me een worst wezen...
Nou had ik het over dansjes en rondjes draaien, dus vandaar dat ik me aangesproken voel, wie zegt dat je dat niet kan combineren?
In dat geval zal ik er nog 2 toevoegen: Hier en blijf

. nathalie_v schreef:Sassy@ heel consequent qua rangorde zeker??ach zolang alles goed gaat met de honden moet dat kunnen!

)
Sassy schreef:Ik ben het gewoon alles in engelse commando's te doen. Niet enkel het (lie) down.
Internationaal hetzelfde, als je een keer een clinic met een buitenlandse trainer volgt wel zo gemakkelijk.
Heb ooit ook maar een keer eerder iemand gezien die aan de schapen NL commando's gebruikte.
Sam is helaas van het formaat hond dat, als hij voor de tv staat, je half de tv niet meer kan zien. Als wij nu zeggen: "Sam, ga uit beeld." Dan loopt hij heel braaf weg.